Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Umbala, 12.11.2008 16:21:
Miten on mahdollista, että tietokoneelle ei tahdo löytyä toimivaa langatonta headset järjestelmää.
[/q]

En tiedä, mutta syy vois olla sama joka estää myös toimivien langattomien näppisten ja hiirten löytymisen. Ärsyttävää

Miten on mahdollista, että tietokoneelle ei tahdo löytyä toimivaa langatonta headset järjestelmää. Varsinkin kuin lähes joka kännykkään tuollaisen saa ihan plug and play periaatteella.

[q]neverfadeaway, 14.11.2005 10:53:
---
Elvirith, 20.2.2004 18:12:
Minulla oli aamulla spermaa hiuksissa, pääsenkö vielä taivaaseen?

---

Miten sitä saa hiuksiin?!?!
[/q]
Tuosta on puolitoista vuotta aikaa, oliko pakko muistuttaa? *toktok*
Mut joo, ei se hirveen vaikeeta ollu..

Afrikassa kun ei siirrytä kesäaikaan (ainakaan meiän aikavyöhykkeellä) niin onko siellä kellot tunnin jäljessä koko Suomen kesäajan?

Eiks samalla aikavyöhykkeellä niinkun periaatteessa pitäs olla sama kellonaikan?

Kysymys sähköstä;

Mulla on Canonin kamera jossa on 7,4mA akku. Ostin nyt Canonin videokameran jossa oli 7,8mA akku. Voltit on samat.

Toimiiko nuo akut molemmissa laitteissa ristiin?

Tunnin jäljessä kyllä, mutta tuo kesäaikaan siirtyminen on ihan maakohtaista. Se vaan on keino saada ihmiset valosaan aikaan liikkeelle

[q]Jutu, 23.12.2009 22:55:
Näin keskiviikko illan kunniaksi päätin sitten lukittaa mun messenger/sähköposti tunnukset kun en muistanut mikä salasana mulla on siinä. Sitten fiksuna tietysi tilasin uuden salasanan sähköpostiin, kunnes tajusin, että vittuuuu sehän on sama vitun tunnus. Ja salaisesta kysymyksestä ei todellakaan ole mitään hajua kun tuo tunnus on jo niin vanha. Eli, onko mitään keinoa saada tuota avattua vai täytyykö mun oikeesti tehä uudet tunnukset ja heittää hyvästit mun sähköposteille? Yritin ettiä jotain tietoa, mutta siitä tullut yhtään mitään. Kiitos hei.
[/q]

siis olet unohtanut salasanan + sun alternate email johon salasana lähetetään on se sama hotmail minkä salasanan olet unohtanut. Lisäksi et tiedä vastausta salaiseen kysymykseesi. jos näin on niin paska säkä, olet juuri menettänyt kaikki meilisi. afaik.

ainoa on jos olet maksanut jostain msn palvelusta niin sitten saatat päästä vielä käsiksi tietoihisi.

http://ask-leo.com/ive_forgotten_the_answer_to_my_msn_hotmail_secret_question_and_my_password_what_do_i_do.html

Tuli, ja vai semmosta. En jotenki aatellu edes, et joku noita lainauksia käsin tekis, ku automatiikka hoitaa kuitenkin :D

[q]mark hamilton, 12.6.2009 13:37:
---
Vittuile sä vaan jos et tajuu et toi vähemmistöosakkeiden omistaja juttu on vain sisäpiiri läppä.
Myyntityö on vaan kiinni viitseliäisyydestä ja ei se toimi jos ei saa oikean päättäjän numeroa.
Meillä on Oyj-tason asiakkaita ja yleensä keskustelen TJ:n kanssa..
http://www.teknologiaplaneetta.com/
On mun firma ja omistajia on n. 50 kpl ja firma on perustettu 90'-luvulla.. eli Osuuskunta PPT jossa olen osakkaana ja saan tehdä omia bisneksiä.. tosin meillä on vaikka mitä kirvesmiestä ja mitä minkä kalenterit on myyty 3:ksi vuodeksi valmkiksi.. mä oon se harva IT-, ICT-resurssi.[/q]

Tää on kyllä aika hämmentävää kamaa. Ensin käsitin ton "mun firma" -kohdan niin, että olet jossain johtavassa asemassa firmassa, missä on 50 omistajaa, mikä kuulosti aika uskomattomalta. Kyse olikin kuitenkin siis jostain osuuskunnasta.

