Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]SimSam, 14.5.2006 11:07:

http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.
---

No mites sen mIRCin saa sitten toimimaan, eli mitä pitää tehdä?
[/q]

Niin, siis tuolla aiemmin mainitulla sivulla on ihan
pätevät, seikkaperäiset ohjeet.

[q]twistedsushi, 14.5.2006 13:37:
et ihminen on kevyempi elävänä kuin kuolleena eli ruumis painais enemmän ??[/q]
Eiks se mennyt toisinpäin, et kun kuolee niin ruumis painaa "21g" vähemmän kun sielu poistuu. Herra nimeltä Duncan MacDougall julkaisi 1907 jotain semmoista. Ilmeisesti koirilla ei oo sielua koska niiden paino ei pudonnut kun ne kuoli testeissä.

[q]Karski, 14.5.2006 11:36:
---
SimSam, 14.5.2006 11:07:

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.
---

---

[/q]
Olinpas likinäköinen:/ Ohjeet ovat kovasti selkeät, mutta vielä viimeinen kysymys: Mitä serveriä tulee käyttää?

[q]SimSam, 14.5.2006 12:23:
---
Karski, 14.5.2006 11:36:
---
SimSam, 14.5.2006 11:07:

---

---

---

Olinpas likinäköinen:/ Ohjeet ovat kovasti selkeät, mutta vielä viimeinen kysymys: Mitä serveriä tulee käyttää?
[/q]

Serverinä voi siis käyttää vaikka tuota ohjeessa
mainittua, tai mitä tahansa IRCnetissä olevaa
palvelinta, esim. irc.kolumbus.fi.

TV-ohjelmassa ja mainoksessa on kyllä maksimivolumet säädetty samalle tasolle, ainakin kanavien edustajat vastaavat näin kun tätä samaa kysellään jatkuvasti eri puolella. Syy siihen, miksi mainokset kuulostavat voimakkaammilta, on siinä että niissä ei ole juurikaan dynamiikkaa - kaikki äänet tulevat täysillä, kun taas ohjelmassa vain huippukohdissa käytetään täyttä voimakkuutta.

[q]Jusna666, 14.5.2006 13:14:
---
wanna, 14.5.2006 13:11:
Tyhmistä tyhmin kysymys (olen varmasti ainut ihminen maailmassa kun ei tiedä, mut): mitä irkkaaminen tarkottaa, ts. mitä on irkkaus?

---
Vähän samantyylinen ku joku mese mut ei sinne päinkää...
[/q]
Juu, ei sekoiteta irkkausta mesettämiseen. Eri protokollat ja muutenkin ihan eri asiat.

[q]domi, 14.5.2006 14:21:

Juu, ei sekoiteta irkkausta mesettämiseen. Eri protokollat ja muutenkin ihan eri asiat.
[/q]

Nojoo eihän se oo sama asia mut vähän vaikee selittää ihmiselle joka ei tiedä mikä on irkkaaminen (*tirsk*) muuten ku tommosilla "tunnetummilla" vaikkei niin samanlaisilla asioilla..

[q]tomppi, 14.5.2006 14:49:
---
twistedsushi, 14.5.2006 13:37:
et ihminen on kevyempi elävänä kuin kuolleena eli ruumis painais enemmän ??
---

Eiks se mennyt toisinpäin, et kun kuolee niin ruumis painaa "21g" vähemmän kun sielu poistuu. Herra nimeltä Duncan MacDougall julkaisi 1907 jotain semmoista. Ilmeisesti koirilla ei oo sielua koska niiden paino ei pudonnut kun ne kuoli testeissä.
[/q]

Meniks se sit sillai *täh*

Munkin mielest toi kuulostaa kyl paljo järkevämmält, mut ei sattuis olemaa vähän uudempaa tietoa kuin 1900-luvun alusta?

Vois kyl tavallaa aatella myös niinkin, et se sielu vähän niinku keventäis ihmistä

mä oon kuullu joskus tämmösen, et ihminen on kevyempi elävänä kuin kuolleena
eli ruumis painais enemmän ?? *täh*

Miten se vois edes pitää paikkansa, jos se edes pitäis paikkansa

[q]wanna, 14.5.2006 13:11:
Tyhmistä tyhmin kysymys (olen varmasti ainut ihminen maailmassa kun ei tiedä, mut): mitä irkkaaminen tarkottaa, ts. mitä on irkkaus?
[/q]

Internet Relay Chat, IRC. Chättäilyä. Vähä ku mikä tahansa chattipalsta mut esim mIRC, jolla voi ircata on ohjema, joka ladataan koneelle. Sit voi tehä omat asetuksensa ja keskustelut voi tallentaa ja paljon muuta.. Jos joku jaksaa tarkentaa ni antaa mennä vaa.

