puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]vala, 25.5.2009 14:33:
Kokeeko heteromiehet ahdistavaksi sen jos he tietävät pukuhuoneessa tai peräti suihkussa olevan bi ja homo-miehiä? [/q]

Vastaan heteronaisena, koska liikuntapaikkoja ja pukukoppeja kuluttaa myös suht moni lesbo ja sun kysymys on naiselle sovellettuna käväissyt omassakin mielessä. Itseäni vilkuilut ei ahdista yhtään, ihmisethän nyt kyylää toisiaan hyvin monista syistä muutenkin. Tuskinpa mun roikkuvat paikat ketään sillä tavalla kiinnostaa ja saippuat on nykyään nestemäisissä annostelijoissa, niin vankilaskenaariot on äärimmäisen epätodennäköisiä

[q]Mä en itse käy koskaan salilla suihkussa mun seksuaalisuuteni takia ja tästä samaisesta syystä uimahalleissa käynti on mulle täysin pois suljettu vaihtoehto. Viiraako mulla päässä, vai onko ihan korrektia ajatella näin?
[/q]

Uimahallissa käyn itse harvoin ihopulmien takia, mutta "pääsalin puolella" silmiini osuu joskus vähän sellasia hottis/adoniksiakin, suurin osa uimareista on toki vanhuksia tai lapsia. Mut uimahallissa, samoin kuin biitsillä tai yhteissaunassa, noudatetaan mun ja varmaan useimpien mielestä sanatonta sopimusta, että vaatteet on olosuhteiden/hygienian vuoksi hyvin vähissä mutta sillä ei yritetä edistää seksiä vaan muuta ruumiin hyvinvointia. Eli uimahallit, biitsit ja saunat on sellasia "aseksualisoituja" paikkoja: tuntemattomia saa katsoa vaan ihan vähän ja koskea ei lainkaan. Eikä muuten hinkata tuttuja tai itseäkään. Yrjönkadun uimahallin miestenvuorot nyt on asia erikseen, kuulemma, mutta ne ovat siis poikkeus.

[q]Super-Kerttu, 25.5.2009 15:01:
---
JussiS, 25.5.2009 14:56:

Punttisalitopikki voitais taas pyhittää isosta raudasta puhumiselle, liikaa jotain ihme laihdutus/fitness-läppää tääl

---

öö..eli siis me jotka ei niin isoa rautaa saada liikkumaan, ei voida täällä keskustella..*ding* Ja mun mielestä ruokavalio liittyy aika isona osana punttisalilla käymiseen.. No mut joo..jatkakaa te kreatiini tms.. keskustelujanne ja ISOISTA raudoista puhumistanne.. Mä meen nurkkaan mököttää!

Kilonpudotus topikistakin mut häädettiin tänne ja nyt ei tääkään oo oikee paikka!

[/q]

JussiS on *kröhm* kynäniska *kröhm* .. täällä mitää isoja miehhiä ookaa... ;DD

[q]JussiS, 25.5.2009 14:56:
---
AnderS, 25.5.2009 14:51:
Ihmeen ison numeron sä jaksat homoudesta tehdä..

---

Eiköhän ko. kaverin seksuaalinen suuntautuminen oo jo sen verran monta kertaa, sen verran monessa topikissa tullut mainittua, että tää määritelmä taitaa olla ihan paikallaan.

[/q]

noo ehkä vähän sivuilta :D

[q]JussiS, 25.5.2009 14:56:
Punttisalitopikki voitais taas pyhittää isosta raudasta puhumiselle, liikaa jotain ihme laihdutus/fitness-läppää tääl
[/q]

"Taas pyhittää". Silloinhan topikin nimen pitäisi olla vaan "puntti". Tai vielä mieluummin "iso puntti". Mutta kun nimi on "puntti & sali", niin eiköhän tänne kuulu kaikki aktiviteetit joita liikuntasalikäynnin aikana voi harrastaa, myös aerobiset ja <huuu> kehot & mielet <huuu>.

