Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]sapeli, 13.12.2006 12:01:
---
Avernian, 13.12.2006 11:58:
---
sapeli, 13.12.2006 11:56:
---
Avernian, 10.12.2006 15:40:
Onko iPodin kanssa pakko käyttää iTunesia?
---
On
---
Enpä taida sitten hankkia semmoista...

---

Juu, tuo on ehdottomasti iPodin huonoin puoli Muut ominaisuudet on kyllä upeita (mm. hyvä akku ja ladattavuus), mutta tuo hankaloittaa kohtuuttomasti. Meilläkin on "perheessä" kahdenlaisia mp3-soittimia ja erikseen iTunes ja winamp, ja sanotaanko että on vähintäänkin kiusallista aina siirrellä musiikkia paikasta toiseen iTunesissa on myös hankalaa rippaa musiikkia CD:ltä, ja kyllä muutenkin jättää ominaisuudet toivomisen varaa.

Eipä sillä, kun siihen tottuu niin ei se juuri muita vastaavia ohjelmia huonompi ole.
[/q]
winampin uusin päivitys väittää että se olisi nykyään yhteensopiva ton kanssa(jee jos totta[en oo viellä ladannu])

Koskeeko toi "liian hapokasta" läppä nyt sitä urpoa joka yritti ennätystehtaassa juoda kokista muttei pystynyt vai onks multa taas kerran mennyt jotain oleellista ohisektoriin?

[q]Umbala, 14.12.2006 10:43:

Meillä käytetään tätä http://www.google.com/intl/fi/googlecalendar/tour.html
Toi on mun mielestä tarpeeks pätevä, eikä oo ollu pahemmin alhaalla.
[/q]

Joo, mä kans tsiigailin tota. Mitenköhän toi sit käytännössä pitäis tehä? yks käyttäjätunnus johon kaikki tietää salasanan?

Oon tämmöses pienessä firmassa työharjoittelussa datanomihommissa. Täällä heräsi tarve jaetulle kalenterille johon kaikki pääsis käsiks omalta koneelta. Mikä ois fiksu ja yksinkertainen ratkaisu?

Pienen tutkiskelun jälkeen tuli ilmi että täällä ei Microsoft Exchange Serveriä käytetä, joten outlookista sharettaminen ei oikein onnaa. Sitäpaitsi nää käyttää outlook expressiä täällä, joten kaikilla ei edes ole "sitä parempaa" outlookkia asennettuna.

[q]Snaggo, 14.12.2006 10:40:
Oon tämmöses pienessä firmassa työharjoittelussa datanomihommissa. Täällä heräsi tarve jaetulle kalenterille johon kaikki pääsis käsiks omalta koneelta. Mikä ois fiksu ja yksinkertainen ratkaisu?

Pienen tutkiskelun jälkeen tuli ilmi että täällä ei Microsoft Exchange Serveriä käytetä, joten outlookista sharettaminen ei oikein onnaa. Sitäpaitsi nää käyttää outlook expressiä täällä, joten kaikilla ei edes ole "sitä parempaa" outlookkia asennettuna.
[/q]
Meillä käytetään tätä http://www.google.com/intl/fi/googlecalendar/tour.html
Toi on mun mielestä tarpeeks pätevä, eikä oo ollu pahemmin alhaalla.

[q]Foxmagon, 14.12.2006 10:45:
Mistä tulee sanonta "koiran ilma" ?
[/q]

Voisin luulla et siitä ainakin jotkut koirat tykkää tuulisesta ja sateisesta ilmasta, kunnon myrskystä..

[q]Bio, 14.12.2006 10:49:
---
Foxmagon, 14.12.2006 10:45:
Mistä tulee sanonta "koiran ilma" ?

---

Voisin luulla et siitä ainakin jotkut koirat tykkää tuulisesta ja sateisesta ilmasta, kunnon myrskystä..
[/q]

ei ehkä tykkää nekään. mutta ovat vaan joutuneet olee pihalla semmosellakin säällä.
tyyliin "eihän tuolla ilmalla ole ulkona kukaan muu kuin koirat" tms...

[q]Jusna666, 14.12.2006 11:21:
---
Freja, 14.12.2006 11:20:
Mistä tulee sanonta "liskojen yö"???

---

Näkee pahoja unia ja hikoilee ja kiemurtelee sängyllä kun lisko.
Tai sitten liskot tulee uniin..

Tulee aina sen jälkeen kun on ollut pari päivää viihteellä.
[/q]

[q]remotion, 8.12.2006 17:10:
mistä tulee tarkalleen "vesiraja" ?
[/q]

ei oo vielä tullu vastausta.

[q]pupuTupuna, 14.12.2006 12:08:
---
Jusna666, 14.12.2006 11:21:
---
Freja, 14.12.2006 11:20:

---

Näkee pahoja unia ja hikoilee ja kiemurtelee sängyllä kun lisko.
Tai sitten liskot tulee uniin..

Tulee aina sen jälkeen kun on ollut pari päivää viihteellä.

