Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Epailija, 23.3.2006 21:29:
Koulujärjestelmä on päätynyt noin kolmeen varttiin.
[/q]

Onneks yliopisto on päätynyt kuuteen varttiin

[q]phanatic, 10.4.2006 20:10:
---
Verano, 10.4.2006 15:50:
---
Luulisin, että käännetty englannista (tai muusta kielestä): "eleventh hour". Eli kun tunteja on kahdenkymmenenneljän sijaan kaksitoista, niin yhdestoista on sitten se viimeistä edellinen.
---
Paitsi, että se yhdestoista tunti on tosiaan viimeinen eikä viimeistä edellinen.

---

Ensimmäinen tunti = 12-01
Toinen tunti = 01-02
...
yhdestoista tunti = 10-11
kahdestoista tunti = 11-12
[/q]

x tsiljoona @ minä

Sen siitä saa kun lähtee korjailemaan itseään. Voi LOL.

[q]extramppa, 15.4.2006 16:36:
Oisko tiedot veronpalautuksista/mätkyistä pitänyt tulla jo?

[/q]

Esitäytetyt veroilmoitukset lähetetään porrastetusti, vikat tipahtaa postiluukuista huhtikuun viimeisellä viikolla, eli nou hätä :)

[q]daffy, 16.5.2006 10:23:
Onko järkevämpää siivotessa ensin pyyhkiä pölyt (jolloin osa pölystä tippuu lattialle) ja imuroida sitten, vai ensin imuroida (jolloin ilmaan nousee pölyä joka laskeutuu pinnoille) ja pyyhkiä sitten vasta pölyt?
[/q]

Torsti tiesi aikoinaan Hesarissa, että parempi ensin imuroida, sitten odottaa jonkun (aika pitkänkin) aikaa, että ne pölyt laskeutuvat ja sitten pyyhkii ne.

Itse kyllä pyyhin eka pölyt ja sitten imuroin. Joskus harvemmin tulee tehtyä niin, että imuroi, pyyhkii pölyt ja sitten vielä kostealla lattiat myös. Lienee toki paras tapa saada "kaikki" pölyt pois.

[q]mayah, 16.6.2006 13:32:
---
akir0, 16.6.2006 13:21:
Keskimäärin aina parhaat lomakelit on heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleenväliin asti. Lisäksi silloin on poikkeuksetta lämpimimmät uintikelit.

---

Nii, toisaalta aloin täs miettii, et onko se sitte niin nuukaa et millainen keli ulkona on kun istun sisällä datailees klubbarissa...
[/q]

Mulla oli viime kesänä lomaviikot ihanina aikoina. Eka kolme viikkoa toukokuun lopusta alkaen eli viikot 22, 23 ja 24. Vikalla viikolla tais vähän paistella..

Viiminen lomaviikko piti sit olla elokuun alussa -viikosta 31 eteenpäin. Se oli sitten lykätty viikolle 34. Pistin vastahankaan ja sain puhuttua loman viikolle 32. Tuo sattui olemaan MM-kisaviikko, jonka jotkut saattavat muistaa trooppisista myrskyistään.

Kuka keksi, että supersankarit pukeutuu trikoisiin? Ja kuka oli ensimmäinen supersankari, jolle tämä kunnia suotiin?

Onhan se esim. Teräsmiehen kätevämpi lennellä kalsareissa noin ilmanvastusta ajatellen, mutta sit taas esim. pariskunta Batman ja Robin. Nii ja miksei Batman lennä kun on kerta Lepakkomies?! (vai muistanko väärin..)

[q]Foxmagon, 15.8.2006 21:11:
Eräs kasvi joka ruiskuttelee siemensyöksyjä miten lystää on Tuhma Poika. Mut se vaatii jo parin vuoden ikää ennenku moista rupeaa tapahtumaan..
[/q]

[q]coolcat82, 15.8.2006 21:15:
:D :D :D Joku stondisapila..?? Ei helvetti... kaikki mitä mä ostan ihan viattomasti on kuitenki jotenki pervoa Hauska kasvi tosiaan! Et oikeen köynnös? Ei kai se sitä bonsaita tuhoa?? Voiks niitä siirtää siis johonki toiseen ruukkuun kasvamaan itekseenki vai onks joku loiskasvi vaan??
[/q]

Juu, mulle ja kavereille on tosta riittänyt kyllä hupia.. Kasvin hentoon varteen kun tulee pituutta niin se on alkanut kasvaa ruukun reunan yli eli ei sinällään köynnökseksi, mutta roikkuu siitä nätisti. Mun jukkapalmu eivätkä vehkat ole kasvista pahastuneet lainkaan, mutta bonsai taas on kyllä tunnetusti herkkähipiäinen. Mikseipä niitä voisi omaankin ruukkuun laittaa. Oikein korkean ja pitkävartisen kasvin juurelle ne sopivat kyllä myös kivasti.

