puntti & sali
- « Edellinen
- 1
- ...
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- ...
- 96
- Seuraava »
Yusu,
Mun pari frendii junnaa samoilla painoilla sen takii ettei ne enää kasvais isommiks, vaan pysyis kireenä ja säilyttäis semmosen ihanne profiilin. Ehkä osa niistä "egotreenaajista" ei haluu kasvaa vaan kiinteytyy ja pysyy vireessä. Kyllä ne lihakset surkastuu kun lopettaa treenin. Käytti kreatiinia tai ei.
Jos niitä lihaksii ja isoja semmosii haluu saada esim. sen takii että vois poussaa kesät biitsillä tyttöjen tai toisten kundien eessä,
niin kaippa sitten on kiire ja kannattaa ottaa hyöty kaikista apukeinoista että varmasti näyttäis isoimmalta ja ois voimakkain kaikista*uros*
Emmä nyt sano että tää olis sun motiivi treenaamisessa, vaan että motiiveja on monenlaisii.
Mulla ei oo niin kiire lihaskasvun kanssa että riskeeraisin tulevaisuuden terveyden liian nopealla ja kovalla treenillä.
Mä pyrin semmoseen tasapainoon mieluummin kun siihen kuinka nopeesti nostan enkat penkiltä.
Varmaan olis täysin eri skene jos harrastaisin jotain kilpaa ja vois voittaa jotain muuta kuin hyvän terveyden ja ihanne kropan.
[q]yusu:
Mä ite syön ainakin kreatiinia koko ajan, nii sit ei nesteetkää lähe ;-) Tottakai voi treenaa kovaa vaikka ilman toista jalkaa, mutta miks ihmeessä ei ota kaikkea irti (=lisäravinteet) kun kerta siellä salilla käy?
Ehkä oot treenannu liian isoilla painoilla väärin, kun oot noita vaivoja saanut(?)
[/q]
Emmä nyt noita kaikkii vaivoja oo saanu, sanoin vaan muutamii juttuja mitä on tullu vastaan jollain tapaa...kamuilla/tutuilla...
Varmaan aikasemmin topicissa sanoin että mitä pentuna alotettu jääkiekko on vaikuttanut mun nykyiseen fysiikkaan...eli olkapäät ei kestä penkkiä ja muutenkaa oikeen mitään. Mut harkinnan, kokeilujen, muutaman ortopedi reissun ja kuntosaliohjauksen jälkeen on löytyny se oikee tapa mulle treenata itteeni kohti tavoitetta.
Kaikkii kun ei oo rakennettu kestävimmistä palikoista...*piis*
Joo, Mun tekee mieli heittää oma lusikka soppaan kans.
Eli olen itse käyny nyt n.7v aktiivisesti salilla. Alussa tuli seurattua paljon miten muut treenaa, tankkaa, ja hoitaa lisäravinne asiat.
Nyttemmin viimiset 3-4v on jo itsekin osannu seurata kroppaansa mikä sopii mikä ei ja mistä sattoi oikeasti olla hyötyä.
Parina viimeisenä talvena olen tehny tuon kreatiini tankkauksen myös ohjeiden mukaan. Kreatiini keräs ainakin mulle kaiken muun ( norm ruoka, protskut yms) ohella joku 5kg painoo per talvi. Voiman lisääntymisen huomas kanssa. Jaksoi treenata kovempaa ja suuremmilla painoilla. Keväällä kun rupes taas kiristää vähän ja lisäämään aerobista ja jätti kreatiinin pois, lähti neste nopeasti pois, mutta iso osa meni voimia mukana.
Ainakin lihasta on aina vähän enemmän tuntunut jäävän. Tarkan lihasmassan lisääntymisen sais ehkä vain pihtimittauksella
seuratun rasvaprosentin vertaamisella kulloiseenkin painoon.
Liian hifistelyä mulle, käyn salilla omaks iloks ja uskon peiliin ja mutu- oloon. Ja tuohon hiljaa hyvää fraasiin.
