Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]toma, 23.5.2006 21:35:
kerätä vaatteita myymällä rahaa
[/q]
Varmaanki tositepäin?*Nauru*
Mitä tarkoittaa, kun joku muuttuu ihmisenä? Onko olemassa muita muuttumisen olomuotoja? Esim. kivi tai seinäteline?
"Kuinka olet mielestäsi muuttunut ihmisenä tänä aikana?" tai
"Ihmisenä olen sitä mieltä, että...."
vrt.
"Olen mielestäni muuttunut ruisleipäviipaleena myönteiseen suuntaan" tai
"Pidän hänestä saippuapalana (koska hän tuoksuu nyt paremmalta tjsp)"
[q]wiwi, 23.5.2006 21:33:
Mhmm niin, sitä mietin itsekin ensin mutta kun mulle ei ole ihan selvä tuo UFF:n strategia. Nehän kuitenkin itse myy niitä vaatteita ja mun ymmärtääkseni vain joku osa sitten päätyy niille vähempiosaisille. Mieluummin tahtoisin kaikkien vaatteideni päätyvän jollekin, joka niitä tarvitsee...Enemmänkin siis kiinnostaa saada aikaan jotain hyvää kuin vain päästä eroon ylimääräisestä roinasta.
[/q]
Öö, eikös UFF:in idea ole nimenomaan kerätä vaatteita myymällä rahaa niille vähäosaisille, joka kun hetkenkin asiaa miettii, on hitosti tehokkaampi tapa auttaa.
[q]mayah, 23.5.2006 21:39:
---
wiwi
Uff toimittaa osan vaatteista suoraan kehitysmaihin ja osa myydään Suomessa ja osa Euroopassa. Rahat käytetään sitten kehitysmaiden hyväksi esim. rakentamalla kouluja.
Tutustumisen arvoinen homma http://www.uff.fi (Tuli lueskeltua itsekin edellisen muuton yhteydessä, et minne ne mun romppeet meneekään..)
[/q]
Ahaa noniin, kiitoksia tiedosta. Kyse oli siis nimenomaan siitä, etten tarkkaan UFF:n toimintaperiaatteista tiennyt. Jotenkin päähän oli iskostunut ajatus yrityksestä, joka tekee hyväntekeväisyyttä "siinä sivussa". Ja välillä kun ei oikein tiedä mihin tahoihin sitä voi ja kannattaa luottaa. Ehkäpä siis menen ja raahaan käytöstä poistuneet kamppeeni tuonne keltaiseen lootaan.
Millä perusteella suomalainen somaliperäinen poika pitää itteään gangstana?
[q]JussiS, 24.5.2006 12:12:
Nopeusrajoitus on sama kuin autoillakin.
[/q]
Autoteillä liikkuessa yleiset nopeusrajoitukset koskevat tosiaan pyöräilijöitäkin, mutta pyöräteilläkin? Aika hankalaksi menee nopeusrajoitusten seuraaminen jos pyörätie on kauempana samansuuntaisesta autotiestä. Esim. jos välissä on jalkakäytävä, autojen parkkirivi, vastakkaiseen suuntaan menevien autojen kaista ja vielä samaan suuntaan menevien autojen kaista. Näin esim. urheilukadulla futis-stadionin vieressä Helsingissä.
[q]pirpeli, 24.5.2006 13:07:
Soitin poliisin palvelupuhelimeen ja vastaus oli, että liikuntarajoitteinen saa ajaa alkoholin vaikutuksen alaisena sähkökäyttöisellä pyörätuolilla.
[/q]
LOL Perin ystävällistä sinulta, tämä asia on askarruttanut minua jo pidemmän aikaa :D
[q]$, 24.5.2006 12:08:
Useasti on tullut ajettua "ihan täysiä" suoria ja tyhjiä pyöräteitä pitkin (esim. Mansku öisin).
Parhaimmillaan vauhti on ollut autoliikennettä kovempi. Myös maija on tullut kerran ohitettua huolella juuri em. osuudella.
[/q]
Koska lähetään testaan saako fillaripoliisit meitä kiinni? ;)
Manskun lisäks hyviä kaahailupaikkoja on Eteläranta, Hietalahdenranta, Helsinginkatu, Arkadiankatu ja tietenki Tähtitorninmäki alas Unioninkadulle. Noissa nopeuden saa maastopyörällä sinne 55-57km/h tietämille.
