Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]RainChild, 19.9.2007 14:00:
---
RainChild, 13.9.2007 22:02:
Olen ostamassa subbaria. Mitä minun pitäisi huomioida ja mitkä ovat maagiset sanat, joita ladata myyjälle? Nyt käytössä on sonyn vahvari, 2 etukaiutinta ja 2 takakaiutinta (ovat melko vanhoja, mutta käyvät nyt toistaiseksi vielä. Merkeistä en osaa sanoa). Tulevaisuudessa aion varmaankin koravata nuo kaiuttimet uudemmilla (ja yhteensopivammilla?). Lähinnä ajatuksena on musan kuuntelu, mutta leffojakin tulee silloin tällöin katseltua. Minkä tuumainen olisi hyvä? Olen miettinyt 10-tuumaista...

Toivon, että saisin kokeilla kotona sitten sitä subbaria, mikä vaikuttaa hyvältä, että kuulostaako se myös hyvältä kotioloissa.

Mutta näin, hifistelijöitä paikalla?

---

^ Anyone? Noh, nostelin tän tästä vaan kerran, jos joltaki überavuliaalta (ja kansantajuisesti asioita selittävältä) hifistelijältä meni ohi
[/q]

Paljon on tarkotus pistää rahaa tähän subbari operaatiooon?

Millon Helsingissä paisto viimeksi aurinko (ennen tätä päivää)?

[q]typ0, 19.12.2006 16:38:
edullisin vaihtoehto sähkönjakeluun tampereella? eli keltä saa halvinta sähköä?
[/q]

http://www.vertaa.fi/cgi-bin/l.cgi?special=invergelijkframeset&cat=wonen&theme=vertaa&wi_id=764&short=vaihtovirta&url=http://tracker.tradedoubler.com/click?p=19081&a=150148&g=0&url=https://www.vaihtovirta.fi/etusivu.html

[q]typ0, 19.12.2006 13:40:
mikä tää "liian hapokasta" "ei vaan pysty" läppä on?
[/q]

Video sanoo enemmän kuin tuhat sanaa ;0)

[q]RainChild, 14.12.2006 16:11:
Mä täs just laitin kaiuttimet kiinni vahvariin surround kohtaan. Mulla on siis, kutsutaanko sitä 4-1 systeemi tjtn, et on kaks etukaiutinta ja sit kaks takakaiutinta surround-kohas. Miksi kuitenkin musa mikä mulla tulee koneelta (soitan winampilla) ei kuulu noista kuin pelkästään noista etukaiuttimista, eikä noista takakaittumista, mitkä juuri laitin kiinni? Kun laitan musan tulemaan cd:ltä (dvd-soittimen kautta) tai radiosta, niin silloin noi surround-kaiuttimetkin (tjtn) kuitenkin soi.
[/q]

MP3-tiedosto ei sisällä kuin kahden kanavan tiedot (oikea ja vasen) ja yleensä äänikortin asetukset tuuppaavat nämä kanavatietojen puuttuessa oletuksena oikeaan ja vasempaan etukanavaan. Yleensä äänikortin asetuksissa löytyy jonkinlainen kohta joka kontrolloi esim jos koneessa katsellaan DVD-elokuvaa tai CD-levyä, jossa on monikanavaääni (DTS/Dolby Digital/AC3/SACD/Whatever) kuinka ääni downmixataan Stereoksi..

Eli, katseleppa äänikortin asetuksista mitä on valittuna kaiutinkokoonpanoksi ja millä asetuksilla koneessa hoidetaan monikanavaäänen downmixaus.

Ulkoiset DVD-soittimet syöttävät automaagisesti monikanavadataa joko koaksiaalisesta tai optisesta SPDIF-liitännästä, jos äänen ulostulo on jostain muusta (esim. tavallinen RCA-liitin tai SCART) kyseisestä liittimestä saadaan laitteen sisäisiltä purkupiireiltä suoraa downmixattua Stereosignaalia..

