puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]vns, 16.12.2008 23:21:
---
Displacer, 16.12.2008 23:19:
Ostin fastin mansikalla maustettua heraproteiinia tänää hetken mielijohteesta... [size=13]hyi saatana minkä makusta[/size].

ei kellään ois vinkkiä miten tuon saisi kurkusta alas siten että tuo maku ei kauheasti puske päälle.

---

Sehän on ihan sikkehyvää jos meinaat sitä hera80!
Mixaa maitoon ni tulee mansikkapirtelöö! :)

Ps. ei ollu vittuilua, musta toi on ihan sairaan hyvää.
[/q]

Parempaa näköjään maidon kuin veden kanssa, mutta silti aika hirveetä. liian makeata mun makuun.

[q]Pätkis, 22.1.2009 16:07:
Mietin tossa just yks päivä ihan samaa, et täyteen ammutut tunnit ja ruuhkat pukuhuoneessa ei varsinaisesti vastaa enää mun käsitystä miellyttävästä kuntokeskuksesta..
[/q]

Vastaus tuli ja ylläri ylläri siinä luki, että koita vaan kestää. Tämä ruuhka ei kestä kuin tammikuun jolloin kaikki aloittavat treenaamisen. No itse olen kyllä toista mieltä. Liian täyttä on ollut jo pidemmän aikaa.

Esim eilen olin yli puoli tuntia aiemmin menossa hakemaan lippua tunnille, niin eipäs ollut enää tilaa. Ei hyvä.

[q]Sallakat, 22.1.2009 15:15:
onkkelma mulla on mun niska-hartiaseutu. Olen kuukausien tauon jälkeen menny takas salille, ei mitää heviä aluksi, 1-2 kertaa viikossa. Noh hartiat yms tietty sitte tykänny tosi huonoa kun tehny yläselän liikkeitä. Fysioterapeuttini kanssakin juttelin ett tekisin vaan tosi pienillä painoilla sellasta kevyttä, pumppaavaa liikettä ett veri kiertäis siellä. Oon tehny työtä käskettyä, aivan pienimmillä painoilla ylätaljaa, mutta lopputulos on silti päätä vihlova. Siis oikeasti on varsinkin toinen puoli niin vitun tukossa, ett jomottaa koko ajan ja säteilee otsalohkoon paskamaisesti.

en tajuu.

en uskalla kohta tehdä mitää yläselkä liikkeitä jos lopputulos on aina sama :(
[/q]

Venyttelyä, hierontaa ja niksauttelua, ei ne paikat muuten auki lähde. Esim venyttelyn suhteen tee tosi pitkiä venytyksiä, vaikka 3-5min per venytys. Jos ei siltikään lähde auki, varaa hierojalle pari kertaa. Jos vieläkään ei lähde, niksauttajalle.

Yleensä syynä noihin jumituksiin on väärä työergonomia.... varsinkin pääteen kanssa pitäisi asento olla aika oikea, muuten menee paikat jumiin. Itsellä tärkein tekijä on näytön nosto oikealle korkeudulle eli silmien tasolle. Jos näyttö on alempana, painuu pää eteen ja rasitus on tosi kova.

Mä oon nyt löytäny toimivan laiskan miehen systeemin. En oikeestaan diggaile reenailusta, harrastelen vaan ns. pitkän tähtäimen suunnitelmalla et pysyn jossain kuosissa hautaan asti.

Tällä hetkellä systeemi on sellanen et:

tiistaina: selkä, rinta ja hauis.
keskiviikkona: jalat
torstaina: olkapäät ja ojentajat

Joku 15 sarjaa per päivä. Kaverin kans vedettynä, ei taukoja eli kun toinen lopettaa niin toinen jatkaa. Max tunti sisältäen matkat.

3 - 4 viikon jälkeen on sit viikon tauko jollon ei tehä mitään.
Tiistai on noista päivistä kaikkein raskain ja torstai sit taas helpoin.
Maanantai ja perjantai on rauhotettuja sen takia, et maanantaina on kivempi lanailla viikonlopun jälkeen ja perjantaina on usein parempaa tekemistä kun urheilla.

Toi ohjelma on aika lepposa, et ei tee tiukkaa vetää sitä läpi vaikka ei nappais yhtään. Eli ei tuu niin herkästi niitä kausia vuodesta kun ei jaksa mennä ollenkaan salille.

Oon ennen testaillu reenailla kovaakin, mut oon huomannu et on paljon helpompi reenaa liian kovaa kun liian hiljaa ja kun ei lyö yli reenin määrää niin on paljon helpompi ylläpitää sitä jatkuvaa reenailua. Sit isoin ongelma on aina ollu se et että kovempien reenailu jaksojen jälkeen on tullu löysäilyä, jolla on sit nollattu se aikaansaatu kehitys.

No tolla löysäilevällä ohjelmalla oon kovaa vauhtia menossa ohi mun vanhoista aikaansaannoksista ihan hitosti pienemmällä työllä ja ajantuhlauksella. Ruokavaliokin on ihan mitä sattuu ja mitään lisäaineita en syö.