Mua poliisit ei oo koskaan pysäyttäny, kerran ohitin kans maijan ja ne vaan nosti peukkua pystyyn... :D
Veikkaan et jos pyöräilijä aiheuttaa selkeää kauhua pedestriaaneissa ja/tai ajaa punasia päin, niin siitä saattais jo tulla jotain sanktiota.
[q]toma, 23.5.2006 21:35:
Öö, eikös UFF:in idea ole nimenomaan kerätä vaatteita myymällä rahaa niille vähäosaisille, joka kun hetkenkin asiaa miettii, on hitosti tehokkaampi tapa auttaa.
[/q]
Kyllä. Itse pitäisin UFF:n toiminnassa suurimpana ongelmana nimenomaan sitä, että ylipäänsä jonkin verran vaatteita lähtee kehitysmaihin. Huomattavasti parempi olisi myydä vaatteet täällä ja käyttää näin saadut varat hyvin harkittuihin kehityshankkeisiin. Vaatteiden dumppaaminen kehitysmaihin nimittäin sotkee pahasti paikallisia markkinoita ja tuhoaa paikallisen tekstiiliteollisuuden toimintaedellytykset. (Sama pätee myös esimerkiksi ruuan polkumyyntiin tai ylenpalttiseen lahjoittamiseen, jonka äkkiseltään voisi kuvitella olevan hyvä asia.)
Suora apu jossa annetaan ruokaa, vaatteita tai mitä hyvänsä välittömästi käyttöön tarkoitettua kamaa on paikallaan kriisitilanteissa, esimerkiksi nälänhädän tai luonnonmullistuksen aiheuttaman kriisin lievittämiseksi. Pitkäaikaisessa kehitysyhteistyössä tulisi - ja nykyisin pääosin onkin - periaatteena omien toimintaedellytysten tukeminen, eli ennemmin kannattaa opettaa maataloustaitoja kuin antaa ruokaa tai kaivaa kaivo kuin tuoda tankillinen vettä.
[q]zeuzz, 23.5.2006 21:39:
Mitä tarkoittaa, kun joku muuttuu ihmisenä? Onko olemassa muita muuttumisen olomuotoja? Esim. kivi tai seinäteline?
[/q]
No ei, vaan "ihmisenä" viittaa tässä tiettyyn hyvin laajaan ominaisuuksien joukkoon joka on kaikille ihmisille yhteinen. Selventävänä esimerkkinä: joltakulta voidaan kysyä, "mitä jääkiekon MM-pronssi merkitsee sinulle ihmisenä/miehenä/suomalaisena/penkkiurheilijana/TV:n katsojana" jne. jolloin kysymyksenasettelulla viitataan näkökulmaan: mitä merkitystä mainitulla seikalla on vaikkapa henkilökohtaisen kansallisidentiteettisi kannalta?
"Ihmisenä" viittaa siis yleensä sellaisiin ominaisuuksiin, jotka ovat perinteisen käsityksen mukaan kaikille ihmisille jossain määrin yhteisiä, mutta pääosin puuttuvat muilta maailman olioilta, siis vaikkapa eläimiltä, kasveilta ja koneilta. Eli siis yleensä puhutaan ihmisen henkisestä puolesta, kuten vaikkapa tunne-elämästä ja sosiaalisuudesta. "Ihmisenä kasvaminen" tarkoittaa yleensä nimenomaan tunne-elämän hallinnan kehitystä ja parempaa sosiaalisten rakenteiden ymmärrystä ja hallintaa.
[q]tomppi, 24.5.2006 00:50:
Jos syttyis sota kahden NATO-maan välillä, mitä NATO tekis silloin?
[/q]
Lakkaisi olemasta varmastikin. Tai olisi mitä suurimmalla todennäköisyydellä de facto lakannut olemasta jo kauan ennen kuin tilanne olisi voinut eskaloitua tällaiselle tasolle. Toisaalta, ei siitä ole kuin kymmenisen vuotta kun kaksi Nato-maata (Kreikka ja Turkki) ovat olleet viimeksi lähellä ajautua sotaan keskenään, joten ehkä skenaario ei ole niin epätodennäköinen kuin miltä se vaikuttaa. Toisaalta tässä nimenomaisessa tapauksessa (1995 yhteenotto Kardakin saarella) Nato toimi nimenomaan välittäjänä ja osaltaan ehkäisi kriisin eskaloitumisen sodaksi asti.
