Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

---

---

---
Kuulin huhun, että näitä ekologisia hammastahnoja mitä saa ruohonjuuresta ainakin voi syödä. Onko näin?
Mietin siis vaan, että purskutanko pois vai nielenkö?
---

Nykyäänhän hammalääkärit suosittelevat, että normihammastahnakin jätetään suuhun vaikuttamaan sen suuremmitta purskutuksitta eli nieleminen on aina ok.
---

aijaa?!?!? tota en tiennykään. Eikös ne sisällä vaikka mitä vaarallisia juttuja ja liika fluorin saanti on pahaks muodostuvalle kiilteelle(jota mulla tosin ei tietenkään enää muodostu)?
---

No ei saa niellä ei. Fluori on kyllä tärkeää koska se vahvistaa olemassa olevaa fluoria sitoutumalla happohyökkäyksien viemien mineraalien tilalle ja itse asiassa siitä syntyvä kiille on alkuperäistä vahvempaa.

Noi ekojutut kun ei sisällä fluoria

---
pitäis asentaa windows uudestaan. saanko jotenkin helposti ja kätevästi selaimen(firefox) bookmarkeista tehtyä jonkun tiedoston, jonka saan siirrettyä uuteen?

Oon kyllä tässä vaihtamassa windows vistasta 7:kaan.
---

Windowssissa on myös oma migraatio-tool, jolla saa kaikkea talteen vaikka koko käyttäjäprofiilisi tiedostoineen. Itse tehnyt siirron kahdesti tolla ja toimi loistavasti, täysin vastoin odotuksiani.

Toimiiko myös silloin, kun vaihtaa uudempaan versioon vai vaan jos installoi saman uudemman kerran?

Kävin auton äskettäin katsastamassa ja ilmeni vika/ongelma, että autosta ei löydy lähivalojen suuntaus säädintä vaikka -94 uudemmissa autoissa se pitäisi olla. Suuntausmoottorit näyttäisivät olevan mutta pikaisella katsomisella ei näyttänyt löytyvän säätövipua mistään

Ihmetyttää vaan että miten se on aikaisemmista katsastuksista mennyt läpi ja jos säädin valoille löytyy niin missä vitussa se sitten on ?

---
Kävin auton äskettäin katsastamassa ja ilmeni vika/ongelma, että autosta ei löydy lähivalojen suuntaus säädintä vaikka -94 uudemmissa autoissa se pitäisi olla. Suuntausmoottorit näyttäisivät olevan mutta pikaisella katsomisella ei näyttänyt löytyvän säätövipua mistään

Ihmetyttää vaan että miten se on aikaisemmista katsastuksista mennyt läpi ja jos säädin valoille löytyy niin missä vitussa se sitten on ?
---

Mahtaisko se olla automaattinen?

Noup.. (Peogeot 106 -96)

Btw. näyttäis kännykästä vielä löytyvän vanhan omistajan numbero.. täytynee varmaan kysäistä häneltä miten paljon on katsastusmiestä lahjonut vai onko se säädin kenties jossain.

---

---
pitäis asentaa windows uudestaan. saanko jotenkin helposti ja kätevästi selaimen(firefox) bookmarkeista tehtyä jonkun tiedoston, jonka saan siirrettyä uuteen?

---

Windowssissa on myös oma migraatio-tool, jolla saa kaikkea talteen vaikka koko käyttäjäprofiilisi tiedostoineen. Itse tehnyt siirron kahdesti tolla ja toimi loistavasti, täysin vastoin odotuksiani.
---

Toimiiko myös silloin, kun vaihtaa uudempaan versioon vai vaan jos installoi saman uudemman kerran?

Toimii kummassakin tapauksessa. Kahdesti tosiaan XP:stä seiskaan siirtyessä käyttänyt tota.

Mihin mun kannattas hakeutua jos haluisin opetusta musiikin tekoon? Miksausta nyt jaksan kotonakii harjotella mut jotenki ei meinaa kestää pää tuijotella itekseen youtubesta opetusvideoita miten saat ääntä FL Stuidolla yms.*blush*

Haet samaan kouluun mihin tää tytsy haki.

Berklee College Onlinen kursseille. Rousso tavoittelee maisterin tutkintoa tällä kertaa elektronisen musiikin tuottamisesta.
http://www.pokerisivut.com/news/vanessa-rousso-vaihtoi-oikeustieteellisen-kirjat-musiikkiopintoihin.html

---
Mihin mun kannattas hakeutua jos haluisin opetusta musiikin tekoon? Miksausta nyt jaksan kotonakii harjotella mut jotenki ei meinaa kestää pää tuijotella itekseen youtubesta opetusvideoita miten saat ääntä FL Stuidolla yms.*blush*
---

Haet samaan kouluun mihin tää tytsy haki.

