Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

Onko rikki mennyt (=valot ei enää pala, mutta niitä ei voi myöskään vaihtaa) joulu/juhlavalosarja sähköjohdoksi luettavaa tavaraa (=sekajätettä) vai mitä? Ja onko se sitten ongelmajätettä?

[q]ALIEN, 7.12.2006 17:22:
kysymys: Mikä on maailman yleisin tietolähde?

Vastaus: Jostain

(luin jostain että....
Kuulin jostain että....)

et heh hoh heh hoh vaan teillekin.
[/q]

Mikäköhän juttu tää on, et mese on kadottanu mun hymiöt jo toiseen kertaan? ei tosiaan ensimmäistäkään hymiöö enää tääl. Enkä tietääkseni oo tehny mitään erikoista tällä.

Miks paistamattomissa karjalanpiirakoissa on enemmän kaloreita kuin paistetuissa?*ding*

Tämä ei taida ihan kuulua kategoriaan "kysy tyhmiä" mutta en ala uutta topikkiakaan perustamaan - onko kenelläkään kokemuksia electronic readereista kuten Kindlesta? Haluaisin jonkun tämmöisen sitä varten että pystyy selailemaan pdf-muodossa olevia kirjoja sängyssä tai vaikka puistossa, mutta vaihtoehtoja on monia ja sijoitus on sen verran suuri että olisi hyvä tietää lisää.

[q]owned, 11.12.2006 12:33:
Mitä jos istuisua autossa ja tässä joulun alla söisin yhden liköörikonvehdin. Sitten huomasisi että, ahaa, pussi on pyhjä ja heitäisi sen kääreineen tuulilasista pihalle ja jatkaisi matkaansa. Sitten tulisi poliisi ja puhalluttaisi juusi seuraavan mutkan takana niin nousisiko alkometri suusuhjääneestä alkoholista jos olisi juuri saanut syötyä sen konvehdin? *täh*

Tuntui jotenkin että tämä voisi olla tänne sopiva kysymys
[/q]

Eilisessä brainiacissa koehenkilö söi muistaakseni 105 kappaletta konvehteja, jolloin promillet nous 0,8:aan.. Et kyl niit aika paljon saa mussuttaa ennenku on 0,5 taulussa.

kysymys: Mikä on maailman yleisin tietolähde?

Vastaus: Jostain

(luin jostain että....
Kuulin jostain että....)

et heh hoh heh hoh vaan teillekin.

[q]Hyzenthlay, 7.12.2006 22:49:
Mikäköhän juttu tää on, et mese on kadottanu mun hymiöt jo toiseen kertaan? ei tosiaan ensimmäistäkään hymiöö enää tääl. Enkä tietääkseni oo tehny mitään erikoista tällä.
[/q]

Olet onnekas, toisten täytyy manuaalisesti hävittää ne :D

[q]Euphoria, 11.12.2006 12:56:
---
owned, 11.12.2006 12:33:

heitäisi sen kääreineen tuulilasista pihalle

---

Tässä vaiheessa voisikin ruveta jo harmittamaan..*tirsk*
[/q]

hahaha :D

Olen jo pidemmän aikaa miettinyt tätä, mutta mikä härpäkkä tuo "nappi" oikein on? Näyttää toki Winampin skiniltä, mutta miten kummassa jengillä on profiilissa erilaisia lukuja tässä kohdassa? Mitä minä en nyt vain tyhmänä ymmärrä??

Miksi ihmeessä tiedän niin paljon huonoa oloa kuvaavia termejä, mutta niin vähän hyvää oloa kuvaavia termejä?

Tiedän että minua voi ahdistaa, masentaa ja häiritä, minulla voi olla paha mieli, minua voi vituttaa, harmittaa, ärsyttää, jokin asia voi painaa minua, tuntua taakalta... Voin tuntea jotakin ihmistä kohtaan sääliä, inhoa, vihaa, kateutta, kaunaa, katkeruutta, halveksuntaa etc.

Mutta hyviä on kovin vähän... Voin tykätä jostakusta tai voin rakastaa jotakuta. Voin tuntea oloni hyväksi ja onnelliseksi, mutta miksi esim. on olemassa vain sana sille että ahdistaa ja muuten ei ahdista. Tunnen tällä hetkellä oloa, joka olisi ahdistuksen vahtakohta, mutta sille ei ole sanaa tai sitten en tiedä sitä... Se voisi olla suoraan vaikka ahdistus vs. levennys mutta se ei olisi lainkaan kuvaava... Tunne jolloin kokee olevansa jotenkin vapaa, kevyt ja onnellinen samaan aikaan... Mutta sille ei ole sanaa, eikä nuo edellä olevat kolme kuvaa sitä järin hyvin. Ovatpahan kuitenkin viitteellisiä.

