puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

Mut eihän toi kyllä kaikkien tarpeisiin oikein toimi.
[/q]
Joo mulle toi ei kyllä toimi.

jaahas, se on nuhailujen jälkeen ja kesän jälkeen eka todella rankka treeniviikko takana. Tai, kyllä tänään vois vielä pari kilsaa käydä ihan käppäilee ja sit punttiksellekin jos vielä energiaa jostain repäsee.

Kesädokailut kasvatti keissiä taas ihan uusiin sfääreihin, nyt rupee olee kaljapöhöt onneksi pois ja pikkuhiljaa saa kai porauduttua läskikerroksiinkin. Tuli ostettua kunnonjuoksukengät ja housut ja tässä onkin nyt lenkkeilty harvasepäivä, eilen tuli vedettyä pitkä lenkki jossa viel kivat pitkät rappuset mitä tykittää ylöspäin. kyl tää tästä, nyt ku vaan palautuiskin.

[q]yusuplus, 2.1.2009 09:49:
---
W, 2.1.2009 09:31:
ed: Se on muuten aika törkeetä että salit myyvät nykyään noille treenausta kokeileville vuoden mittaisia sitovia kortteja. Sen vuoksi noi sitovat salit on kuulema täynnä passiivisia asiakkaita.

---

Eiks toi oo aika yleistä, et on nykyään noita vuosisoppareita? Onneks meijän salilla saa ostaa just sen verran ku haluu ja saa jäädyttää kortin min 1vko.
[/q]

On joo ja musta toi pitäis kyllä kieltää. Ei sitä itekkään viitsis vuodeksi itseensä joka kerta sitoa uudelle salille. Käyn ite Aktivella, niin siellähän noita sitovia soppareita kusetetaan kaikille. Monet varsinkin vanhemmat naiset menee tollasen ottamaan eikä jaksakkaan innostua treenaamaan ja sitten maksetaan itsensä kipeiksi turhan takia. Kannattaa imo välttää tollasia saleja jos vaan on mahdollista.
Saan tässä kuussa duunista taas uudet liikuntasetelit ni ajattelin lähteä ettimään Herttoniemen lähistöltä jonku uuden salin.
Salilla jaksaa musta paremmin käydä useemmin jos sinne menemisen tekee mahdollisimman helpoksi, eli ei ala käymään jossain sika kaukana treenaamassa.

Punttia viikolla ja aerobiset vkloppuna bileissä

Jaahas kohtapuolin pitäs päästä aloittaa tehoreenit sekä salilla että juoksuissa. Edessä suht rankka 14 vko maratonohjelma joka tähtää 4 tunnin maratoniin. Juoksuu pitäs saada kasaan alussa noin 40km viikossa ja lopussa sit puristetaan yli 60km viikossa. Nyt ollu vähän reenitaukoo ku ekaks liukastui rapuissa ja veti perseelleen sekä ärsyttävä pikkuflunnsa jo muutaman viikon. Mut kummallista on se et vaik ei ole urheillu ja omasta mielestä syönny aika huonosti niin paino on TIPPUNU!! Noin kk sitten painoo lähteny 4 kk:ssa noin 12kg. Nyt sit joulupyhyen yli lähteny pari kiloo lisää. Koht menee se 100kg raja rikki. Wuhuu!! Toivottavsti pääsis 96kg ja salireenit sit tois takasin muutaman kilon lihasta läskin tilalle. Kesäkuntoon jo talvella. Ei paha.

Toivotan siis kaikille urheilullista ja tehokasta uutta reenivuotta 2009!!

[q]W, 2.1.2009 09:31:
ed: Se on muuten aika törkeetä että salit myyvät nykyään noille treenausta kokeileville vuoden mittaisia sitovia kortteja. Sen vuoksi noi sitovat salit on kuulema täynnä passiivisia asiakkaita.
[/q]

Kyllähän ainakin Elixiaan tietääkseni pääsee kokeilemaan maksamalla 25e/kerta.*vink* Sitäpaitsi kun tarjolla on sekä saleja, joihin saa vaikka kuukauden kortin (Motivus, Fix, Esport, jne.), ja noita vuoden sopimuksen vaativia (Elixia, Sats), niin kyllä se mun mielestä asiakkaan oma vika on, jos tekee itselleen väärän valinnan.

