Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
- « Edellinen
- 1
- ...
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- ...
- 798
- Seuraava »
[q]sMilE, 3.8.2006 05:26:
Kun kerran lateksi on luonnonkumia... niin mistä se tulee?? kumipuusta? ja mitkä on sen jatkokäsittelyt??*ding*
[/q]
Trooppisista puulajeista, kuten kumipuusta (Hevea brasiliensis), puristetusta maitiaisnesteestä saadaan teollisesti valmistettua kumia. Kumin kestävyyttä lisätään rikillä ja muilla lisäaineilla, sekä sitä kuumennetaan eli vulkanoidaan.
Synteettiset kumit ovat paljolti syrjäyttäneet luonnonkumin mm. hitaan valmistuksen vuoksi.
[q]Apo, 25.5.2007 16:47:
Vuokrakämppää hakiessa kävi näin:
Eräs vuokranantaja otti yhteyttä ja kävimme seuraavana päivänä tsekkaamassa kämpän. Vuokranantajan kanssa sovittiin että kahden päivän päästä allekirjoitettaisiin sopimus. Tästä innostuneena peruimme erään toisen vuokranantajan kanssa sovitun asunnon esittelyn.
Parin päivän päästä vuokranantaja ilmoitti kuitenkin että oli päättänyt sittenkin myydä asuntonsa. Tämän takia jouduimme hakemaan vuokra-asuntoa lehti-ilmoituksella mistä tärppäsikin hyvä kaksio Pohjois-Tapiolasta.
Tästä tyhmä kysymys: Kuinka pätevä vuokranantajan kanssa suullisesti sovittu sopimus (vuokrasopimuksen allekirjoittamisesta) on ja kannattaako lähettää sopimusrikkomuksesta aiheutunut lasku lehti-ilmoituksesta hänelle.
[/q]
Mä oon ainakin ymmärtänyt että suullinen sopimus on ihan yhtä pätevä kuin kirjallinen. Ongelmana siinä on vaan sen todistaminen. Voihan sitä yrittää laittaa laskua sille tyypille, mut ite en ehkä jaksais nähdä sitä vaivaa.
Jos syttyis sota kahden NATO-maan välillä, mitä NATO tekis silloin?
[q]Timce, 26.5.2006 15:08:
Joku viisas saa kertoa, miten siirrän kivuttomimmin oman soittoäänen kännykkääni? Nokian PC-suite managerissa on Audio manager, jolla tuon pitäis onnitus, mutta yllätys yllätys, se ei jostain syystä toimi.
[/q]
File managerilla vaan oikeeseen kansioon, ja sit valitset puhelimesta sen soittoääneks. Uusin nokian audiosofta on munkin mielestä täysin älytön, enkä itekään osaa säätää sitä silleen, et se toimis.
Joku viisas saa kertoa, miten siirrän kivuttomimmin oman soittoäänen kännykkääni? Nokian PC-suite managerissa on Audio manager, jolla tuon pitäis onnitus, mutta yllätys yllätys, se ei jostain syystä toimi.
[/q]
Emmä tiedä onbko tästä mitään apua sulle, mut mun Sony Ericssonissa toi toimii bluetoothin kautta. Piti ostaa semmonen USB bluetooth koneeseen ja se ottaa yhteyden kännyyn ja avaa kanson, johon voi ihan normaalisti siirtää juttuja koneelta.
Oma kysymys ois, et mitä on kansalaisjärjestötoiminta? Niinkun konkreettisesti? Mitä tyyppi tekee, jos se on mukana kansalaisjärjestötoiminnassa?
[/q]
Oletan, että sun pyhä puhelin-tietokone-pc suite yhteys kuitenkin toimii?
Jos, niin sitte audio manager käyntiin, ja klikkaat Lisää -nappia ja valitset koneeltasi haluamasi kipaleen.
Sen jälkeen vasemmalta alhaalta valitset sopivan kansion puhelimeltasi. Esim C:\Nokia\Sounds\Digital\
Seuraavaksi valitset ylävalikossa olevan biisin aktiiviseksi (sillai, että se on sinisenä) ja painat Siirrä puhelimeen -namiskaa.
Sit vaan odottelet, että prosentit tulee täyteen ja eiku musiikki pauhaamaan.
[q]Zandy, 30.5.2006 14:48:
Osaakohan kukaan sanoa mistä johtuvat ongelmat langattoman modeemin ja netin kanssa?
