Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]mayah, 30.4.2006 16:37:
:D *repskopstipahtel*

Repesin ääneen ensimmäistä kertaa tällä viikolla, kiitos siitä.

Ehkä mä nyt sitte jo 24-vuotiaana uskaltaisin katsoo sinne :D
[/q]
Hyvää vappua vaan :) Mut varo ettet sokeudu!

[q]Amma, 16.7.2009 00:57:
Mitä on hernerokkasumu? Onko yleisestikin käytetty termi (, jonka oon missannu täysin)?

Sankka hernerokkasumu peitteli Helsingin keskustan

15.7.2009 22:19
Merituuli Saikkonen
Ville Seuri

Helsingin Sanomat

Sankka hernerokkasumu saapui Helsingin keskustaan iltakymmeneltä. Näkyvyys oli keskusta-alueella vain muutama sata metriä.

Myös Suomenlinnan merivartioasemalla näkyvyys oli noin kaksisataa metriä. Aseman päivystäjän mukaan navigointi oli mahdotonta ilman tutkaa.

Merivartioston mukaan onnettomuuksilta on toistaiseksi vältytty.

"Kohta sumu siirtyy idemmäksi ja näyttää se tulevan kohti Kumpulaakin. Ei tässä mitään dramatiikkaa ole", sanoi päivystävä meteorologi Paavo Korpela Ilmatieteen laitokselta.

Sumua aiheutuu, kun maalta virtaa meren päälle lämmintä ilmaa. Korpelan mukaan sumu on tällä hetkellä Helsingin rannikon päällä, mutta hivuttautuu pikkuhiljaa kohti itää. Sää selvenee viimeistään aamuksi.

Sankka sumulautta on näkynyt satelliiteissa koko päivän Viron rannikolla.

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Sankka+hernerokkasumu+peitteli+Helsingin+keskustan/1135247698843
[/q]

Tää tuli Kaivarille kans. Oltiin niinq:"Voi hitto, mein samppanjat kostuu..ach."

:) :)

Jos laskutan asiakkaalta kilometrikorvauksia, niin pitääkö mun maksaa niistä ALV?

[q]Freja, 3.5.2006 10:58:
Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni itseruskettavaa. MIten hemmetissä mä sitä levitän, kun en millään jaksais koko kroppaan levitellä? As in niiku tahtoisin ainakin käsiin hieman väriä, mut perkele, mihin mä sen rajan vedän ettei näytä tyhmältä?
Jalkoihin kans mut ne onkin nyt helpompi homma.
[/q]

Mä itse levitän sitä käsiin ja rintakehään ja siihen asti yläselkään kun itse yletän. Toisinaan myös vatsan seudulle, jos vaikka paita vilauttaa sieltäkin osan.

[q]pirpeli, 3.5.2006 09:44:
---
Freja, 28.4.2006 12:56:
miksi 2dl:n jugurtti-, rahka-, viili- jne purkeissa on se uloke siinä reunassa mistä joutuu kuopimaan kaikki loput pois? Miks se reuna ei voi olla suora?

---

.....vastaus....[/q]

Mun arvaus meni sit jotenkin oikeeseen suuntaan :)

[q]Freja, 3.5.2006 10:46:
Ja hah, mahtaa Valiolla naureskella että eikö ole muuta tekemistä kuin kummien asioiden kysyminen
[/q]

No no, ovat tärkeitä kysymyksiä nämä!*nauru*
(asioilla on tapana selvitä, sanon minä*hihu*)

[q]Freja, 3.5.2006 11:08:

Nii mut jääkö siitä sit joku tyhmä raja?
[/q]

No kyllähän siitä jonkinlainen jää pakostikin.. Kannattaa sit muualle kroppaan ostaa sellasta kevyesti ruskettavaa kosteusvoidetta ainakin Dove-merkkinen on mulla ollut kovassa käytössä koko kevään. Sitä sitten voikin lähes huoletta roiskia koko kroppaan ilman että jää selviä rajoja.
http://dove.planeetta.com/tuotteet2006/vartalo.html

[q]aapee, 4.5.2006 20:11:
pyyhkihän sulassa on ilmoitus siirtomaksun perimisestä auton omistajalta, niin minkähän suuruinen tämä maksu mahtaa olla?
[/q]

Stadissa 64e
http://www.hel.fi/wps/portal/!ut/p/kcxml/04_Sj9SPykssy0xPLMnMz0vM0Y_QjzKLN4oPMAPJmMUbxDvqR0IFfD3yc1P1g4ASkeZAEUNjD_2onNT0xORK_WB9b_0A_YLciHJvR0dFAJLIwQU!/delta/base64xml/L0lJSk03dWlDU1lBIS9JTGpBQU15QUJFUkVSRUlrLzRGR2dkWW5LSjBGUm9YZnJDRUEhLzdfMl8xM0gvNDMzMzUy?WCM_PORTLET=PC_7_2_13H_WCM&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Rakennusvirasto/Pys%C3%A4k%C3%B6inti/Ajoneuvojen+siirrot/L%C3%A4hisiirrot

HELP!

Nyt alkaa pimeys VÄHÄN ahdistaan.

Miten saa kattolampun kiinni, eikun kattolamput, kun katossa on omituinen pistorasia ja lampussa vaan johtoja sokeripalaa varten...

Tiedän. Olen blondi. Ja humanisti. Ihan kädetön siis...

