Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Foxmagon, 2.2.2006 10:40:
Haluisko joku mitenkään kertoa mulle, että mihin helevettiin kaikki pinnit katoaa? Vaikka tietää että levittelee niitä pitkin poikin asuntoa aina välillä, mut ei niitä kyllä siivotessa enää sieltä löydä. Joku prkeleen pinnimörkö käy näemmä kyläilemässä. Sama juttu ponnareiden kanssa.
[/q]

Pinnit katoaa ystävien koteihin. Sänkyyn, lattialankkujen väliin, sohvalle :D Täältä minunkin luota löytyy melkein viikottain pinnejä, ja omassa päässä ne ei oo kyl ollu. Ponnareille kyl sitte onkin joku ponnarivaras olemassa, koska ne ei mahdu lattialankkujen väliin. Ellei oo iso rako.

[q]wanna, 8.3.2006 15:27:
Miten takareiteen tai keskelle selkää tai kyynärpäähän voi tulla elohiiri? Tai siis silmään se tulee kai jos esim. silmiä siristelee liikaa, mutta jos se tulee takareiteen niin miksi se tulee, tai mikä se on? Eihän se mikään lihaskramppi oo?
[/q]

Elohiiren aiheuttaa alaluomessa olevan lihaksen tahdosta riippumaton supistelu. Vastaavaa lihaskramppia kutsutaan muualla esiintyessään kansanomaisesti suonenvedoksi.

Tärkein lihaskrampin syy on lihaksen rasittuminen. Myös kofeiinipitoiset juomat, väsymys ja krapula voivat herkistää lihaksia. Kalsiumin tai magnesiumin vaje aiheuttaa elohiirtä sekä muita lihaskramppeja.

Silmän seudun lihakset voivat rasittua esimerkiksi siristelystä tai jos joutuu jatkuvasti pinnistelemään nähdäkseen.

Elohiiri rauhoittuu yleensä itsestään. Se ei ole merkki sairaudesta. Vastaavia pieniä lihassupisteluja esiintyy kaikilla päivittäin, mutta silmän seudussa ne huomataan heti.

Kramppaavan lihaksen kevyt hieronta ja venyttely saattavat auttaa. Magnesiumia ja kalsiumia sisältäviä valmisteita voi koettaa, mutta näiden vaikutuksesta ei ole varsinaista tutkimustietoa.
lihaskramppi siis on se*auts*

[q]domi, 7.8.2006 10:14:
Err. Nyt tuli sit vastaan kysymys nimeltä OPPISOPIMUSKOULUTUS. Eli tuota, tietäiskö joku vähän faktaa tosta, ja varsinkin siitä, et jos työn ohessa suorittaa, ni onko jotain lainalaisuuksia, mitkä pätee joka tapauksessa?
[/q]

http://www.oppisopimus.net/index.html
Tässä hyvät sivut. Lisäksi kannattaa kysyä oman kunnan toimistosta tai lähimmästä mahdollisesta.

Tässä vielä toinen sivu hyvää asiaa:
http://www.edu.fi/info/oppisopimus/opframe.html

[q]hallucinogen, 24.5.2006 13:09:
LOL Perin ystävällistä sinulta, tämä asia on askarruttanut minua jo pidemmän aikaa :D
[/q]

Eipä kestä :D (ja soitin duunipuhelimesta vielä*nauru*)

edittii..ois pitäny kysyä, mitä tapahtuu jos henkilö törmää johonkin tai johonkuhun kännissä sillä tuolilla...pah, pitänee soittaa joskus uudestan.

[q]-henu-, 25.5.2006 12:59:
Kännissä saa ajaa kaikilla ns. sähköisillä apuvälineillä mm. sähköpotkulaudalla mutta ajettavalla ruohonleikkurilla sitten taas ei saa ajaa*känni**stop*
[/q]

Ostan siis kännimenopeliksi sähkötuolin...eiku sähkösen pyörätuolin---tai en sentään, koska se on moraalisesti väärin :/ Toivottavasti monet ei ajele kännissä noilla..voi tulla siinäkin pahaa jälkee.

[q]wiwi, 7.6.2006 16:47:
Öhöm. Tällaista olen miettinyt, että mihinköhän olisi mahdollista lähettää omia tekstejään
[/q]

Lehtiin voi lähettää omia juttujaan, ainakin nuorten ja nuorten aikuisten lehdet ottavat niitä vastaan. Suomen kirjallisuuden seura kerää erilaisista aiheista ja tutkimuksista juttuja, niitä voi kirjoittaa kuka tahansa. Tässä tietoa:
http://www.finlit.fi/arkistot/keruut.htm

Nettikirjoittelu on myöskin hyvä tapa saada omat jutut esille, blogon perustaminen tai jo valmiille sivuille kirjoittaminen onnistuu helposti.