[q]opmdevil, 12.3.2009 09:38:
Sellaista tyhmää kysyisin, että minkä vuoksi hallitus on suuressa viisaudessaan antanut huomattavia veronkevennyksiä kun on ollut noususuhdanne...
[/q]

Oikeiston piti toteuttaa lobbareiden (esim. Suomalaisen omistajuuden neuvottelukunta) ja muiden sidosryhmiensä (esim. EK) toiveet mahd. pian vaalejen jälkeen.

[q]
...ja nyt kun on laskusuhdanne, aletaan väläyttelemään mahdollisia veronkorotuksia? Siis eikö tämä olen täysin kaikkien talousoppien vastaista koska teoriassahan noususuhdanteen aikana pitäisi kerätä rahaa korkeammilla veroilla ja maksaa vanhoja velkoja pois ja sitten laskusuhdanteessa pitäisi laskea veroja lisätäksi ostovoimaa ja tämä pitäisi sitten rahoittaa velan ottamisella.
[/q]

Työnantajien KELA-maksun poisto (by Katainen) aiheuttaa valtion kassaan 1,1 miljardin loven per vuosi. Tämän aukon paikkaamiseksi (vaikeuttaa eläkkeiden maksamista) ei ole juuri minkäänlaista suunnitelmaa.

Vanhanen käsittääkseni yritti eläkeiän nostolla tehdä jonkinlaisen pikakorjauksen. (Ensin tahallisesti aiheutetaan ongelma / vaikeutetaan olemassa olevaa ongelmaa ja sitten keksitään hiihtoladulla hätäpaikkaus.)

Luulisin, että jonkinlaista haittaveromallia kehitellään, mutta mä veikkaan, että todennäköisempi toimintamalli tulee olemaan julkisten palveluiden leikkaus.

Karkeasti ottaen: Niin kauan kuin nuo kansan suosikit (kok., kesk.) ovat vallassa (nimenomaan rahavallassa eli valtiovarainministeriössä) linja tulee jatkumaan näin: perinnön, pääomatulojen, maa- ja metsäomaisuuden verotusta alennetaan, yritysverotusta / yritystoiminnan kustannuksia kevennetään suuryrityksiä suosivasti, työtulon verotusta kevennetään suuntaamattomasti (eli ei suunnata kevennyksiä pienituloisille) ja syntynyttä kassavajetta paikataan julkisten palveluiden ja etuuksien (esim. eläke) leikkauksilla.

Suurin kiire oikeistolla on aina vahvistaa oman sidosryhmänsä (joka ei todellakaan ole tavalliset palkansaajat) asemaa, eli nuo kohennukset tehdään, kun valtiontalous on hyvässä jamassa, muut saavat jäädä odottamaan, odottamaan, odottamaan...

[q]
Eli minkä vuoksi on toimittu täysin väärällä tavalla?
[/q]

Tietyltä kantilta katsottuna on toimittu täysin oikein. Esimerkiksi ne pankkialan toimijat, jotka pyörittävät Suomen eläkerahastoja, ovat oikein ilahtuneita tuosta työnantajien KELA-maksun poistosta. Kataisen mukaan KELA-maksun poiston ensisijainen motiivi oli se, että eläkevarat saadaan rahastoitua tehokkaammin. Kun pankkiala on hiukka vaikeuksissa tällä hetkellä ja eläkerahastot jo yli vuoden ajan reippaasti miinuksella, niin sinnehän sitä rahaa tarvitaan – kipeämmin kuin esim. eläkkeiden maksamiseen... Eikö?

Jos mulla olis riittävästi energiaa, olisin jo organisoinut itseni maan rajojen ulkopuolelle, tää on niin lost case koko maa.

[q]twistedsushi, 14.5.2006 13:37:
mä oon kuullu joskus tämmösen, et ihminen on kevyempi elävänä kuin kuolleena
eli ruumis painais enemmän ?? *täh*

Miten se vois edes pitää paikkansa, jos se edes pitäis paikkansa
[/q]

Mä olen taas antanu itselleni uskotella ihan päinvastaista: sillä hetkellä kun aika meistä jättää, nii ihmisen paino tipahtaa 21 grammaa. Tästä on siis päätelty että sielu, joka ko. hetkellä livahtaa taivaaseen/helvettiin/bardoon/minne lie, on aivan konkreettista materiaa ja painaa ton 21 g.

