puntti & sali
- « Edellinen
- 1
- ...
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- ...
- 96
- Seuraava »
Joka kevät tulee dieetattua ja 2 viimeistä vuotta HIIT-tyyppisellä cardiolla kuntosalitreenin lisäksi. Ero on kyllä ollut suuri verrattuna ennen käyttämiini matalasykkeisiin 45-60min sessioihin (tyhjällä vatsalla aamulla tehtynä), ja hiilareita on pystynyt syömään nykyään enemmän. En sanoisi ihan nippelitiedoksi. HIITistä on puhuttu paljon viimeisen parin vuoden aikana ja uusien tutkimusten mukaan kyseessä on todellakin tehokkaampi tapa. Tietoa löytyy monista muistakin paikoista kuin tuosta esittämästäni (Google ja Pakkotoisto auttavat).
Tietysti tapoja on monia ja eri ihmisille saattaa toimia eri jutut. Itse treenaan kehonrakennusmielessä joten harjoitteluni ei ole samanlaista kuin vaikkapa kamppailulajeja varten puntilla käyvillä. Kunhan pisti silmään nuo iänikuiset väitteet rasvanpolttosykealueesta jne. Ja jos pitää laihduttamiseen valita joko lenkkeily ja ruokavalio tai kuntosali ja ruokavalio niin suosittelen jälkimmäistä ikään ja sukupuoleen katsomatta.
[q]alien:
itse-asiassa... nippelitieto noista jutuista on TURHAA PILKUN NUSSIMISTA!
IMO pelkkä treeni, lepo ja oikea ruokavalio riittää kaikkeen. oli kyseessä marathon tai pelkkä paini treeni!
[/q]
Joskus erilaiset tavat toteuttaa treeni tai ruokavalio johtavatkin paljon aikaisempaan parempaan kehitykseen. Itsekin tämän vuosien varrella havainnut.
mä voinkin syödä vaikka joka päivä roskaruokaa ja silti olla kireessä kunnossa kiitos hyvän aineenvaihdunnan ja treenin!
Geenit on kyllä aika ratkaiseva asia kehonmuokkauksessa. Itsekin tiedän ihmisiä, jotka voi syödä aivan miten sattuu ja rasvaprosentti pysyy silti alle kymmenessä, ilman aerobista liikuntaa siis. Toisaalta heidän vaikeutenaan on useimmiten saada kunnolla lihasmassaa, kun keho pysyy rasvattomana riukuna vaikka kuinka ahtaisi ruokaa. Ei imho kannata kysellä neuvoja sellaisilta, jotka saavat luontaisena etuna jonkun ominaisuuden, vaan sellaisilta jotka tekevät asioiden saavuttamiseksi paljon duunia.
No voihan se olla henkilökohtaista (lähinnä psyykkinen este olla syömättä jos on aina niin tehnyt) ja ehkä totuttelua vaativaa mutta fysiologisesta näkökulmasta tuo syömättömyys on paljon parempi tapa. Jos lihasten ja maksan glykogeenivarastot on täynnä niin ei ole mitään järkeä juoda maltoa kesken treenin, olettaen siis ettet vedä jotain 3h maratonharjoituksia. Saat vaan verensokerin heittelemään tuolla tavalla ja kovan harjoittelun aikaansaamat kasvuhormonipiikit jää hyödyntämättä (insuliini ja kasvuhormoni on vastavaikuttajia).
Tyhjällä, tai paremminkin tyhjähköllä vatsalla adrenaliinin ja noradrenaliinin eritys voimistuu kunnolla, varastorasvan hyväksikäyttö paranee jne. Rautaa nousee enemmän ja intensiteetti on kovempi.
[q]Progress:
tarkennan viel tota mun edellistä kommenttii;
eli mun ei tarvii käydä salilla, koska oon kroppaani tyytyväinen ja mielestäni sitä ei juuri tarvitse muokata. Alipainoinen kukkakeppi olen, mut ei haittaa mua. Töitä tulee tehtyä sen verran, että pysyy kunnossa sitä kautta.
Muutenki, mua ei kiinnosta toi pumppailu ja kaikkien ihme juomien litkiminen. Vitamiinitasoni pidän kunnossa, samoin kuin muittenki arvojeni kanssa(veriarvot, virtsa-arvot, jne).
Hoitsu olen, osaan huolehtia myös itsestäni.
[/q]
kundi puhuu asiaa
hih..
Niin ite käyn mikkelin SportClubilla...49 egee kuukausi...kaikki solariumit ja ryhmäsessiot samaa hintaa....sauna joka päivä paitsi sunnuntaisin....toisaalta ei paha ja tulokset näkyy tosi selvästi ni ittensä pitää tyytyväisenä
linjoilla kun asuin tuli käytyä sörkkä gymillä, nykyään joku kuntokeskus forme!? ..sijaitsee sörkäs metron sisäänkäynnin kohal linjojen puolel hesarii... oliskohan ollu 36e ilman mitää opiskelija alennuksii kk kortti...
ihan riittävät laitteet ja mukava ilmapiiri siinämielessä että kaikkein suurimmat horreperseet treenaa jossain muualla ja sit taas jatkuvasti peiliin tuijottavat narsistivälineurheilijat? on kans pysyny poissa... samalla salilla kunto nyrkkeilyt ja savatet sun muut...
kantsii käydä kattoos..