Berklee College Onlinen kursseille. Rousso tavoittelee maisterin tutkintoa tällä kertaa elektronisen musiikin tuottamisesta.
http://www.pokerisivut.com/news/vanessa-rousso-vaihtoi-oikeustieteellisen-kirjat-musiikkiopintoihin.html

Oho! No joo, mut mää aattelin kylä vähäse enempi tollast ihan perusjuttujen opetust ja mielummi facetoface :D

Tässä pari linkkiä:

Tuossa Suomessa musiikkiteknologiaa opettavat toisen asteen koulut: http://opiskele.com/mute/oppilaitokset/toinen_aste.shtml

AMK-puolelta löytyy esim. Virroilta tämä http://opinto-opas.tamk.fi/ops/opas/ops/kops.php?y=2011&c=994&lang=fi

Rohkeasti vaan hakemaan opiskelupaikkaa jos nämä asiat kiinnostaa :)

Miksi Internet-yhteys ei toimi jos minulla on kaksi yhteyttä yhtäaikaa?. Siis 3G-yhteys ja WLAN?

---

---

---

---

Mahtaisko se olla automaattinen?
---

Noup.. (Peogeot 106 -96)

Btw. näyttäis kännykästä vielä löytyvän vanhan omistajan numbero.. täytynee varmaan kysäistä häneltä miten paljon on katsastusmiestä lahjonut vai onko se säädin kenties jossain.
---

Ooks kattonu kayttoohjekirjasta? :D

En ole, kun en omista..

Miksei paisuvaiskudos toimi niin hyvin humalassa?

Tai sanotaanko, että kunnon kännissä :D parihan siihen ei vielä vaikuta

---

---

---

---

---

---

Toimii kummassakin tapauksessa. Kahdesti tosiaan XP:stä seiskaan siirtyessä käyttänyt tota.

Nii joo.. ottaako myös bookmarkkipalkin tiedot mukaan vai vaan perus bookmarkit?

Minulla oli aamulla spermaa hiuksissa, pääsenkö vielä taivaaseen?

Onko olemassa energia juomia jossa ei ole B-vitamiinia?

[q]ninscu, 12.11.2009 00:50:
Kaverilla oli joskus lapasessa semmonen pikkunen jauhetta sisältävä pussukka, jossa käynnistyy jokin lämpöä tuottava kemiallinen reaktio, kun sen aktivoi. Mikä semmosen pussin nimi on ja mistä niitä saa?
[/q]

http://www.mulletoi.com ja http://www.pulju.net löytyy noita missä on nestettä ja metalliley, kun levyn naksauttaa, pussi lämmittää 45min tms ja sitten se pitää keittää ja se on uudelleenkäytettävissä.

---

Nii joo.. ottaako myös bookmarkkipalkin tiedot mukaan vai vaan perus bookmarkit?

Palkki on vaan yks määritys bookmarks.html:ssä muistaakseni, eli kyllä. Testaa ja tarkista, et menetä mitään.

[q]Kon-tiki, 24.1.2008 10:50:
Tämäkin kun mulle olis kerrottu Verkkokaupassa sillä ekalla palautuskerralla, olisin säästynyt kahdelta lisäramppaamiselta Verkkokaupassa ja työpäivien menolta pilalle. Mutta olihan tämä mulle ihan oikein, koska minä olin väärässä, niin
[/q]
Luitko käyttöohjeet?

Muistaakseni siellä kerrotaan tuo osoite josta tiedoston voi ladata.

[q]Viola Turpeinen, 5.6.2008 12:30:
Argh! :D Toinen sanoo että 500 gramman pussilla pärjää ihan hyvin ja toiset neuvoo ottamaan kesälläkin talvipussin messiin. Tiedän kyllä että kylmän kokeminen on subjektiivista, mutta en tosiaan halua laittaa 60e makuupussiin jossa joutuu palelemaan. Sanokaa nyt vielä rautalangasta että millaisia lukemia kannattaa noista lämpötilarajoista etsiskellä? Ovatko nuo hakemani vaihtoehdot liian vilpoisia?

Ehkä jään kotiin kun olen näin säälittävä eräjorma.

