Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]xcft, 19.7.2007 19:36:
Mistä johtuu humalaisen uskomaton tuuri? Siis esmes se, että kun ihminen kaatuu kännissä niin se ei edes juomaansa läikytä. Tai vaikka olisi miten humalassa, niin ei satu mitään vakavaa vaikka miten kikkailisi.

[size=7]Tuli vaan mieleen äsken kun meinasin kaliat kaataa näppikselle, mutta salamannopeilla reflekseillä pyydystin tölkin ennen kaatumista. Selvinpäin se tölkki olisi varmasti tyhjentynyt näppikselle...[/size]
[/q]

Tossa on kyse lihasten rentoutumisesta. Refleksit toimii muka "paremmin", vaikkei oikeesti toimikaan. Eikä toi humalaisen tuuri aina päde, harmillista kyllä...

[q]zeuzz, 1.8.2007 22:42:
miten jauhelihakastikkeesta saa oikein tummaa? aina tulee liian vaaleata.
[/q]

Kastikkeen pohjahan tehdään rasvasta ja jauhoista. Jauhot pitää ruskistaa mahdollisimman ruskeiksi niitä kuitenkaan polttamatta(which is kinda hard :D) Lisäksi tuo lihaliemikuutio auttaa. Tosin mummoni teki maailman parasta tummaa jauhelihakastiketta, eikä hän koskaan kyllä lihalientä käyttänyt.

[q]Lyylikki, 7.8.2007 17:10:
Huomenna on tarkoitus mennä pelailemaan lautapelejä johonkin baariin. Ongelma on se, että molemma vakkarimestat sekä Mascot, että Kaisla ovat remontin takia kiinni. Mikä olisi siis sellainen hyvä pelailupaikka keskustan (Kallio, Töölö ehkä rajoina) tuntumassa, joka ei olisi liian räkäinen?

Sinällään pelillä ei oo niin väliä. Carcassone on tietenkin luksusta, mutta perus Trivial, pelikortit, Kimble yms. käy.
[/q]

Teerenpeli Kaisaniemessä, Underbar Krunassa, Kola Kalliossa :)

[q]Elmiira, 12.8.2007 22:07:
Mitä rapujuhliin kuuluu laittaa päälle?
[size=10]Kyseessä vähintään semi-virallinen
juhla, jonka firmamme järjestää eräälle
asiakasyritykselle.[/size]
[/q]

Joku kiva toppi/paita, siihen päälle vähän parempi villatakki/naule iltaa varten. Mukava, mutta siistimpi hame ja vaikka puolikorkeet kengät. Siistit suorat housut sopii kanssa. Ei mitään yyberblingblingiä eikä liian hienoa muutenkaan. Vaaleet värit sopii tuollaseen juhlaan, teeman mukasesti (ja oman värimaailman) voi käyttää punasta asusteissa tai vaikka koruissa.

En mä oikeesti tiiä :D Tuo tuli vaan mieleen :)

[q]Lyylikki, 21.8.2007 18:06:
Hitto mä arvasin, että suhun voi luottaa :D

Joo ja tossa matkanvarrella tosiaan tarkentunut, että toi illallinen saa olla peräti 30 euroa. Taidehalli pitää laittaa korvantaakke. Soul Kitchen taitaa olla vähän turhan kaukana, itse Kalliosta mietin Cellaa. Yöpyvät hotelli Seurahuoneella nimittäin.
[/q]

:D I know my food*masuutaputtel*
Cella on hyvä, ja siellä kandee syödä lihapullat. Nams. Mut toi Taidehalli on ihan ygönen. En oo _koskaan_ saanu siellä huonoa ruokaa. Ihania perusmakuja, paljon kasviksia, kalaa ja hyvää lihaa. Noista illallispaikoista vois sitte tolla 30eurolla ehdottaa tota Viaa, kun siinä on se kiva enotecakin. Ja ootas....Tai joo. Menkää Kolmeen Kruunuun ja ihastukaa. Tai älkää :(((( Se on remontissa*nyyh* Postresissa mä haluisin ite käydä. Mulle tuli nälkä vaikka just söin :DDDD

Onko kukaan koskaan nähny tai siis kuullu Helsingissä deekun puhuvan ruotsia?

[q]wiwi, 27.8.2007 18:58:
Mä olisin ihan mielelläni ollut kantamassa, se oli sentään mun pappa.*ding*
[/q]

En äkkiseltään löytänyt miltään suomenkieliseltä enkä englanninkieliseltä sivulta mainintaa tästä. Kaikissa kantajiin viitataan vain "kantajina", mutta esimerkiksi vaatetuksesta annetaan selkeät ohjeet. -quote- Kantajat, tavallisesti kolme kummankin puolen, mutta kahdellakin tullaan toimeen, ryhmittyvät arkun kahtapuolen niin että lähimmät omaiset ovat edessä. Kantajat hiljentyvät hetkeksi, panevat hatut päähänsä ja käsineet käteensä, jos heillä ne on, tarttuvat liinoihin/ kahvoihin ja nostavat arkun. -quote-. Eli tästäkin voitaisiin olettaa, että kantajat ovat miehiä. Luulisin, että asiasta voidaan kuitenkin kenties sopia esimerkiksi papin ja omaisten kesken. Ehkä tässä on alun perin ollut joku kantovoimakysymys...