[q]yusu:
Mä ite syön ainakin kreatiinia koko ajan, nii sit ei nesteetkää lähe ;-) Tottakai voi treenaa kovaa vaikka ilman toista jalkaa, mutta miks ihmeessä ei ota kaikkea irti (=lisäravinteet) kun kerta siellä salilla käy?
Ehkä oot treenannu liian isoilla painoilla väärin, kun oot noita vaivoja saanut(?)
[/q]
Itse olen alan kirjallisuudesta ja lehdistä saanu sen opin että kreatiini tankataan kehoon ja siinä voi ja kannattaa pitää myös taukoa kun kropan varastot on täynnä ja kokoajan syöminen ei auttas sen enempää..
Mutta toisaalta palautuminen kuulemma on parempaa kreatiinin kans..
Täytyy kai tehrä niinq ittelle toimii..
*ääneenajattelee*
[q]ALIEN:
joo, ei kannata unohtaa hengittää ettei vaan kuole ja laske allensa :D
[/q]
pahempaa on, jos ei kuole ja laskee allensa.. nolottais enemmän =)
-pisuhousuuhuu
Nyt huomaa salilla taas että porukka on palaillut kesä-laitumilta.
Tiettyyn aikaan meidänkin sali pursuaa jos jonkinlaista treenaajaa. Hyvähän tuo että porukka kuntoilee..
Mutta välillä pistää korpee kun tulee salille, niin ilma on erittäin huono ku porukkaa on pirusti ja toinen on että kaikki laitteet ja paikat on aika miehitettyjä koko ajan. Kun on aatellu tekevänsä vaik penkkii niin kummassaki penkissä on jo monta tekemässä samalla, eikä messiin viitti enää änkee, varsinki jos ihan eri painoilla mennään..
Voihan sitä aina kyllä tehdä saman lihasryhmän vähän eri tyyliin ja eri laitteissa, mut ei sitä aina jaksais vaihella aikeitaan.
Toinen on että jotku jää laitteisiin könnää sarjojen välillä ja näin omii laitetta, pitkäänkin..
Mut sopu tilaa antaa tietty...
[q]Oliwer:
Nyt huomaa salilla taas että porukka on palaillut kesä-laitumilta.
Tiettyyn aikaan meidänkin sali pursuaa jos jonkinlaista treenaajaa. Hyvähän tuo että porukka kuntoilee..
Mutta välillä pistää korpee kun tulee salille, niin ilma on erittäin huono ku porukkaa on pirusti ja toinen on että kaikki laitteet ja paikat on aika miehitettyjä koko ajan. Kun on aatellu tekevänsä vaik penkkii niin kummassaki penkissä on jo monta tekemässä samalla, eikä messiin viitti enää änkee, varsinki jos ihan eri painoilla mennään..
Voihan sitä aina kyllä tehdä saman lihasryhmän vähän eri tyyliin ja eri laitteissa, mut ei sitä aina jaksais vaihella aikeitaan.
Toinen on että jotku jää laitteisiin könnää sarjojen välillä ja näin omii laitetta, pitkäänkin..
Mut sopu tilaa antaa tietty...
[/q]
Mä itte käyn salilla siinä 1200-1400 aikoihin. Sali on melkeen autio sillon. 1800 aikan sinne ei ees kande yrittää änkee, tai siis ainakaan salin puolelle. Spinniin kyl mahtuu aina...
[q]eve:
---
salama jack:
Spinniin kyl mahtuu aina...
---
Ei mahtunu eilen ku oli ne prkln avoimet ovet. Toivottavasti sieltä ei liikaa innostunut ihmisiä Satsiin tulemaan. Onhan se tietenki hyvä että ihmiset kuntoilee, kunhan ei estä mua tunnille pääsemästä*nauru*
[/q]
Ai aletaan sitä omimaan punttista*nauru*? No ei...kyllä mä tiän ton tunteen. Mä oon ainakin välillä vähän ahdasmielinen niitten uusien naamojen kanssa, kun on tottunut siihen samaan jengiin mikä siel on käyny sen pari- kolme vuotta.