Niitä aerobisten pohdiskeluja taas tuntuis imo keinotekoiselta postata tänne vain silloin jos niitä suorittaa salilla ja muut vaikka klubituksen kevätkilonpudotukseen, jos suorituspaikka on vaikka keväinen luonto. Ja jos täältä poistetaan laihdutus, niin sit ei sais enää puhua pluskaloreista eikä lisäravinteistakaan. Aika suppeaksi kävis keskustelu, vaikka asioilla on tapana liittyä toisiinsa.

[q]Super-Kerttu, 25.5.2009 15:13:
No sittenhän tänne vois kaikki postailla uusia penkkiennatyksiään! Olis ainakin ihan aiheesta..*vink*
[/q]

ehkä maastavedon enkatkin vois olla sallittuja puheenaiheita.

[q]Kon-tiki, 25.5.2009 15:11:

"Taas pyhittää". Silloinhan topikin nimen pitäisi olla vaan "puntti". Tai vielä mieluummin "iso puntti". Mutta kun nimi on "puntti & sali", niin eiköhän tänne kuulu kaikki aktiviteetit joita liikuntasalikäynnin aikana voi harrastaa, myös aerobiset ja <huuu> kehot & mielet <huuu>.

Niitä aerobisten pohdiskeluja taas tuntuis imo keinotekoiselta postata tänne vain silloin jos niitä suorittaa salilla ja muut vaikka klubituksen kevätkilonpudotukseen, jos suorituspaikka on vaikka keväinen luonto. Ja jos täältä poistetaan laihdutus, niin sit ei sais enää puhua pluskaloreista eikä lisäravinteistakaan. Aika suppeaksi kävis keskustelu, vaikka asioilla on tapana liittyä toisiinsa.
[/q]

No sittenhän tänne vois kaikki postailla uusia penkkiennatyksiään! Olis ainakin ihan aiheesta..*vink*

http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1270&a=4869#result

Ihan hyödyllinen laskuri jolla saa jotain osviittaa omasta proteiinin päivittäisestä tarpeesta :)

Mulle tuo laski 110g/päivä (voima ja kestävyysharjoittelua 4-5kertaa viikossa)

[q]niomic

Tuen kyllä sanomaasi täysin, kuten olen aiemminkin todennut. Mun mielestä sulla on vaan outo käsitys siitä et jengi oikeesti haluais jotain CF:n tasoista kokonaisvaltaista hyvää kuntoa ja on valmiita panostamaan siihen. Suurimmalle osalle kuitenkin riittää parit ryhmätunnit tai punttisessiot tai salibandyt viikossa (jos ees tekevät mitään erikseen liikunnan eteen). Siihen on vähän kova tulla tarjoo tilalle jotain giryaa, rinkuloita, kunnon kehonhallintaa vaativia liikkeitä ja muutenkin asioita, mitä ei välttämättä voi kovin helposti joka gymillä toteuttaa ylipäätään.

[/q]
En mä oikeastaan ole miettinyt mitä "jengi"(?) haluaa, yleisesti vaan olen huomannut miten tämän tyyppinen harjoittelu on selvästi lisääntynyt ja moni kenen kanssa tästä on keskustellut ovat saaneet ja tulevat saamaan siitä paljon enemmän irti kuin perus salitreenistä. Toki noi CF:n monet jutut vaativat paljon harjoittelua ja vaivaa eikä siihen varmasti riitä motivaatio ihan hirveän monilla. Anyway, kaikki liikunta on hyvästä ja yritän kannustaa kaikkia liikkumaan myös ammatin puitteissa :)

[q]Kon-tiki, 25.5.2009 14:57:
Yrjönkadun uimahallin miestenvuorot nyt on asia erikseen, kuulemma, mutta ne ovat siis poikkeus.
[/q]
Umm... Oon monta kertaa ajatellut, että voisi joku päivä raahautua Yrjönkadulle pienelle pulahdukselle kun se on tuossa korttelin päässä toimistosta, mutta en luonnollisesti kokisi hirvittävän miellyttävänä sitä, että joku tuntematon "vahingossa" eksyisi fyysistä koskemattomuuttani rikkomaan.. Oli sitten mies tai nainen - baarissa, salilla tai uimahallissa..