Minusta mielenkiintoisempi kysymys on, mitä Nato tekisi tilanteesta, jossa joku sen jäsenvaltioista ajautuu sisällissotaan tai vastaavaan kriisiin. Tämä vaikuttaa mielestäni edellistä todennäköisemmältä skenaariolta, ainakin siis Turkin osalta.
[q]Apo, 24.5.2006 15:30:
Ois kyllä kehystämisen paikka jos sais polkupyörällä aikaseks ylinopeussakon :)
[/q]
Tossahan mä itekki sanoin et tuskinpa niille mitään nopeusrajotuksia on, eli tuskinpa ylinopeudesta sakotetaan mut jos homma karkaa ihan käsistä ja jalankulkijoita vaarannetaan ni poliisit voi sakottaa liikenteen/jalankulkijoiden varrantamisesta.
Saako paistinpannun heittää tavalliseen sekajäteroskikseen..? -Minnes muualle..?
Ja juu, tiedän että kaupoissa on niitä kattilan kierrätysviikkoja, mutta nyt ei ole aikaa sellaiseen...
Kertokaa mulle, miksi EN alkais laittaa joka kk tiettyä summaa vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen?
Koska huonoina puolina oon so far keksiny sen että kuolen ennen eläkeikää ja eiköhän noihinkin saa se kuolemanvaraturvan halutessaan. Plussina the obvious ja verovähennyskelpoisuus. Eli hiekottakaa, hiekottakaa te ketkä asiasta enemmän tiedätte.
[q]pirpeli, 24.5.2006 16:48:
---
Janisa, 24.5.2006 15:57:
Saako paistinpannun heittää tavalliseen sekajäteroskikseen..? -Minnes muualle..?
---
Paistinpannu ei ole ongelmajätettä..ellet ole käyttänyt sitä auton akkuna, öljyjen säilytyspaikkana, loisteputkivalaisimena tahi muuna vastaavana. Eli roskiin vaan! :)
[/q]
Kiitos! Tuolla se nyt möllöttää ja odottaa roska-autoa kaiken muun(kin) roinan keskellä... Muuttaminen on jees!
[q]kindertin, 14.7.2009 23:03:
Mitä tekemistä sitä keksis, joka ilta on tällästä ajelehtimisaikaa tunnista viiteen tuntiin..? Ja kun pointtina on etten voi poistua kotoa( ja on jo siivottu, pyykätty, tutkittu nettiä ja tuijotettu telkkaria ihan tarpeeks).
Virkkausta ehdotettu muttei se taida ihan olla mun juttu
[/q]
Eikös oo muuten toisinaan ärsyttävää kun _pitää_ jäädä kotiin ja tuntuu et koko maailma on ulkona. Mut ennemmin ollaan me kotosalla ja kuollaan vaikka tylsyyteen iltaisin kuin mitä oon nähny kun oikeesti pikkuiset muksut on ulkona klo23 ja itkee kun yksikin äiti hoputti et "kohta ollaan kotona, miksi sä oikeen itket".. hmm.. ei varmaan lasta väsytä siihin aikaa.
Tekemiset mitä vois ehkis kiinnostaa:
- Kirjastosta joku hyvä kirja, jännärii, fantasiaa ym ym.. Hetken kun lukee niin sit ei saakkaan silmiä irti kirjasta jos on hyvä. Mä oon nyt ihan koukussa lukemiseen. Enkä edes kerkee / jaksa käydä kirjastoja kolumaan vaan tilaan kaiken suoraan tiskille netistä HelMetista ja yleensä iltaisin niin saa varailla rauhas kirjoja. Yleensä laitat kirjat menee viel myrtsiin kirjastoon et ukko ne joutuu roudaa kotiin*enkeli* :DD
- Ilmaiset nettipelit, niin tyhjentävää touhuu mihin ei tarvii aivokapasiteettii käyttää :D
Tai jos on xbox ym niin silläkin saa nollattuu päätä.