Menee jo ehkä nipottamiseks, mutta pistää vihaks se jengi joka tulee tonne vaan sen trendikkyyden takii treenaa ja siks tukkii penkit ja spinnit yms. palvelut. Tää nosti aikanaan hintoja ihan helvetisti, mut onneks (kiitos sun vihjeen) sain sovittuu omat hinnat alemmas.
Tuli tos mieleen vaan tästä priva-meiningistä...jos ei kestäis tungosta ja pätäkkää löytyis se 120e/kk salihuviin niin Hotelli Kämpistä löytyy aika exclusive sali, missä ei kyl tarvii kärsii väenpaljoudesta.*nauru**vink*
[q]yusu:
Mut sit ku on tarpeeks iso, ruma ja vihasen näkönen, nii kukaa ei uskalla tulla sua viittä metrii lähemmäks ees ;-)
[/q]
Tähänhän pyritään
[q]Hotblood:
---
yusu:
Mut sit ku on tarpeeks iso, ruma ja vihasen näkönen, nii kukaa ei uskalla tulla sua viittä metrii lähemmäks ees ;-)
---
Tähänhän pyritään
[/q]
Joo olishan se komee rantautuu salille, ku pienimmät juoksis ulos, ja vähä isommat kysyis mitä meinasit treenaa ja haluuks tähän treenaa ja joku kiikuttas urheilujuomaa ja kysyis mitä musaa pistetään.
Ja ite vois viileesti murahtaa et katotaan ny riittääks tääl painot ees.. *vink**pahis**nauru*
Onx mus jotain vikaa kun mua alkaa usein kyykkyjen jälkeen huimaamaan? Siis ihan veri pakenee päästä ja pyörryttää... Alkanut kehittyä pienimuotoinen kammo koko liikettä kohtaan tästä syystä
Rupee kans helposti heittää päästä jos on jääny ruokailut vähiin.
[q]GoA:
Normaali efekti raskaissa perusliikkeissä. Itsellä tulee tuota huimausta ja oksetusta aina raskaissa perusliikkeissä kuten maastanostossa ja kyykyssä. Johtuu kait jotenkin siitä kun veri pakenee aivoista lihaksiin niin alkaa happi loppua päästä. Ainakin kunnon hengittäminen voi hieman tuohon auttaa ja sitäpaitsi ei kyykyn tai maven kuulukaan tuntua kivalta. [/q]
Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, niin oikea hengitystekniikka tosiaan auttaa aikas paljonkin tähän vaivaan.
Itse aina kummastelin rankan jalkatreenin jälkeen, että miksi on niin älyttömän oksettava ja heikko olo. Sitten yksi vanha treenipeto kehotti kiinnittämään huomiota nimenomaan siihen, että muistaa hengittää kunnolla liikkeen aikana. Tuo todellakin helpotti oloa kummasti, vaikka joutuikin muutaman treenin ajan hivenen hölläämään painoissa, jotta oppi hengitystekniikan. Sit taas täysillä ja tuloksetkin parani.
Tosin vieläkin kunnon jalkatreenin jälkeen olo on hutera.. niinhän sen pitää ollakin... sitä vaan ihmettelen, että aina seuraavana aamuna heti herätessä kuvottaa oikein kunnolla... aamupahoinvointia heh... =)
-hengitysvalmentajauhuu
Vähän samaan aiheeseen liittyen kun S-T:n huippaus, mulla loppuu verenkierto nenänpäästä bodypumpissa rintalihaksia tehdessä melkoisen jännittävää kun nenänpää puutuu ja muuttuu valkoiseksi. Mihinkään ei kyllä mainittavasti satu *täh* jotain pyörtymisen esioireita...?