Eli varmistan nyt vielä, että tarkoitit näillä huhuilla sitä, että toisensa tuntevat ihmiset saattavat Yrjönkadulla poiketa perinteisesta aseksualisoivasta linjasta keskenään, mutta satunnainen vierailija kuitenkin välttyy itseensä kohdistuvalta hieman liian läheiseltä huomiolta?

En todellakaan koe olevani erityisen foobikko seksuaalisuuden suhteen, mutta kyllä silti ajatus siitä, että joku kajoaisi minuun kutsumatta tuntuu hitusen verran ahdistavalta ;)

[q]Android, 25.5.2009 17:49:
---
lohikarme, 25.5.2009 17:37:

Ihan hyödyllinen laskuri jolla saa jotain osviittaa omasta proteiinin päivittäisestä tarpeesta :)

---

Aika ihmeelliset lukemat. Itse olen massakaudella ja proteiinia menee noin 200g/pvä. En edes dieetillä syö niin vähän kuin 110g/pvä.

Ja mulla on sentään hyvin kevyt bulkki menossa, kaloreita tulen nostmaan vielä reilusti.

Millä ihmeen makrojakaumalla ja kokonaiskaloreilla oikein menet?
[/q]

Menee vai menee hukkaan? ;) Sehän riippuu ihan sun omasta painostas (onks tää se kohta ku sanot 70kg) ja treenin määrästä paljonko tarttet. Ei toi mitään rakettitiedettä oo vaan matematiikka. Ja et sä massakaudella protskulla pelaa vaan hiilareilla.

Ja kuten sanoin että "antaa osviittaa". Ihminen on aina yksilö. Itse syön noin 150-160g päivässä ja se että paljonko sieltä tulee paskan mukana imeytymättömänä on mysteeri.

[q]lohikarme se että paljonko sieltä tulee paskan mukana imeytymättömänä on mysteeri.
[/q]

Tässä kohtaa pitänee käyttää Tony Halmeen voimailukirjan oppeja.
Jos p*skantamisen jälkeen pöntössä ui pikimusta boa on protskua ruokavaliossa tarpeeksi!

mulla tulee protskua päivää kohti noin 2,5-2,7g/painokilo (enkä täytä tonyn kriteerejä...)

[q]

Jep, kyllä mäkin mimminä syön sen 110-150 g protskua päivässä. Eli about 2-2,5 g painokiloa kohden, joskus enemmänkin!
[/q]

Ehkä mulla sit vaan imeytyy käyttöön paremmin :) Ei meinaan tee tiukkaa tolla 160g päivässä ja tulokset nousee. (ja ei se enempi pahasta oo)

[q]Android, 25.5.2009 18:54:
---
lohikarme, 25.5.2009 18:50:
Ehkä mulla sit vaan imeytyy käyttöön paremmin :) Ei meinaan tee tiukkaa tolla 160g päivässä ja tulokset nousee.

---

Voi myös olla aineenvaihdunnasta kiinni. Itselläni taitaa olla aika nopea aineenvaihdunta jonka takia niitä kaloreitakin sitten menee ja joutuu syömään paljon.

Vaihtaisin mieluusti paikkaa kanssasi, säästyisi rahaakin ;)
[/q]

Jep ja nyt muuten rupesin laskemaan... haukkasin huuteluillani paskaa :D Noista mun päivittäisistä jauheista tulee toi 150-160g päivä. (eli en sit ottanu ruokaa mukaa)

[q]Android, 25.5.2009 18:54:
---
lohikarme, 25.5.2009 18:50:
Ehkä mulla sit vaan imeytyy käyttöön paremmin :) Ei meinaan tee tiukkaa tolla 160g päivässä ja tulokset nousee.

