Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Verano, 12.1.2007 19:18:
Ed, siis tarkoitin alkuperäisellä kysymyksellä sitä, miksi kuulokkeet on nimetty pistettäväksi juuri tiettyyn korvaan.
[/q]

Hah, keksin juuri vastauksen. Muuten jenkit tunkis ne yhteen ja samaan korvaan.

[q]Super-Kerttu, 21.11.2006 11:37:
---
pupuTupuna, 21.11.2006 11:35:
Miksi noi hemmetin banaanikärpäset ei ole vieläkään hävinnyt täältä kämpästä, kun yleensä tähän aikaan vuodesta ne ois jo hävinnyt?!

---

Onks sulla hedelmiä? Kai ne kärpäset sisällä tarkenee elellä vaikka koko talven..*ding*
[/q]

On mulla ollut hedelmiä joka vuosi, mutta silti ne kärpäset on aina itsestään jossain vaiheessa hävinneet. Ei tänä vuonna.

[q]xcft, 1.11.2006 19:58:
---
pupuTupuna, 1.11.2006 19:43:
Kaikki tietää espanjalaisen juoman nimeltä sangria. Mutta minkä nimistä on se juoma, johon tulee vain punkkua, kokista ja jäitä? Sillekin kun on oma nimensä..

---
Tällainen löyty: http://en.wikipedia.org/wiki/Calimocho
[/q]

Calimocho! No niinpä olikin. Kiitti tiedosta!

[q]Super-Kerttu, 21.11.2006 11:40:

No mut kato ulos..Siellähän on melkein kesä vielä..*nauru*
[/q]

No on mulla se käynyt mielessä, mutta aattelin, jos jollain ois ollut faktatietoa asiasta. Ja pääsinpähän purkamaan ärsyyntymistäni kyseisestä aiheesta.

p.s. ja taas yks pörrää mun naaman edessä etsien tietään mun nenään. *toktok*

[q]Jusna666, 14.12.2006 11:21:
---
Freja, 14.12.2006 11:20:
Mistä tulee sanonta "liskojen yö"???

---

Näkee pahoja unia ja hikoilee ja kiemurtelee sängyllä kun lisko.
Tai sitten liskot tulee uniin..

Tulee aina sen jälkeen kun on ollut pari päivää viihteellä.
[/q]

Tää on nyt ihan OT, mutta meitin yks kaveri puhuu aina "liskodiscosta". Tyyliin, "oli kyllä sellanen liskodisco viime yönä, et huh huh.."

[q]xcft, 3.3.2007 05:08:
---
blastic, 3.3.2007 04:39:
---
inneah, 2.3.2007 22:58:
Spiraalia on ehdotettu mut en voi hyväksyä et se olis sen niminen *toktok*

---

No mikset?
En mää muuta nimeä ole tolle kuullut kuin spiraali.

---
Kyl ite taivun enemmän ton spritsin puoleen. Spiraali on sellanen kiehkura. About tällanen: http://homepages.wmich.edu/~s8waluna/Images/spiral.gif
[/q]

Mäkin olen kuullut puhuttavan spiraalista, vaikka se onkin oikeesti tollanen "kiehkura".

[q]Avernian, 7.5.2007 22:46:
Mistäpäin ruokakauppaa pitäisi etsiä tuoretta pinaattia? Ainakaan siinä salaatti + yrtit-hyllyssä ei yleensä näy.
[/q]
Pienemmissä kaupoissa ei välttämättä kuulu edes valikoimaan. Isommissa, jos kuuluu valikoimaan, niin löytyy kyllä salaattien/yrttien läheltä. Se saattaa olla myös kausituote, eli myynnissä vaan johonkin aikaan vuodesta. Ja sit myyjältä kandee kysyy, ne ei pure.

t: ex-kaupantäti

[q]Euphoria, 8.5.2007 15:28:
---
pupuTupuna, 8.5.2007 02:21:

myyjältä kandee kysyy, ne ei pure.

t: ex-kaupantäti

---

Ei nii! Ne nielee teidät kokonaisina..*hih*
[/q]

HaHa

[q]Annakins, 7.6.2007 13:50:
---
Freja, 7.6.2007 13:48:
---
Annakins, 7.6.2007 13:44:
Muistaakseni kuulemma b-vitamiinin puutos. Mutta mulla on kyllä aina auttanut pelkkä Bepanthen.

