Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 320
- 321
- 322
- 323
- 324
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]S-T, 25.5.2005 10:49:
---
Verano, 25.5.2005 10:19:
Kyllä tuohon bussi-kyssäriin on jo vastauksia tullut roppakaupalla.
---
Juu en jaksanut kovin pitkälle vastauksia selailla, katsoin vain, että johonkin hetkeen x mennessä ei kukaan vielä ollut vastannut asiallisesti.. mutta tuleepa nyt tietoa sitten roppakaupalla xP
(pitäisi ehkä seurata foorumia aktiivisemmin, eikä vain parin kuukauden välein ja vastailla silloin vanhoihin viesteihin...)
[/q]
Juu kyllä tuohon tosiaan tuli ensin niitä asiattomia vastauksia. Eikä täällä tosiaan kukaan (tai ainakin harva) voi seurata kaikkia topicceja. Tietenkin kannattaa esim topsun alusta katsella mistä on kyse. Tässä threadissa kysymykset tietysti vaihtuvat koko ajan.
Yksi "tyhmä" kysymys mulla heräsi (on herännyt) vaikkapa tämänkin topsun perusteella. Mitä pointtia on alkaa parjaamaan ihmisiä tyhmiksi esim juuri tuon bussi-kyssäri tiimoilta? Tollaset ooks vähän tyhmä blondi, vidun idiootti tms ei varmaan palvele ketään eivätkä mun mielestä sovi tänne, (vaikka saitti onkin paisunut isoksi ja joukkoon mahtuu kaikenlaista), eivätkä muuallekaan, eivät ole kovin asiallisia ja menevät usein henkilökohtaisuuksiinkin. Kertovatpahan vain kommentoijasta isestään...
a) Miksi jotkut ihmiset eivät halua, että heidän numeronsa näkyy kun he soittavat jollekulle? Ei edes kun soittavat kavereilleen? Onko heidän numeronsa extrasuperhypersalainen ja seuraukset kammottavat, jos heidän paras frendinsä näkisi, että nyt se Marjatta soittaa..?
b) Miksi jotkut ihmiset eivät ikinä vastaa puhelimeen, jos eivät tunnista numeroa tai numero ei näy ollenkaan vaan se on tuntematon?
Syntyisi aika hankala tilanne, jos kaikki tekisivät kuten edellä... muutaman tunnen jotka todella toimivat sekä a) että b) -kohdan mukaan. Yritä nyt sitten heitä saada kiinni. Aina saa laittaa tekstaria tms et olitkohan se sinä joka yritit soittaa, jos ei ole päässyt vastaamaan puhelimeen. Jostain muusta kuin omasta numerosta on turha heille soittaa.
Jos joku lehtimyyjä tms soittaa niin kyllähän sen puhelun voi lopettaa, ettei sekään musta ole mikään kummonen syy olla vastaamatta, että numero ei ole tuttu/ sitä ei näy.
Toki ymmärrän, että jollain voi olla hyvä syy, ettei hänen numeronsa saa päätyä jonkun tietyn henkilön tietoon tms.
Eräs tuttu soittaessaan mulle niin ettei numero näkynyt:" ai sä vastasit, mä olin ihan varma ettet sä uskalla vastata ku mulla ei näy numero!" Juu vastasin kädet täristen ja ääni väpättäen kun pelotti niin paljon..
edelliseen..eli pysähtyiskö aika?
[muokattu 3.4.2004 22:34]
[q]jesus, 20.9.2006 11:28:
[/q]
Sulla ja sapelillahan on ilmeisesti sama stylesheet. Miikalla on omansa, mutta sitten JustinSanilla näyttäs olevan klubbarin K5 eli tuo ruskea. Muiden, joilla on K5, kohdalla klubbari näyttää tavattomalta. Puhumattakaan kenestäkään muusta ja varsinkaan kaikista muista klubbarin sivuista.
[q]Avernian, 18.10.2005 22:45:
---
flygfisk, 18.10.2005 11:28:
Pääseekö nykyaikana enää työtä vastaan rahtilaivalla jonnekin?
---
Muakin kiinnostaisi. Tietääkö kukaan?
[/q]
Esim. Esl Shippingillä on rahtialuksia, vastailevat numerosta 09 75951. (Kuuluu Aspo-konserniin, mutta löytyy tuosta numerosta.)
Ja sivut on http://www.eslshipping.fi Tuolta en kyllä parilla silmäyksellä löytänyt tietoa, mutta puhelimitse selvinnee.
[q]camouflage, 11.12.2005 16:08:
Miks jotku ruoka-annokset on ravintoloissa yms. sallittuja vaan tietyn ikäisille? Eli tarjouksessa saattaa lukea " possupata 4 e , 7-12 vuotiaille ", vaikka siihen jokatapauksessa käytetään yhtä paljon aineksia. Miks mä joudun maksamaan enemmän minigolfista ku 8 vuotias? Kulutanko mä sitä rataa enemmän vai? Tai vieksmä niin paljon enemmän tilaa sealifessa, että siitä otetaan multa enemmän maksua, ku alle 14 vuotiailt? Miks kaikkialla on hinnottelu lapset/aikuiset, vaikka vanhemmat kuitenki suurimmassa osassa tapauksista maksaa lapsensa huvit?
