Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Annakins, 18.11.2008 14:52:
Mulla on sellanen mielikuva, että EU-maksuista ei saisi veloittaa extraa, muistakohan ihan väärin?
[/q]

Saa mun tietääkseni velottaa. Jos homma menee täysin automaattisesti, mitään maksuja ei peritä, jos oikein muistan. Eli mitä vähemmän tietoja antaa, sitä suuremmalla todennäkösyydellä joku joutuu sen käsin tekemään, ja sillon maksaa.

[q]Fuzzy, 18.11.2008 14:23:
*tekstiä*[/q]

Tilitiedot on (ainakin suomessa) salaisia, onko ihan viisasta postata niitä julkiselle foorumille ilman k.o. henkilön/yrityksen lupaa?

Miksei Suomessa voi tankata handsfreenä?
(Eli miksi "bensapistoolin" kahvasta on poistettu ko. toiminnon mahdollistava pieni "poikkipuu"?)

[q]Fuzzy, 18.11.2008 15:01:
---
whispering, 18.11.2008 14:57:

---

Tilitiedot on (ainakin suomessa) salaisia, onko ihan viisasta postata niitä julkiselle foorumille ilman k.o. henkilön/yrityksen lupaa?

---

No jos joku haluaa saada ton firman tilitiedot selville niin on hyvä ja käy vaikka tilailemassa sieltä jtn. Ei kovin vaikeeta oo*piis*

Kiitos vaan vinkeistä muille! Eiköhän onnaa:):)
[/q]
Niin, ja jos ne on lähettänyt sulle tilitietoja suojaamattomassa (?) sähköpostiyhteydessä niin ne meni jo sieltä ihan mihin vaan..

[q]Amma, 10.8.2009 19:38:
Miksei Suomessa voi tankata handsfreenä?
(Eli miksi "bensapistoolin" kahvasta on poistettu ko. toiminnon mahdollistava pieni "poikkipuu"?)
[/q]

Aika moni bensakorkki mahtuu just sopivasti siihen väliin =)

[q]Pätkis, 18.11.2008 15:06:
Niin, ja jos ne on lähettänyt sulle tilitietoja suojaamattomassa (?) sähköpostiyhteydessä niin ne meni jo sieltä ihan mihin vaan..
[/q]

Se että ne ei listannut sitä nettisivullaan voisi mun mielestä tulkita niin ettei ne halua sitä julkiseen jakeluun. Se että mä en lukinnu mun fillaria, ei tarkota sitä että lahjotin sen sulle. Hienoa et ihmiset on välinpitämättömiä toisiaan kohtaan*justjoo*

Osaiskohan joku kertoo mulle, kuuluuko mulle nyt tänä talvena jonkinnäkönen talviloma? Aika tarkalleen vuoden oon ollu nykysessä työssäni ja ihan kokoaikanen ja vakkari olen. Noudatetaan vissiinkin kaupan tes:iä..

---
JussiS, 18.11.2008 14:42:
Samoin ihan vinkkinä, että monet pankit perii ulkomaanmaksuista lisämaksun, joka veloitetaan siirrettävästä summasta (vai saikohan Nordealla lisättyä sen summaan). Jos tämä maksu puuttuu suorituksestasi nettikaupalle, he todennäköisesti pyytävät sinua siirtämään puuttuvan osuuden erikseen, jolloin maksun joutuu maksamaan kahteen kertaan.

Tuo maksu ei mikään hirveän iso ole, parin euron luokkaa kuitenkin.

---

Mulla on sellanen mielikuva, että EU-maksuista ei saisi veloittaa extraa, muistakohan ihan väärin?
[/q]
Osuuspankissa menee ainakin euro.

[q]astaroth, 18.11.2008 14:39:
---
Fuzzy, 18.11.2008 14:23:
Tilasin Saksasta vaatteita. En osaa maksaa niitä!
Eli mailiin tuli tällänen:
Please transfer the amount during 7 days to our bank account : Polltaex, Hoyler + Schumann, BIC (SWIFT-Code): FRSPDE66 , IBAN : DE62680501010010089451

Onko tossa tarvittavat tiedot sen maksamiseen?
Ja onko toi vika nrosarja tilinumero jonka pistän siihen "Tilille:" kohtaan??
Ja mikä toi toinen kirjainnumero yhdistelmä on?
hjälp! =)