Nyt alko kevyt viikko. Tän viikon jälkeen taas kunnon rääkki päälle.

[q]hrdkvr, 5.3.2009 08:55:
---
laite, 5.3.2009 08:47:
---
hrdkvr, 5.3.2009 08:30:
pari kiloo nyt lähtenyt. Samalla lihakset on kyllä hirveessä pumpissa (nestettä ja verta lihakset täynnä) eli kai sitä rasvaa on palanut enemmän kuin vaaka näyttää.

Eilen meni kuparinenkin rikki eli 100kg penkistä :D

---

Argh, mua tuskastuttaa ihan hirveesti tällä hetkellä se, että en ehdi treenaamaan tarpeeksi paljon jonka takia penkkitulos on jämähtänyt tuoho oma paino + 10kg tietämille (eli about 90 kiloon). Pitäis päästä treenaamaan enemmän maksimipainoilla, mutta kun tulee käytyä yleensä yksin salilla niin varmistajaa on vaikea saada. Ja duunireissut katkoo aina tota hyvää treeniputkea, joten tulokset junnaa senkin takia paikallaan...

Mut tulipa käytyä taas aamulla salilla, teki taas helvetin hyvää!

---

mäkin käyn yksin salilla mutta tähän on apukeino

smith

Eli se laite jossa tanko liikkuu kahden tolpan välissä. Pistä penkki sen alle ja stopperit tolppiin rinnan kohdalle niin voit nostella maksimeita yksinäsi. Mäkään en ole varmaan 10 vuoteen maksimeita koittanut mutta eilen oli niin energinen olo että päätin kokeilla kun sarjat 75 kilolla nousi niin helposti 10 kertaa.
[/q]
Niinjoo toi on tietty ihan ok keino. Tossa smith-penkissä ei vaan hirveästi jaksa treenata kun tossa painot ei heilu eikä tuu noille muille lihaksille sitä treeniä. Saattaa tulla ylläreitä sit kun kokeilee penkissä "vapailla" painoilla :)

[q]vala, 4.5.2009 19:44:
Kuulin salilla radio-rockista juttua kuntosali-orgasmeista. Onkos täällä jengillä kokemusta tästä asiasta*nauru*
[/q]
http://omglol.kerrolisaa.com/1/8793.jpg

Kiitos uuden saliohjelman (special thanks to AdonisHercules *iloinen*), jota oon tehnyt nyt pari kuukautta, tuntuu, että pitkästä aikaa kehittyy. Vanhalla omatekoisella "ohjelmalla" punnersin vuosia samoilla painoilla. Eilenkin meni jalkaprässissä 160 kilolla ihan kevyesti 3x12. Ei mee saleen kauaakaan, kun voi pistää parisataa kiloo.

[q]Super-Kerttu, 19.12.2008 12:18:
Mimmihän on tulessa!
[/q]
Thanx

[q]OlliS, 19.12.2008 13:34:
---
josbe, 19.12.2008 12:27:
---
Super-Kerttu, 19.12.2008 12:18:
Mimmihän on tulessa!

---

Thanx

---

TESTOWOMEN! :D
[/q]

:)))))

[q]josbe, 19.12.2008 12:27:
---
Mimmihän on tulessa!

---

Thanx
[/q]

[q]OlliS, 19.12.2008 13:34:
---
josbe, 19.12.2008 12:27:
---
Mimmihän on tulessa!

---

Thanx

---

[/q]
Itte oot!!!

Dodiin tää osti nyt sit pre-workout aminohapot (evolution phase1) + pussillisen creatiinia (evolution creapure). Katsotaan kuukauden päästä onko merkittävää hyötyä omalla kohdalla (aminohapoista tuli kyllä eka positiivinen kokemus jo eilen)

:))

[q]lohikarme, 17.3.2009 12:20:
Ravintopuoli ei oo rakettitiedettä ja väitän että jokanen klubituksen käyttäjistäkin osaa tehä itelleen oikeenlaisen ravintoympyrän.
[/q]

EI osaa! Tääl vetää suurin osa porukasta ihan liialla hiilarimäärällä ja liian alhaisilla rasvoilla! *toktok*
(ja sit ihmetellää miks AINA väsyttää jnejne)

[q]OlliS, 30.4.2009 10:48:
Kukas siellä tällä hetkellä tunteja vetää? Oletan, että käyt Kotkassa kuntomyllyssä?
[/q]
Käyn itse asiassa Liikuntastudio Popilla http://www.liikuntastudiopop.fi
Ja useampikin henkilö vetää combat-tunteja, mutta oma ylivoimainen suosikkini on Katja niminen ohjaaja, joka osaa aina olla sekä innostava että haastava.
[q]
Itse tuli kesällä 2004 käytyä siellä kun olin KOKS:ssa töissä, aivan mahtava Combat-vetäjä ja siitä sekin innostus heräsi, nyttemmin tosin combat vaihtunut muuksi (Capoeira).
[/q]

Kukas siellä on sit vetänyt Combattia?