Sivujen perusteella tämä 50 omistajan osuuskunta toimii noin 8 eri firman jälleenmyyjänä joissain erittäin hämärästi määritellyissä IT-jutuissa. Ja sun toimenkuva ilmeisesti on soitella eri firmoihin ja kaupata näitä erittäin hämärästi määriteltyjä IT-juttuja? Samaan aikaan sulla on kuitenkin jotain 5 vuoden NDA-koodaussopimuksia joista ei saa kertoa edes vaimolle. Silloin kun et tee em. juttuja, koodailet jotain verkkomaksupainikkeita. 5-vuotiset NDA-koodausduunijutut ja Oyj TJ -neuvottelut menee oknp, mutta verkkomaksupainikeasioissa soitetaan OP:n aspaan ja pyydetään apua? Ja kaikki tämä siis jossain hyvin hämmentävässä IT-koodaus-joku-firmassa joka sisältää mm. kirvesmiehiä?

Siis lyhyemmin: mitä helvettiä?

Link related?

[q]plink, 27.12.2007 18:27:
mitä tehdä, kun naapuri roikuttaa munaa postiluukusta? :o
[/q]
Älä ainakaan potkase siihen postilaatikkoon, mua voi sattua!!!

Onkohan kirppiksellä ihmisiä 21 tai 28 päivä joulukuuta, vai onkohan kaikki jossain maalla viettämässä joulua *hmm* eli uskaltaiskohan varaa pöydän..

Mikä sen kotimaisen tv-sarjan nimi on, joka tuli joskus aikoja sitten... Vähän samaa ikäluokkaa kuin Metsolat. Ne asu punasessa talossa ja niillä oli kasvihuoneita. Kaikki tuntuu muistavan sen kyllä, mut nimeä ei tuu millään mieleen.

[q]Hyzenthlay, 12.11.2008 20:00:
Onkohan kirppiksellä ihmisiä 21 tai 28 päivä joulukuuta, vai onkohan kaikki jossain maalla viettämässä joulua *hmm* eli uskaltaiskohan varaa pöydän..
[/q]

23-28.12. välillä taitaa olla aika rauhallista kun pyhät osuvat noin hyvin viikonlopun kanssa. Sitä ennen voi olla aika paljon ihmisiä liikkeellä, jouluun valmistautuminen, lahjojen ostelu jne.

[q]Juhgu, 12.6.2009 14:58:
---
mark hamilton, 12.6.2009 13:37:
---
Vittuile sä vaan jos et tajuu et toi vähemmistöosakkeiden omistaja juttu on vain sisäpiiri läppä.
Myyntityö on vaan kiinni viitseliäisyydestä ja ei se toimi jos ei saa oikean päättäjän numeroa.
Meillä on Oyj-tason asiakkaita ja yleensä keskustelen TJ:n kanssa..
http://www.teknologiaplaneetta.com/
On mun firma ja omistajia on n. 50 kpl ja firma on perustettu 90'-luvulla.. eli Osuuskunta PPT jossa olen osakkaana ja saan tehdä omia bisneksiä.. tosin meillä on vaikka mitä kirvesmiestä ja mitä minkä kalenterit on myyty 3:ksi vuodeksi valmkiksi.. mä oon se harva IT-, ICT-resurssi.
---

Tää on kyllä aika hämmentävää kamaa. Ensin käsitin ton "mun firma" -kohdan niin, että olet jossain johtavassa asemassa firmassa, missä on 50 omistajaa, mikä kuulosti aika uskomattomalta. Kyse olikin kuitenkin siis jostain osuuskunnasta.