Kuka ostaa mulle joululahjaksi uuden auton? Bugatti Veyron

[q]Displacer, 19.12.2006 16:44:
Entäs miten saan firefoxin soittamaan settejä, ilman että lataa niitä ensin pysyvästi koneelle? ilman quicktimea siis, vai pitääkö sitä semmonen sit koneelle laittaa..
[/q]

Mulla ainakin toimii open with -> valitse haluamasi soitin

[q]

---

tosin jos yleensä tykkää kuunnella quicktimes ja joskus pitää ladata niin sehän käy niin simppelisti että menee tiedosto->tallenna sivu nimellä(Ctrl+S) siinä vaiheessa kun se jo soi quicktimes. tulikettu lataa sen ihan mp3-tiedostona sitte.
[/q]

Kätevää. Sillä ehkä ihan kaikkea jaskaa mitä nyt netissä vain voi quicktimella kuunnella, ei tarvitse omalle koneelle ladata. Taidankin vaihtaa taas asetuksia ja ruveta painelemaan sitten tarpeen tullen crtl ässää. Kiitos!

[q]Annakins, 19.12.2006 16:46:
---
Displacer, 19.12.2006 16:44:
Entäs miten saan firefoxin soittamaan settejä, ilman että lataa niitä ensin pysyvästi koneelle? ilman quicktimea siis, vai pitääkö sitä semmonen sit koneelle laittaa..

---

[/q]

Klubbarissa ton kuuntele-napin kanssa myös? Ei mulla ainakaan ole tollasta vaihtoehtoa :( yleensä täältä tulee kumminkin kuunneltua settejä jos jostain...

[q]Annakins, 19.12.2006 16:45:
---
typ0, 19.12.2006 16:38:
edullisin vaihtoehto sähkönjakeluun tampereella? eli keltä saa halvinta sähköä?

---

http://www.vertaa.fi/cgi-bin/l.cgi?special=invergelijkframeset&cat=wonen&theme=vertaa&wi_id=764&short=vaihtovirta&url=http://tracker.tradedoubler.com/click?p=19081&a=150148&g=0&url=https://www.vaihtovirta.fi/etusivu.html
[/q]

tjoo... mää tuola kävin kurkkimassa... ja jos toho sitte on uskominen nii meillä on sit vissii edullisin sähkö mitä saa

Mikä on nörtti?

Sellanen, joka istuu päivät pitkät koneen äärellä?

Vai joku haka jossain teknisessä & mekaanisessa -asiassa kuten auto tai tietokone?

Kehorakenteeltaan ruipelo?

Tsekataas:

Mä olen pelannut WoW:ia - paljon. <-check (online yli 230 päivää)

Istun työn lisäksi myös kotona paljon koneen äärellä. <- check

Istuu aamu kasilta koneen äärellä kännissä <-<< chäck!

Olen ruipelo bodareiden silmissä <- double-check

Tästä on hyvä lähtee. Nämä ovat niitä kauniita yleistyksiä ja ennakkoluuloja, mitä olen kuullut.

Mikä on nörtti?

[q]Garo, 20.12.2006 11:29:
Mistä helsingistä saa ostettua hyvää vihreää teetä? Kuulemma jossakin ruttopuiston lähellä on jokin liike (annankadulla? mikä?).

- Garo
[/q]

annankadulta (siinä ruttopuiston vieressä) sijaitsee Tokyokan http://www.tokyokan.fi/
sieltä pitäis kyllä löytyy niin japanilaista kuin kiinalaistakin vihreää teetä...
ja HYVÄÄ on. :)

tomo

[q]Displacer, 20.12.2006 15:09:
Vielä ku sais sillein että se alkaa soittamaan sitä heti latauksen alkaessa eikä vasta sitten kun koko filu on ladattu koneelle. (myös tätä itseasiassa hain alunperin jäi vaan tuo kysymyksen asettelu vähän vajavaiseksi :D)
[/q]

Ootko kattonu saisko soittimen asetuksista muutettua sitä?