Kaipaisin siis lisää positiivisten tunnetilojen sanoja. Olisiko jollain niitä sanavarastossa, vai eikö niitä todellakaan ole?
Osaan koska tahansa 10 kertaa enemmän negatiivisten tunnetilojen sanoja ja olotiloja kuin positiivisten. Onko vika minussa vai maailmassa? Kumpi tahansa, niin voitaisko me korjata asia, haluaisin oppia kertomaan positiivisista tunteistani sanoin, mutta nyt se aiheuttaa vain väärinkäsityksiä tai ei laisinkaan tavoita kuulijoita kuten haluan.

Nimimerkillä: Epätoivoinen

Mikä vit... siinä on, että jos kolme läppäriä on 5m etäisyydellä toisistaan, samassa langattomassa verkossa, niin VAIN mun koneen nettiyhteys kaatuilee koko ajan....?

*toktok*

[q]Avernian, 13.12.2006 11:58:
---
sapeli, 13.12.2006 11:56:
---
Avernian, 10.12.2006 15:40:
Onko iPodin kanssa pakko käyttää iTunesia?
---
On
---
Enpä taida sitten hankkia semmoista...
[/q]

Juu, tuo on ehdottomasti iPodin huonoin puoli Muut ominaisuudet on kyllä upeita (mm. hyvä akku ja ladattavuus), mutta tuo hankaloittaa kohtuuttomasti. Meilläkin on "perheessä" kahdenlaisia mp3-soittimia ja erikseen iTunes ja winamp, ja sanotaanko että on vähintäänkin kiusallista aina siirrellä musiikkia paikasta toiseen iTunesissa on myös hankalaa rippaa musiikkia CD:ltä, ja kyllä muutenkin jättää ominaisuudet toivomisen varaa.

Eipä sillä, kun siihen tottuu niin ei se juuri muita vastaavia ohjelmia huonompi ole.

[q]Avernian, 10.12.2006 15:40:
[/q]

On

[/q]
Ei ole!
vaihtoehtoja on olemassa!esim. olen joskus kokeillut winampiin asennettavaa plugaria, pääsee ihan media libraryn kautta lisäämäään biisejä jne. Yks toinen oli sit ohjelma nimeltään yamIpod, joka toimi ihan hyvin. On niitä muitakin.

Toki iTunes on hyvä kans asentaa, sillä sen kautta saa kuitenkin tehtyä vähän syvempiä juttuja, ymmärtääkseni.

[/q]

Ei. Tää vois olla yks http://www.redchairsoftware.com/anapod/ (ei oo kokemuksia)

tai sit jos oot hardcore niin http://www.rockbox.org/

[q]Avernian, 13.12.2006 12:18:
Oikeastaan en haluaisi asentaa mitään, kun on tottunut siihen, että mp3-soititimeenkin voi vain drag&dropata tiedostoja kuten muistitikulle tms.
[/q]

No siis Ipod. sehän on vain design-tuote. siks se maksaa. Käytännöllisyys vähän alavertaista. :P
Onneks en maksanut omasta penniäkään.

Oikeastaan en haluaisi asentaa mitään, kun on tottunut siihen, että mp3-soititimeenkin voi vain drag&dropata tiedostoja kuten muistitikulle tms.

[q]Zenni, 22.2.2007 17:55:

---

Mun elämältä putos pohja siis. :D
[/q]
No mut ainahan sulla on ainakin kaks vaihtoehtoo.
1. Opettelet "tasotteleen oikein" Tosin se taitaa olla pitemmänpäälle yhtä vaikeeta ku ripulin tasottelu pieremällä
2. Tää saattuu kuulostaa totaalisen absurdilta, enkä mä oletakkaan että ottaisit tätä vaihtoehtoo todesta, mut mieti sitä jonain krapula aamuna. Jos joisit vähän vähemmän.

[q]Snaggo, 13.12.2006 19:25:
No siis Ipod. sehän on vain design-tuote. siks se maksaa. Käytännöllisyys vähän alavertaista. :P
Onneks en maksanut omasta penniäkään.
[/q]

Totta tämäkin, mutta kannattaa muistaa, että mp3-soittimissa saattaa olla suuriakin eroja äänenlaadun suhteen ja vaikka yhdessäkään ei tule hyviä nappikuulokkeita mukana, niin iPodeissa on tuo taajuustoistokäyrä ollut varsin mallikkaan näköinen, jolloin parempiin kuulokkeisiin vaihtamisesta saa enemmän irti. Joissakin laitteissa se taajuustoistokäyrä on vieläpä sovitettu niihin mukana tuleviin sekundakuulokkeisiin, jolloin hyvilläkin kuulokkeilla ääni saattaa olla hyvinkin selvästi värittynyt. Pahimmassa tapauksessa äänestä tulee hyvillä kuulokkeilla rasittavampi.

O