- Leffojen kyyläys on aina leffojen kyyläystä :)
- Jalkakylpy/hemmottelu ilta naamioineen kurkkuviipaleet simmuihin jne jne, rauhottavaa teetä, kynttilöitä..jne.
- Bilevaatteiden & kenkien putsaus & huolto. Uusien vaattteiden suunittelu ja metsästäminen.
- Pakastimen sulatus, jääkaapin pesu, uunin pesu, vaatekaapin järjestäminen, pesukoneen putsaus, miltei aina on joku isompi laite joka kaipaa siivousta.
- Jooga, venyttely, jumppa.
- Leivo jotain, netti on täynnä ihania ruokaohjeita, sämpyjä aamupalaksi tai marjapiirakka välkkäriksi, seuraavan päivän safka valmiiksi, juhlien varalle pullaa pakkaseen... jne..
- Valokuvien järjestely tietokoneel/albumeihin laittamista ym
- Suunittele viikon safkat, tai kuukauden menot missä käytte tai suunnittele synttäreitä ym juhlia mitä tulee tarvitsee, aina säästyy muutama lantti kun suunittelee ;)
- Eihän sen virkkausta tarvii edes olla, vaan askartelua löytyy laidasta laitaan lasinmaalauksesta, korttien tekoon, pikkupiperryksistä isoihin juttuihin jne jne taivas rajana, aloita helpoilla jutuilla, muista niiden ei tarvii olla aina mitään peruskukka asetelma juttuja vaan oma maku paras maku. Joulukortikin vääntää helposti ja luonnosta ja kaapien kätköistä voi löytyy vaikka mitä mikä käy käsitöihin. Netistä löytyy hyviä vinkkejä/ohjeita/kuvia/materiaalitarvikkeita jne ihan minkä tahansa tekemiseen. Mä oon käsityöihminen henkeen ja vereen oon tehny mm. enkeleitä, tonttuja, kortteja, savitöitä, tiffanu töitä, paperimassa naamioita, kutonu, ommellu kaikkee vaatteista pehmoleluihin, tehny kortteja kaiken maailman juhliin, laatikoita, pelejä, oma versio kimble alustasta jne jne jne mut ikinä en oo virkannu ;)
Lopuksi viel pieni kasa linkkejä mitä voi kolua kun tylsyys ja nettisurffaus iskee:
http://halinen.net/retkiopas/
http://www.arcade.fi/
http://pelikone.fi/pelit/
http://helmet.fi/
http://www.juhlamaailma.fi/ *sydän*
http://www.sinooperi.fi/
http://www.kukunor.com/
http://www.hauskatkaupat.fi
http://www.mulletoi.com
http://www.ihmekauppa.com/
[q]JussiS, 24.5.2006 12:12:
Nopeusrajoitus on sama kuin autoillakin. Noi uudet tutkat pystyy ainakin poliisisetien kertoman mukaan ottamaan nopeuden vaikka linnusta, kunhan etäisyys ei oo liian pitkä. Eli polkupyörän nopeutta tuskin saa kauheen kaukaa mitattua, mutta lähietäisyydeltä ainakin.
[/q]
Teillä, joilla on merkitty nopeusrajoitus, rajoitus koskee kaikkia ajoneuvoja riippumatta siitä ovatko ne moottoroituja. Yleisrajoitukset ovat: pihakadulla 20 km/h, kävelykadulla 20 km/h, hybridipyörän moottorilla ajettaessa 25 km/h. Pyöräteille ei ole säädetty erikseen nopeusrajoitusta. Maastossa moottoroimattomille ajoneuvoille ei ole nopeusrajoitusta.
Moottoroimattomalla ajoneuvolla tehdyistä liikennerikkomuksista (lukuunottamatta liikennejuopumusta), siis myös ylinopeudesta, voidaan tuomita ainoastaan 20 euron rikesakko.
Mielivaltaisen kovaa pyörällä tai muullakaan pelillä ei saa nopeusrajoituksesta riippumatta kulkea, koska tieliikennelaissa on säädös siitä, että ajonopeus on aina sovitettava tilanteen mukaan eikä se saa aiheuttaa vaaraa muille tienkäyttäjille.
