Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Ammattikorkeissa ja yliopistolla näyttäisi ainakin tämän topicin perusteella olevan vähän eri käytännöt. Alkuperäinen kysyjähän oli yliopistolla.

Niinkuin on tullutkin jo osittain esille, niin: (nämä siis yliopisto-opiskelijoita koskevia)

-kun suoritat samana lukukautena, kun nootin saat vähintään 10 ovaria niin olet kuivilla, ei tarvitse edes mitään selityslappuja kirjoitella. (esim, jos ensi syksynä saat lapun, ettet lukuvuonna 94-95 saanut tarpeeksi ovareita niin suorita 10 ov syksyllä)

-mainitut "muutama hassu ovari puuttuu" ei auta, raja on prikulleen siinä missä se on.

-tenttien reputtaminen ei kelpaa syyksi.

-tarkista, että olet saanut merkinnän kaikista suorittamistasi ovareista

-jos sinulla on opintokokonaisuus kesken, josta ovarit saa vasta kun on tehnyt kokonaisuuden loppuun, (esim kesän kenttätöiden jälkityöt syksyllä, kaksiosainen seminaari tms.) pyydä laitokselta todistus että olet tehnyt jo osan ovareista)

-jos olet sairastanut niin lähetä lääkärintodistus ja selvitys sairastamisesta. (vaikka et olisi ollut varsinaisella sairauslomalla, mutta terveydellisistä syistä et muuten ole pystynyt opiskelemaan täysipainoisesti, voi tästäkin pyytää selvitystä lääkäriltä ainakin jos olet ollut hoitosuhteessa.)

-työnteko hengenpitimiksi ei - valitettavasti - kelpaa syyksi.

-ja tietysti kannattaa tarkistaa menettelytavat vielä opintuki/ opintoneuvontatoimistosta.

(Kokonaan eri asia on siis jos olet ansainnut liikaa ja kela karhuaa opintotukia takaisin, nämä kannattaa tosiaan itse tarkistaa, muuten joudut maksamaan myös korkoja. Eli tarkista tämän lukuvuoden tulosi ja tulorajasi viimeistään ensi maaliskuussa.)

-pitkään opiskeille, joille ei näytä ovareita kertyvän (kuten allekirjoittaneelle) tipahtaa jossain vaiheessa selvityspyyntö opintojen edistymisestä. Pitää siis lähettää opintosuunnitelma, josta käy ilmi miten aikoo saattaa opintonsa loppuun/ milloin aikoo tehdä mitäkin.

[q]Claquesous, 13.1.2007 14:31:
---
Verano, 12.1.2007 20:22:
Hah, keksin juuri vastauksen. Muuten jenkit tunkis ne yhteen ja samaan korvaan.

---

Pah, ihan kuin jenkit olisi ainoa kansa, jossa esiintyy idiotismia. Samanlaisia typeriä tempauksia tekevät kaikkien maailman kansojen jäsenet. Typerää eurooppalaista oman (pseudo)paremmuuden alleviivaamista.
[/q]

a) heitin vitsin tosissani

b) huumorini on kuivakkaa

Onko jossain olemassa joku mainio ideapaja, jossa päivät pitkät mietitään kaikkia kivoja meilejä, joita voisi pistää kiertoon?

Näitä meilejä, joissa uhkaillaan seksin puutteella, hampaiden tippumisella ja ennenaikaisella kuolemalla. Tai luvataan onnea rakkauteen, sekä kuu ja tähdet taivaalta kunhan lähetät meilin tunnin sisällä kahdellekymmenelle kaverillesi. Tai joiden varassa ovat ystävyyssuhteesi, sillä jos lähetät "ajattelen sinua, rakas ystäväni" -halinallemeilin ystävillesi etkä saakaan sitä heiltä takaisin, voit olla varma, ettei sinulla ole ystäviä.

Paja on ilmeisesti myös lähettänyt agentteja ympäri maailmaa vaanimaan karvaisia ja lihavia ihmisiä, sammuneita tyyppejä, joiden kaverit ovat keksineet kaikkia kivoja jekkuja, söpöjä kissanpentuja, hassuihin kommelluksiin joutuvia ihmisiä sekä eläimiä ja tietysti rannalla muiden silmien edessä seksiä harrastavia pariskuntia.

