Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]innae, 10.5.2006 04:25:
Mistäs kaupasta saisi sermim ostettua?
Olisi ihan mukava lisä uuteen asuntoon :)
[/q]
Ainakin Kodin Anttilassa oli tosi kivan näkösiä sermejä tuossa jokin aika sitten, kun siellä kävin

[q]mariq, 10.5.2006 10:27:
Ainakin Kodin Anttilassa oli tosi kivan näkösiä sermejä tuossa jokin aika sitten, kun siellä kävin
[/q]

Toistellaanko kaikki taas hetki yhdessä: Kodin YKKÖNEN, Kodin YKKÖNEN, Kodin YKKÖNEN, Kodin YKKÖNEN.

Ei kukaan kutsu enää Twixiäkään Raideriksi.

Tämäkin vielä rasittaville asiakkaille tiedoksi:
Turha mennä Kodin Ykköseen itkemään Anttilan mainoksessa olleita tarjouksia. Ja sama toisinpäin. Och på svenska.

[q]koo, 10.5.2006 13:39:
Mitä tarkoittaa apropoo?
[/q]

à propos [apropóo] sivumennen sanoen, muuten ¶ Sitaattilaina ranskasta. Usein virheellisesti asussa "a propos" ilman aksenttia. Suomalaistunut muoto: apropoo.

lähde: http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/sanata.html

[q]koo, 10.5.2006 13:39:
Mitä tarkoittaa apropoo?
[/q]

à propos [apropóo]
sivumennen sanoen, muuten Sitaattilaina ranskasta. Usein virheellisesti asussa "a propos" ilman aksenttia. Suomalaistunut muoto: apropoo.

-lähde-

[q]andi--, 10.5.2006 13:44:
---
koo, 10.5.2006 13:39:
Mitä tarkoittaa apropoo?

---

à propos [apropóo] sivumennen sanoen, muuten ¶ Sitaattilaina ranskasta. Usein virheellisesti asussa "a propos" ilman aksenttia. Suomalaistunut muoto: apropoo.

lähde: http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/siv/sanata.html
[/q]

damn, olit nopeampi *igor**nauru*

Kiitoksia molemmille. Tuo selvensikin asiaa tosi paljon, olin vähän ulalla eräässä keskustelussa, kun en ollut tuollaista termiä ennen kuullut.

[q]SamHard, 10.3.2009 23:03:
---
Takyon, 10.3.2009 22:52:
---
SamHard, 10.3.2009 21:28:
Mistä löydän koneen sisältä tiedot, mitä muistityyppiä
mulla on kompuutterissa?

---

Emolevyn malli on yleensä printattu suht isoilla kirjaimilla siihen levylle, ja jonka voit sitten googlettaa ja tarkistaa specseistä sen muistityypin. Taitaapa noista muistipalikoistakin jotain nähdä..

---

Kiits!
[/q]
Jos ei konetta halua availla niin (merkki-)PC:llä voi muistityypin tarkistaa muistivalmistajien kotisivulla koneen merkin ja mallin perusteella (esim. Kingstonilta löytyy tällainen apuri). Itsekyhätyn koneen tietoja voinee syynäillä erinäisillä apuohjelmilla, esim. SIW (disclaimer: ei omakohtaisia kokemuksia ko. ohjelmasta).

Macilla asia selviää Omppu-valikosta kohdasta "About This Mac" > "More info..." > "Memory".

Paljonko on VR:n vuotuinen sähkölasku?

[q]duvin, 12.3.2009 10:44:
Suosittelen vetämään johtopäätökset ja poistumaan takavasemmalle (valitsemaasi maahan). Tää mun valinta ei nyt ollut niitä parhaita, mut täällä edes välillä uskoo et kaverit tietää mitä tekee.
[/q]

Suomi on hyvä maa jos sattuu osumaan niihin tiettyihin sektoreihin joissa yhteiskunta vielä palvelee ja yhteiskunnan arvot osuvat kohdilleen. Tällä hetkellä mieleen tulee kahden vanhemman perheet ja ylemmissä palkkaluokissa olevat. Suomen turvallisuus ja yhteiskunnalta saatava koulutus ja terveydenhoito tukevat hyvin perheitä ja toisaalta hyvin rahoissa kiinniolevat saavat taas rahalla haluamansa elintason (vaikkakin kalliimmalla kuin muualla Euroopassa).

Imo Suomen tulevaisuus näyttää suhteellisen synkältä. Valtion velkataakka, eläkepommi, lisääntyvä hoitotarve, rapistuvat yhteiskunnan palvelut, vähenevät veronmaksajat ja muun päälle vielä lisääntyvä globaali kilpailu Intian ja Kiinan teknologinen nousun myötä tulevat olemaan aikamoisia haasteita maalle.