Tässä taas joku skeptikko yrittää vesittää ihan hyvää teoriaa:
http://www.snopes.com/religion/soulweight.asp (toi enemmänpainaminenkin mainitaan, mut skeptikot on useimmiten a) tylsiä ja b) s*tnan rasittavia joten niit ei tarvii kuunnella :))

Ja sitten on olemassa myös tämä:
http://www.21-grams.com/index.php (ihan helvetin hyvä leffa)
ja tämä:
http://www.lyricsdir.com/looptroop-21-grams-lyrics.html (ihan helvetin hyvä biisi)

mä kans oon miettiny et miks ihmiset heiluttaa käsiään kun ne juoksee.

...ja sit oon pohdiskellu täs sitä,
et miks jotku valittaa siitä ku niille ei makseta velkoja takaisin,
ja sitku niitten valittajien pitäis maksaa, niin ei vaan näy rahoja.
emmä tajuu.

[q]andi--, 17.5.2006 11:57:
---
wanna, 17.5.2006 11:32:
Ok, tuol aikasemminki joku oli vastannu ja selvensi kyl asiaa ihan mukavasti! Parempi kyl etten mee latailee tollasii ohjelmii ku tulee nyt jo roikuttuu liikaa koneella

---

Eipä tarvitse latailla, webirciin pääsee esim. tuolta chat-osiosta.
[/q]

Oh katsos.. Oonhan mäki sitä käyttäny

[q]wanna, 17.5.2006 11:32:
Ok, tuol aikasemminki joku oli vastannu ja selvensi kyl asiaa ihan mukavasti! Parempi kyl etten mee latailee tollasii ohjelmii ku tulee nyt jo roikuttuu liikaa koneella
[/q]

Eipä tarvitse latailla, webirciin pääsee esim. tuolta chat-osiosta.

[q]daffy, 16.5.2006 10:23:
Onko järkevämpää siivotessa ensin pyyhkiä pölyt (jolloin osa pölystä tippuu lattialle) ja imuroida sitten, vai ensin imuroida (jolloin ilmaan nousee pölyä joka laskeutuu pinnoille) ja pyyhkiä sitten vasta pölyt?
[/q]
kas siinäpä pulma...

[q]terraluna, 12.3.2009 12:11:
Jos mulla on työpäivä 7h 15min. mittainen ja jokaiseen työpäivään sisältyy puolen tunnin palkaton ruokatauko, niin eikö se tarkoita, että sen ajan saa hyvällä omalla tunnolla käyttää miten lystää ja jopa poistua työpaikalta siksi aikaa?

T. ensimmäistä kertaa virkanimityksen saanut
[/q]

Onpa luxusta, jos 7 h 15 min päivä sisältää ruokiksen.

Yleensä ruokis pidetään omalla ajalla varsinaisen (eli palkallisen) työajan lisäksi. Ja tottakai saat sillä omalla, palkattomalla ajalla käydä missä haluat. (Mulla on esim. joskus ollut palkallinen työaika 7,5 h, jonka lisäksi olen pitänyt puolen tunnin palkattoman ruokiksen eli käytännössä työpäivän pituus on ollut 8 h.)

Onnittelut duunista!!

Onko järkevämpää siivotessa ensin pyyhkiä pölyt (jolloin osa pölystä tippuu lattialle) ja imuroida sitten, vai ensin imuroida (jolloin ilmaan nousee pölyä joka laskeutuu pinnoille) ja pyyhkiä sitten vasta pölyt?

[q]hotti, 16.5.2006 10:25:
Mä oon miettinyt tota pulujen (ja lokkienkin) pään nyökyttelyä samalla kun ne kävelevät? Mikä siinä voi olla että on pakko tehdä tuonlaista pakonomaista liikettä? Jos jollain on kokemusta asiasta niin kuulisin mielelläni jotain esimerkiksi fysiologisia perusteita tai vastaavaa.
[/q]

Jotkut, tai pikemminkin useimmat eläimet pystyvät hahmottamaan tilaa ainoastaan liikkeen avulla, eli paikoillaan ollessaan ne eivät pysty havainnomaan asioiden etäisyyksiä. Käsittääkseni pulujen jatkuva nyökyttely liittyy juuri tähän. Linnuille näkö on erittäin tärkeä aisti (toisin kuin joillekin muille eläimille, esim. koiraeläimet havainnoivat ympäristöään pikemminkin kuulon ja hajun pohjalta ja näkö on vain täydentävä elementti), joten koska ne eivät muuten pysty tekemään tilahavaintoja, niiden on joko nyökyteltävä päätään tai liikuttava muutoin nopeasti (lentäminen) jotta tämä onnistuisi.

Onko woman man + fem., vai oma morfeeminsa?

O