Tänään hommasin jäsenyyden Elixiaan; aika kallis kyl kun oli 71€/kk mutta onhan se monipuolinen paikka : ) Maanantaina taas uudestaan puntille!

[q]VahinkoLaukaus, 6.9.2008 18:22:
---
anis, 6.9.2008 18:17:
Tänään hommasin jäsenyyden Elixiaan; aika kallis kyl kun oli 71€/kk mutta onhan se monipuolinen paikka : ) Maanantaina taas uudestaan puntille!

---

Huh mikä hinta. Itse maksa 46€/kk, mutta tässä ei olekkaan jäsennyyttä...
[/q]

Niinpä... hmm saas nyt nähdä miten kauan tos on... tai no vuoden sopimushan mulla oli... vai olikse perkele jopa kaks vuotta*hikoil* Onhan tuol kyl kaikenmaailman tunteja ja personal trainerit sun muut et jees.

Kolmen kuukauden treenaamisen perusteella pystyn suosittelemaan bodyweight trainingia. Ei ole tarvetta käydä salilla ja silti kunto ja lihakset kasvavat tehokkaasti.

Itse olen lukenut ja motivoitunut Ronn Enamaitin treenisysteemeistä. Esim. http://www.rosstraining.com/nevergymless.html. Varsinkin info voiman eri lajeista oli itselleni uutta ja merkittävä asia.

5-6 kertaa viikossa 20 - 60 min / kerta niin johan kulkee. Kun tekee treenit himassa, ei mene aikaa salille menemiseen tms. Kotiin hommasin leuanvetotangon, abwheelin ja 60 kg:n vastuksen antavan kuntokumin. Rahallisesti puhutaan alle sadan euron sijoituksesta. Kolme kuukautta, eikä ole koskaan ollut näin hyvässä kunnossa, vaikka onkin ollut elämänsä muuten aktiivinen liikkuja.

Ensi vuoden puolivuotistavoitteena yhden käden punnerrukset :)

[q]VaLa, 5.11.2008 22:33:
Olipas kiva seurata vierestä kun joku jääkaappi-pakastin rupes haastaa riitaa salilla, ei sentään mulle... Hetken aikaa rupes jopa pelottaa, että mitähän tästä tulee jos toi käy riehuu oikeen kunnolla... En oo kuullu muuten kellään niin pelottavan matalaa bassoa, kun sillä uhoojalla...
[/q]

ROID RAGE!!!!

onneks meidän salilla ei oo tommosia. käyny ite nyt 2v aktiivisesti salilla jota ennen vuosi semmosta pientä lihasten kasvattamista et sais edes jotain kuntoa kohdalleen. nykyään tulee käytyä 3-4 kertaa viikossa, jakanu ohjelman kolmeen eli viimeinen (neljäs) salipäivä onki sit vaan pienillä painoilla palauttavaa treeniä.

alussa tuntui että mitään tuloksia ei tule, painokaan noussut kunnolla. sitten vähensi radikaalisti dokaamista ja muutti ruokavaliota niin johan rupesi tuloksia tulemaan. eli nykyään kun juo kerran 3 viikossa (toki välillä useamminkin mutta about) ja koittaa syödä 2-3h välein joka päivä niin tuloksia tulee. olin 3v sit 191cm 78kg kukkakeppi, nykyään on jo saanut painon nousemaan 94 kiloon ja tuloksiakin näkyy.

vaikka välillä tuntuu siltä ettei jaksa millään niin sitä pitää vaan psyykata itteään jaksamaan, sit kun tuloksia näkyy niin kyllä mielikin paranee ja jaksaa taas paremmin.

tsemppiä kaikille omien tavoitteidensa saavuttamiseen!