Capoera kiinnostais itseäkin, mutta täälläpäin sitä ei ole. Turkuun kun oon aatellut muuttaa, niin sit olis aikomusta mennä kokeilemaan.

[q]lohikarme, 19.3.2009 10:29:
Dodiin tää osti nyt sit pre-workout aminohapot (evolution phase1) + pussillisen creatiinia (evolution creapure). Katsotaan kuukauden päästä onko merkittävää hyötyä omalla kohdalla (aminohapoista tuli kyllä eka positiivinen kokemus jo eilen)

:))
[/q]
Thumbs up :)

Toi Phase1 on todennäköisesti yksi laadukkaimmista tuotteista koskaan. Uskomaton vaikutus harjoitukseen vrt. ilman (lihasten verenkierto paranee, yleinen vireystaso nousee ja rasituksensieto on selkeästi kohentunut -> jaksaa pidempään, palautuu nopeammin). Toki hintaakin on ja kohtalaista hifistelyä, mutta olen kokenut erittäin hyödylliseksi tuotteeksi varsinkin kun treenaa paljon.

Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?

Mulla itellä on pieni periaatteellinen vastustus tollasia ravinnelisiä kohtaan, koska liikun ihan hyvän mielen ja peruskunnon takia, mutta toisaalta jos löydän hyviä perusteluja voin harkita vielä uudelleen mielipiteitäni. Oon lukenut yhden jos toisenkin ravitsemusoppaan, joiden sanoma on ollut aikalailla kaikkia lisäaineita vastaan elintarvikkeissa, ja yhdistän tällaiset hiilari/proteiinijauheet paljon käsiteltyihin ruoka-aineisiin.

Tarkoitus ei ole provosoida, vaan etsiä vaihtoehtoisia mielipiteitä tähän asiaan.

[q]rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? [/q]

Bingo.

Joskus mulla oli käytössä treenin kanssa joku heraproteiinivalmiste, mutta tällä hetkellä menen ihan kaurapuuron voimalla vaan.

Mä syön suht normaalisti, noita lisiä oon aiemmin vedellyt lähinnä palautusjuoman muodossa. On kuitenkin jäänyt pois, eikä ole kamalasti huomannut tehoissa. Jotain tarvii treenin päälle aikas nopeasti syödä mutta ihan banaanilinjalla tulee toimeen. En kuitenkaan näe lisissä mitään ongelmaa, eikä tässä ole sinänsä mitään suurempaa filosofiaa taustalla. Joskus vain tyhjeni palaripönttö enkä ole jaksanut hakea lisää.

[q]rose, 19.3.2009 11:30:
Oon tässä lueskellut näitä lisäjauhokeskusteluja, ja tuli mieleeni että treenaako täällä joku ilman mitään jauheita, ihan normaalilla ruokavaliolla? Onko jollain kasvissyöjällä tai vähän lihaa syövällä jaettavana jotain hyviä vinkkejä ihan "luomu treeniruokavaliosta"?

Mulla itellä on pieni periaatteellinen vastustus tollasia ravinnelisiä kohtaan, koska liikun ihan hyvän mielen ja peruskunnon takia, mutta toisaalta jos löydän hyviä perusteluja voin harkita vielä uudelleen mielipiteitäni. Oon lukenut yhden jos toisenkin ravitsemusoppaan, joiden sanoma on ollut aikalailla kaikkia lisäaineita vastaan elintarvikkeissa, ja yhdistän tällaiset hiilari/proteiinijauheet paljon käsiteltyihin ruoka-aineisiin.

Tarkoitus ei ole provosoida, vaan etsiä vaihtoehtoisia mielipiteitä tähän asiaan.
[/q]
Normaalilla hyvin rakennetulla ruokavaliollakin on mahdollista pärjätä varsin hyvin, tosin maksaa vaan huomattavasti enemmän, jos esim. meinaa saada riittävän määrän proteiinia vuorokaudessa pelkästä ruuasta. Ja kyllä toi palautumisjuoma harjoittelun jälkeen alkaa olemaan lajissa kuin lajissa jo niin tavallinen juttu, etten siinä oikein mitään kummallista näe.

Lisäravinteita ja lisäaineitahan ei pidä sotkea keskenään, sillä näissä on fundamentaali ero ja ne ovat siis kaukana synonyymistä. Lisäravinne on kirjaimellisesti ravintolisä, jota käytetään tukemaan ruokavaliota, ei suinkaan korvaamaan sitä. Eikä näissä ole ns. lisäaineita (http://fi.wikipedia.org/wiki/Lis%C3%A4aine), joista osa saattaa olla terveydelle haitallisia.

Hyviä kasvisruokavaliota löytyy varmasti kun vaan jaksaa etsiä, myös paljon liikkuville. Toki proteiinin saanti on huomattavasti hankalampaa, mutta täysin mahdollista toteuttaa riittävissä määrin.

O