---
...sitten vaan iban-, ja swift / bic-koodit omiin lokeroihinsa. jos mailissa tai saitilla on firman nimi- ja osoitetietoja, niin nekin kannattaa lisätä. ja yleensä myös tilaukselle itselleen on olemassa yleensä tilausnumero / asiakkaan profiilinumero (order- tai account number), niin ne vaikka lisää maksuviestiin. noiden tietojen syöttäminen vähentää ongelmien riskiä, vaikka raha kyllä liikkuu ihan pelkästään iban-, ja swift-koodeilla. mutta aina kannattaa pelata varman päälle, varsinkin jos liikuttelee isompia summia
[/q]

Kokemukseni mukaan pankkien järjestelmät mätsää saapuvissa ulkkarimaksuissa saajan tilin nimen sekä tilinumeron, eli jos niissä on liian suuri heitto tökähtää maksu saajan pankkiin ja siitä lähtee selvityspyyntö lähettäjän pankkiin.

Eli laita näin:

Saaja: Polltaex, Hoyler + Schumann
Saajan tili: DE62680501010010089451

Pankin SWIFT / BIC -koodi: FRSPDE66
(Pnkin nimi: SPARKASSE FREIBURG-NOERDLICHER BREISGAU)

EU -maksun (euroja euro-alueelle) pitäisi olla halvempi kuin ulkomaanmaksu, mutta en ole varma ollaanko jo niin SEPA -ajassa että on kotimaanmaksun hintainen.

[q]whispering, 18.11.2008 15:14:
---
Pätkis, 18.11.2008 15:06:

---

Se että ne ei listannut sitä nettisivullaan voisi mun mielestä tulkita niin ettei ne halua sitä julkiseen jakeluun. Se että mä en lukinnu mun fillaria, ei tarkota sitä että lahjotin sen sulle. Hienoa et ihmiset on välinpitämättömiä toisiaan kohtaan*justjoo*
[/q]
Ei vaan kyse on siitä, että tilitietoja ei tule toimittaa suojaamattomassa säpoyhteydessä alun perinkään. Se ei tietenkään tarkoita että ne pitää copypastee maailman jokaiselle foorumille, mut pointtina mulla oli, et jos joku ne tiedot todella haluaa, se ne saa tätä foorumia lukemattakin. Muut taas ei oo kiinnostuneita, sun lukitsemattomasta fillaristakaan..

[q]Wolverine, 9.8.2009 15:15:
Tuohan on selkeä muotimerkki nykyään vaikkei Suomessa siihen hirveästi törmääkään. En tiedä yhtään kauppaa mistä noita saisi ostaa Suomessa mutta eiköhän niitä jostain löydy. [/q]
Minä tiedän, mutten kerro.

[q]LiiNa, 18.11.2008 15:13:
Osaiskohan joku kertoo mulle, kuuluuko mulle nyt tänä talvena jonkinnäkönen talviloma? Aika tarkalleen vuoden oon ollu nykysessä työssäni ja ihan kokoaikanen ja vakkari olen. Noudatetaan vissiinkin kaupan tes:iä..
[/q]

Tuskin kuuluu.

Ensimmäisenä työssäolo/lomanmääräytymisvuotena saat normisäännöstöjen mukaan 2 pv lomaa/kuukausi. Jonka jälkeen 2,5 pv/kk. Lomanmääräytymiskausi siis 1.4.-31.3.

Noh jos olet aloittanut marraskuussa 2007 niin olet saanut lomaa marras-maaliskuulta 2 pv/kk eli yhteensä 10 päivää, jotka ovat siis vuoden 2008 kesälomaa ja (periaatteessa) käytettävissä 1.4.2008 lähtien. 1.4.2008-31.3.2009 saat täydet 2,5 lomapäivää kuukaudessa, mutta ne ovat vuoden 2009 kesälomaa ja siitä seuraavan "talvilomakauden" talvilomaa, jotka ovat käytettävissä vasta 1.4.2009 jälkeen ja niistä lomista pitää tietty osuus osua lomakaudelle eli 1.5.-30.9. väliselle ajalle.

Meillä onneksi töissä esim. sellainen systeemi, että kaikki loma-ajan korvaukset maksetaan heinäkuun palkassa, joten lomapäiviä voi pitää myös "tulevista" lomista, kunhan niistä pitää tarkasti kirjaa, ettei sentään saa liikaa palkallista lomaa, varsinkin kun palkatonta lomaa meillä ei tunneta.

[/q]
Englanti-Suomi -välillä menee ainakin maksu.

[q]Niklas N., 7.9.2007 03:11:
---
MiLindiNi, 7.9.2007 01:30:
uskoisin että on kaikkien kysymysten äiti :
mikä on elämän tarkotus?