Alkaa vähän rasittaa, kun toista kuukautta muuton jälkeen elän pimeydessä.*uuh* En vaan kykene kysyyn apua miltään supermegamarketin kesäapulaismyyjältä, koska en vaan halua olla näin urpo... Mielummin poltan kynttilöitä vaikka lopunelämäni...

Valoa...pliis...

[q]superwoman, 4.5.2006 21:32:
Miten saa kattolampun kiinni, eikun kattolamput, kun katossa on omituinen pistorasia ja lampussa vaan johtoja sokeripalaa varten...
[/q]

Ostat sähköliikkeestä sellaisen pienen töpselin joka tohon katossa olevaan pistoriasiaan sopii ja yhdistät sen sokeripalaan, johon yhdistät myös lampun. Ja sitten tökkäät töpselin paikoilleen, ja ei kun valoa kansalle.

[q]mekaanikko, 4.5.2006 21:38:
---
superwoman, 4.5.2006 21:32:

---

Ostat sähköliikkeestä sellaisen pienen töpselin joka tohon katossa olevaan pistoriasiaan sopii ja yhdistät sen sokeripalaan, johon yhdistät myös lampun. Ja sitten tökkäät töpselin paikoilleen, ja ei kun valoa kansalle.
[/q]

Kiitän ja kumarran. Huomenna meen tärkeän näköisenä Itiksen Citymarkettiin. Ja tulokoon valo*enkeli*

[q]opmdevil, 12.3.2009 09:38:
Sellaista tyhmää kysyisin, että minkä vuoksi hallitus on suuressa viisaudessaan antanut huomattavia veronkevennyksiä kun on ollut noususuhdanne ja nyt kun on laskusuhdanne, aletaan väläyttelemään mahdollisia veronkorotuksia? Siis eikö tämä olen täysin kaikkien talousoppien vastaista koska teoriassahan noususuhdanteen aikana pitäisi kerätä rahaa korkeammilla veroilla ja maksaa vanhoja velkoja pois ja sitten laskusuhdanteessa pitäisi laskea veroja lisätäksi ostovoimaa ja tämä pitäisi sitten rahoittaa velan ottamisella. Eli minkä vuoksi on toimittu täysin väärällä tavalla?
[/q]

Suosittelen vetämään johtopäätökset ja poistumaan takavasemmalle (valitsemaasi maahan). Tää mun valinta ei nyt ollut niitä parhaita, mut täällä edes välillä uskoo et kaverit tietää mitä tekee.

Miksi pirussa parranajosta tulevat haavat vuotavat niin kauan???*grr*
Istuttu täs jo kohta puoli tuntia vessapaperi huulessa....

[q]josbe, 12.3.2009 08:59:
---
UnityF, 10.3.2009 22:16:
Onko minkääläista liikettä pääkaupunkiseudulla joka myy kiinalaisia tauluja / sisustus juttuja?
Tai jotain nettiliikkeitä missä on tonne itäänpäin menevää sisustusta?

mä en vain osaa :/

---

Fredalle Uudenmaankadun ja Roban väliin (Kynsilaukkaa vastapäätä) on ilmestynyt sellainen itämainen sisustuskauppa jokin aikaa sitten. En ole käynyt sisällä, mutta näyttää hyvältä ulospäin.
[/q]
Eerikinkadulla Annankadun risteyksen lähellä on myös yks, ja sit Annankadulla entisen postin paikalla (Uudenmaankadun ja Roban välissä) kans. Ainakin olleet, ei ole kovin tuoretta näköhavaintoa. Ja Indiskastahan saa sit kans.....

[q]sapeli, 1.5.2006 00:12:
Onko (/olisiko) kloonatulla ihmisellä sielu?

[size=9](Tähän ei tarvi vastaa, heitinpä vaan pohdittavaksi.)[/size]
[/q]

Onko kellään?

[q]josbe, 12.3.2009 11:11:
---
daffy, 12.3.2009 11:06:
Annankadulla entisen postin paikalla (Uudenmaankadun ja Roban välissä) kans.
---

Niin joo siinäkin on, mutta taitaa kylläkin olla siinä, missä aikaisemmin oli joku ihme (suomalaisen muotoilun? tmv) näyttely. Posti on kyllä vieläkin vieressä.
[/q]
Muistin väärin, syytän hallitusta!

[q]daffy, 12.3.2009 11:06:
Annankadulla entisen postin paikalla (Uudenmaankadun ja Roban välissä) kans. [/q]
Niin joo siinäkin on, mutta taitaa kylläkin olla siinä, missä aikaisemmin oli joku ihme (suomalaisen muotoilun? tmv) näyttely. Posti on kyllä vieläkin vieressä.

[q]pirpeli, 9.5.2006 21:31:
Onko kukaan koskaan nähny tai siis kuullu Helsingissä deekun puhuvan ruotsia?
[/q]

en muuten ainakaan oo btw, kauheesti spurguja liikkeellä. Ärsyttää kun niitä saa aina olla vahtimassa töissä, ettei lähe bissee/siideriä niiden mukaan (ja tänään meinas lähteekin)

[/q]

On. Eräskin manaili sporassa ruotsiksi sitä, miten 65-vuotias rapajuoppo osaa puhua riikinruotsia, eikä mitään suomenruotsia.

[/q]
Mä oon. Kerran sporassa yksi deeku puhui kolme lausetta ruotsia, mut kyseessä oli suomalainen
sankari koska puhui kovasti selvempää suomea kuin ruotsia.

O