Omalla kohdalla Suomi alkaa olla kokoajan huonompi maa asua. Lainsäätäjät tuntuvat olevat lobbaajien hyppysissä, yksilön oikeuksia on viimeisin vuosikymmenen aikana viety aikalailla ilman vastaavaa lisäystä eduissa. Korkeat verot ja huonot yhteiskunnalliset edut yhdistettynä tasapäistävään valvontayhteiskuntaan ei tunnu ainakaan tällä hetkellä sellaiselta paikalta mihin haluisi jäädä asumaan vuosikymmeniksi.

kyl mullaki tulee kyynelii haukotellessa.*blush*

[q]Amokk, 10.5.2006 11:10:
---
äm, 10.5.2006 11:02:
Ei kukaan kutsu enää Twixiäkään Raideriksi.

---

Paitsi mä. :] Kodin Ykkönen on Kodin Anttila, Elysée Arena on Typhoon ja YleX on RadioMafia. Hiukanko oon jälkeenjäänyt yksilö.
[/q]

olin kovin addiktoitunut nuorempana Raideriin, kaverit väsäs jonkun kortinkin siitä se oli kova paikka ku nimi muutettiin

hmm oisko pommisuojia tms? armeijan käyneiltä oon kuullu että helsingin alla menee paljon tunneleita ja esim ruoholahdesta voi marssia maan alta munkkivuoreen tms..no kai nekin tunnelit tulee jostain ylös pinnalle? jepjep, en tiedä asiasta mitään..:D ehkä joku joka tietää vähän enemmän voi auttaa!

[q]mekaanikko, 12.5.2006 01:30:
Pommisuojat (osa on niitäkin) on merkattu oranssilla pohjalla olevalla sinisellä kolmiolla.

Edit: jo nyt on perkele kun ei kuva toimi.
[/q]

[size=8]Väestönsuojat ;)[/size]

[q]wanna, 14.5.2006 13:11:
Tyhmistä tyhmin kysymys (olen varmasti ainut ihminen maailmassa kun ei tiedä, mut): mitä irkkaaminen tarkottaa, ts. mitä on irkkaus?
[/q]

Internet relay chat...
Siellä voit joinia erilaisille kanaville ja jutella siellä ihmisten kanssa, joko privaatist tai avoimesti..
Vähän samantyylinen ku joku mese mut ei sinne päinkää...

Mitenköhän pirussa saa winukasta pois päältä tietojen suorittamisen estämisen, joka kerta kun katson itse otettuja kuvia niin winukka stoppaa sen suorittamisen (vain ja ainoastaan itse otettujen kuvien kohdalla ei netistä ladattujen). Sitä ei ainakaan suoranaisesti saa pois päältä, ainoat vaihtoehdot ovat:

- Ota tietojen suorittamisen estämistoiminto käyttöön vain tärkeimmille windowsin ohjelmille ja palveluille.

tai

-Ota tietojen suorittamisen estämistoiminto käyttöön kaikille ohjelmille ja palveluille paitsi seuraaville: (bosi johon itse saisi lisätä ohjelmat joita ei halua estettävän)

Helvata sentään et winukan käyttö on tehty mukavaksi...Jos vain joltain löytyy neuvvoja ongelmaan niin olisin syvästi kiitollinen.

En ole koskaan irkannut joten apu olisi tarpeen. Eli hain mIRC ohjelman (onko se paras, vai
kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun?) miten saan esim #klubituksen toimimaan? eli mitä
asetuksia pitää laittaa ja mihin?

[q]domi, 14.5.2006 10:23:
---
SimSam, 14.5.2006 09:55:
En ole koskaan irkannut joten apu olisi tarpeen. Eli hain mIRC ohjelman (onko se paras, vai
kannattaisiko vaihtaa johonkin muuhun?) miten saan esim #klubituksen toimimaan? eli mitä

---

http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.
[/q]

itse en ole koskaan ircannut mutta mulla on nörtti kavereita ja kaikki laulaa yhteen ääneen Adium:in puolesta siinä on msn ja irc joitakin muitakin samassa paketissa..

[q]domi, 14.5.2006 10:38:
---
Skenemursu, 14.5.2006 10:35:
---
domi, 14.5.2006 10:23:
---
SimSam, 14.5.2006 09:55:

---

http://www.irkki.org/irkkiin/

Tuosta pitäisi löytää aika hyvät ohjeet. Kanavana tietysti käytät sitten #klubitus -kanavaa.

---

itse en ole koskaan ircannut mutta mulla on nörtti kavereita ja kaikki laulaa yhteen ääneen Adium:in puolesta siinä on msn ja irc joitakin muitakin samassa paketissa..

---

No siis, jos lähetään seppäkeskusteluihin, niin irssin puolesta ite liputan, enkä varmasti oo ainut. Mut ehkäpä aloittelijalle on mIRC tai X-chat niitä toimivimpia vaihtoehtoja.
[/q]
No mites sen mIRCin saa sitten toimimaan, eli mitä pitää tehdä?

Jos mulla on työpäivä 7h 15min. mittainen ja jokaiseen työpäivään sisältyy puolen tunnin palkaton ruokatauko, niin eikö se tarkoita, että sen ajan saa hyvällä omalla tunnolla käyttää miten lystää ja jopa poistua työpaikalta siksi aikaa?

T. ensimmäistä kertaa virkanimityksen saanut

O