---

42
[/q]

142,50
halvalla tänään pääsi

[q]onni3mk, 18.10.2005 15:03:
et tuntuu kummalta, kun muut kävelee kaduilla hupparit päällä *ding**vilunväristel*
[/q]

Hey, mä pitäisin jopa pipoa jos löytäisin vain sen. Oon semmonen helposti kylmyvä ihminen. Siel on alle 10 astetta, kyllä silloin saa jo pitää talvitakin näköistä takkia tai jopa talvitakkia!

(ja eikö jotkut kävelleet kesäisinkin semmoiset talvikengät jalassa mis oli karvoja ja jotain?)

Sen kuin takki päälle ja ulos nauttiin raikkaasta ilmasta!

[q]Lyylikki, 28.9.2009 10:38:
Löytyykö internetistä palvelua, joka lähettäis esim. sähköpostiin tiedon siitä, kun tietyt lennot lennot menisivät jonkun "hälytysrajan" alle. Vähän kuin huuto.netissä voi laittaa tietyt sanat tarkiastamaan uusia kohteita, että onko siellä mitään mielenkiintoista.
[/q]

http://fi.kayak.com - rekisteröidy - hintahälytykset

[q]Reivaaja, 10.8.2009 20:14:
---
Wolverine, 9.8.2009 15:15:
Tuohan on selkeä muotimerkki nykyään vaikkei Suomessa siihen hirveästi törmääkään. En tiedä yhtään kauppaa mistä noita saisi ostaa Suomessa mutta eiköhän niitä jostain löydy.
---

Minä tiedän, mutten kerro.
[/q]

http://www.emp.fi/bin/shop.php?prog=search&Sucheintrag=Ed+Hardy&nurint=1&tc=BANDSBRANDS

http://www.rokkikauppa.com/siteshop/list/-/id/149

Klik Klik - Google is God

[q]ezzy, 12.8.2009 18:33:
Mikäs sen venyttelyn estää, kun pumppu on kädessä ja tankissa? Muu kuin että se näyttäis hölmöltä...
[/q]
Venyttelyähän ei mikään estäkään ja sitä tulee tehtyä jo.
Näyttäis hölmöltä? Jonkun rajottuneen mielipiteet ei ainakaan estä mua tekemästä taukojunppaa. On tullu tanssittua chachata Saksassa keskellä autovuokraamon/ruokakaupan/rautakaupan pihaa, tehtyä balettimaisia jalanheilautuksia ruotsalaisella huoltoasemalla jne. Että jonain kauniina pvänä jos törmäät huoltoaseman pihalla (mihin vrkn aikaan tahansa) afroa tanssivaan tyyppiin, niin se oon tod.näk. minä. ;)

Mutta edelleenkin haen sitä, että auto tankkautuis itsestään ja meitsi vois heitellä käsiä ja jalkoja sekä venytellä selkää vähän kauempana autossa.

Mistä johtuu hengästyessä "veren maku" suussa?

[q]
Mutta edelleenkin haen sitä, että auto tankkautuis itsestään ja meitsi vois heitellä käsiä ja jalkoja sekä venytellä selkää vähän kauempana autossa.
[/q]

Hanki avaimenperään jostain semmonen helposti irrotettava sokka, joka mahtuu siit kahvan lukosta läpi (eli siitä missä näkyy ne pienet about 2mm reiät). Itse en koskaa jaksa pitää kahvasta kiinni, ku tankkii menee löpöö reilusti ja oon laiska, niin käytän semmoista =) Eli laittaa sen sokan siit kahvan reiästä läpi (ylemmästä, jos on kaksi, kuten useimmissa), painaa kahvan pohjaan ja laittaa sen kahvan kliksin, ni se kiilaa siihen sun omaan sokkaan...

Muistaa vaan sit tankkauksen päätteeks ottaa sen sokkansa pois siitä.

Tulikohan nyt liian sekava selitys...

[q]Bio, 5.1.2006 21:39:
Millon pitää pitää röökiä etu- ja keskisormen välissä ja milloin keskisormen ja nimettömän välissä. Tai sit jotkut pitää etusormen ja peukalon välissä. Onks niillä joku merkitys, tietty merkitys? Ja miks yleensä porukka polttaa röökii??
[/q]

Normisti etu- ja keskisormen välissä pidin mä. Baarissa se oli myös helppoo kun piti olla kännykkä ja juomapullokin samois käsis samaa aikaa. Sateella etusormen ja peukalon välissä pidetty tupakka on sateensuojassa

O