---

Joo, ollu jo hetken aikaa kyl ostoslistal joku tollanen "yleisapu".. Mietiskelin vaa et mikä se vitamiini si oli (koulussa kyllä opetellu kaikki, mutta ainoo sana mikä noista jäi mieleen on "A-vitaminoosi" tms. :D), jäi häiräämään. Kiitoksia :P

---

Siis muistelen, että apteekissa olis joskus sanottu mulle, että se b-vitamiinin puutos on harhaluulo, mutta en nyt ole ihan varma. Joka tapauksessa, ilmeisesti ainakin omalla kohdalla olleet vain kuivat ja Bepanthen korjannut asian. Mut kysy apteekista, saat ainaki varmaa tietoa :D
[/q]

Mulla oli sillai joskus suupielet halki, ettei Bepanthenkaan auttanut. B-vitamiinia syömällä sitten parantu.

[q]Amma, 26.9.2005 12:52:
Kuinka pitkiä hyppyjä maailman parhaat mäkihyppääjät hyppäävät? Noin suunnilleen?
[/q]

Isosta mäestä (muistaakseni sama kuin lentomäki) hypätään jopa reilusti yli 200m. Enkat on jossain 230 metrin tienoilla.

[q]LiiNa, 14.5.2008 10:38:
Saaks pesussa värjäytyneitä vaatteita enää takasin alkuperäseen väriinsä (beige)
[/q]

Voi ehkä kokeilla vaatevärillä...

[q]LiiNa, 14.5.2008 10:38:
Saaks pesussa värjäytyneitä vaatteita enää takasin alkuperäseen väriinsä (beige)
[/q]

valkosen ehkä voi saada valkasemalla mut tohon beigeen en osaa sanoo.. koita tota hemuzin ideaa et värjää vaatevärillä. JOs ei onnistu niin sit saattaa olla pilalla.

[q]Rebel, 13.5.2008 17:15:
alkaako briteissä / yhdysvalloissa / jossain muualla ulkomailla viikko kalenterissa sunnuntaista?
[/q]

http://en.wikipedia.org/wiki/Week#First_day_of_the_week

[q]Vampyrella, 16.1.2009 15:01:
Miksi mun koko nenää särkee tämän flunssan seurauksena? Ei johdu haavaumista, eikä mulla ole tämmöistä ennen ollut. Kun nenän päähän tai varteen koskee, niin särkee. Tai kun nyrpistää nokkaansa. :P

Outoa. Onko kokemuksia?
[/q]

No nyt on nenä sitten turvonnut hieman tuosta silmienvälin alapuolelta. Etenkin luun päällä on tosi kipeä, punertava kohta, joka on turvonnut hieman. Näyttää olevan turvonnut myös vähän sen kohdan luun sivuiltakin. Nenässä tuntuu painetta, ja etenkin jos käännän päätä hieman alaspäin, on kipu lähes sietämätön.

Todella toivon, ettei tää ole mikään vakavampi rustotulehdus. Mannantaina se on sit vaan mentävä lekuriin, jos ei tää tästä helpota.

Mulla alkoi n. pari viikkoa sitten kurkkikipu, ja muutoin on ollut peruslenssun oireita, mutta tää nenäkipu ja -turvotus on jotakin aivan uutta minulle.

Any experiences näin ennen lekuriinmenoa?

[q]Takyon, 9.5.2008 21:33:
Miks joidenkin autojen takalasin yläosassa keskellä on sellainen pieni keltainen neliö jossa numero 1?
[/q]

Jonkun lafkan vuokra-autoissa on tommoset, mutten kyllä tiedä miksi.

