Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Apo
Oon sen verran old-skool että vetäsin vaan piuhoilla. Langattomilla lähettimillä voi äänen siirto onnistua, mutta kuvan kanssa voi tehdä tiukkaa kun siinä pitäis siirtää aika paljon enemmän dataa (ja vielä suht laadukkaasti). intaa tommosille lähetin & vastaanotin-pareille tulee varmaan myös aika hyvin, sen verran harvinaisia vekottimia. Siinä voi saada myös hyvät sähkömagneettiset säteilyt kun pitäis lähetystä koko ajan päällä ;) Kuvan lähetys piuhaa pitkin voi olla hankalaa kun kuvasignaali on paljon herkempää etäisyyden suhteen.

Yksi vaihtoehto mikä tulee mieleen on pieni multimedia-pc sinne stereoiden ja telkkarin läheisyyteen. Yläkerran kone vois toimia file-serverinä ja alakerran kone olis samassa (langattomassa) lähiverkossa. Etuina mm. toinen käyttökelpoinen pc, internet @ olohuone, pikkuasioihin vois käyttää kakkoskonetta ilman että tarvii mennä ylös jne.
[/q]
OK, kiitoksia vastauksista... Ehkä pitää vaan yrittää sitten vetää piuhalla mahdollisimman huomaamattomasti *poks*. Ajatus tietokoneesta molemmissa kerroksissa ei oikein sytytä.

[q]Freja, 19.5.2006 11:38:
Koska toi sää rupeis lämpiämään et tuntuis taas kesälle?
[/q]

tääl Oslos sataa vettä ja on muutenki paljon kylmempi ku hesas...
Onneks on sateenvarjo keksitty*vink*
nyt aurinko pilkahtaa pilventakaa moneen pvä:n

[q]andi--, 19.5.2006 18:07:
---
coolcat82, 19.5.2006 18:05:
Miks nappikuulokkeet menee aina laukussa solmuun, vaikka yrittäis virittää ne miten ettei ne olis ni silti ne on AINA!! ..vai enkö mä vaan osaa..?

---

Kieritä ne vaikka sen mp3- tai cd-soittimen ympärille, pitäisi pysyä suhteellisen hyvin solmuuntumattomana.
[/q]

Pitäisi ja pitäisi, vaan ei pysy. Mun kuulokkeille tuntuu ainakin riittävän pari sekuntia järjestää itsensä kunnon sykkyrään, vaikka ne olisi juuri oikonut ja selvittänyt. Pitänee vaan hyväksyä jokaista kuuntelukertaa edeltävä aukomissessio.

Miksei ole hiirenmakuista kissanruokaa?

[q]tbo, 16.5.2006 20:35:

Mä olen taas antanu itselleni uskotella ihan päinvastaista: sillä hetkellä kun aika meistä jättää, nii ihmisen paino tipahtaa 21 grammaa. Tästä on siis päätelty että sielu, joka ko. hetkellä livahtaa taivaaseen/helvettiin/bardoon/minne lie, on aivan konkreettista materiaa ja painaa ton 21 g.

Tässä taas joku skeptikko yrittää vesittää ihan hyvää teoriaa:
http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp (toi enemmänpainaminenkin mainitaan, mut skeptikot on useimmiten a) tylsiä ja b) s*tnan rasittavia joten niit ei tarvii kuunnella :))

Ja sitten on olemassa myös tämä:
http://www.21-grams.com/index.php (ihan helvetin hyvä leffa)
ja tämä:
http://www.lyricsdir.com/looptroop-21-grams-lyrics.html (ihan helvetin hyvä biisi)
[/q]

Mä en muista mistä kuulin ton, mut varmaan just joltain skeptikolta,
joten siivuutan sen teorian sitten kokonaan

Btw on muuten loistava leffa ja on aika hyvä tuo biisikin

[q]Amokk, 20.5.2006 14:53:
Kun webchat.xs4all.nl ei toimi, mitäs muita noita webirkkejä oli?
Älkääkä käskekö asentaa mitään siskon koneelle. ;)
[/q]

http://www.irc.cz/cgi-bin/irc.cgi

[q]UnityF, 22.5.2006 15:44:
Mikä on se sänkymerkki (en tiedä onko niillä muitakin tuotteita mut ainakin sänkyjä) se jossa on kai joku hevonen ja ne sängyt on sinivalkoisia.. mm. sörkästä kun menee hakiksee ratikalla niin siinä on ainakin ollu sellainen liike.. En muista nimee millää jollain h kirjaimella se kai alkoi..
[/q]

Olisko ollu Hästens?

just se kiitos

[q]Avernian, 19.5.2006 23:35:
Millä perusteella suomalainen somaliperäinen poika pitää itteään gangstana?
[/q]

Gangsta can refer to:

* A member of a gang, a gangster
* A genre of music, Gangsta rap
* A steriotype of people attempting to immitate 'gangsta' rappers.

Ei ne termit ole aina niin mustavalkoisia.

kun sulatan pakastimesta sämpylää mikrossa, miksi se usein menee kovaksi joistain kohdista?