Vaikka kuinka verkkoyhteyden tila on "erinomainen ja yhdistetty" niin silti nettiyhteys katoaa yleensä keskimäärin kerran vuorokaudessa ja netti ei aukea vaikka kuinka koneeni väittää yhteyden olevan muodostettu. Välillä yhteys häviää kesken koneen käytön, välillä taas yhteyttä ei löydy kun koneen laittaa päälle. Ongelmaan auttaa aina kun kiskaisee modeemin johdon pistorasiasta irti ja laittaa takaisin, kuuluu 30 sekuntia ja yllättäen nettiyhteys toimii taas.
Rupesin vain pohdiskelemaan, että olenko nyt vastaisuudessa sidottu kiskomaan sähköjohtoja irti päivittäin, vai voiko kyseessä olla joku helposti korjattavissa oleva ongelma. Ja samalla kiinnostaa onko vika modeemissani, Elisassa vaiko jossain muussa..Tätä jatkunut nyt 3kk eli niin kauan kuin tässä asunnossa olen asunut ja kyseistä nettiä/modeemia käyttänyt.
Ei nimittäin luulisi sen jatkuvan johtojen irroittelun tekevän hirmu hyvää itse laitteellekaan..*ding*
[/q]
Kuulostaa ihan samalta ongelmalta mitä itsekkin olen kokenut..ja ainut mikä tepsi niin laiton sitten modeemin takuun piikkiin ja uusi laite tilalle..Niin johan rupesi loistavasti pelaamaan,nyt ei minkäänlaisia ongelmia. Eli modeemissa oli vika,ainakin minun tapauksessani...
Mitä varten joissakin autojen ja esim. junien ikkunalaseissa on musta, rasterimainen kehys?
Osaakohan kukaan sanoa mistä johtuvat ongelmat langattoman modeemin ja netin kanssa?
Vaikka kuinka verkkoyhteyden tila on "erinomainen ja yhdistetty" niin silti nettiyhteys katoaa yleensä keskimäärin kerran vuorokaudessa ja netti ei aukea vaikka kuinka koneeni väittää yhteyden olevan muodostettu. Välillä yhteys häviää kesken koneen käytön, välillä taas yhteyttä ei löydy kun koneen laittaa päälle. Ongelmaan auttaa aina kun kiskaisee modeemin johdon pistorasiasta irti ja laittaa takaisin, kuuluu 30 sekuntia ja yllättäen nettiyhteys toimii taas.
Rupesin vain pohdiskelemaan, että olenko nyt vastaisuudessa sidottu kiskomaan sähköjohtoja irti päivittäin, vai voiko kyseessä olla joku helposti korjattavissa oleva ongelma. Ja samalla kiinnostaa onko vika modeemissani, Elisassa vaiko jossain muussa..Tätä jatkunut nyt 3kk eli niin kauan kuin tässä asunnossa olen asunut ja kyseistä nettiä/modeemia käyttänyt.
Ei nimittäin luulisi sen jatkuvan johtojen irroittelun tekevän hirmu hyvää itse laitteellekaan..*ding*
Muistaakseni Raision Makuisia-levite mainoksen musiikki on jossain Disney-piirretyssä...
Mutta ei millään tule mieleen missä...
Ja kysymys nyt kuuluukin, mikä elokuva on kyseessä? *täh*
[q]ReneB, 30.5.2006 15:26:
---
dncr, 30.5.2006 15:08:
Pitäis pestä uus mustavalkoinen raitapaita ja pesuohjeessa sanotaan isolla, että pese samanväristen kanssa... Onko se saman värinen musta vai valkoinen?
---
Ei, katos samanvärinen on mustavalkoinen..ei musta taikka valkoinen
Eli peset vain mustavalkoisten kanssa...
[/q]
siinä tapauksessa pitänee lähtee shoppailee lisää tai sit vaa heittää se yks paita pesukoneeseen itekseen pyörii...
[q]K, 30.5.2006 14:19:
---
anqqa, 30.5.2006 13:55:
paljonko kello on maapallolla keskimäärin?
---
12.00 am.
[/q]
onko? aikavyöhykkeitä kun kumminki on se 39 eikä kaikkialla ole kesäaikaa jne. tosin kaipa tota pitäis tarkentaa että miten keskimäärin.. per ihminen, per valtio, per neliökilometri jne
[q]anqqa, 30.5.2006 15:23:
---
K, 30.5.2006 14:19:
---
anqqa, 30.5.2006 13:55:
paljonko kello on maapallolla keskimäärin?
---
12.00 am.
