Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 316
- 317
- 318
- 319
- 320
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]Amma, 7.4.2008 08:48:
Onko hyviä talvimakuupusseja, jotka eivät sisällä untuvaa tai höyheniä? Mistäs löytyis?
[/q]
http://www.partioaitta.fi
http://www.lassinretkiaitta.fi
Haglöfsillä ainakin on mainioita kuitumakuupusseja talvikäyttöönkin, ne kannattaa tsekata.
[q]Jonulih, 5.8.2005 14:34:
Tämä nyt ei varsinaisesti ole tyhmä kysymys, mutten tiedä minne tämän laittaisin joten;
Missä helsingissä olisi edullisinta yöpyä kaksi ihmistä? Ollaan hyvin luultavasti tulossa sinne armin bileisiin, eikä innostaisi missään roskalaatikossakaan nukkua.
[/q]
Jonkun Klubbari-kaverin luona. Esim. Tai sitte Arthurissa :D
[q]Horus, 6.8.2005 11:47:
---
Jutu, 6.8.2005 11:44:
---
pirpeli, 6.8.2005 11:42:
Parhaiten näistä pääsee eroon toteamalla:" Mennään keskustelemaan näistä jutuista tuonne makuuhuoneen puolelle, eikös?"
---
Ai jollekin vanhalle mummolle? Seuraavan kerran kun ne tulee niin en kyllä avaa ovea. Siellähän pimpottelee kelloa.
---
joo oisko aika paha ku jehovantodistaja sanoiskii et mennää vaa!!!!
[/q]
Mummo, nuori mies, nainen mikä vaan. Pysyyvätpähän poissa, kun sana kierää, että siellä on joku hullu*lmao*
[q]josbe, 2.2.2006 12:18:
Miks joskus elämä on päin vddua heti ku herää ja toisinaan taas kaikki on niin kun vain voin olla? Siis ilman, että mitään olis oikeesti tapahtunu. *täh*
[/q]
josbe, me ollaan ihmisiä. Siitä se johtuu. Valitettavasti asialle ei voi mitään, mutta niistä *plur*-jutuista kannattaa nauttia täysin siemauksin.
[q]a-j, 8.8.2005 11:49:
---
kirsch, 8.8.2005 00:22:
---
a-j, 7.8.2005 21:27:
miks jääpalat jäätyy kiinni jääpalarasiaan ja eivät irtoa siitä kokonaisina?
---
Ei kai ne jäädy siihen muoviin kiinni, vaan ovat vaan niin tiukassa laajenemisen takia *täh*
---
ne jääpalojen pohjat jää kiinni *täh* muuten ne irtoovat hyvin.
---
kirsch, 8.8.2005 00:29:
Sitä paitsi sähän oot kemisti, kyl sun pitäs tietää*hmph*
---
no hei, tää olikin kysy tyhmiä threadi
oon koittanu pestäkin sitä rasiaa, että jos siinä ois jotain likaa ja se vesi jäätyisi siihen likaan kiinni ja siten myös rasiaan, mutta ei auta mut ehkä mun on sit vaan tyydyttävä ei-täydellisiin jääpaloihin
[/q]
Hyvä ratkaisu ovat Ikean kumiset jääpalamuotit. Niistä suorastaa ponnahtaa pala irti, ja kuviot ovat kivoja.
[q]Exlex, 10.8.2005 02:13:
Kysymys konetekniikan, materiaalitekniikan ym. opiskelijoille ja ammattilaisille:
Pystyykö ASTM Grade 5 titaania (TI-6Al-4V) työstämään kotikonstein eli sahaamaan ja poraamaan? Kotikäytössä kun ei satu olemaan poltto-, plasma-, eikä laserleikkauslaitteistoa.
[/q]
http://www.ims.tut.fi/vmv/2004/vmv_4_2_3.php Nopeesti katsottuna näyttäs olevan aika vaativaa hommaa. Plasmalla ja muilla saa työstettyä, muutoin vaikeaa. En oo opiskelija tai muutakaan, mutta oli mielenkiintonen kyssäri :)
[q]Exlex, 10.8.2005 02:36:
---
pirpeli, 10.8.2005 02:21:
---
Exlex, 10.8.2005 02:13:
Kysymys konetekniikan, materiaalitekniikan ym. opiskelijoille ja ammattilaisille:
Pystyykö ASTM Grade 5 titaania (TI-6Al-4V) työstämään kotikonstein eli sahaamaan ja poraamaan? Kotikäytössä kun ei satu olemaan poltto-, plasma-, eikä laserleikkauslaitteistoa.