[/q]
Kyllä mä olen siinä uskossa, että noissa lastenannoksissa on yleensä vähemmän tavaraa kuin aikuisten vastaavissa. Muoks, ja vaikka kyseessä olisi seisova pöytä tms, niin kymmenenvuotias syönee yleensä vähemmän kuin aikuinen (ja vaikkei söisikään niin ks loppupostaukseni).
Tietenkin jossain lentokoneissa jne on tapana että ihan pienet lapset, jotka eivät vie omaa penkkiä matkustavat ilmaiseksi. Mutta eiköhän tuo syy halvempiin hintoihin liene noin yleensä se, että vaikka lapsilisiä maksellaan ja noin, niin se lasten elättäminen ei ole ihan halpaa hommaa. Esim Suomessa kun eivät lapset onneksi käy ansiotyössäkään niin lapsiperheillähän on keskimäärin vähemmän rahaa käytettävissä per suu, kuin vaikkapa kahden työssäkäyvän aikuisen taloudessa. Eli nimenomaan tuo, että se on tosiaan se vanhempi, joka maksaa omansa plus parin skidin kulut, tarkoittaa sitä, että siltä menee huomattavan paljon enemmän rahaa Lintsillä käyntiin, kuin sulta, joka maksat mahdollisesti vain omat huvisi. Lapsiperheiltä otetaan vähemmän rahaa siinä missä opiskelijoilta, varusmiehiltä ja eläkeläisiltäkin.
[q]Freja, 25.7.2005 12:03:
Olikohan joskus olemassa muuten sellainen supertiikeri missä oli laku-/salmiakkikastiketta sen appelsiinihyytelön lisäksi? Vai olenko ihan väärässä?
[/q]
Toivottavasti ei ole ollut! Tai jos onkin, niin ovat onneksi tulleet järkiinsä. Lempijätski-topicissa olenkin jo ilmaissut angstini yhdistelmää laku ja jäätelö kohtaan.
[q]Annakins, 5.6.2006 16:02:
---
Verano, 5.6.2006 14:27:
OT part 2. Vinkkinä muillekin runsashiuksisille, joilla sattuu maton pinta olemaan polypropeenia. (Esim Ikean ihanat matot...) Sen hiuskuorrutuksen saa näppärästi juuriharjalla pois
---
Tai imuroimalla maton niin, että imurin suulakkeessa on ne karvat ulkona (eli siis lattia"asetus" tms).
[/q]
Eipä vaan toimi ainakaan mun mattoon (tosiaan sama materiaali on suht yleistä matoissa.) Kaikenlaisia menetelmiä ja apuvälineitä on vuosien varrella tullut tuskaisena kokeiltua, mutta juuriharja on oikeastaan ainoa joka on tehonnut lähellekään toivotulla tavalla :)
Ed, juuriharjassa ne harjakset ovat siis paljon kovempia ja jäykempiä kuin imurissa. Juuriharjojakin on toki erilaisia, mutta nimenomaan em. harjalla hiukset saa raavittua pois.
[q]pirpeli, 21.4.2006 16:02:
Miehet kippaa (tai voi naisetkin) kasan suolaa naisen tissi(e)n päälle, ja ennen tequilanaukkua nuolaisevat suolan siitä pois. Sitruunan olinpaikka tuntematon.
[/q]
No ku Domi tais sanoo et ei oo!
ed. nonni!
ed2. eikä se myöskään ole spermainen tissi, sanoo domi.
Tarkoittaako "tarkeneeko teillä?" jotain muutakin kuin paleletteko? Ilmeisesti Satakunnan suunnalla käytössä tervehdyksenä? Mitä siihen vastataan?
Vai onko se vain satakuntalainen tms _yleinen_ tapa kysyä millainen sää on? Ilman sen kummempaa lisämerkitystä?
[q]pirpeli, 20.10.2006 12:29:
Olen kokeillut ja on apua. Iskällä on sellanen kisun mallinen, ja sen kun lämmittää, niin kylläpä on mukava. Suosittelen hankkimaan. :)
[/q]
[q]Hitchhiker, 20.10.2006 12:29:
Ne on ihan toimivia systeemejä, ainaki lämmittäny lihakset hyvin jonka jälkeen kevyehkö hieronta.
[/q]
Oi, kiitos nopeista vastauksista :) Täytyy kyllä hankkia sellainen, oispa jo _nyt_ tässä.
Sitten voinkin kysyä, että mistäköhän noita saa? Tavarataloista vaikohan jostain erikoisliikkeistä, terveyskaupoista vaikkapa?
[q]embie,
Ihan esim. Sokoksella tai Anttilassa löytyy ja joo, hyvin toimii (sellasen kans on kiva mennä nukkumaan tällasina vilpoisina iltoina)
[/q]
Jesh, taidan mennä suoraan duunista ostamaan sellasen
[q]Hyzenthlay, 4.12.2006 11:50:
---
hemuz-, 4.12.2006 11:48:
Kaikki vanhemmathan ei anna rokottaa lastaan mahdollisten sivuoreiden takia o_O
---
mitä sivuoireita noista tulee?