[q]Cloud, 14.6.2006 16:54:
Miks tummat on buenoja? Pitääks täs tehdä itestään tumma :)

Miks naiset aina rakastuu renttuihin? vai rakastuuko?

Miks mullekin tulee huono olo jos syön liikaa leipää?

Miks mä oon mä enkä vaiks sä?
[/q]

Vaaleetki on. Joskus. Ei pidä tehä, oot oma ittes.

Renttumaisuus yhdistettynä miehekkyyteen ja poikamaisuuteen sulattaa sydämen. Mut ei sellanen paskapäärenttumaisuus :/

Kenelle tahansa tulee huono olo, syö sitte mitä tahansa liikaa. Liika ON aina liikaa.

Siks kun mä oon mä.

[q]Zenni, 4.9.2006 18:01:
Semmost vaa et onks ns. totuusseerumia oikeesti olemassa? Vai onks se pelkästään noit leffojen CIA:n juttuja
[/q]

On sitä-->
http://www.psicologia.freeservers.com/diversos/soro_verdade.html

ja

http://en.wikipedia.org/wiki/Truth_drug

[q]Jiimo, 30.6.2006 12:44:
Lukiko tuossa jossain, että kovien huumeiden vaikutuksen alaisena tehty rikos on tehty täyttä ymmärrystä vailla? Eikö tässä ole sama juttu kuin alkoholin kanssa, eli on täysin vastuussa tekemästään rikoksesta?
[/q]

Taidat olla oikeassa. Minä korjaan tuon kohdan koskemaan ainoastaan psyykkisiä sairauksia. Enkä tosiaankaan ole lakitekstien asiantuntija, joten saa vapaasti korjata.

Ja jos tilanne on se, että kysymys oikeasti vaikuttaa jonkun ihmisen elämään, eikä ole siis vain itse pähkäilty(toki siinäkin tapauksessa tärkeä), kannattaa laittaa kysymys tänne:

Kysymykset/palaute: om-tiedotus@om.fi

[q]Steven Hoaks, 31.8.2006 12:42:
Kertokaas jotain kivoja Animaatioita/piirrettyjä

Oon kipeenä ja tekis mieli kattoo jotain mieltä kohentavaa

The Simpsons, Futurama, Looney Tones, Tom & Jerry... Näiden kaikki jaksot mulla on joten jotain muita kivoja
[/q]

Family Guy<3

[q]RantaPalleroinen, 20.4.2007 13:45:
mistä saa ostettua pinkin puutarha flamingon?
[/q]
Meil ois tässä itävaltalainen katalogi, josta niitä saa :D 29.90 plus verot ja rahti. Ovat hienoja, pystyssä seisova ja sellanen vettä nokallaan halkova malli löyty.. Puljun nimi on Zaruba, puh. +432236635510
http://www.zaruba.at/index.php?option=com_wrapper&Itemid=39, Spring-osiosta tais löytyy, oikee alanurkka :D

:D

[q]Lyylikki, 21.8.2007 17:34:
Heelp:

ryhmä venäläisiä sairaanhoitajia on tulossa Study tourille Helsinkiin. Niille pitäisi löytää yksi kiva lounaspaikka, sekä kaksi illallispaikkaa, jossa päät vois olla about 20 euroa. Olisko ideoita? Tarviis kuitenkin tilaa semmoselle n. 15 hengelle.
[/q]

Lounaspaikaksi ehdottomasti Taidehalli. Annokset 8-11 euroa, todella maukasta ja saliin mahtuu vaikka kuin monta tyyppiä.
http://www.ravintolataidehalli.fi/
Hyvää lounasta saa myös Soul Kitchenistä Flemarilta.

Illallispaikoiksi esim. Santa Fe(ok, suht sellanen just ja just, mutta maukasta ruokaa...), Kolme Kruunua Krunassa(niil on ainaki yks sellanen piiiitkä pöytä siellä) tai ehkis jopa Vespa. Via on kenties liian kallis, tai saa tolla 20eurolla varmaan pääruuan ja pienen viinin...

[q]Freja, 30.3.2006 21:23:
punto.
[/q]

Englanti-espanja-englanti- sanakirja antaa puntolle monta merkitystä, ensimmäisenä "dot" elikkäs pieni piste.

http://www.spanishdict.com

[q]spoinkel, 5.1.2008 18:13:
Miten puurokattila eroaa normikattilasta? Ja miten sen erottaisi muiden kattiloiden joukosta - onko sillä jotain tiettyä nimeä vai onko vaan "puurokattila"?

nimim. kotitalous 6
[/q]

Mä sanoisin sellasta kaksiosaista haudutuskattilaa puurokattilaksi, tai sitte sellasta todella paksupohjaista. Haudutuskattila(jossa siis alaosaan tulee vettä ja "kanneksi" päälle varsinainen kattilakattila) tosin on paaaaljon parempi. Itse oon saanu puuron keittymään ilman suurempaa vaivannäköä kippaamalla ensin kattilaan reilun nokareen voita :D Mutta toki tavan kattilaa(myös sitä paksupohjaista) käyttämällä pitää puuroa sekoittaakin.