---
http://www.ims.tut.fi/vmv/2004/vmv_4_2_3.php Nopeesti katsottuna näyttäs olevan aika vaativaa hommaa. Plasmalla ja muilla saa työstettyä, muutoin vaikeaa. En oo opiskelija tai muutakaan, mutta oli mielenkiintonen kyssäri :)
---
Olitpas nopee :D
Tuon sivun olin jo löytänyt, mutta ei siellä täysin selvästi kotikonstejakaan tyrmätä. Paremman tarkastelun jälkeen siellä kylläkin sanotaan "Titaanin käyttäytyminen lastuavassa työstössä on samantapaista kuin austeniittisten ruostumattomien teräksien." joten ei se kai ole sen kummempaa työstettävää kuin ns. haponkestävä teräs.
Ja suomalainenhan ei tietysti usko ennenkuin itse näkee, joten ei auta muuta kuin testata.
[/q]
Rupes kiinnostaa, et mitä sä väsäät? :D
[q]Anselmi, 25.10.2005 20:49:
kerro kerro kuvastin, ken on maassa kaunehin?
[/q]
Kulloinenkin naama, joka sieltä sillä hetkellä sattuu näkymään*hymy* Jos kuvastimen edessä on useampi henkilö, voidaan sopia, että kaikki ovat yhtä kauniita.
[q]zara, 25.11.2005 14:49:
---
$, 25.11.2005 14:40:
Miksi jotkut puuvillaiset (100% cotton) paidat alkavat haista pahalle vanhetessaan?
Etenkin kostuessaan esim. suoraan pyykistä tai hikoillessa niihin muodostuu tympeä lemu. Ärsyttää, kun muutama suosikkipaita alkaa haista hikoillessa niin järkyttävältä, ettei sitä uskalla enää käyttää. Rexona ei auta tässä. Vaikka itse onkin raikkaana, niin ylläoleva paita dunkkaa.
---
Täh muillekkin tapahtuu tota?! Siis mä en ees oikeen hikoile mut pari halpaa puuvillapaitaa on alkanu haisee oudolle muutaman vuoden käytön jälkeen...
[/q]
Selasinpa mielenkiinnosta Googlea, koska itsellekin noin käynyt. Ainoa järkevä vasyaus on vissiin, että koska puuvilla on luonnonkuitu. Se kerää pesusta huolimatta kaikkia hajuja, ja lopulta myös kasvikuidun omat hajut pääsee läpi. Sen takia mukaan usein sekoitetaan muuta kuitua tai kangas käsitellään eri ainella.
[q]Chimika, 13.1.2006 20:29:
Miks on sellanen sanonta et joku säntäilee kun päätön kana? Mun logiikalla päättömät kanat ei juurikaan säntäile enää mihinkään..?
viittaan Twistin ja cassiusksen vastauksiin: olen itse nähnyt noin 12 vuotiaana!!!
"Siellä se juoksi lantalassa kasan päällä" (silminnäkiän kommetti)
[/q]
Niin, silminnäkijän kertomukseen voi tässä kohtaa luottaa. Sen verran sitkeitä on noi refleksit, että vaikka ois kaula katki kanalta, saattaa se pienen matkaa säntäilläkin.
Nimim. Omin silmin nähty partiotaitokisoissa, jossa yhtenä rastina oli kana, kirves ja säntäilyä. Kanan puolelta.
[q]innae, 9.2.2006 05:00:
Tyhmä ihminen kun olen niin, millä dösällä pääsen Tanpereella juna-asemalta tayssiin?
Faija on siel ja perjantaina pitäis mennä tsiigaan sitä.
[/q]
Matkahuollon sivuilta löytyy suoraan aikatauluhausta Tre rautatieasema- TAYS :)
Ainakin pikavuoro Tre-J:kylä suoraan asemalta, 90Y ja muutama muukin menee.
[q]sapeli, 14.2.2006 03:20:
Mikä on syvän vastakohta kun puhutaan esim. kaapeista tai komeroista? Esim: "Kaksi kolmesta kaapista oli metrin syvyisiä mutta kolmas oli vain 70 senttiä syvä, eli se oli kaapeista *********." Ei siis matalin, ei kapein, vaan epäsyvin - eikä tuolle muka ole mitään sanaa?
[/q]
Mä olen kerran miettiny tätä aivoni jumiin*nauru* Äitin täti keksi sitten sanan "ovellinen syvennys", joka mun mielestä kuvaa esim. juuri mun seinässä olevaa..ovellista syvennystä hyvin. Se on siis sellainen vanhanaikainen kylmäsäilytystila, joka ei ole syvä..ei kapea...ei epäsyvä..vaan ovellinen syvennys*iloinen*
[q]Janisa, 24.5.2006 15:57:
Saako paistinpannun heittää tavalliseen sekajäteroskikseen..? -Minnes muualle..?
[/q]
Paistinpannu ei ole ongelmajätettä..ellet ole käyttänyt sitä auton akkuna, öljyjen säilytyspaikkana, loisteputkivalaisimena tahi muuna vastaavana. Eli roskiin vaan! :)
[q]Freja, 28.4.2006 12:56:
miksi 2dl:n jugurtti-, rahka-, viili- jne purkeissa on se uloke siinä reunassa mistä joutuu kuopimaan kaikki loput pois? Miks se reuna ei voi olla suora?