[q]Annakins, 19.12.2006 16:55:
---
Displacer, 19.12.2006 16:53:
---
Annakins, 19.12.2006 16:46:
---
Displacer, 19.12.2006 16:44:

---

---

Klubbarissa ton kuuntele-napin kanssa myös? Ei mulla ainakaan ole tollasta vaihtoehtoa :( yleensä täältä tulee kumminkin kuunneltua settejä jos jostain...

---

Juu, siis mulla aukee tollanen ikkuna mistä voi valita joko open with tai save as. Firefoxissa siis.
[/q]

no juu, onhan siel tommonen vaihtoehto itseasias... ja tolla tavalla toimiikin just miten kysyin.

Vielä ku sais sillein että se alkaa soittamaan sitä heti latauksen alkaessa eikä vasta sitten kun koko filu on ladattu koneelle. (myös tätä itseasiassa hain alunperin jäi vaan tuo kysymyksen asettelu vähän vajavaiseksi :D)

Mistä helsingistä saa ostettua hyvää vihreää teetä? Kuulemma jossakin ruttopuiston lähellä on jokin liike (annankadulla? mikä?).

- Garo

[q]2la, 20.12.2006 15:31:
Miksi sitä jalkapohjienpainelua sanotaan? Onko se jonkinlaista akupunktiota?

Ja koska olen huono googlettaja, löytyisikö Raumalta sellaista hoitoa antavaa firmaa? Tai Turusta?
[/q]

ainakin malesiassa oli tarjolla reflexology hierontaa. siinä taustalla oli kai et hieroja saa selville sun taudit ja viat kun kerrot missä kohtaa jalkaa sattuu, mutta mä otin sen vaan rentouttavana hierontana

[q]Displacer, 20.12.2006 15:09:
[/q]
Toi vaatii jo vähän kikkailua, mut esim winampissa saa soimaan sen silleen et kaivaa osoitteen, jossa file on esille, ja pistää winampissa "play url"-kohtaan.

[q]Lyylikki, 20.12.2006 08:00:
---
Freja, 20.12.2006 03:36:
Kuinka monta finrexiniä/buranaa voin ottaa turvallisuuden rajoissa? Entä jos otan molempia, niin kuinka monta?

---

Tämä on tämmöistä mutu/kuulotietoa, joku lääkkeistä enemmän tietävä korjatkoon. Mulle on ainakin sanottu, että ei kannattaisi miksata kahta tulehduskipulääkettä. Finrexinissä vaikuttavana aineena asetyylisalisyylihappo (esim. Aspirin) ja Buranassa ibuprofeeni. Siellä pakkausselostukissa lukee, että kuinka monta niitä saa ottaa. Se taitaa olla sellainen "turvallinen" päiväannos, että haittavaikutukset pysyvät minimissä. Muistelisin, että sekä Buranaa, että Finrexiniä saa ottaa sen 1 tabletti/pussi 3-4 kertaa päivässä.
[/q]

Apteekkari heitti ostaessani kaksi pakettia burana capseja, että "noistahan menee vatsa". Luulikohan se, että vedän ne naamaan samaan aikaan kaikki...

No juurikin niin me tehdään.

[q]Annakins, 20.12.2006 15:33:
---
Displacer, 20.12.2006 15:09:

---

Ootko kattonu saisko soittimen asetuksista muutettua sitä?
[/q]

Ei se toimi tollein...

Eipä tuota tuntunu muuten fiksusti saavan niin latasin sit sen pirun quicktimen ja painelen sit CTRL+S kun haluan omalle koneelle setin. On toi kumminkin paljon toimivampi vaihtoehto, kuin venata että setti latautuu koneelle ensin kokonaan :)

JussiS: liikaa vaivaa tollein, latasinpa sit kuitenkin sen quicktimen, kun muita helppoja vaihtoehtoja ei tunnu olevan :P

O