[q]ella_, 24.5.2006 16:03:
Kertokaa mulle, miksi EN alkais laittaa joka kk tiettyä summaa vapaaehtoiseen eläkevakuutukseen?
Koska huonoina puolina oon so far keksiny sen että kuolen ennen eläkeikää ja eiköhän noihinkin saa se kuolemanvaraturvan halutessaan. Plussina the obvious ja verovähennyskelpoisuus. Eli hiekottakaa, hiekottakaa te ketkä asiasta enemmän tiedätte.
[/q]
Siks, että jostain muualta saa todennäköisesti paremman tuoton. Jos aloittaisin tälleen suht nuorena (eläkeikään siis toivon mukaan vielä nelisenkymmentä vuotta) niin sijoittaisin kyllä joko johonkin vähän korkeariskisempään kohteeseen koska keskituotto tulee varmasti olemaan parempi (tosin saahan noissa itse aika paljon kai vaikuttaa riskitasoon). Myös eläkevakuutusten veroetu on suurimmillaan kun tulotkin ovat suurimmillaan, joten työuran alussa esim. suorat rahastosijoitukset lienevät tuottoisampia. Kun valitsee vielä vaikka jonkun indeksirahaston tai muuten palkkiotasoltaan edullisen vaihtoehdon, ero selkenee entisestään, vakuutusyhtiöt kun ottavat aika lihavan siivun tuosta päältä noissa eläkevakuutuksissa.
[q]Miksan, 24.5.2006 13:01:
Poliisit voi kyllä sit tarpeen vaatiessa sakottaa...
[/q]
Ois kyllä kehystämisen paikka jos sais polkupyörällä aikaseks ylinopeussakon :)
[q]pirpeli, 24.5.2006 13:07:
---
hallucinogen, 24.5.2006 12:54:
Saako liikuntaesteinen käyttää sähköpyörätuolia kännissä?
---
Soitin poliisin palvelupuhelimeen ja vastaus oli, että liikuntarajoitteinen saa ajaa alkoholin vaikutuksen alaisena sähkökäyttöisellä pyörätuolilla.
[/q]
Kännissä saa ajaa kaikilla ns. sähköisillä apuvälineillä mm. sähköpotkulaudalla mutta ajettavalla ruohonleikkurilla sitten taas ei saa ajaa*känni**stop*
[q]tomppi, 25.5.2006 03:10:
Rikoksesta tuomittu henkilö on määrätty surmattavaksi rangaistuksena. Teloituksen jälkeen todetaan kuolleeksi mutta herää henkiin myöhemmin. Onko tämä ihminen sitten kärsinyt rangaistuksen ja vapaa menemään?
[/q]
Rohkenen epäillä.*nauru*
[q]MiMoSa, 3.1.2008 20:52:
Kukaan mun saksaa osaavista kamuista ei näyttäis olevan nyt tavoitettavissa, joten voisko joku ystävällisesti suomentaa mulle seuraavat lauseet, kiitos.*hymy*
- extrem lässiger Schnitt, super bequem
- Fußweite: ca. 85 - 89 cm
- nur solange der Vorrat reicht
- INFO: Hose kann nicht nachbestellt werden, was weg ist....ist weg, also nicht zögern!
[/q]
- Erittäin löysä leikkaus, supermukava
- (en tiedä vaatetermejä mut "standard leg opening" tai vastaava on 85 - 89 cm)
- vain niin kauan kuin varastoa riittää
- housuja ei voi tilata lisää, mikä on mennyttä on mennyttä, joten älä epäröi!
Hopparihousujako tilaat?
[q]Miinapiina, 3.12.2007 20:25:
miro (4-vee) kysy multa äsken et "miten ne vauvat tulee sinne mahaan?"
ja yks pv et "mikä on tissi?"
mun kysymys kuuluu, et miten mä selitän nuo hommat sille?
[/q]
Mä kysyin samaa mutsilta joskus 5-vuotiaana, ja se kertoi ihan rehellisesti.
Taisi kuitenkin vierähtää useampi vuosi ennen kun osasin yhdistää sanan "seksi" em. toimenpiteeseen.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- ...
- 798
- Seuraava »