Vai mistä näitä oikein sikiää?

[q]emmi, 18.5.2005 16:57:
---
Verano, 18.5.2005 15:01:
Vai mistä näitä oikein sikiää?

---

rankkaa tää homma on, mutta minä se olen.
[/q]

Olisihan se pitänyt arvata *sydän*

[q]Philly, 31.5.2005 11:36:
---

Verano, 30.5.2005 21:04:
Tästä poikiikin tyhmä kysymys: Onkos olemassa kännyjä (muita ku jotain communikaattoreita) joissa voi peistata tekstareita kirjottaessa?

---

Käsittääkseni tämä on mahdollista vain malleissa joissa on täysmittainen näppäimistö...
[/q]

Näin mäkin luulisin. Joskus vaan kun tekstareita näpyttää niin jää kaipaamaan jotain juttuja mitä koneella kirjottaessa voi tehdä.

[q]mayah, 31.5.2005 12:21:

Ei ei, se menee näin:

Minä copypastetan
Sinä copypastetat
Hän copypastettaa
Me copypastetamme
Te copypastetatte
He copypastettavat
[/q]

Tai sit kaikki vaan kopioi?

Kyllä tuohon bussi-kyssäriin on jo vastauksia tullut roppakaupalla. Fiksut ja mukavat ihmiset alkoivat tietysti vastailemaan sävyyn "ooks ihan blondi, ootko kuullu ikinä autoista?" Vaikka pointti oli tietysti ihan selvä, kaikilla kuskeilla tuskin sitä autoa on, milläs kulkevat töihin ja pois. Eli varmaankin takseilla tai yhteiskuljetuksilla, jää tietenki kysymys milläs nämä yhteiskuljetuskuskit sitten tulevat töihin, kaipa heillä on sitten oma auto.

Esim:

[q]sapeli, 13.1.2005 12:30:
---
remotion:
---
qini:
Ei sillä voi ajaa talvella kauhean hyvin
---
Piti oikeen profiili kuvasta tarkistaa että olihan se blondinainen. Olihan se.
---

No hmh - väännetään sitten rautalangasta: onko kaikkien ensimmäisten ja viimeisten vuorojen ajajilla sitten pakko olla oma auto? Jos minä vaikka haluaisin bussikuskiksi ja minulla ei ole autoa, minua ei siis koskaan laitettaisi ajamaan näitä vuoroja? Tätä minun mielestäni tässä ajettiin takaa (moni kun luottaa pääkaupunkiseudulla pelkästään julkisiin), turha käydä hankalaksi. Mur.
[/q]

[q]mayah, 31.5.2005 11:30:
---
Verano, 31.5.2005 11:29:
En tarkoittanut tuota vaan sitä, että vaikkapa kun kirjottaa viestiä, pystyy maalaamaan osan tekstistä, kopioimaan sen ja siirtämään muualle.

---

Voi höpsö, ei se oo peistaamista vaan copypastettamista
[/q]

Eikös peistaaminen oo muunnos suomen suuntaan copy pasteamisesta?

Onneks oon sentään oikeen otsakkeen alla...

[q]ezzy, 30.5.2005 20:06:
---
Verano, 30.5.2005 19:16:
a) Miksi jotkut ihmiset eivät halua, että heidän numeronsa näkyy kun he soittavat jollekulle? Ei edes kun soittavat kavereilleen? Onko heidän numeronsa extrasuperhypersalainen ja seuraukset kammottavat, jos heidän paras frendinsä näkisi, että nyt se Marjatta soittaa..?

b) Miksi jotkut ihmiset eivät ikinä vastaa puhelimeen, jos eivät tunnista numeroa tai numero ei näy ollenkaan vaan se on tuntematon?

---

a) Ei huvita, että ihmiset, joiden et halua saavan numeroasi, soittavat sinulle tai olet vain paranoidi/yksityisyydenhaluinen.

b) Ei kiinnosta puhua tuntemattomille tai on ikäviä tuttuja joilla on tuntematon nro tai salaavat sen tahallaan. Jos on asiaa, niin laittaa tekstaria tai soittaa numerosta, joka näkyy. Syitä on paljon. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. On vain olemassa ihmisiä, joille ei kiinnosta vastata.