Nyt en kyllä osaa sanoa onko tuo tuhma poika, jonka toinen nimi näyttäs oleva nukkatyräkki, sama kasvi vai ei. Epäilen kyllä, nukkatyräkki kun kasvaa ihan kunnolliseksi isoksi kasviksi ja tuo on -ainakin- mulla useammankin vuoden jälkeen vain apilamainen hento kasvi.

[q]coolcat82, 15.8.2006 20:27:
Tänään ostamani bonsaipuun juurella kasvaa jotain apiloita mitkä paukkuu Mitähän sorttia kyseiset apilat mahtaa olla ja miks ne poksuu???
[/q]

Mullekin on ko. kasvia tullut aikanaan ostamani viherkasvin kyytiläisenä. Jokunen vuosi sitten sain kuulla nimenkin, mutta hemmetti sentään kun se on unohtunut.

Mutta kasvi on tosiaan aika veikeä. Poksuminen johtuu siitä, että se saa siemensyöksyjä Vaikka en kasvin nimeä kokonaan muistakaan, niin siinä esiintyi sana seisokki. Siitä sojottaa siemenkotia tjn ylöspäin ja niistä se sitten heittelee siemeniään iloisesti sinne tänne, jopa pari metriä ylöspäin. Ääntä lähtee hiven itsessään siitä kun kasvi räjäyttää siemenensä lentoon, mutta myös kun ne ropisevat ikkunaa tms vasten. Itse aikoinaan olin ihmeissäni omituisesta ropinasta, kunnes huomasin, että kasvi viskoi siemeniään paperikaihtimia vasten.

Tätä hauskaa seisokkia pidetään kuulemma rikkaruohona. Toisaalta se on mukava lisä viherkasvien ruukkuihin. Se alkaa muodostaa köynnösmäisiä rönsyjä, jotka sitten kasvavat kauniisti yli ruukun reunojen. Kasvia pitää sumutella suht ahkeraan tai se kuivahtaa. Yöksi sen lehdet taipuvat nukkumaan. Siemenet voi kerätä ja tiputtaa takaisin ruukkuun, tai sitten levittää kasvia toiseen ruukkuun. Tosin kasvin kanssa saa sitten tottua siihen, että se pärskäyttelee niitä siemeniä joka suuntaan, joten ikkunalauta, ikkunat jne ovat niiden peitossa.

Mutta tosiaan nimessä oli -jollen ihan väärin muista- sana seisokki, muttei ainakaan sanaa apila. Saattoi myös olla niin, ettei se ole edes varsinainen apilakasvi, vaikka siltä vähän näyttääkin. Kertokaa ihmeessä nimi, jos tiedätte, mun tiedoilla ei google ollut suotuisa.

[q]Steven Hoaks, 31.8.2006 12:42:
Kertokaas jotain kivoja Animaatioita/piirrettyjä
[/q]
Family Guy! Aivan loistava

[q]andi--, 7.9.2006 14:23:
Tohon hätään vois auttaa vaikkapa tämmönen: http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable. Ei vaadi erillistä asentamista. Kun ladattu tiedosto käynnistetään, se kysyy minne tiedostot puretaan. Puretaan esim. työpöydälle, jolloin sinne ilmestyy FirefoxPortable-kansio, jonka alta käynnistetään FirefoxPortable.exe. Tadaa!
[/q]

Tack!

Nyt sitten ajellaan ketun selässä. Tosin varotusta pukkas koko ajan, et katotaan, miten tän duunissa semilaittoman touhun kanssa käy

Joo, näköjään koko ajan varottelee (kun pistää salasanaa, kirjottaa jotain jne) joten saas nähdä käytänkö tätä.

[q]hrdkvr, 25.8.2006 10:06:
kiihotuuko homo/lesbo omista värkeistään??
[/q]

Tottakai.

Kaikki varmasti kiihottuvat (ellei nyt sitten ole jotain itsetunto-ongelmia tms) omista "värkeistään" riippumatta siitä, millaisista muitten ihmisten värkeistä syttyy.