[q]S-T:
Onx mus jotain vikaa kun mua alkaa usein kyykkyjen jälkeen huimaamaan? Siis ihan veri pakenee päästä ja pyörryttää... Alkanut kehittyä pienimuotoinen kammo koko liikettä kohtaan tästä syystä
[/q]
Kyllä mulle kans tuli huimauksesta ekana mieleen tuo hengitys. Joskus olen ittellänikin huomannu, että kun keskittyy intensiivisesti jonku liikkeen tekemiseen ja liike on vaik uusi ja liikeradat yms. hakusessa, saattaa hengitys unohtua..
Tietysti huimaukset kandeis mun mielestä ottaa vakavuudellakin, saattaa kroppa kertoa, että kaikki ei ole ihan kohdillaan :
verenpaineet, verensokerit, syömiset yms.
Kyykky on esimerkki liikkeestä, jossa vammariski on suuri ja oikea suoritustapa oleelisen tärkeä. Esimerkiksi : aina vyö, tanko ei sais painaa niskaa yms.
Mun kohdalla varmaan on aika iso tekijä se, että mulla on muutenkin hyvin matala verenpaine, sitten kun muutenkin jonain päivänä syö hieman huolimattomammin ja unohtaa keskittyessä hengittellä tarpeeksi niin avot. Pitää kyllä katsoa tarkemmin kyykkypäivinä tästedes, että noi kaikki on kohdillaan...
ps. portaat on tänään ollut kyllä tuskaaaaaargh
[q]Uhuu:
Tosin vieläkin kunnon jalkatreenin jälkeen olo on hutera.. niinhän sen pitää ollakin... sitä vaan ihmettelen, että aina seuraavana aamuna heti herätessä kuvottaa oikein kunnolla... aamupahoinvointia heh... =)
-hengitysvalmentajauhuu
[/q]
Kovan kyykkytreenin jälkeen on tosiaan seuraavana aamuna aika kauhee olo, sellanen jopa vähän kuumeinen. Ihan normaali elimistön reaktio siihen että on tehty vauriota lihaksiin (josta ne sit kasvaa myös). Pitää vaan varautua siihen, järjestää niin että pystyy nukkumaan tarpeeks ja syö niin hyvin kuin kykenee ellotukseltaan, kyl se olo siitä taas sit tokenee... On tää hieno laji muuten
[q]W:
Herran jestas....nyt oli kyllä VÄHÄN yleistetty heitto....muista että monet miehet vetää yli 200kg kyykystä tosta vaan, niin ajatteleppa tekiskö hyvää kiskoa jollain 160-170kg ilman vyötä! (ei tosiaankaan) eli ehkä ihan hyvä neuvo, kunhan kysymyksessä ovat naisten kilot, eli reilusti alle sata. Kaiken lisäksi keskivartalo esim mulla, on juuri se jota viimeiseksi haluan kasvattaa, eli todella suorassa, ilman selälle kaatoa kyykkyjä vyön kera, ole!
[/q]
Nyt myös taidat itse yleistää. Vaikket itse haluaisikaan vahvaa keskikroppaa niin toiset saattavat treenata esim. enemmän voimanhankinta mielessä, jolloin kannattaa tehdä ilman vyötä raskaatkin liikkeet, jotta keskikroppakin vahvistuu eikä jää heikkoja lenkkejä. Monet modernit voimanostosysteemit korostavat keskivartalon treenaamista ja vyön ja muidenkin tukien käyttämistä vain kisoissa/maksiminostoissa. Itse kyykkäilen pitkälle toistasataa ilman vyötä, eikä selkä ole todellakaan se joka hyytyy ensimmäisenä. Eikä se keskikroppa silti mikään paksu ole
Just kun pääsi hyvään treenirytmiin kesän jäljiltä niin piti tulla flunssa ja kuumetta
[q]Hotblood:
Todellakin, siks olenkin asiantuntija ja pätevä kommentoimaan
[/q] Oletko myös muodollisesti pätevä? :D
- « Edellinen
- 1
- ...
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- ...