puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

niin ja hyvän näköisen naisen siihen aerobiseen treeniin

Kuules, niitä tietoja pitää myös päivittää sitä mukaa kun uusia ja toimivampia ideoita ilmenee. Itsekin uskoin joskus tuohon väitteeseen, mutta uusien tutkimustulosten, kuulemani, näkemäni ja omien sekä muiden kokemusten perusteella tajusin, ettei tuo ole se optimaalinen tapa. Ja sitähän tässä haettiin, eikö vain?

Minulle on ihan sama kenelle hierojasi antaa neuvoja. Jos ne ovat vääriä (kuten tässä) kyseenalaistan hänen ammattitaitonsa.

http://www.wsu.edu/~strength/hiit.htm
http://www.wsu.edu/athletics/strength/intbfatmetab.htm

Tuossa on pari artikkelia tutkimusviitteineen, jotka käsittelevät intervallityyppistä harjoittelua (syke nousee korkealle) ja vaikutuksia kehon koostumukseen & aineenvaihduntaan jne.

Saliharjoittelun apu tässä on taas aika selkeä eikä varmaan kaipaa lisäselvittelyä: lihasmassa kasvaa -> lihas on metabolisesti aktiivista kudosta -> kulutat levossakin enemmän kaloreita ja painonhallinta helpottuu. Tietysti on myös muuta hyötyä mutta tuossa yksinkertaistettuna.

[q]Supermusta:Kuules, niitä tietoja pitää myös päivittää sitä mukaa kun uusia ja toimivampia ideoita ilmenee. Itsekin uskoin joskus tuohon väitteeseen, mutta uusien tutkimustulosten, kuulemani, näkemäni ja omien sekä muiden kokemusten perusteella tajusin, ettei tuo ole se optimaalinen tapa. Ja sitähän tässä haettiin, eikö vain?[/q]
Kyse oli rasvanpoltosta ja jos siihen sinulla on jotain konkreettisia todisteita ja artikkeleita niin olen enemmän, kun utelias lukemaan nämä tiedot

btw.. sanon vain kokemuksen kannalta *vinkkelisvonkkelis*

itse-asiassa... nippelitieto noista jutuista on TURHAA PILKUN NUSSIMISTA!

IMO pelkkä treeni, lepo ja oikea ruokavalio riittää kaikkeen. oli kyseessä marathon tai pelkkä paini treeni!

[muokattu 21.9.2003 21:46]

City gym on ahdas ja pieni IMHO... Motivuksen salit on aikapas kivoja.. ainakin tuossa kampissa.. onhan noita Motivuksiakin aika lähellä anqqaa.. käy kattoo niiden sivuilta.

1kk/ 39 e jos käyt 9-16 välisenä aikana. Eikä mitään jäsenyyttä tartte hankkia mut jos hankkii tippuu tuo hinta vielä

se missä itse käyn on hyvä ilmpariiri tilaa paljon ja tasokkaat vempaimet / ystävällinen henkilökunta sekä asiakaskunta.

Yliopiston sali on kyllä turhan ruuhkautunut, eikä sovi hyvin vähän kehittyneemmälle treenaajalle (paljon huonoja ja turhia koneita, liian vähän vapaita painoja jne.). Olisivat jättäneet uudistuksen yhteydessä 2 aerobista laitetta ostamatta ja hommanneet samalla rahalla vaikka isompia käsipainoja ja lisää 20kg levyjä. Mutta joo...hintaan nähden tietysti kannattava paikka treenata.

City gym on kyllä treenaamiseen parempi kuin mikään Motivus. Kunnon laitteet ja painoja löytyy. Ei kannata muutenkaan arvioida salia sen perusteella kuinka kiiltäviä laitteet ovat: itse olen todennut monet ”likaisemmat” salit paremmiksi koska niissä nimenomaan treenataan kovaa.

[muokattu 2.9.2003 10:22]

elixia kannattaa testata. Paljon tilaa, uudet kunnolliset laitteet, laatu ohjaajat ja ohjelmat ovat parhaasta päästä. Paljon naisia ja vähemmän puntti karjuja (en ole yhtäkään nähnyt)

Elixia löytyy Aleksanterinkadulta ja Pitäjänmäen Talista

Saa nähdä millainen sali Kumpulan kampukselle tulee. Itse tulee siellä ja Viikissä oleiltua joten pitää kai käydä katsastamassa kunhan aukeaa. Toivon mukaan ei liikaa naisille suunnattu (ei millään pahalla naisia kohtaan ).

Täällä maksaa opiskelija hinta 36 euroo kuussa...ja kaikkee hauskaa tulee mukaan...Body compat on kyllä paras!

Tuossa päärakennuksen salissa ärsyttää vaan se, että kalliisiin laitteisiin on kyllä riittänyt rahaa mutta paljon halvempiin vapaisiin painoihin ei sitten ole jaksettu panostaa. Ehkä tuolla halutaan karkottaa vähän kovempaa treenaavat häiritsemästä.