Mutta kysymys siitä kiihottuuko homo/lesbo/bi enemmän omista sukupuolielimistään kuin hetero voisi olla jopa ihan relevantti. Jos rakastaa muitten ihmisten peniksiä ja huomaa että kappas, olen niin onnekas, että minulla on sellainen omastakin takaa, niin ehkäpä väittämä voisi olla oikea. Mutta tosiaan heterotkin yllättäen kiihottuvat omistakin ihanuuksistaan, ja kysymys siitä kummat kiihottuvat enemmän jää auki. Eivät edes bit ole tähän jäävejä vastaamaan.

[q]Viivi, 20.9.2006 09:56:
Tuota, mulle kävi aikaisemmin noin ja kuva muuttui normaaliksi kun päivitin sivun
[/q]

Kiitos, mutta olen kyllä, ei auta. Muut sivut kun toi rekisteri näyttää vielä oudommilta. Sen takia tässä nyt kyselen, kun kaikki muut saitit ja sivustot toimii ihan ok, mutta Klubbari tekee mulla duunissa tepposiaan since kuukausi sitten kun palasin lomalta. Tämä tepponen tosin ekaa kertaa.

Jaaha, muutaman sellaisen ihmisen, joilla on oma stylesheet, profiilin kohdalla klubbari näyttää tutulta turvalliselta itseltään. Suurimman osan stylesheetin omaavista kohdalla näin ei ole, mutta huomasin, että ainakin Miikan, sapelin, JustinSanin ja jesuksen kohdalla näin on.

[q]Freja, 27.11.2006 14:56:
o/ TIESIN! [size=6]...Se onki sit ainoo minkä tiesinki :D[/size]
[/q]

Et tiennyt mitään noista muista :D

[q]Freja, 27.11.2006 15:00:
Ai katos joo. No toi Sofiankatu oli ainoo mikä itellä oli mielessä. Mikonkatukin on osittain muullekin kuin kävelyliikenteelle, ni siks en sitäkään osannu ajatella Oon kyl tosi huono näis kaduissa :/
[/q]

No arvaa vaan kuinka monta katua mä tiedän Vaasasta

Onko joku kokeillut niitä jyvillä tms täytettyjä mikrossa lämmitettäviä hartiatyynyjä? Vai mitä ne nyt onkaan. Mutta enivei, onko niistä apua jumittaviin hartioihin?

[q]Skenemursu, 4.12.2006 07:59:
---
Freja, 4.12.2006 06:24:
Voinko mä vaan kävellä työpaikkalääkärille ja sanoa et piikitä muhun jäykkäkouristus ja muut? Kai niil ny o semmosia tököttejä aina varastos?

---

no jos sulla ei ole se ajantasalla niin eiköhän ne sen piikitä... rabieksen taas saat ainakin sillä, että sanot että joku kulkukoira vähän puras nilkasta niin olis kiva saada vahvisterokotus :)

riippuen vähän missä olet duunissa niin voit saada höpötettyä vielä Havrix a+b hepatiittirokotteen ja säästää massia kun se muistaakseni maksoikin jo jonkun verran. Olet siis oletettavasti lähdössä reissuun kun moisia himoat?
[/q]

Mulla oli nuo rokotukset ihan vanhentuneet, muistaakseni oli joskus ala-asteella viimeks rokotettu. Työpaikkalääkäriltä (Helsingin lääkärikeskus) sain ilmaiseksi polion sekä kurkkumädän ja jäykkäkouristuksen. Twinrix (a ja b samassa) piti itse maksaa, 53 euroa pistos x 3 puolen vuoden sisällä. Nuo kaikki olivat "perusvarastokamaa" eli löytyivät heiltä.

Kuka urpo keksi, että puurot ja vellit voivat mennä sekaisin?

[q]-lera-, 4.12.2006 12:22:
oon kauan ihmetellyt mitä tarkoittaa Happoradion biisin nimi " HC-Sää "
[/q]

HC = hard core, esim. HC-meininki = rankka meininki. Eli sanoja tuntematta varmaan sitten satelee, tuulee, tuiskuttaa tjn hemmetisti.

[q]Jusna666, 4.12.2006 12:41:
Mut puhuinkin ihan suomen tasolla, eli jos jätät rokotteen hankkimatta, niin mikä todennäköisyys on sairastua johki tommoseen jos et edes matkustele mihkään? Piileekö suurin tartuntavaara siinä, että joku näistä kehitysmaista tänne matkaava tartuttaa sen sinuun?
[/q]

Jäykkäkouristusbakteeri lymyilee etenkin mullassa, ihan Suomessakin. Tarttuu esim. haavan kautta.

O