... sitte hakaniemen torin laidal, viherniemenkadulla solana fitness ... mun mielestä jotenkin ahdas sali... ja HOKin raflajegiä treenaa siellä -> treenin jälkeen oluelle, ei hyvä =)
jättää ryypiskelyn ja bileilyn vähän vähemmälle ja keskittyy reenaamiseen, syömiseen ja nukkumiseen ni johan alkaa tuloksia tulemaan*plur* se on sitte eri asia että näkyykö se missään*vink* ja ite oon henk.koht sitä mieltä että jos on vähän tukevampi tai vähintään normaalivartaloinen ennenku edes aloittaa mitään suurempaa reeniä ni muutoksia näkyy helpommin ulkonäössäkin. Tyhjästä on paha nyhjästä, kyllä hoikkapojustakin ison saa, mut vain ajan kanssa. Ite oon kai suht hoikkapoju edelleen, mut käyn salilla, uimassa ja luistelemassa sen takia ku saa olon tuntumaan paremmalta ja aina se sohvalla istumisen voittaa*super**joo*
[q]Tavoitteista vielä sen verran, ettei kannata odottaa mitään 10kg puhdasta lihasta vuodessa, ainakaan loputtomasti. Ensimmäisenä vuonna sitä tulosta tulee lähes poikkeuksetta mutta myöhemmin paljon hitaammin. Tai no, ehkä jollain täällä on ne paljon puhutut hyvät geenit. [/q]
Joo eka vuos oli aika palkitseva, nyt alko toinen vuos ja reeni on jo paljon kovempaa ja järkevämpää. Oikeestaan kaikki neuvot on ollut tarpeen, mutta itte on muokannut ja muokkaa jatkuvasti satsii paremmaks ja kokeilee uusia juttuja.
Pitää löytää se itselleen sopivin ohjelma.
Joo 10kg vuodessa on toiveunta, realistinen max lihasmassa on vuodessa varmaan lähemmäs 1-4kg. Tosin jos vetää vähän settii niin...*enkeli*
Mä pyrin syömään kuus kertaa päivässä, aamupala, välipala, salille ja proteiinipirtelö, lounas, välipala, päivällinen, välipala ja/tai illallinen.
Syön tällee ekaks neljä viikkoo ja sit pidän kolme viikkoo 4 aterialla ja uusiks.
Taisin lukee tän jostai, alotin just kaks viikkoo sitte ja olo on ku kunikaalla.
Paino on noussu pari kiloo, varmaan vaa nestettä.
Jaksaa vetää helposti kolmesti viikossa maximi reenit, yks max/lihasryhmä (mä jaan kädet, jalat, keski)
Tuloksia venaillessa...
Toki on sit niitä palaittavia viikkoja ja kaikkee semmosta...
[muokattu 29.9.2003 23:46]
eräät tuttavani vaihtavat noita ruokailu- ja treenitottumuksiaan kuin alushousuja... eli aikas tiuhaan tahtiin... vaikka olisivat saaneet hyviäkin tuloksia aikaiseksi vanhallakin.
lopulta tuloksena on aineenvaihdunnan hämmästys ja takapakkia vaikka kuinka reippaasti.
sitten ihmetellään, että miksi ihmeessä elimistö on sekaisin ja väsyy eikä näkyviä tuloksia synny.
henkilökohtaisesti saan parhaat tulokset aikaan järkevällä treenillä, joka sisältää sekä rasvanpolttoa ja punttitreeniä. nyt on hyvä taas testata tuota onnistumista, kun koko kesän vain söin ja makoilin paikallani. painoa ei ole tullut lisää, mutta ilmeisesti läski on vallannut alaa sitten noilta lihaksilta. hiljalleen olen lisännyt treenikertoja ja tiukentanut ruokavaliota. huomenna olisi tarkoitus aloittaa sitten tiukempi syysrepäisy. ruokavalion suhteen riittää, kun jättää karkit ja suklaat pois, vähentää leivät minimiin ja lisää proteiinin määrää. eli se perussetti... lisäravinteista rauta, monivitamiini, kromi ja d-vitsku kuuluvat päivittäiseen kuvioon... protskujuomia en pysty käyttämään, kun turpoan niistä aivan kammottavaksi.. =)
olenhan tässä vuosien aikana kokeillut kanssa jos jonkinlaista dieettiä ja treenitapaa. iän karttuessa on karttunut myös itsekuri, vaikka sitä saisi kyllä olla lisääkin. kertokaahan, miten te saatte itsenne psyykattua kieltäytymään esim. herkuttelun nautinnosta?? vai onko se miehille yksinkertaisesti helpompaa kuin naisille??
