puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?
...
[/q]
Ite vedän tällä hetkellä ilman mitään lisiä, normaalin ruokavaliooni kuulu yleensä perus kotisafkaa, usein kanaa, jauhelihaa tai tonnikalaa, roskaruoka ja dokaaminen vähemmälle nii pitäis pärjätä. Eihän niitä lisäravinteita kauheesti kiskota muun urheilun ohella, lähinnä on mun käsityksen mukaan tän saliurheilun ystävien suosiossa. Riippuu tietty tavotteista, mut jos haluu kunnossa pysyy eikä niinkään kasvattaa lihasta nii miksei ruoka riittäis. Imo naiselle kunnossa oleminen on parhaimillan sitä ettei oo kauheesti liikakiloja, enkä jaksa uskoo et tarttis kauheesti mitää mömmöjä vetää et siihen pääsee, päinvastoin bodausmeiningillä vetävät naiset voi olla etovan näkösiä. Jos ei liha maistu nii varmaan löytyy hyviä vaihtoehtoja esim. soijasta ton protskun saannin suhteen...

[q]hottium, 27.7.2009 10:35:
---
nostatus, 24.6.2009 17:15:
Pari kuukautta Arskan "kultaista kutosta" takana, ja täytyy sanoa että tämä on paras saliohjelma mitä on tähän asti tullut tehtyä. Oikein harmittaa, että täytyy vaihtaa välillä.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39774

Parasta tuossa ei ole se, että treeni näkyy nopeasti sekä tuloksissa että painossa, vaan se että noi kaikki liikkeet on erittäin motivoivia, koska ne vaikuttaa sopivasti koko kroppaan, ne on mukava tehdä juuri tuossa järjestyksessä (vaikka vetää täysillä) ja ne kaikki tuntuu hyvin oleellisilta liikkeiltä joita ei malta jättää väliin. Siksi salille lähtöä suorastaan odottaa innolla ja kaikki liikkeet tulee tehtyä kunnolla joka käynnillä.

Suosittelen!

---

iteki oon nyt tehny tota ~3-4kk ja ainakin kyykkytulos on noussut (en ole aiemmin tehnyt pahemmin). huonona puolena tossa on toki, ettei pohkeita tule treenattua ollenkaan, muuten tosi hyvä. pidän ite kyl pidempii sarjojen välisii palautuksii kun tos mainitaan.
[/q]

Ite kyllä muokkaisin tota hieman. En nyt tiedä tarviiko sitä hauista ottaa erikseen, kun se rasittuu aika hyvin jo leuanvedossa. Mut ei kai kukaan nyt oo kieltäny, jos hieman soveltaa ja kikkailee tota. Tietenkin tossa 1-jakosessa pitää miettiä tarkasti tota volyymiä, intensiteettiä ja treenitiheyttä, ettei vedä kroppaa tukkoon.

Jos ite tekisin 1-jakosta, niin se näyttäis ehkä tältä:

kyykky
leuanveto
vinopenkki
dippi
pystypunnerrus
+ hauista ja pohkeita välillä.

ja täytyy muistaa, et arskan aikaan kisoissa jalat oli pienet ja tumput isot. Nyt on "ihanteet" vähän muuttunu, mutta kyllä noi showlihakset (yläkerta) pitää kondiksessa olla.

Pitää muuten muistaa, että kuvissa kaverilla on pumppi lihaksissa päällä...kylmiltään kaveri on varmaan aika tavallisennäköinen mattimeikäläinen

Saa muuten taas nähä kuinka paljon salille tulee uudenvuodenlupauksien vuoksi uusia kävijöitä tässä kuussa
99% ei jaksa käydä yleensä yli tuota yhtä kuukautta. Touko, -kesäkuussakin aina salille pamahtaa kauhee määrä porukkaa jotka toivoo noin myöhään pääsevänsä viellä "kesäkuntoon".

Ei musta kannattaisi kenenkään väkisin treenata, niin paljon löytyy kaikkia liikunnan muotoja että jokainen voi niistä valita mieleisensä eikä tehdä mitään väkipakolla.

ed: Se on muuten aika törkeetä että salit myyvät nykyään noille treenausta kokeileville vuoden mittaisia sitovia kortteja. Sen vuoksi noi sitovat salit on kuulema täynnä passiivisia asiakkaita.

