Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]thomas, 10.5.2008 03:26:
---
a-j, 10.5.2008 03:16:
voiko m-irkissä olla samaan aikaan kahdella eri serverillä
kahdella eri nikillä?

---

voi
[/q]

ja vielä kun kertoisit miten se tapahtuu:))
/connect serverinnimi ei ainakaan toimi, tulee vaan permission denied ilmoitus

Miten saisin setin nauhoitettua, esim läppärille random-ohjelmaa käyttäen (suositus kuuluu vastaukseen), kun on tuo tekninen tietämys melko vähissä.
Käytössäni on kaks levaria ja behringerin DJX 700 (se DJM 600-kopio), josta menee tape-ulostulosta Kustomin vahvariin.
Eli, pitäiskö sen olla nimenomaan tapessa sen äänityksen, että sen saisi kunnolla? Ja mitä piuhoja tarviisin?

[q]whispering, 10.5.2008 00:45:
Jos vesi kiehuu alipaineessa pienemmässä lämpötilassa, niin jos on tarpeeksi alipainetta ja tarpeeksi kylmää, voiko jää kiehua
[/q]

Kyllä voi - tosin ilmiötä kutsutaan sublimoitumiseksi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmoispiste

Veden kolmoispiste on lämpötilassa 273,16 K (0,01 °C) ja paineessa 611,73 Pa (noin 0,006 bar), eli jos mennään näiden alle, voi jää muuttua suoraan höyryksi.

[q]pirpeli, 28.4.2006 13:03:
Ihihi, laitoin Valiolle kysymyksen, koska tämä kävi just vaivaamaan muakin. Katotaan mitä ne vastaa, jos kukaan ei osaa täällä vastata.
[/q]

Ah, loistavaa kerro sitten mitä tuli vastaukseksi!

Ei hemmetti tota Steven Hoaksin linkkiä!! Sieltä löytyy vaikka mitä nimiä, ei pelkästään kaupunginosille vaan myös puistoille sun muille hengausmestoille, rafloille, kiskoille, kouluille, kaupoille etc etc..

Vanhoilta kulmilta esim Mikkari, Jättäri, Keidas, Henkka.

[q]mayah, 8.4.2006 19:40:
Mistä juontaa juurensa sanonta "yhdestoista hetki"?
[/q]

Luulisin, että käännetty englannista (tai muusta kielestä): "eleventh hour". Eli kun tunteja on kahdenkymmenenneljän sijaan kaksitoista, niin yhdestoista on sitten se viimeistä edellinen.

[q]mayah, 6.9.2006 10:09:

Avaa töissä mozilla.
[/q]

Toki, mutta kun ie:tä pitäs käyttää täällä..

[q]Viivi, 20.7.2006 16:16:
Nii, mutku mua panettaa ympäri vuoden
[/q]
Ne on nää vuodenajat....*nauru*

Onko Helsingissä muuta Megazonen kaltaista "kaupunkitaistelu"-mestaa kuin itse Megazone? Megazonehan on nykyään vain Pitskussa.

[q]astaroth, 10.7.2008 00:16:
jostain joku ihme jeesuskikka, jolla saan final fantasy vii:n toimimaan litteänäytöllä ja vistalla?

monet xp-pohjaiset pelit kylläkin olen saanut skulaamaan vistalla, mutta nyt edes jotain peli, joka toimisi. tulee itku, jos ei pääse pelaa :'((
[/q]

http://forums.qhimm.com/index.php?topic=7248.0

Tuolta löytyy vihjeitä, pitäisi saada ainakin noilla ohjeilla toimimaan.

Mitä hemmettiä te poistelette viestejänne?

Ja tämä oli tyhmä kysymys pirpalle ja domille.

Kuultuani muutama päivä sitte maailman köyhimmän vitsin, jäi häiritsee yksi tosiseikka.. ehkä joku osais vastata..

Vitsi:
-"Jos meinaa jäädä auton alle, ni minkä auton alle kannattaa jäädä?"
-"No ambulanssin, tietenkin!" *hehhehhee* (kaikki nauraa)

Tilanne:
(Jos hieman kyseenalaistaan ambulanssikuljettajan taitoja)

Ihminen "X" saa vakavan sydänkohtauksen ja se viedään ambulanssilla sairaalaan, ellei "X" pääse noin tunnin sisää leikkauspöydälle, hän saattaa menehtyä.

Ambulanssikuski rallittaa pillit päällä ja kaasu pohjassa pitkin keskustaa, päin punaisia (niillehän se on sallittua), nurkan takaa juoksee ihminen/lapsi "Y" ja oikeesti jää sen ambulanssin alle.

Kysymys:
Jääkö ambulanssi hoitamaan auton alle jäänyttä ihmistä (ja toivoo et kyydissä oleva herra "X" pysyisi viel hengissä edes tovin..
VAI
Ajaako ne kylmän rauhallisesti "Y":n yli ja soittavat perään toisen ambulanssin paikalle.

?!?!?