[/q]
Rokotusinfo ry pitää sivuja joissa tietoa varsinkin pienille lapsille aiheutuvista haitoista.
Rokote.fi taas on lääkefirma GlaxoSmithKlinen sivut. Saman firman iso taulukko oli lääkärin huoneen seinällä (käytävillä myös) ja siitähän ne rokotustarpeet sitten katsottiin. Tämä vain esimerkkinä.
Missä välissä se totuus sitten menee, kuinka paljon lääkärit (lääkefirmojen "ohjeistamana") tuputtavat liikaa rokotuksia -sekä muita lääkkeitä- ja kuinka paljon toinen osapuoli vainoilee, lienee hankala kysymys.
Mulla pukkaa jatkuvasti tällaista kun yritän avata täältä eri sivuja. Tämä tapahtuu siis vain duunissa ie:llä, himassa firefoxilla ei. Ja vain Klubbarissa, muilla sivuilla ei. Tätä ei tapahtunut ennen kesälomaa, mutta sen jälkeen kun palasin muutama viikko sitten töihin ärsyttävän usein. Ei toki mikään maailmoja kaatava ongelma, mutta kertokaapa mikä neuvoksi, rukkaanko koneen asetuksia vai kuis?
ed niin joo, kuva poistettu..
[q]Oliwer, 12.1.2007 19:07:
---
Verano, 12.1.2007 18:44:
Miksi kuulokkeissa on eroteltu vasen ja oikea korva?
--
Stereoääni
[/q]
Juuh, olin kyllä tietoinen, kiitos.
Esim leffaa katsellessa oikealla ja vasemmalla on toki merkitystä, mutta miksi vaikkapa jossain cd-soittimessa olis väliä kummassa korvassa ne kuulokkeet on? Onko väliä kummalta puolelta lenkkipolkua kuuluu rummut ja kummalta kitara? Koska Lars Ulrich soitti treenikämpän vasemmassa nurkassa ja Kirk Hammet oikeassa?
Onko siis niin, että nuo R ja L ovat vain tavan mukaan jääneet lätkäistäviksi kaikkiin kuulokkeisiin?
Ed, siis tarkoitin alkuperäisellä kysymyksellä sitä, miksi kuulokkeet on nimetty pistettäväksi juuri tiettyyn korvaan, en sitä miksi niistä tulee eri tavaraa.
[q]Amma, 15.12.2006 13:24:
Millon Helsingissä paisto viimeksi aurinko (ennen tätä päivää)?
[/q]
Perjantaina paistoi pitkästä aikaa Kuin myös sunnuntaina. Muisti ei oikein ulotu nyt näköjään eiliseen, mut jotenki olis sellanen mielikuva, et eilenkin ainakin jossain välissä. Nää säähavainnot siis keskustasta/ ympäristöstä. Mutta totta tosiaan, muakin kiinnostas tietää et kuinka hemmetin pitkä harmaa jakso siinä ennen perjantaita oli x/
Ed. Ohos, sä olitkin kirjottanut tän nimenomaan perjantaina etkä tänään ti =D Sen siitä saa kun on viikonlopun poissa klubbarista..
Viel yks kysymys ilmeni..
Eli, äidinkieliongelmia..
Sana (Paikkakunta) "Kulloo". Ni miten se oikeest kirjoitetaan oikein, jos se pitää taivuttaa muotoon joka vastaa kysymykseen "minne": Kulloon, Kullooseen vai Kulloohon vai Kulloo'on?
ei ymmärrä
[q]Verano, 8.4.2006 19:57:
---
mayah, 8.4.2006 19:40:
Mistä juontaa juurensa sanonta "yhdestoista hetki"?
---
Luulisin, että käännetty englannista (tai muusta kielestä): "eleventh hour". Eli kun tunteja on kahdenkymmenenneljän sijaan kaksitoista, niin yhdestoista on sitten se viimeistä edellinen.
[/q]
Paitsi, että se yhdestoista tunti on tosiaan viimeinen eikä viimeistä edellinen.
[q]Android:
---
W:
Ei kai kukaan nyt mitään Aktiaa käytäkkään *nauru**nauru*
---
Näköjään joku käyttää *täh*
[/q]
Kyllä meitä löytyy, kiva pankki opintolainaakin ajatellen. Pitäs sitäki alkaa takasin maksaa kohta..
Aikoinaan oli tili sekä SYP:ssä että Aktiassa, mut kun Merita ilmesty kuviohin niin lopetin tilin sieltä.
[q]Ninka, 21.4.2005 22:16:
mitä siinä kolmensepänpatsaan ympärillä lukee?
[/q]
Alkoi itseäkin kiinnostaa. Ei mitään sen syvällisempää kuin että kenen toimesta patsas pystytettiin ja milloin.
linkki
- « Edellinen
- 1
- ...
- 320
- 321
- 322
- 323
- 324
- ...
- 798
- Seuraava »