[q]coolcat82, 19.5.2006 18:05:
Miks nappikuulokkeet menee aina laukussa solmuun, vaikka yrittäis virittää ne miten ettei ne olis ni silti ne on AINA!! ..vai enkö mä vaan osaa..?
[/q]

Tätä oon monesti miettiny ku töistä lähen. Kuka käy mun työpäivän aikana tai sit vaihtoehtosesti yöllä mun laukussa pistämäs johdot ihan solmuun?

Onko poliisiautot manuaali- vai automaattivaihteisia bilikoita?

[q]sapeli, 16.7.2009 08:52:
Niinkuin kerrottiinkin jo niin on se ihan oikea termi, mutta itse en ole nähnyt sitä juuri missään muualla kuin Aku Ankassa.
[/q]

No herran jestas sentään Kyllähän toi nyt on ihan tavallinen ja normaaliin puhekieleen kuuluva termi, ainakin siis mun lähipiirissä.

miro (4-vee) kysy multa äsken et "miten ne vauvat tulee sinne mahaan?"
ja yks pv et "mikä on tissi?"

mun kysymys kuuluu, et miten mä selitän nuo hommat sille?

[q]coolcat82, 19.5.2006 19:18:
No ei se tosiaan kyl vaadi kun sen pari sekunttii, ni ne on ihan umpisolmus Mitenkäs äijillä ne muka sitten ei mee solmuun häh??? Nyt se takuuvarma vinkki miten ne EI mene solmuun. Neuvoja kehiin avuttomille naisille
[/q]

No mulla on ipodi tollasessa pussukassa, jonka ympärillä sit kuulottimet:

Kävin tuossa läpi ullakolta löytyviä vaatekasseja, joille ei oikein tunnu löytyvän loppusijoituspaikkaa. Osan ajattelin viedä kirppikselle, mutta haluaisin myös antaa itselleni hyödyttömiä vaatteita jollekin, joka niitä oikeasti tarvitsee. Onko jollain tietoa, mihin olisi mahdollista lähettää ehjiä ja siistejä lasten- ja nuortenvaatteita ja miten se käytännössä tapahtuu? Muistelen, että pienempänä lähetimme toisinaan vaatteita orpokotiin Kostamukseen.

Vinkit ja ohjeet olisivat todella tervetulleita.

[q]Galadhan, 19.5.2006 18:37:
---
pirpeli, 19.5.2006 18:35:
---
Galadhan, 19.5.2006 18:32:
Mitä varten joissakin autojen ja esim. junien ikkunalaseissa on musta, rasterimainen kehys?
---
Eiköhän se oo ihan auringon häikäisyä vastaan.

---

Uskaltaisin kyllä kyseenalaistaa tämän, sillä kuvio kiertää lasin jokaista reunaa. Häikäisyä vastaan oleva kuvio tai tummennus sijaitsee yleensä lasin yläreunassa.
[/q]

Veikkaus, ei tietoa, olisi että voiskohan toi liittyä ihan sellaiseen ilmiöön että kun sitä lasia usein reunustaa kirkas metalli niin se erityisesti saattaisi kiillellä ikävästi silmään jos valo pääsisi sitä kautta heijastumaan joten siksi nimenomaan reunoihin kannattaa laittaa se himmennys? Jokseenkin varma olisin siitä, että se kuvio on nimenomaan valon suodattamiseen, mitään muuta selitystä sen rasterimallille ei oikein ole.

[q]Amma, 16.7.2009 00:57:
Mitä on hernerokkasumu? Onko yleisestikin käytetty termi (, jonka oon missannu täysin)?[/q]

Niinkuin kerrottiinkin jo niin on se ihan oikea termi, mutta itse en ole nähnyt sitä juuri missään muualla kuin Aku Ankassa.

[q]utopia, 23.5.2006 21:22:
---
wiwi,

---

Eikös vähän joka kaupungissa ole noita UFF:n vaatekeräyspömpeleitä jonne niitä voisi jättää. Itse ainakin sulloin sellaiseen keltaseen isoon vehkeeseen viime muuton aikoihin omia suht siistejä vaatteita, joita ei ollut inspistä lähteä viemään kirpparille. Ne menee siitä sitten jonnekkin vähempiosaisille. Joskus niitä on yleisten keräyspisteiden (lasin- ja metallin- jne..) lähettyvillä ja joskus vähän missä sattuu.
[/q]

Mhmm niin, sitä mietin itsekin ensin mutta kun mulle ei ole ihan selvä tuo UFF:n strategia. Nehän kuitenkin itse myy niitä vaatteita ja mun ymmärtääkseni vain joku osa sitten päätyy niille vähempiosaisille. Mieluummin tahtoisin kaikkien vaatteideni päätyvän jollekin, joka niitä tarvitsee...Enemmänkin siis kiinnostaa saada aikaan jotain hyvää kuin vain päästä eroon ylimääräisestä roinasta.

[q]Miksan, 23.5.2006 21:36:
Varmaanki tositepäin?*Nauru*
[/q]
:D Kuulostaapa hassulta kun alkaa ajattelemaan, mutta käsittääkseni kyllä toi on ihan "[tehdä mitä] [millä keinoin] [minkä saamiseksi]" eli "kerätä vaatteita myymällä rahaa"!

O