Sivujen perusteella tämä 50 omistajan osuuskunta toimii noin 8 eri firman jälleenmyyjänä joissain erittäin hämärästi määritellyissä IT-jutuissa. Ja sun toimenkuva ilmeisesti on soitella eri firmoihin ja kaupata näitä erittäin hämärästi määriteltyjä IT-juttuja? Samaan aikaan sulla on kuitenkin jotain 5 vuoden NDA-koodaussopimuksia joista ei saa kertoa edes vaimolle. Silloin kun et tee em. juttuja, koodailet jotain verkkomaksupainikkeita. 5-vuotiset NDA-koodausduunijutut ja Oyj TJ -neuvottelut menee oknp, mutta verkkomaksupainikeasioissa soitetaan OP:n aspaan ja pyydetään apua? Ja kaikki tämä siis jossain hyvin hämmentävässä IT-koodaus-joku-firmassa joka sisältää mm. kirvesmiehiä?

Siis lyhyemmin: mitä helvettiä?

Link related?
[/q]

Ei vaan ohjelman X koodaus firmalle Y 12 kk sopparilla jossa kaikki työtunnit laskutetaan tuntihintaan X + ALV 22 %. Tai vain yhden työtunnin koodaus. Työ voi olla mitä vaan ja ei ehkä liity mitenkään mihinkään verkkokauppaan vaan esim. kansain välisen brändin kännysoftan suunnittelluun.
Sä oot vaan kilpailija ja haluat haukkua ja ihan turha väittää vastaan.. miten mä määrittelisin noi yhteistyöjutut paremmin? Kilpailun kannalta on hölmöä määritellä asioita tarkemmin.. että siis ilmaista tietoa muille mihin ja miten kannattaa myydä ja mitä.
Vittu kun joutuu tällä kertoileen ja todisteleen vaikka mitä NDA:n ehdoin.
Jälleenmyynnit on lähinnä mm. koodaustyön myynti ks. lafkojen tuotteisiin.

[q]vala, 31.8.2009 08:21:
Joillakin tuntuu olevan valitettavasti sellanen käsitys, että kaikki työttömät ovat noita "moniperäaukkoisia työttömiä". Aikamoisessa uutispimennossa täytyy elää, jos ei ole lamasta kuullut puhuttavan.
[/q]

Laman myötä on työttömiä enemmän ja valitusta tulee enemmän netin palstoilla.
Sitä voi ihan itse ajatella itseään työttömän asemassa niin varmaan ymmärtää miltä tuntuu olla työtön. Eikä työttömät nyt aina niin turhasta valita.

Miks Verbatimin DVD+R levyistä löytyy tollanen RW-logo jolloin nopeasti katsomalla päättelis tuon olevan uudelleenkirjotettava levy?

Edit. Ei näköjään pelkästään Verbatimin ongelma, samanlainen löytyy myös TDK:n levyistä

[q]KooKie, 23.11.2008 00:08:
Muistaako kukaan sellaista keijuleffaa, missä ihmismetsuri pienentyy keijun kokoiseksi ja siinä on pahiksena tällanen "Hektus" tjsp., joka siis on metsätyökoneiden savua?
[/q]

Hei mä muistan tän :D tosin en tiedä mikä leffa nyt on kyseessä :DD eli paljon apua mustakin. Mut eiks se ollu joku animaatio?

Kaikke me täällä Mark yritämme kilpailla kanssasi. Onnistumatta.

[q]inneah, 6.12.2008 02:36:
---
KooKie, 23.11.2008 00:08:
Muistaako kukaan sellaista keijuleffaa, missä ihmismetsuri pienentyy keijun kokoiseksi ja siinä on pahiksena tällanen "Hektus" tjsp., joka siis on metsätyökoneiden savua?

---

Hei mä muistan tän :D tosin en tiedä mikä leffa nyt on kyseessä :DD eli paljon apua mustakin. Mut eiks se ollu joku animaatio?
[/q]

Fern Gully?

Kukas lainais mulle luottokorttiaan?

Seriously, haluisin siis ostaa ton yhden pelin jota ei vaan saa ostettua muuten kuin luottokortilla netistä. Toki maksaisin pelin hinnan ~12e. Ja jos jollakulla olis Steam-account jo olemassa niin sen pelin voi ostaa myös lahjaksi jolloin sitä korttia ei edes tarvitsis lainata

O