Toi Haglöfs?
[/q]

Tuolla Haglöfsillä pärjää mun mielestä kesällä ja vähän syksymmälläkin - ainakin niin pitkään kuin festareita on. Jos palelet herkästi, niin tuijota sitä isointa pussin tiedoissa kerrottua lämpötilaa (comfort yleensä) ja mieti sen mukaan kuinka kylmässä kelissä yövyt.

Yleensä pussien lukemat ilmoitetaan seuraavasti: hikoiluraja (miesten), naisten mukavuusraja, miesten mukavuusraja ja kylmin lämpötila, jossa pussilla pärjää yön ilman riskiä hypotermiasta. Eli tuolla viimeisellä lukemalla (extreme), jota kauppiaat aina hehkuttavat, ei ole merkitystä muuta kuin silloin kun ollaan pitkällä puskassa ja kelit muuttuvat radikaalisti kylmemmäksi kuin alunperin on varustauduttu. Pussissa on siis sen comfort-rajan jälkeen jo kylmä nukkua, jos palelee herkästi. Myöskään tuota hikoilurajaa ei monesti ilmoiteta kauppojen sivuilla.

Kuten täällä jo todettiinkin pussissa tarkenee parhaiten lämpökerrastossa ja sukat jalassa. Myös makuupussin lakana on pop. Lämmittää hieman ja pitää pussin puhtaana... Mikäli pussissa tulee kylmä, niin kannattaa kasata pussin päälle vaatteita lisäeristeeksi. Myös eristävällä makuualustalla on ratkaiseva merkitys tarkenemisen kannalta, kun maa on kylmä (kevät, loppusyksy, talvi).

Mikäli et halua maksaa ylihintaa pussista ja muusta sälästä suosittelen jotain muuta kauppaa kuin partioaitta. (varuste.net, ulkoilukauppa.com, paikallinen urheilukauppasi jne... :) Osta myös sopivan kokoinen pussi, liian iso pussi painaa suotta enemmän ja ei ole yhtä lämmin nukkua.

IMO kesällä nukkuessa on ongelmana ennemmin pussien kuumuus kuin kylmyys, ainakin Etelä-Suomessa. Aukinaisen pussin kanssa nukkuminen on kuitenkin vähän sellaista kikkailua, jostakin on kuuma ja toisesta paikasta helposti kylmä.

Untuvapussit eristävät paremmin kuin keinokuitu kuivana (kevyempiä & pienempiä), keinokuitu toimii taas paremmin kosteana. Keinokuituinen lienee parempi halvempana festarikäyttöön...

Onko olemassa energia juomia jossa ei ole B-vitamiinia?

se toki riippuu osittain siitä mitä pidät energiajuomana ja mitä et. Ja katsotaanko vaan kaikki suomessa lailliset ja myydyt mukaan :).

Nopealla selaamisella löytyi ainakin hartwallin edeistä Ed scizzo joka on pelkästään cofeeini pohjainen energiajuoma. http://www.hartwall.fi/fi/Uutiset/Uutisarkisto/2011/Uusi-virvoitusjuoman-makuinen-energiajuoma-ED-Scizzo-Light--/

---

---

---

---
Kuulin huhun, että näitä ekologisia hammastahnoja mitä saa ruohonjuuresta ainakin voi syödä. Onko näin?
Mietin siis vaan, että purskutanko pois vai nielenkö?
---

Nykyäänhän hammalääkärit suosittelevat, että normihammastahnakin jätetään suuhun vaikuttamaan sen suuremmitta purskutuksitta eli nieleminen on aina ok.
---

aijaa?!?!? tota en tiennykään. Eikös ne sisällä vaikka mitä vaarallisia juttuja ja liika fluorin saanti on pahaks muodostuvalle kiilteelle(jota mulla tosin ei tietenkään enää muodostu)?
---

No ei saa niellä ei. Fluori on kyllä tärkeää koska se vahvistaa olemassa olevaa fluoria sitoutumalla happohyökkäyksien viemien mineraalien tilalle ja itse asiassa siitä syntyvä kiille on alkuperäistä vahvempaa.
---

Noi ekojutut kun ei sisällä fluoria

Mun ystävä-hammaslääkäri sanoi, että fluoria ei saisi missään nimessä niellä! Fluori on aina sylkäistävä pois. Siitä ei ole elimistössä pätkääkään hyötyä muille osille kuin hampaiden näkyvälle kiilteelle, itse asiassa se kertyy muihin kudoksiin ja on haitallista muualla kuin kiilteessä.

O