---

Tää on nyt ihan OT, mutta meitin yks kaveri puhuu aina "liskodiscosta". Tyyliin, "oli kyllä sellanen liskodisco viime yönä, et huh huh.."
[/q]

No kaveris puhuu kyllä ihan asiaa. On tullut monesti itsekin liskodiscossa bailattua viikonlopun jälkeen.*nauru*

[q]remotion, 14.12.2006 12:32:
ok. meiän porukoilla oli hetki ennen minun syntymääni semmonen pyreneiden paimenkoira joka pelkäs sikana ukkosta. juoksikin kerran sitten meiän landella kiinni olevan puisen välioven läpi ulos ja siitä juoksi kilometrin verran hädissään kunnes osoi autotien kohdalla sitten autoon ja kuoli siihen. Toisaalta toinen samanlainen hurtta ei ollut moksiskaan...
[/q]

Toi on harmillista kun koira menehtyy noin :(
Jotkut koirat näköjään tykkää "koiran ilmasta", jotkut sit ei..

[q]Bio, 14.12.2006 12:21:
Meiän entinen koira ja nykyinen siskon koira on ihan innoissaan kun ulkona on tuulisempi ja sateisempi ilma. Kai se on jotenkin raikkaampaa ja viilempää kuin kuivana ja kuumana kesäpäivänä. Tietty ei varmaan mikään eläin pidä sellasesta ilmasta kun vettä tulee vaakasuoraan kuin esterin rektaalista.
[/q]

ok. meiän porukoilla oli hetki ennen minun syntymääni semmonen pyreneiden paimenkoira joka pelkäs sikana ukkosta. juoksikin kerran sitten meiän landella kiinni olevan puisen välioven läpi ulos ja siitä juoksi kilometrin verran hädissään kunnes osoi autotien kohdalla sitten autoon ja kuoli siihen. Toisaalta toinen samanlainen hurtta ei ollut moksiskaan...

Mä täs just laitin kaiuttimet kiinni vahvariin surround kohtaan. Mulla on siis, kutsutaanko sitä 4-1 systeemi tjtn, et on kaks etukaiutinta ja sit kaks takakaiutinta surround-kohas. Miksi kuitenkin musa mikä mulla tulee koneelta (soitan winampilla) ei kuulu noista kuin pelkästään noista etukaiuttimista, eikä noista takakaittumista, mitkä juuri laitin kiinni? Kun laitan musan tulemaan cd:ltä (dvd-soittimen kautta) tai radiosta, niin silloin noi surround-kaiuttimetkin (tjtn) kuitenkin soi.

[q]Bio, 14.12.2006 12:37:
---
remotion, 14.12.2006 12:32:
ok. meiän porukoilla oli hetki ennen minun syntymääni semmonen pyreneiden paimenkoira joka pelkäs sikana ukkosta.
---
Jotkut koirat näköjään tykkää "koiran ilmasta", jotkut sit ei..
[/q]
Mut onhan ukkonen ihan eri juttu ku normi myrsky. Melkein eläin ku eläin pelkää ukkosta, vaikka tuulesta ja sateesta tykkäiskin. Ukkonenhan saa monet ihmisetkin ihan kummallisiks..

[q]Kirurgintarkka, 16.11.2009 20:42:
Asiantuntijaa kaivataan. Mistä seuraava johto (tai vastaava) control unitin ja driven väliin. 3 metriä sais olla pituutta.

http://www.reloopdj.com/media_content.php/coID/47915976
[/q]
Jos sama johto kelpaa, mikä on Denonien vastaavien välissä ni löytyy.

Asiantuntijaa kaivataan. Mistä seuraava johto (tai vastaava) control unitin ja driven väliin. 3 metriä sais olla pituutta.

http://www.reloopdj.com/product_info.php/info/p43_Reloop-PCB-control-cable-3-mtr--PCB-control-cable-3-mtr-.html

Taas on pakko kysellä tyhmiä, mutta en vain tajua. Eli: miten noita miksejä saa ladattua omalle koneelle, mulla kun "kuuntele"-napikasta kone avaa suoraan quicktime-ohjelmalle, eikä edes anna vaihtoehtona tallentamista, prkl. Eli miten??

QT:lläkin pitäisi olla joku maksullinen PRO-ominaisuus käytössä, jos mitään siinä kuunnellessa haluaisi tallentaa.

[q]
Mulla oli toi ongelma firefoxin kans, mut sen voi korjata menemällä työkalut -> asetukset -> sisältö välilehti -> (tiedostotyypit) muokkaa -> ja sit laittaa mp3:n kohdalle "tallenna levylle"
[/q]

Jees, nyt toimii, kiitosh!

[q]spoinkel, 25.1.2008 12:02:
kuinka usein keskimäärin värjäätte tukasta juurikasvua pois?
[/q]

Tällä hetkellä värjäyksestä on about 2 kuukautta (on kyllä jo kauan pitänyt värjätä juurikasvu, mutta en ole saanut aikaiseksi). Yleensä värjään n. kuukauden välein. Mulla kasvaa tukka niin järkyttävän nopeeta tahtia, että pidemmässä tukassa juurikasvu näkyy jo kuukauden jälkeen aika ilkeästi. Lyhyen tukan kanssa ei tarvinnut värjätä niin usein, kun tukka oli niin sekaisin ja pörröinen, ettei juurikasvua yleensä nähnyt mistään kolosta.

O