kiva, kun täällä puhutaan treenaamisesta. näin syksyllä jotenkin saan aina uutta virtaa kintaisiin ja mieli tekee salille entistä enemmän. sain jopa aloitettua uuden harrastuksen, nyrkkeilyn, ja nyt olen siitä niin fiiliksissä ettei mitään rajaa. ei tee edes mieli lähteä ulos viikonloppuisin, kun treenit sattuvat juuri silleen sopivasti eikä halua missata minuuttiakaan... =)
-uhuuurheilee
Itseasiassa luettuani artikkelin ei edelleenkä tämä vakuuta. Harjoittelujaksot, kestot ja määrät ei vastaa niitä määriä mitä nykyisellään yleisesti annetaan ohjeeksi juuri rasvanpolttoa nähden. Vielä kaikenkukkuraksi noi artikkelit ei ole nimettyä, kerrottu edes milloin nämä tutkimukset on tehny ja molemmat vielä samasta paikasta. Toisessa artikkellissa vielä viimeiseksi kohta:
Overall, the evidence suggests that HIIT is the most efficient method for achieving fat loss. However, HIIT carries a greater risk of injury and is physically and psychologically demanding (10), making low- and moderate-intensity, continuous exercise the best choice for individuals that are unmotivated or contraindicated for high-intensity exercise.
...joka saa kyllä vähän ihmetyttämään, että jos edellä mainittu keino on selvästi parempi, kuin mainitsemani - niin en ymmärrä täysin alla olevaa kohtaa artikkelista. Ymmärrän kyllä loukkaantumisriskit yms. mutta kaikki ne huomioonkin otettaessa - en ymmärrä.
jos hinta on tärkeä, niin city gym on aika edullinen. 42e kuukausikortti (+15e jäsenyys). Muutenkin hyvä sali sijaitsee tosin kampissa, mutta sinnehän pääseen kätevästi metrolla.
[q]Hyzenthlay:
jos hinta on tärkeä, niin city gym on aika edullinen. 42e kuukausikortti (+15e jäsenyys). Muutenkin hyvä sali sijaitsee tosin kampissa, mutta sinnehän pääseen kätevästi metrolla.
[/q]
Todellankin City gym ite käyn siellä ja on hyvä Ja kaiken lisäks halpa verrattuna muihin helsingin keskustan saleihin ja laadukas
[q]Friction`darz:
---
Hyzenthlay:
---
Todellankin City gym ite käyn siellä ja on hyvä Ja kaiken lisäks halpa verrattuna muihin helsingin keskustan saleihin ja laadukas
[/q]
Taidatte olla rahamiehiä ja naisia jos 42e/kuukaudessa on halpa, ite käyn espoossa olarissa yhel salilla joka maksaa 32e kuukausi seki on viel paljon. mut sit jos ostaa esim 4kuukautta kerralla nii sit maksaa vaan jotain 25e kuukausi joka on jo ihan jeesh hinta näin opiskelijalle.
[q]Dorka:
En kyllä ymmärrä ollenkaan sali intoilua ... siis onhan se hienoa et saa massaa, mutta mitä muuta iloa siitä muute saa Aerobinen urheilu on valovuosia tehokkaampaa hyvän fiiliksen saamisessa, kuin pelkkien punttien nostelu. Varsinkin naiset luulee et ne saa jotenkin hyvän kropan puntteja vääntämällä ja ehkä hetken juoksemalla juoksumatolla.
[/q]
Ihmisillä on omat kauneusihanteensa ja itse ainakin painojen nostelulla koitan muokkaa sitä kohti haluamaani, hyvä fiilis on toinen asia minkä takia sitä tekee. Juokseminenkin on hauskaa vaikka sitä jotenkin inhoon yli kaiken, suht ristiriitainen lajin suhteen. Sen tuottama fiilis kyllä voittaa painojen nostelun, ainakin omalla kohdallani. Tosin nyt on jääny molemmat jo jonkun aikaa pois kuvioista, mutta nyt ois taas aika aloittaa, kunhan saa salikortin halvemmalla.
[q]Dorka:
---
[Nuclear]:Ihmisillä on omat kauneusihanteensa ja itse ainakin painojen nostelulla koitan muokkaa sitä kohti haluamaani, hyvä fiilis on toinen asia minkä takia sitä tekee.
---
Jep, siis jätkillä mä vielä ymmärrän tän jotenkin - mut en naisilla. [/q]
Mä en kyllä tajua miten noi mun syyt on jotenkin sukupuolesta riippuvaisia.
Alien:
[q]Naisille varsinkin riittää pelkkä aerobinen. [/q]
mulla on edelleenkin vaikeuksia saada mm. ovia auki, vaikka nostelenkin painoja salilla
- « Edellinen
- 1
- ...
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- ...
- 96
- Seuraava »