[q]crissy, 5.9.2007 12:52:

[/q]

Tai sitte tässä on vaan joku taiteellinen vippasjuttu, mitä me ei tajuta :D

[q]Avernian, 18.11.2007 23:22:
No mistäs tämmönen purkaus?
[/q]

Viime aikaisista tapahtumista ja asioista.
Tosissaan, Suomesta on maalaisjärki kadonnut. Johonkin. PUFF!KADONNUT. Ja tavallinenkin järki.
Se on kadonnut niiltä, joiden pitäs päättää tärkeistä asioista tässä maassa. Se on kadonnut tosi monelta, joiden pitäisi pitää tätä maata pystyssä tulevaisuudessa. Harva ajattelee enää järkevästi, tekoja, niiden seurauksia, nykyhetken valintoja, joiden pitäs kestää kauas tulevaisuuteen. Sellasia asioita, joiden pitäs tehdä tätä maata paremmaksi ja järkevämmäksi. Ei. Mennään koko ajan perse edellä puuhun ja tehdään mitä sattuu. Ihme homma. Ja kyse on kuitenkin maasta, jossa asioiden pitäs periaatteessa olla ihan kunnossa...

[q]crissy, 5.9.2007 12:46:
kertokaa ny joku et onko Timbalandin biisis "The way I are" niin jotain kieliopillisesti pieles....
[/q]

No kyl siltä näyttäs. "The way I am" ois kai se oikee..Tai "The way we are". Onkohan se sekasi?

[q]Lyylikki, 15.12.2007 14:32:
Krapulassa hukkuu asiat päästä...

Jos rättikattoinen avoauto on cabriolet, niin mikä se kovakattoinen avoauto sitten on?

(Top Gear - eeeei, en katso *nauru*)
[/q]

Saattaapi riippua ihan automallista, että miksi sitä sanotaan. Ehkä :)
Mulla on Top Gear- tunnari soittoäänenä :DDDD

[q]wiwi, 20.11.2007 16:16:
Mistä johtuu levottomat jalat? Siis semmonen pirun epämiellyttävä ja piinaava tunne, jossa jalkoja ikään kuin kutittaa ja tuntuu painetta sisältäpäin? Voiks sille tehä jotain?

Jostain syystä olen viime aikoina alkanut kärsiä em. ilmiöstä aina kun yritän nukkua. Ei ole mukavaa, ei.*dissaa*
[/q]

http://www.poliklinikka.fi/?page=1860340&id=3060969
Täs ois. Ite oon kans kärsiny, mutta liikunta auttaa ja "hyvä olo" illalla nukkumaan mennessä, kokonaisvaltasesti.

[q]mikke, 9.1.2008 13:33:
edit: toki se, onko tuo em. toiminta pelkkää tyhmyyttä, on makuasia. Ottavathan ihmiset riskejä muutenkin harrastuksissaan, mikä tosta tekee sen tyhmempää toimintaa kuin muutkaan harrastukset joihin liittyy riskejä ?
[/q]

No joo, noita riskillisiä harrastuksia on paljon kyllä. Ja kai se voi olla se hinku ja palava halu harrastaa omaa harrastustaan se syy, miksi ihmiset lähtee jäille, kun on ollut 2 kk plus 5 astetta lämmintä(kun ennenvanhaan oli -15..) ja sitte tällä viikolla on 2 päivää -2, niin kyllähän se jää jo yhden retkiluistelijan kestää..Jopa kaksi. Tai pilkkijän.

[q]violet_angel, 30.1.2008 21:16:
---
^Petunia, 30.1.2008 20:59:
---
pirpeli, 29.1.2008 17:36:
-koiran ihmettelyä-

[/q]

Joops...kummallista tosiaan. ipe tossa tarkensi, että Millalla tota esiintyy ainoastaan kivien ja vaikkapa tiilien, siis kovien kivenkaltaisten asioiden kanssa. Puu ei kelpaa, eikä pallot. Palloillakin Milla vaan leikkii...Ja Milla on leikattu, mutta esim. valeraskauksien aikana tollasta ei välttämättä esiinny. Eli se toiminto ei oo sidottu mihinkään hoivaviettiin välttämättä...

*super**ding* siis...