Itsellä ei ole ongelmaa painosta, itse asiassa sitä sais olla vähän enemmänkin, mutta välissä ehdin kasvattaa itselleni elintasovatsan, josta nyt oon pyrkinyt ja aika hyvin päässytkin eroon.

Työn puolesta tulee parhaimmillaan yli 20K askelta päivässä, joten energiaa kuluu kivasti, halua onkin nyt vaan vähän parantaa yläkropan lihaksistoa ja ehkäistä myöhemmällä iällä mahdollisesti iskeviä sairauksia.

Olen alkanut käydä kuntosalilla, fysioterapeutin kanssa tuli suunniteltua ohjelma itselle, jolla parannetaan syviä lihaksia, jotta pysyy keho koossa töitä paiskoessa ja sitten löytyy vähän palauttavaa liikuntaa ja vähän yläkropan lihasten parannusta. Hämmentävän hyvä ja pirteä olo on kyllä aina kun tulee pois salilta, ennen töitä jos jaksaa käydä, niin työpäivä menee paljon helpommin.

Mut joo, nyt taas kuntoilemaan, kesäkunto kutsuu

[q]wiwi, 27.5.2009 13:47:
---

No juu, en mä ihan kaksin käsin aio ruokaa ruveta mättämään. Syön aika kevyesti ja mulla on lihaton ja maidoton (paria poikkeusta lukuunottamatta) ruokavalio. Kun on taustalla monta vuotta syömishäiriöitä, niin on ollut vähän opettelemista järkevässä ruokavaliossa (ts. siinä että syö silloin kun on nälkä eikä esim. käytä syömättömyyttä rankaisemiskeinona). Ja nyt kun kulutus on ollut pitkään kovempaa kuin aikaisemmin, voisi ihan hyvillä mielin lisätä sitä energiansaantiakin.

Menin eilen takaisin salille, enkä olisi millään malttanut lähteä. Tänään pidän välipäivän ja meen uimaan, huomenna sitten varmaan taas. Jee jee! Kesäaika on selvästi hyvä aloittaa, ainakin tuolla Yliopistoliikunnan salilla on tosi hiljaista. Saa tehdä ihan rauhassa omia juttujaan. Niin ja ihmiset käyttäytyvät kovin kohteliaasti! Onko se joku salietikettijuttu?
[/q]

Nonii hyvinhän se homma on lähtenyt käyntiin! (Kannatti potkia perseelle *vink*) Syömisestä.. Ei sitä safkaamista tosiaan kannata överiksi vetää, mutta kunhan pidät vaan huolen siitä, että saat riittävästi ravintoa aka energiaa. Syö nyt ainakin niin usein kun on nälkä :) Ja mielellään vähän vaikkei oliskaan, niin tulee tuloksiakin sitten (ajan kanssa) paremmin.

nyt puntille taas moi.

Mulla tulee helposti ongelmaksi tylsistyminen. Tykkään siis käydä salilla ja treeni on kivaa, mutta viimeistään 30minuutin kohdalla alkaa miettimään mitä muuta vois tehdä. Musiikki auttaa suunnattomasti, mutta apuja kaipailisin tuon mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Teen kyllä treenin sen verran nopealla tahdilla, että kerkeän puolessa tunnissa tekemään aika paljonkin(en pidä pitkiä levähdystaukoja)

Tänään oli tosi vittumaista mennä, kun mp3 soitin oli jumiutunut ja salilla oltiin vaihdettu geneerinen klasari poppi/disco-kanava radio rockkiin joka soitti rammstaineja, nirvanaa ja queenia*oksentel*

[q]VaLa, 4.10.2008 20:30:
Joillekkin on näköjään vaikeeta ymmärtää, että he eivät ole salin ainoita käyttäjiä kun varaavat itselleen kahta paikkaa kerralla
Ihan oma ryhmänsä ovat sitten ne kaiken tieltään jyräävät akressiiviset nappipäät*senkin*
Tänään näin jotain todella freesiä, nimittäin ainakin mulle ihan uusinta uutta on kuntopyörän pitäminen vaatetelineenä
[/q]

En oo kyllä yhdelläkään salilla törmännyt näihin "agressiivisiin nappipäihin". Isot kundit on yleenstä lepposia, niiden kanssa on hauska rupatella.. Taitaa olla korvienvälissä sulla koko juttu.