Sama homma oven kanssa, ei kiinnosta avata, jos ei ole ilmoittanut tulostaan. Toki tarkistan josko se on esim naapuri tai joku hädässä tms.
[/q]

Tuostahan juuri syntyy kierre. Soitat kaverillesi niin ettei numerosi näy (vai muutatko aina asetuksia sen mukaan kenelle soitat?) Tämä ei vastaa koska ei halua vastata jollei numeroa näy. Kun hän soittaa sulle, sä et vastaa. Kommunikoitteko siis vain tekstiviestitse? (Jollei kasvotusten ja netissä tapahtuvaa kommunikointia lasketa.)

Ja onhan se eri asia avata ovi tuiki tuntemattomalle kuin vastata puhelimeen.

[q]ezzy, 30.5.2005 20:53:
---
Itse en siis salaa numeroani, en vaan yleensä vastaa tuntemattomille (tosin tänään vastasin kahteen. Toinen oli DNA:n myyjä (sanoin hoovee) ja toinen oli väärä nro). Salattuihin en tosiaan vastaa ollenkaan.
[/q]

Eihän se niin kauheata ollut se vastaaminen

Ollaan täs järkkäämäs polttareita ja soitin juuri tyypille, jonka numeron sain yhdeltä kaveriltani. Tää kaverinkaveri ei vastannut. Nyt sit pitää pohtia et johtuuko siitä ettei se tunne mun numeroa..

Sen jälkeen ku mun puhelinhöpinät ei oo enää maksaneet mulle niin tulee kyl soitettuu paljon useammin ku ennen, siis tekstareiden sijaan. Lisäks monesti tekstarin kirjottaminen tuntuu 'vaivalloiselta' jos vertaa koneella kirjottamiseen, joka on joutusampaa, näppärämpää ja voi kirjottaa enemmän.

Tästä poikiikin tyhmä kysymys: Onkos olemassa kännyjä (muita ku jotain communikaattoreita) joissa voi peistata tekstareita kirjottaessa?

[q]kilobitti, 31.5.2005 01:03:
---
---

Peistata? Siis tarkoitatko kopioida jotain sulle lähetetystä viestistä? Ainakin suht tuoreissa Nokialaisissa on vissiin kaikissa semmonen funkkari, että kun tekstariin vastaa, se tarjoaa mahdollisuutta tyhjätä ruutu tai säästää alkup. viesti.
[/q]

En tarkoittanut tuota vaan sitä, että vaikkapa kun kirjottaa viestiä, pystyy maalaamaan osan tekstistä, kopioimaan sen ja siirtämään muualle.

[q]mayah, 27.7.2005 09:08:
No niinhän mä just sanoin!!

Soitellaan illalla rakas, LÄÄH LÄÄH *sydän*
[/q]

LÄÄH joo!!

Mä kaivan kumit esiin, ei noista puhelinlinjoista koskaan tiedä, niistä voi saada tartunnan.

[q]Freja, 24.7.2005 22:05:
Mitä eroa on tiikeri- ja supertiikerijäätelöillä????
[/q]

Ainakin Valio myy irtojäätelöä nimellä supertiikeri eli sitä jäätelökioskeista tötterössä (mayahille pikarissa) saatavaa. Sillä nimellä voi myös ostaa jätskiä 4,5 litran pakkauksissa. Kaupoissa myytävä Valion litran paketti on sitten taas nimetty tiikeriksi. Sitä sitten en tiedä ovatko nuo kuitenkin tismalleen samaa tavaraa vai mikä on syynä eri nimiin. Tuon litran pakkauksen jäätelön ravintosisältö on kyllä ainakin eri, eli siinä on jonkin verran enemmän kaloreita ja rasvaa kuin supertiikerissä.

[q]mayah, 25.7.2005 10:06:
---
:Derano, 25.7.2005 10:05:
Ainakin Valio myy irtojäätelöä nimellä supertiikeri eli sitä jäätelökioskeista tötterössä (mayahille pikarissa) saatavaa.