Heh, kuulin tän joskus mun yhelt kaverilt, ja se jäi mua vähä vaivaa.. koska periaattees tämähä on totta (?): Eli, jos koet, että sinulla on asennevamma (tunnustan), ni voit parkeerata INVA-paikoille, koska niissä ei ole rajoituskylttiä, et "EI asennevammaisille"..

mut..näin se on

[q]mayah, 25.1.2007 18:53:
just joku viiksekäs ^xmani
[/q]

Totaalirepeäminen*lmao*x tuhat!! Ei oo totta.
Mä luulin, et toi ois ollu miehiin päin, mutta ei..naista hakee...*repslollllllleriiiilillerilallerii*

[q]_nua, 10.12.2007 10:53:
ja toinen mun mieltä askarruttanut kysymys, minkälaisia unia syntymästään asti sokeat ihmiset näkee?
[/q]

Täs on vielä ihan tutkimusta(tosin Jenkeistä, mut silti :D)
http://psych.ucsc.edu/dreams/Library/hurovitz_1999a.html

[q]koo, 18.6.2006 20:03:
Tää nyt on sarjassamme idiootit liikenteessä, mutta:

Osaako kukaan kertoa mitään päivystävistä eläinlääkäreistä Helsingissä? Olin nimittäin koiran kanssa ulkona ja tää otti ja paskoi verta. Mä en tiedä mitä tässä pitäis tehdä, ei se nyt kuolemaa ole selvästikään vielä tekemässä mutta ei toi nyt ihan normaaliakaan ole. Täällä pääkaupungissa vasta kaks vuotta asuneena en yllättäen vielä oikein tiedä näitä juttuja. Osaako kukaan auttaa? Haluisin lähinnä kysyä siltä eläinlääkäriltä jotain neuvoa, mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä.
[/q]

http://www.vetmed.helsinki.fi/yes/yes_yleinen.htm
Päivystys virka-ajan (8.00 -16.15) ulkopuolella, puh. (09) 191 57 202 (eläinlääketieteellisen päivystys)

Tässä lisäksi Googlella haettu numero:
Eläinklinikka Hertta

Herttoniemenranta Paasivaarankatu 5, 00810 Helsinki (09) 7269 3979

Päivystys viikonloppuisin 24h 0415405704

[q]Samu*, 11.7.2008 08:28:
Olen monasti miettinyt, mutta nyt vasta kysäisen..

Elikkäs miksi jossain kaivonkansissa lukee Sonera, joissain Tele, ym... Tuskin ko. firmat ovat mitään sadevesikaivojen kansia sponssailleet ympäriinsä? :D
[/q]

Juu kyseessä ei ole sadevesikaivo vaan sonera/telen kaapelikaivo josta vedetään esimerkiksi kaapeliyhteydet taloihin.

[q]extramppa, 26.8.2005 15:55:
---
Jutu, 26.8.2005 15:45:
No niin kaikki kielinerot, kertokaas mitä tarkottaa "Anos de dolor"? Ei mitään hajua edes, että mitä kieltä toi on. Tuli vaan mieleen kun toi on yhden biisin nimi.

---

En tiedä kieltä, enkä oo varma käännöksestä, mutta pakko oli kirjottaa, kun putkahti heti päähän. Kärsimyksen vuodet olis mun veikkaus. Innolla odotan kanssa oikeaa vastausta, eli johtaako mun intuitio mua harhaan.
[/q]

Kivun vuodet. Ja se on espanjaa siis.

[q]mayah, 30.11.2005 10:20:
Kaikkihan tietää, että ennen joitakin leikkauksia ei saa syödä tyyliin vuorokauteen. Mutta miksi? Mihin tää perustuu? Ettei vatsasta löydy ruokaa kun sitä leikataan? Että nukutusaine tehdoaa paremmin? Ettei okseta?

[/q]

"Leikkausaamuna syöminen, juominen ja tupakoiminen ovat kiellettyjä mahdollisten leikkauskomplikaatioiden välttämiseksi anestesian aikana." Ja myös noista syistä, joita juuri mainitsit*hymy* Ei tarvi olla edes vatsaleikkaus, mutta kaikki ylimääräinen, myös sulamaton ruoka saattaa aiheuttaa ongelmia. Näkyvyyteen, lääkkeiden vaikutukseen, jälkioireisiin.

Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri sanoo näin:
Nukutusriskien vähentämiseksi potilaan tulee olla syömättä ja juomatta ennen toimenpidettä seuraavasti:

Aikuinen ja yli 1-vuotias lapsi: syömättä ja juomatta 6 tuntia ennen toimenpidettä.
Alle 1-vuotias lapsi: ei kiinteää ruokaa, mehuja joissa on hedelmälihaa eikä rintamaitoa 4 tuntiin ennen toimenpidettä.
Kielto koskee myös purukumia, pastilleja ja karamelleja.

Miksi suurin osa suomalaisista
jättää metrin mittaisen sosiaalisen
tilan ympärilleen?

Kaksi junttia seisovat tyhjällä pellolla
viiden metrin päässä toisistaan ja
huutavat "Mittee?" "Mittee?" "Mittee?" jne...
Onko se nyt sitä perinteistä suomalaisuutta?

Miksi olemme niin tarkkoja siitä,
että tuntemattomiin pidetään hajurako?

Teorioita?

O