[q]Jago, 11.12.2008 18:21:
Mulla tulee helposti ongelmaksi tylsistyminen. Tykkään siis käydä salilla ja treeni on kivaa, mutta viimeistään 30minuutin kohdalla alkaa miettimään mitä muuta vois tehdä. Musiikki auttaa suunnattomasti, mutta apuja kaipailisin tuon mielenkiinnon ylläpitämiseksi. Teen kyllä treenin sen verran nopealla tahdilla, että kerkeän puolessa tunnissa tekemään aika paljonkin(en pidä pitkiä levähdystaukoja)

[/q]
Tsekkaa http://www.crossfit.com

ei muuten oo tylsää (vaativaa tosin) ja ehkäpä monipuolisinta harjoittelua mitä voi kuvitella.

[q]anis, 6.9.2008 18:17:
[/q]

Mihin elixiaan? Heei toivottavast alexiumiin niin päästään aina duunin jälkeen treenaa

[q]Josssu, 10.9.2008 18:28:
---
anis, 6.9.2008 18:17:

---

Mihin elixiaan? Heei toivottavast alexiumiin niin päästään aina duunin jälkeen treenaa
[/q]

Perkele Itikseen. Siirry säkin sinne!

[q]Jago, 11.12.2008 18:21:

Tänään oli tosi vittumaista mennä, kun mp3 soitin oli jumiutunut ja salilla oltiin vaihdettu geneerinen klasari poppi/disco-kanava radio rockkiin joka soitti rammstaineja, nirvanaa ja queenia*oksentel*
[/q]

Mulle ainakin tuo hyvää vaihtelua nuo ryhmäliikuntatunnit, vaikka osa jengistä onkin sitä mieltä että ei sellaisissa voi käydä tai korkeintaan jossain bodypumpissa, kun siinä sentään on levytangot mukana.

Toimii tosi hyvänä lämmittely, venyttely, palautus ja kunnonkohottajana monet noista ryhmäliikunnoista joita itse olen tässä kokeillut, eli voin kyllä suositella.
Tietty kaikilla saleillahan tommosia ei ole...

Löysin itseni eräänä päivänä Kontulan Kuntokellarista. Kuntosali ja erillinen voimailusali mukaan lukien olin koko maanalaisen kompleksin ainoa nainen... No, olipahan kerrankin tilaa pukuhuoneessa (jonka esikuva lienee 70-luvun DDR). Kuntokellari oli juuri niin karu kuin olin kuvitellutkin ja osittain juuri siksi tykästyin jollain lailla siihen. Laitteet olivat selkeitä ja vankan oloisia, ei mitään söpöjä muovisia hökkyröitä jotka hajoavat heti avajaisviikon jälkeen. Kaiken huipuksi löysin Kuntokellarista juuri sitä mitä menin sinne etsimäänkin: tilaa ja mahdollisimman vähän muita ihmisiä, toisin sanoen siis tehokasta saliaikaa ilman jatkuvaa odottelua laitteisiin. Kuntosalipuolella oli lisäkseni vain pari muuta asiakasta ja koko muu äijälauma pullisteli seinän takana voimailusalissa.

Skitsofreeninen kokemus: DDR yhdistettynä toimivuuteen.
Menen uudelleenkin.

Onko palstalla muita olympianostoista kiinnostuneita? Ite teen oiheisharjoitteluna juuri olympiatyylin nostelua ja oon kyllä tykänny pirusti. Menee vaan tovi ennen kuin tekniikat alkaa sujua edes auttavasti, mutta sen jälkeen ei kyllä tahdo enää millään laitteilla vetkuttaa. Joku voimakoutsi onkin joskus fiksusti vetkauttanut, että on olemassa kahdelaista voimaharjoittelua. Painon nostamista maasta ja sen nostamista pään päälle.

O