[q]Fyraett, 14.1.2006 16:08:
Ei koska ne on murhannu viattomia kakkakärpäsii :.(
[/q]

Siat!*grr*
Mut eiks ne kaccacärpäset mee sellaseks entsyymimössöksi siellä kasvin masussa?

[q]Freja, 10.2.2008 13:21:
Mistä mä tiedän, meneekö mun pesukoneeseen kuumaa vettä ollenkaan? Ja jos ei mee, ni mitä mä voin tehä asialle, et sinne menis?

Pesin tänää pyykkiä koneessa 60 asteessa, ja muistelin, että aina ku oon pessy kuudeskympis, ni pesuohjelman loputtua oon ottanu pyykit koneesta ja ne on tuntunu lämpimiltä. Nyt ne oli jääkylmiä. En halu et mun rakas on kuolemassa.
[/q]

Minäkin haluun vastata. ipe kertoi tietämättömälle(siis mulle), että pesulämpötilasta huolimatta kone tekee _aina_ viimeisen huuhtelun kylmällä vedellä. Jossain taloyhtiöissä tunnetusti vesi ei edes kylmene putkissa kunnolla(tästä on kokemusta) ja jossain taas tulee kamalan kylmää jo pienen laskemisen jälkeenkin(kuten nyt uudessa asunnossa).

[q]J Raninen, 20.3.2008 09:33:
Miksi sanotaan, että "Lähdön hetki on käsillä"? Eikö enneminkin jaloilla? Harvempi kävelee käsillään ainakaan kovin pitkiä matkoja.
[/q]

Varmaankin siksi, koska "olla käsillä"- sanonta on samaa maata kuin "käden ulottuvilla" eli jokin asia tms. on hyvin lähellä.

[q]Freja, 28.4.2008 21:04:
Mistä hemmetin kaupasta pääkaupunkiseudulta mä oikee löydän sitä Veetin hemmetin ihokarvanpoistoainetta kasvoille? Se on jonkinlainen geelituubi tms, ainakin mitä näin lehdestä (ja ei, en nyt kuollaksenikaan muista mikä lehti *igor*). Mä en löydä sitä mistään.

Ja mä halun sellasen.
[/q]

Se oli uusimmassa Yhteishyvässä ja ne tulee myyntiin...oota...haen lehden---> "Sokokset, Emotionit ja suurimmat Prismat 6.5. alkaen"

[q]polve, 3.5.2005 09:42:
Mistä johtuu, että aamuisin mitään tietämättäni
sammutan herätyskellon ja jatkan tyytyväisenä
unia. Herätessäni en muista ko. tapausta lainkaan.

Nimim. Yöunet keskimäärin 8-9h
[/q]

Kaipa sitä sitten on niin siinä kuuluisassa unenpöpperössä, ettei tapahtumaa enää kunnolla herättyään muista. En sitten tiedä voiko kyseessä olla jonkinlainen unissakävelemisen aste/ muoto. Fysiologisia syitä en lähde arvailemaan.

Itselle tuota tapahtuu aina silloin tällöin, ettei todellakaan muista että on sammuttanut herätyksen - ja sitten nukkuu pommiin. Monesti jopa niin, että puhelin on ollut kuitenkin useamman metrin päässä sängystä, jolloin olen sängystä siis noussut enkä siltikään mitään muista.

Mulla nykyäänkin on aina yksi känny vieressä soimassa ja sitten kaukana toinen (sattuu olemaan kaksi kännyä), joka soi esim viiden minuutin päästä ensimmäisestä. Joskus teen niin, että toka soi vasta sitten kun ensimmäisen eka torkku on mennyt. Jos mulla olisi heti eka herätys niin et joutuis sängystä nousee pystyyn sammuttaaksen pirinän, niin aivan varmasti meen takas sänkyyn. Nytkin on ollut jo monta viikkoa (aamuina jolloin on pakko herätä ajois) niin et painelen niitä kahen kännykän torkkuja jopa yli puol tuntii haettuani sen toisenkin sinne jonnekin tyynyn tai peiton alle (eli ei sillä kaukana soivalla hirveesti virkaa oo). Ei sillä että saattais "ehkä" olla järkevämpää antaa itsensä nukkua pidempään ilman mitään torkkuja, mut se on vaan niin ihanaa kun saa vielä kääntää kylkeä ja vetää peittoa korville

[q]Zenni, 9.2.2008 17:38:
Kertokaas mulle miten toi Sony Bravian pupumainos on oikein tehty? On meinaan helvetin vaikuttavaa jälkeä jos jäbät on koko homman väsänny ite muovailuvahasta.
[/q]

Sony are claiming this Play Doh advert is the 'most ambitious piece of stop-motion animation ever undertaken', and that they used 2.5 tonnes of plasticine for the three weeks filming took in New York.

Toi on otettu oltain random sivulta Google- haulla "making of the Sony Bravia play doh bunny advert" :)

O