---
onko? aikavyöhykkeitä kun kumminki on se 39 eikä kaikkialla ole kesäaikaa jne. tosin kaipa tota pitäis tarkentaa että miten keskimäärin.. per ihminen, per valtio, per neliökilometri jne
[/q]
Tosiaan, ei se olekaan tasan 12.00, mut kyllä se aika lähelle sitä menee(maantieteelisesti). Ja miten aikavyöhykkeitä voi olla 39, kun vuorokaudessa on 24h? Ainakaan kaikissa ei voi olla eri aika, kun käsittääkseni noi vaihtuu tunnin tarkkuudella.
Pitäis pestä uus mustavalkoinen raitapaita ja pesuohjeessa sanotaan isolla, että pese samanväristen kanssa... Onko se saman värinen musta vai valkoinen?
[q]K, 30.5.2006 15:33:
Tosiaan, ei se olekaan tasan 12.00, mut kyllä se aika lähelle sitä menee(maantieteelisesti). Ja miten aikavyöhykkeitä voi olla 39, kun vuorokaudessa on 24h? Ainakaan kaikissa ei voi olla eri aika, kun käsittääkseni noi vaihtuu tunnin tarkkuudella.
[/q]
esim nepalin aikavyöhyke on +5:45 ja intian +5:30, australiasta löytyy esim +9:30 ja +8:45. aikavyöhykkeiden suurin ero on 26 tuntia. jos laskee aikavyöhykkeiden keskiarvon ni päästäis utc +2:23, hmm
[q]anqqa, 30.5.2006 15:50:
---
K, 30.5.2006 15:33:
---
esim nepalin aikavyöhyke on +5:45 ja intian +5:30, australiasta löytyy esim +9:30 ja +8:45. aikavyöhykkeiden suurin ero on 26 tuntia. jos laskee aikavyöhykkeiden keskiarvon ni päästäis utc +2:23, hmm
[/q]
Oho! Toihan on ihan urpoo! Mä kirjotan heti vastalauseen Hesarin mielipidesivuille.
[q]Freja, 2.12.2007 13:23:
Miks mun yhen kasvin uudet lehdet kääntyy rullalle? Ei ne siitä näytä oikenevankaan. Syitä toki saattaa olla useita, mutta voisko olla et kastelen sitä liikaa..?
[/q]
muistaakseni ainakin jukkapalmulla liikakastelu aiheuttaa
lehtien rullalle menoa
ja sit minun kysymys:
saako facebookissa lisättyä jotenkin omalla profiilisivulla
oman kuvan alle send message linkin? olen onnistunut jotenkin
poistamaan sen
[q]pirpeli, 3.12.2007 20:49:
Mä ehkä kertoisin miehen ja naisen eroista sillee lapsen kielellä. Ja sitte yhdynnästä jotenkin samalla lailla. Meillä ainakin tuo 4vee tajuaa pippelin ja pimpin erot, ainakin siis näkyvät :DD Hedelmöityksestä voi varmaan kertoa kanssa jollain tavalla lasten sanoin....Hms. Koskakohan täällä päässä päästään kertomaan noista asioista..? No, mä voin aina sanoa, et "kysy iskältäs tai äitiltäs"
[/q]
joo kyl miro kans tajuaa et tytöillä on pimppi ja pojilla pippeli
mut tos vähän aikaa sit se oli sitä mieltä et mahas ei voi olla vauvoja, vaan ruokaa vaan, mut nyt sitä on jostain kumman syystä alkanut kiinnostaa (ja siis ihan tänä iltana).
vaikka kukaan lähipiiristä ei ees oo "vauva masussa"
[q]Timce, 30.5.2006 15:11:
No tällä hetkellä on USB-letku kadoksissa, eli en pääse kokeilemaan, mutta kun yritin tuota Audio manageria avata, tuli virheilmoitus ja ohjelma ei avautunut lainkaan. Mahtaako johtua siitä, ettei puhelin ollut yhteydessä tietokoneeseen?
[/q]
Ei kyllä pitäis vaikuttaa, ainaki itellä toimii, vaikkei oliskaan yhteyttä. Ehkäpä pc suitea re-installiin..
[q]mayah, 31.5.2006 16:19:
No niin, nörtit taas vauhtiin.
Eli työkaverillani on läppärissä sähköpostilaatikkona Mozilla Thunderbirdin englanninkielinen versio. Kysymys kuuluu: miten siihen saa luotua allekirjoituksen, ettei joka hemmetin kerta tarvitse kirjoittaa että kuka ja mistä firmasta viestiä lähettää?
[/q]
En tiedä meneekö toi näin käytännössä, mutta varmaan jotain tähän suuntaan: linkki
- « Edellinen
- 1
- ...
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- ...
- 798
- Seuraava »