Nimim. kotitalous 9 ja tuossa joulun alla tunnin hellan edessä seisoneena&puuroa sekoittaneena(keitin perheelle riisipuuroo oikein punasesta maidosta).

Mitä Suomelle on tapahtunut?
Tästä maasta ja sen ihmisiltä on kadonnut järki kokonaan. Ihan toden teolla. Päättäjät ovat saaneet koulutuksensa sirkus Finlandiassa, iso osa nuorista ei _osaa_ ajatella tekojensa seurauksia(eikä niitä tekojaan), ihmiset ryntäävät suuna päänä tekemään idioottimaisuuksia. MITÄ ON OIKEIN TAPAHTUNUT?!?!?!

En tajua. En pysty tajuamaan.
Mä oon sitten kai vähän tyhmä.

[q]mikke, 18.1.2008 00:26:
---
Amma, 17.1.2008 23:40:

Joo-o. Edelleenkään tosin en ole täällä nähnyt esitettävän parempaa syytä, kuin mitä itse ehdotin, tai yleensäkään mitään syytä siihen, miks jengi menee heikoille jäille, vaikka varsin hyvin tietää että se on riskipeliä. Tyhmyys ei ole mikään _syy_ , vaikka jonkun teot sitä olisivatkin. Ehkäpä noi hukkuneet on niin itsetuhoisia, vai mikä vois olla syy ?
[/q]

"Ainakin 12 henkilöä on hukkunut heikkoihin jäihin tammikuun alkupuoliskolla, selviää Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliiton ennakkotilastoista. Viime vuoden tammikuussa hukkuneita oli kuusi. Hukkuneista valtaosa on ollut hiihtäjiä tai kalastajia. Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto varoittaa vaarallisista jääolosuhteista Etelä- ja Keski-Suomessa."

By Ylen uutiset.
En tosiaan minäkään osaa muuta sanoa, kuin että kyllä ON TYHMÄÄ ja AJATTELEMATONTA toimintaa.
Ei sinne jäälle pärkkele mennä näillä keleillä, vaikka kuinka hiihättäs tai tekis mieli kalaa! Sitte mennään metsään tai K-Kauppaan, jo nyt on kumma!

Enpä löytänyt Googlesta/Wikistä/muualtakaan vastausta....

Miksi koirat pyörittelee isohkoja kiviä etutassuillaan? Esim. toi meidän Milla saattaa kuluttaa pitkiä aikoja "rullaillen" kiveä tassuillansa. Se myös ääntelee aluksi tavallaan tyytyväisen olosesti, mutta sitten se ääntely muuttuu huolestuneeksi ja ahdistuneeksi. Kovin outoa on se, mutta onko se vaan leikkiä, vai onko se jotain muuta?

[q]Umbala, 7.2.2007 12:01:
Mä oon saanu koko päivän skidejä sähköiskuja eri metalli yms. esineistä. Siis huomattavan paljon, oisko äsken just napsahtanu joku kymmenes. Mistähän tämä johtuu? Eli siis kertoisko joku mistä tää mun ja näiden asioiden välinen "sähköisyys" ja miks se tuntuu tänään olevan erityisen tiukkaa?
[/q]

Se johtuu pakkasesta.

[q]Umbala, 7.2.2007 12:23:
Joo sen mäkin päättelin. Mut sitä en tajua, miten ulkona oleva kylmä ilma voi vaikuttaa mun ja myyntitiskin väliseen sähköisyyteen?
[/q]

Nyt vedän ihan fiilispohjalta kun sanon, että pakkanen laittaa sekaisin jotkut..ööö..tuota...ilman elektronit, tai protonit tai jotkut :D Mutta siis kylmän ilman vaikutus ulottuu sisällekin saakka juuri ilman sähköistymisenä.

t.nimim. fysiikka 6 koulussa :D

[q]Jutu, 6.8.2005 11:39:
Minkä takia Jehovan todistajat tulee aina ja ainoastaan vain meidän ovelle eikä naapurien?
[/q]

Ne on leimannu sut syntiseksi!!!! Parhaiten näistä pääsee eroon toteamalla:" Mennään keskustelemaan näistä jutuista tuonne makuuhuoneen puolelle, eikös?" Samoin lappu ovessa "ei mainoksia EIKÄ uskonnollista propagandaa!" toimii myös.

O