Pitäisi oikeasti kerätä joku adressi salin parantamisen puolesta, muttei siitä varmasti mitään seuraisi kun viimeisestä uudistuksestakaan ei ole hirveästi aikaa.

[muokattu 3.9.2003 17:27]

[q][Nuclear]:
---
alien:
elixia kannattaa testata. Paljon tilaa, uudet kunnolliset laitteet, laatu ohjaajat ja ohjelmat ovat parhaasta päästä. Paljon naisia ja vähemmän puntti karjuja (en ole yhtäkään nähnyt)

Elixia löytyy Aleksanterinkadulta ja Pitäjänmäen Talista

---
Ainakin Pitskun Elixia oli ihan suolesta. Kaikkia laitteita/tankoja 1 kpl kuten myös irtopainoja. Jos salilla sattui olemaan toinenkin joka halusi esim. penkkiä/vapaita painoja, niin ei auttanut muu ku odottaminen. Aerobista toimintaa sit löytykin vaikka koko komppanialle.
[/q]

kehuinkin kyseistä salia naiselle

no vittu ihan hyvä se on! käyppä Pitskun Finnbodylla kerran niin tiedät mikä on paska sali Punttisaleja tietysti löytyy pitskun elixiaa parempia, mut se onkin aerobisel puolel kiitettävä mesta. Ja kyl ainakin meikäläiselle riittää helposti talin elixian punttipuolikin. Jos joku tekee sua ennen penkkiä niin vedä jotain toista sen aikaa kunnes se lopettaa. Niin simppeliä. Pitskun Finnbodyn punttis on pienempi ja reilusti paskempi ja silti mä saan siel ihan hyvän treenin aikaiseks.

Pointtini oli vain siinä, että bodarit yms. edistyneet harjoittelijat käyvät saleilla, joissa on toimivimmat laitteet ja muutenkin parhaimmat harjoittelumahdollisuudet välineiden suhteen. Ei sillä likaisuudella ole merkitystä.

Ilmaisin asian kyllä vähän epäselvästi tuolla aiemmin.

[muokattu 4.9.2003 21:08]

musta on kivaa jos salilla on paljon aivan helvetin hyvän näköisiä kissoja!!
Tulee hyvä fiilis, kun ne antaa silmää ja hymyilee

mikäs on muuten aito bodari?

Onks siel nyt kaks kerrosta vai??

Kieltämättä mäkin tykkäsin aikoinaan tölö gymistä mut sit kun alkoi olee liikaa ihmisii siel niin eihän siel millään enää voinut käydä.. Hyvät laitteet btw !!

[muokattu 6.9.2003 12:50]

mullapa on duunin kautta 15 euroa liikuntaseteli nippu minkä arvo on 40 euroa. Ja vielä ku käyn Finnbodyl niin mun kuukausi maksun saa hoidettua n.18 eurolla

joo, tosiaan stadi on nykyään ihan täynnä helvetin hyviä saleja jos esim vertaa muutama vuosi taakse päin. Kova on kilpailu ja siitä syystä luulisi myös saavan kunnolista asiakaspalvelua, ohjelmia. Monilla saleilla on jopa teema iltoja, joiden olisi tarkoitus saada salilla kävijät tuntemaan olonsa enemmän kotoisaksi ja tutustumaan ohjaajiin ym kivaa. Sen tiedän ainakin, että Elixian Bodypump ohjelma on maailman arvostetuimpia. Les Millsin ohjelmaa käytetään ympäri maapalloa ja se on kaikista halutuin ja suosituin.

Mut mähän en 20 euroa kuukaudessa ala enempää salista maksamaan! Tyydyn mieluummin kivien nosteluun ja säkin hakkaamiseen 2003!

[muokattu 15.9.2003 23:26]

[q]Uhuu:asennetta urheiluun enemmän ja vähemmän sitä nippelitietoa. onhan se kiva tietysti opetella ulkoa kaikenmaailman sääntöjä ja uusimpia tieteellisiä tuloksia. ilman kovaa työtä mikään ei onnistu... useiden vuosien treenamisen tuloksena vasta oppii kuuntelemaan itseään ja huomaa, että joskus kannttaa bodauslehden artikkelien sijaan uskoa ns. sydämen ääntä.[/q]
erittäin paljon samaa mieltä Nippelitiedossa enemmänkin oli kyse siitä kiistasta et mikä treeni kuluttaa läskit pois parhaiten...

itse, kun nyt yritän treenata itseäni SM kuntoon maastopyöräilyssä niin, vedän 5 kertaa viikossa melkein aina todella rankkaa HIIT:ä (1-1.5h melkein maximi sykkellää). Lihasmassaa on tullut 4kk 4 kiloa lisää, kunto parantunu aivan älyttömästi Välillä tietysti kevyempää pelkkää aerobista treeniä, mutta se on niin tylsää...

O