---

[/q]

Ens treffeillä vien sut kyllä syömään jätskiä aidosta vohvelista

[q]dominikh, 25.7.2005 10:14:
Jees, sain kyllä osat, mutta liikkeen piti olla välikätenä, eivät jostain kumman syystä halunneet myydä suoraan yksityiselle edes varaosia.
[/q]

Monella alalla maahantuoja on todellakin ainostaan maahantuoja ja tukkumyyjä. Yksityishenkilöiden kyselyitä -sekä koskien myyntiä että ihan teknistä tms. neuvontaa- saattaa tulla niin paljon, ettei maahantuojalla yksinkertaisesti ole kapasiteettia hoitaa näitä. Vaikkakin puolet selittää, että eikö tätä mun pientä juttua nyt voisi hoitaa, yhteensä kun kaikki pienet tapaukset hoidettaisiin niin tulisi hiukan liikaa hommaa. Tämä siis ihan yleisesti. On ihan ymmärrettävää, että yksittäistä kuluttaja-asiakasta voi ihmetyttää. Monesti tietysti jos jälleenmyyjät eivät todellakaan osaa auttaa niin sitten maahantuoja ottaa asian hoitaakseen.

[q]mekaanikko, 31.5.2005 18:24:
---
BSE, 31.5.2005 13:26:
---

---

-clip-
---

-clip-

[/q]

Kiitoksia vastauksista, täytyy pistää korvan taakse odottamaan sitä jos/ kun hankkii uuden puhelimen. Ja valintahan tapahtuu vain tuon ominaisuuden perusteella

[q]mekaanikko, 25.7.2005 12:09:
Itse asiassa toi ero tiikerin ja supertiikerin energiamäärässä on tosi marginaalinen:

http://www.pingviini.fi/pics/ravintosisalto/taulukko.gif
[/q]

Mulla taisi mennä rivit sekasin kun tuolta http://www.valio.fi/Valiovalikoima.pdf noita tihrustin. Mutta jonkin pienen eron noiden koostumuksessa voisi kuvitella olevan sen perusteella että ravintosisältö on aavistuksen eri. Mikäköhän lienee syynä. Voi toki olla, että nuo on laskettu hiukan erilailla/ tulos vaihtelee mittauskerran mukaan tms.
Joku voisikin vastata kysymykseen, kuinka ruuan ravintosisältö lasketaan.

[q]mayah, 27.7.2005 08:38:

aapee, 27.7.2005 07:25:
* Jos harrastat seksiä auton takapenkillä ja käytät turvavyötä, onko se turvaseksiä?

---

Ei, sillä turvaseksin harrastamiseen vaaditaan kondomia, ehkäisypillereitä tms. ehkäisyvälinettä. Missä sä oot ollu terveystiedon tunnilla?

[/q]

Voi mayah! Kyllä turvaseksiin tarvitaan vähintään kondomi, etkö oo kuullu etteivät ehkäisypillerit suojaa taudeilta

Turvaseksihän on "puhtaimmassa" muodossaan esim. puhelinseksiä, masturbointia, vaatteet päällä toisen ympäri kietoutumista, toisen hyväilemistä vaikkapa rintojen tai reisien avulla jne jne eli seksiä, jossa limakalvot eivät ole lainkaan kosketuksissa.

[q]dominikh, 25.7.2005 10:29:
Juu, eihän tässä muuten mitään ollutkaan,muttakun nuo myyjäliikkeet sanoivat että "kyllä sieltä saa yksityisasiakkaat varaosia", kun alunperin hain osaa liikkeen kautta.
[/q]

Niinhän nuo tuppaavat sanomaan. Jos tosiaan on jo usealta jälleenmyyjältä kysellyt niin kannattaa mainita asiasta, voi maahantuoja heltyä

[q]Lacerta, 11.7.2008 12:37:
Viel yks kysymys ilmeni..

Eli, äidinkieliongelmia..

Sana (Paikkakunta) "Kulloo". Ni miten se oikeest kirjoitetaan oikein, jos se pitää taivuttaa muotoon joka vastaa kysymykseen "minne": Kulloon, Kullooseen vai Kulloohon vai Kulloo'on?

ei ymmärrä
[/q]
hetken mietittyäni vastaisin: "Paikkakuntaan nimeltä Kulloo" tai "Kulloon".

O