[q]2la
Ei sun tarvii
[/q]

Kiitos hani. :) Tosiaan ajattelin hankki elämään jotain muutakin sisältöä,kuin duunia, ja urheilu on vaan niin pirun palkitsevaa; haluan saada sen saman fiiliksen, kun mulla oli vuosi (ja 10kg) sitten.

[q]Dementation, 30.4.2009 19:42:

Käyn itse asiassa Liikuntastudio Popilla http://www.liikuntastudiopop.fi
Ja useampikin henkilö vetää combat-tunteja, mutta oma ylivoimainen suosikkini on Katja niminen ohjaaja, joka osaa aina olla sekä innostava että haastava.

[/q]
No Katjahan se sielläkin :) ja oon aika 100-varma että on sama, sen verran reipas ja iloinen tyyppi on!

Nyt on tän vuoden treenit lähteneet taas mukavasti käyntiin! Motivaatio huipussaan kun tullut pidettyä pari kuukautta taukoa. Ihanaa taas vääntää rautaa*pahis*

[q]Emulator, 3.3.2006 23:05:
En jaksa ettiä, varmaan on jo maininta jossain mut kannattaa ihmeessä tutustua http://www.pakkotoisto.com :) Löytyy vinkkejä alottelijoille sekä pidempään harrastaneille :) Muutenkin mukavaa porukkaa :)
[/q]

njoo. tuol pakkotoistol ärsyttää vaan esim. mielivaltainen moderointi, ärsyttävät forumasetukset ja se mainonta. on siellä paljon hyvääkin tosin.

[q]Bio, 15.6.2006 10:06:
---
JereBBA, 15.6.2006 09:45:
jaa eli nyt ois pien kesä pumppi menos pari kolme kuukaut'
koit' piruuttas HST:tä...iha mukava setti :)

---

Toi HST on aika raskasta settiä, vaikka siinä onkin niitä lepopäiviä. Jos ymmärsin oikein niin siinä tehdään kolme kertaa viikossa koko kroppa läpi kuuden viikon ajan. Mulla se tarkottais et yks salikäynti kestäis 3-4h, kun nyt 1-2 liikesarjan teko kestää 1-1,5h. Ei sitä jaksais olla iltaan saakka työpäivän jälkeen :) Vai onko sulla jotenkin erilainen ohjelma? Mä en ite pidä mitään kauhean tarkkaa ohjelmaa, mut silleen et 3 eri liikesarjaa per lihasalue ja teen 2 lihasaluetta per salikäynti.

edit: typoja
[/q]

ei ne treenit hst:llä mulla ainakaan mahdottoman pitkäksi venyneet. 1 liike ja 2-4 sarjaa per lihasryhmä eli reilun tunnin setti.

[q]Bio, 15.6.2006 10:25:
---
JereBBA, 15.6.2006 10:20:
onha se raskasta, mut pointtina on se ettei tehä ku 2 liiket per lihasryhmä ja maksimissaan 3 sarjaa..sillo ku viel tein tol systeemil, ni mun kohdal se tarkotti 2 hiukka kevyempää sarjaa ja sit yks tiukka.. lihakset ei tullu yhtää kipeeks, ku sarjoi ei viety loppuu, mut tulokset nousi ja paino kans..
nyt vaihdoin kolmijakosee ku tein yhden kierron tota HST:tä loppuu.. kesän ajaks taas pientä pumppii ja sarjojen loppuun viemist loppuu.. kunno rääkki.

---

---
Jarier, 15.6.2006 10:22:
ei ne treenit hst:llä mulla ainakaan mahdottoman pitkäksi venyneet. 1 liike ja 2-4 sarjaa per lihasryhmä eli reilun tunnin setti.

---

Jahas, no pitääpä kokeilla joskus.. vois vaikks kesäloman aikana testailla :)
[/q]

jos hst kiinnostaa niin: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44559

Mulla on ny paino tippunu 10kg, kun vähensin hiilareita, lisäsin protskua, vaihdoin valvomohommat kenttätöihin ja aloin käymään 2-3 kertaa viikossa nostelemassa puntej.