[q]sativa, 15.5.2008 23:55:
asia koskee lentomatkustamista:

kuinka helppoa on saada ostettua lentoja vasta kentältä? ja onko se todella kalliimpaa lähtee ihan extemporee noin vai varata ne piletit hyvissä ajoin? käykö käteinen maksuvälineeksi vai tarvitaanko visa? miten noi hommat toimii halpalentoyhtiöiden kohdalla?
[/q]

Halpalentoyhtiöillä ei ole lentokentillä lipunmyyntipisteitä. Ainut tapa ostaa halpalentoyhtiön lippu on netistä etukäteen luottokortilla.

Muista lentoyhtiöistä voi sanoa sen verran, että on todella vaikea tietää milloin ja mille lennolle voisi olla halpoja paikkoja jäljellä (ts. lento tyhjillään, jolloin hintoja lasketaan), joten tämän tekniikan luotettavuus on vähän niin ja näin.

Tosin omaa kokemusta lippujen ostosta kentältä ei ole.

[q]Jone, 2.3.2007 10:21:
...
[/q]
http://artpad.art.com

[q]REivaaja, 16.5.2008 14:33:
Jos hyttyset imee verta ja sammakot syö niitä, niin voikohan evoluution seurauksena tulla tappajasammakoita?
[/q]

Siis johan ne on tappajasammakoita - justhan sä sanoit että sammakot syö hyttysiä.

Ehkä ihmisten veri on sammakoille vähän ku ketsuppia mikä on kiva lisuke muuten niin kuiviin hyttysiin.

Kun mulla on Norton Protection Center koneessa niin mistä mä pääsen säätää sitä että saan tuolta ylen nettisivulta streamit pyörimään? tahtoo nähdä lätkämatsin ja töllötintä ei oo..

[q]niomic, 2.7.2009 04:20:
---
mark hamilton, 2.7.2009 03:06:
Tuli muuten mieleen et jos ole tupakoitsia niin voinko pidentää ikää tai päästä tupakan haitoista jos vaihdatan keuhkot?

---

No kyllä siitä ainakin selkeää hyötyä olisi, olettaen ettei keho rupee hylkimään niitä mitenkään jne. Tupakka kuitenkin aiheuttaa _mahdollisesti_ huomattavaa haittaa myös muualla elimistössä, esim. hampaissa, verisuonissa, ääreisverenkierrossa, ihossa, hedelmällisyydessä ja mahdollisesti myös ainakin välillisesti vähän missä vaan.

Eli jos oletettaisiin, ettei mihinkään muuhun kehon alueeseen tullut haitta ole fataali tai fataaliin sairauteen johtava ennenkuin muuten kuolis pois, ni kyllä keuhkojen vaihto varmaan pidentäisi ikää tilastollisesti (olettaen siis täysin virheetöntä elinsiirtoa ja elimen sopeutumista).

Pääsisit eroon joistain tupakan haitoista. On toki mahdollista, että yksilötasolla selkeä enemmistö haitoista on keskittynyt juuri keuhkoihin, jolloin voitaisiin sanoa että uudet keuhkot hoitaisivat lähes kaikki haitat pois päiväjärjestyksestä :)

Ei kannata kuitenkaan ihan tuon varaan ruveta laskemaan :D
[/q]

Jaa.. no eiks kuitekin ihminen joudu sitten veteleen hylkimisenestolääkeitä kun elinsiirto on tehty? Eikös se ole haitta? Mielestäni tupakka ei tee muihin osiin haittaa kuin suun ja nenän limakalvoihin, hengitysteihin ja keuhkoihin. Muualla vain nikotiini väliaikaisesti vaikuttaa ja jos lopettaa tupakoinnin niin nikotiinin haitat katoaa.

Tupakka on tietty aine, joka voi aihetuttaa vaikka mitä tauteja joihin kuolee. Esim. mun ukki sai keuhkokuumeen kun meni pakkasella tupakalle ja se oli niin heikko siillä iällä että kuoli sairaalassa.

Pitäs kyllä lopettaa kun on suun limakalvot ihan paskana ja keukoissa on toisinaan kipua ja tunnen itseni vähän lamautuuneeksi. Suussakin maistuu kokoajan paska ja tuntuu kipua suussa.

O