[/q]
Ihihi, laitoin Valiolle kysymyksen, koska tämä kävi just vaivaamaan muakin. Katotaan mitä ne vastaa, jos kukaan ei osaa täällä vastata.
[q]Avernian, 19.4.2006 10:53:
Miksi mun tee tuoksuu ihan jumalaisen hyvältä, mutta ei maistu miltään ?
[/q]
Mä luulen,että kyseessä on seuraavanlainen juttu:
Teessä on laadusta riippuen joko esansseja tai luonnollista aromia. Nenä tuntee sen tuoksun. Kun teetä ottaa suullisen, teen sisältämät tanniinit kumoavat tuon tuoksun osuessaan kielelle. Tällöin tee maistuu jopa hieman kitkerälle. Sokeri tai hunaja auttaa tuomaan teessä tuntuvan tuoksun makuun saakka, olen huomannut.
En oo kyl yhtää varma, mut noin luulisin ton menevän.
[q]Jocular, 25.4.2006 14:36:
Miks ruumiinavauksessa punnitaan aivot, keuhkot, sydän jne?
[/q]
Viisaat sanovat, että ne analysoidaan ja tarkastetaan ovatko ne normaalin painoisia. Elikkäs jos jotain häikkää löytyy, niin kuolinsyy voi liittyä sisäelinten kokoon tms...
[q]Freja, 28.4.2006 12:56:
miksi 2dl:n jugurtti-, rahka-, viili- jne purkeissa on se uloke siinä reunassa mistä joutuu kuopimaan kaikki loput pois? Miks se reuna ei voi olla suora?
[/q]
"Hei,
kiitokset kiinnostuksestasi jogurttipakkauksia kohtaan. Pikarin yläosan
ulkonemaa kutsutaan ammattislangilla olkapääksi. Sen tehtävänä on
erottaa pikarit toisistaan pakkauskoneella, kun pikarit ovat ennen täyttöä
pinoina sisäkkäin. Olkapään ansiosta pakkauskone pystyy irrottaamaan
pikaripinosta yhden pikarin kerrallaan suurella nopeudella. Se, miksi
olkapään sisäpinta on kovera, johtuu pikarin valmistustekniikasta
(syväveto). Syvävedossa levymäisestä muovista valmistetaan lämmön ja paineen
avulla kappaleita vetämällä muovilevy muottiin. Tällöin ulkoneman
kohdalle tulee aina sisäpuolelle "syvennys"
Täysin suorareunainen pikari ei toimi pakkauskoneella, sillä pikareita
ei onnistuttaisi erottamaan pinosta tehokkaasti, kun pikarien välinen
ero olisi vain pohjan paksuuden suuruinen. "olkapääpikareiden"
vaihtoehtona on ns. pohjasta pinoutuvat pikarit, joiden sisäpinnalla on noin
sentin korkeudella ulkonema, johon pinottu pikari tukeutuu (katso esim
Valion laktoosittomat ruoavalmistustuotteet ja maustettu rahka)
Ystävällisin terveisin
Tanja Virtanen-Leppä
Pakkauskehityspäällikkö
Valio Oy"
Ei kysyvä tieltä eksy. Eikä jugurttipurkkiin huku :D
[q]Lyylikki, 20.1.2006 20:30:
Voiko suklaa olla pahaa?
[/q]
Voi, nimim. vanhaa venäläistä suklaata vahingossa syönyt. Samoin ihan tuore Rainbow-maitosuklaa meni roskiin.
[q]ElegantY, 9.5.2006 10:29:
Mistä johtuu että aluks ihmisten tyhmyys naurattaa, mutta jossain vaiheessa se alkaa ainoastaan vituttaa ja siinä ei ole enää mitään hauskaa?
[/q]
Silloin sitä tyhmyyttä on kuullu ja nähny liikaa, kun se alkaa vituttaa. Kokemusta on :D Kaikki tuollanen ns. seminegatiivininkin on kai pienissä määrin alussa ihan hauskaa, mut liika on liikaa. Samalla tavalla varmaan kyllästyy esim. kumppanin "pieniin vikoihin"..
[q]Freja, 28.4.2006 22:08:
---
andi--, 28.4.2006 22:04:
Ilmeisesti niiden käsittelyssä käytetään toisen laista konetta?
---
Nooh, näihin kaikkiin kertoo vastauksen meille pirpeli heti kun saa vastauksen valiolta
[/q]
Ahihihihi, vastausten selvittäminen on hauskaa. Lisäksi sieltä tuli kysymys, että "kertoisitko, miksi olet kiinnostunut kuluttajana kyseisestä aiheesta?" Laitoin sitte, että on olemassa yksi nettisaitti, jossa voi forumilla kysyä myös vähän hassumpia kyssäreitä :D
- « Edellinen
- 1
- ...
- 316
- 317
- 318
- 319
- 320
- ...
- 798
- Seuraava »