En tiiä onko lihasmassa varsinaisesti kasvanu, mutta ainaki erottuu pikkasen paremmin kun kymmenen kilon mätisäkki on heitetty pois kupeilta.

Huonona puolena mainittakoon että kaikki housut istuu huonosti :(

käyn hakee kortin taas huomenna kahden vuoden tauon jälkeen. kilojakin on kertynyt kivasti ainakin 15 sitten lopettamisen

Huoh, mulla sama juttu, kuin ilmeisesti muutamalla muullakin tänne kirjoittaneella: 1 kuukauden ajan taas enemmän salitreeniä ja pikkusen terveellisemmin syömistä - KOLME KILOA LISÄÄ No, olo on ainakin parempi kun kuukaus sitten, mut tarkotus oli vähän hoikistua lomaks. En vaan tajuu mistä noi tulee.

[q]Hyzenthlay, 27.2.2009 19:26:
Huoh, mulla sama juttu, kuin ilmeisesti muutamalla muullakin tänne kirjoittaneella: 1 kuukauden ajan taas enemmän salitreeniä ja pikkusen terveellisemmin syömistä - KOLME KILOA LISÄÄ No, olo on ainakin parempi kun kuukaus sitten, mut tarkotus oli vähän hoikistua lomaks. En vaan tajuu mistä noi tulee.
[/q]

Pienemmät painot, useammin syömistä, lenkkeilyä ja muuta airobista. Kestävyysharjoittelua.

Ps. kuulostaa vähän oudolta et kuukaudessa tulis noin paljon painoa tollasel elämänmuutoksel. :P Ooks varppina tsekannu keskiarvoa ja punninnu aina samaan aikaan samoil välil syömisist yms?

[q]yusuplus, 27.2.2009 19:34:
Pienemmät treenipainot vai? Miksi?
[/q]

Että tulee enemmän toistoja ja liikkeet muuttuu airobisemmaksi, jolloin paino laskee eikä lihas kasva niin paljoa.

kyllä tiedän et lihakset kerää nestettä, mutta painon nousu 52:sta yhtäkkiä 55 kiloon on mun mielestä vähän hämärää :D Aerobisen harrastus on vähän nihkeetä talvisin, mikään pyörän polkeminen kun ei ole mua varten :/ pitää kai yrittää raahautua ryhmäliikuntatunneile jos aikataulut sallis..

[q]MakeBoy, 14.2.2005 21:22:
---
S-T:
---
MAkeda:
Onhan toi tyyppi vähän erinäköinen, kun pakkiksen kautta myös tutuksi tullut Timo Poutiainen*nauru**nauru*

---

Poutiainen go, go!
terveisin: punttimimmi :P

---

Heh, ai säkin tunnet Poutiaisen*nauru* Vuoden ilmestys lavalla:D
[/q]

Poutiaisen uskomattomia juttuja voi lukea tätä nykyään UFS:n foorumilta nimimerkiltä PODE.
Kaveri on tulossa ja ilmoittautunut kevään CB-kilpailuihin boosmaniin...väittää viellä voittavansa.
Aikoo myös syksyllä tulla haastamaan SM:n

Voi olla menestyksen kanssa vähän toinen juttu kun sarjassa kilpailee enemmän kuin yksi ihminen, tosin silloinkin olisin sijoittanut poutun kakkoseksi.

[q]VaLa, 25.1.2009 11:47:
Mä oon treenannu nyt 4 kuukautta ammattilaisen tekemän henkilökohtasen treeniohjelman mukaan ja voin sanoa että tuloksia on tullut. Ryhti on parantunut, selkäkivut ovat kadonneet, lihakset ovat kasvaneet ja kroppa alkaa liikkumaan ihan eri tavalla. Tää maksaa 50€ per ohjelma.
[/q]Mulla kanssa salilla tuli pari personaltrainer ohjelmaa kaupanpääliseks ja oon siitä hyvin kiitollinen, koska ilman oikeeta ohjausta, en varmasti olisi innostunut näin paljon ja nyt kun pidin tokan tunnin vuoden päästä sain täysin uuden ohjelman ja korjauksia liikkeisiin jotka olin tehnyt väärin. Juuri siksi tollasista kannattaa vaikka maksaa vähintään kerran vuodessa. Tietää sitten, ettei tee väärin ja tuhoa kroppaansa sillä

[q]alien:
..huh...*poks*
mielestäni menee jo ehkä vähän liian pitkälle - miks ei samantien vedä testosteronia ampulleissa? onks noiden vaikutusta edes vielä tutkittu ihmisillä (tai niiden munuaisille) tai ylipäätänsä sitä, minkälaista vaikutusta niillä on pidemmän päälle mielelle tai keholle?
[/q]

Jep, on totta että eihän noita varmasti liiemmin ole testailtu, kuitenkin tuotteet joita voidaan myydä suomessa laillisesti, eivät voi aivan tappavia olla....tosin niiden teho on varmasti huonompi kuin esim eas:sin vastaavien buustereiden. Buustereiden ideahan on nostaa omaa luonnollista testotasoa ylös päin, ne eivät korvaa ihmisen omaa testotuotantoa luonnottomalla, synteettisellä testolla. Siksi mielestäni tahdon edes uskoa niiden toimivuuteen, mutta takuuthan saa vasta kun on muutaman kerran kokeillut. Jos olet katsonut mitä tuotteet pitää sisällään, niin pää asiassa guarana ym piristeitä? treeniin saa potkua ja kyllä sitä massaa ainakin mulle tuli.....tai ehkä vain uskoin niin kovasta että kroppakin hämäänty?
Ainakin tulokset kasvoivat, esim nyt kaikkein tyhmin: penkkipunnerrus: n.150 -> 170kg.
Samaan aikaan tosin tankkasin kreatiinia.
Tutkimuksiahan on ollut testobuustereista, ja jossain tutkimuksessa todettiin eassin adro 6:ta että nostaa liian vähän hintansa eteen. Tuote maksaa pirusti ja hyötyä on vain vähän. Tutkimuksessakin mietittiin esim mitä maksa tykkää pitemmän päälle....kaikki oli vain arviointeja.
Loppuun kuitenkin, että olen natu ja natuna haluan pysyä, siksi koitan läpi erillaisia laillisia tuotteita, joista tietysti suurin osa ihan naurettavia. Kuitenkin jos natunakin olen parhaimmillaan painoni lähes sataan saanut, ei voi olla ihan mahdotonta kehittyä, ihmiset eivät vain tahdo enää uskoa. Vie vain enemmän aikaa.

ps. tosin sata oli jo aika läskipaskaa.....ysikympin kisakuntoon kun pääsis niin voila!

[muokattu 13.7.2004 13:45]

Päivän :), mutta enemmän tänne liittyvää kuitenkin

Tänään pidin elixian toisen ilmaiset personaltrainer tunnin. Vuosi sitten pidin ensimmäisen. Oli kyllä tosi hyvä ohjaaja ja tosi hyvän treeniohjelman sain. Huomasin myös, että oon tehnyt virheen kun olen mennyt vähän toisten ihmisten mukaan, eli oon kattonut miten joku osaavan näkönen henkilö on tehnyt jonkun liikkeen ja mennyt tekemään samalla lailla perään. Monessakin laitteessa olen ilmeisesti tehnyt väärin ja liian isoilla painoilla ja huonoja sarjoja.

Huomaa fiiliksessä kyllä. On pitkästä aikaa tosi energisoitunut olo salilla käynnistä ja missään vaiheessa mikään ei tuntunut vaikeelta tai sattunut, vaikka vaatikin kaiken huomion ja energian mitä kropassa sillä hetkellä oli.

Paras pumppi myös mitä oon nähnyt ittelläni sitten kesän.

Pitää varmaan ottaa säännöllisin väliajoin(kerran tai 2 vuodessa) ohjelman tarkistus, jotta varmasti teen oikein ja saan treenistä maksimaalisen hyödyn ja energisoinnin.

O