---

Voi myös olla aineenvaihdunnasta kiinni. Itselläni taitaa olla aika nopea aineenvaihdunta jonka takia niitä kaloreitakin sitten menee ja joutuu syömään paljon.

Vaihtaisin mieluusti paikkaa kanssasi, säästyisi rahaakin ;)
[/q]

Mulla myös suhteellisen vilkas aineenvaihdunta, eli menee kyllä ylimääräisiä ravinteita jonkun verran.. en edes viitti laskea. Mutta toki muukin liikunnan määrä ton treenaamisen lisäksi vaikuttaa, mulla esim. salitreeni 4xvkossa, joka päivä 3-5 koiranulkoilutuslenkkiä á 20min-3h, pyöräilyä noin 10km päivässä plus muut mahdolliset ulkoilut tms. Paras treenipäivä oli spygemittarin hifilaskelmien mukaan 10h 53min kellotettua aikaa. Yhdessä päivässä. Kaloreita oli kulunu tossa ajassa yli 2600.... että ravinteita sen mukaan

[q]niomic, 25.5.2009 20:39:
---
lohikarme, 25.5.2009 17:37:

---

Pitää vähän kompata muitakin kommentoijia täällä. Ei kyllä vastaa tuon laskurin antama arvo mitään makroainejakoa tai x protskua per painokilo, mitä olen koskaan nähnyt. Koko ajanhan näistä saadaan lisää tietoa ja näissä voi toki olla paljon henkilökohtaisia eroja, se ei kuitenkaan selitä miten tuo laskuri tuollaisia ehdottaa.

Onko laskuri suunnattu enemmän naisille vai ovatko nuo treenit sitten jotenkin keskiarvollisempia, kevyempiä kuin mitä moni täällä tekee ja mistä monet ko. asiaa käsittelevät artikkelit puhuvat? Eipä sen puoleen, en laske erikoisemmin edes makrotasolla nykyään mitä tungen suuhun. Palkkarit pitävät yllä tietyn keskiarvotason, kun niitä tulee säännöllisesti vedettyä.

Tän asian suhteen hieman OT:na on viimeaikoina tuntunut siltä, että tulee vieläkin syötyä liikaa. Tälle nyt ei ole mitään suoranaista syytä tullut, tuntuu vain että pärjäis vähemmälläkin ja pitää totutella siihen suuntaan. Riittävä vesi ja kuitupelletit auttavat kyllä ;)

Laitoin arvot:
Voima + kestävyys
85kg
3-4 viikossa
= 110g protskua
[/q]

Juu korjasinkin omalta osaltani tota tuossa kun huomasin että mulla tulee jo pelkistä ravinteistä toi mitä sanoin, eli ruoka unohtu kokonaan.. toisinsanoen siinä 200-300g paikkeilla mennään per päivä.

Haa! Eka salikäynti takana ja it was worth it. En olis millään malttanut lähteä kotiin ja huomenna meen varmasti takasin. Oon aika innostuvaa tyyppiä muutenkin ja aina jos nautin jostain, voisin tehdä sitä kuinka paljon vaan. Aikataulut tietenkin rajottaa jonkun verran.

Tehtiin mulle ohjaajan kanssa perusohjelma, joka tosin tuntui aika iisiltä ja teinkin sitten vähän soveltaen. Hyvän pohjan siitä kuitenkin sai, varsinkin kun aiempaa kokemusta salilta ei ole. Tuntuu hassulta tehdä niin lyhyitä sarjoja kun on tottunut tekemään paljon pidempiä, esim. body pumpissa yhtä lihasryhmää treenataan monta minuuttia.

Nyt on haasteena opetella syömään tarpeeksi, että tuloksiakin tulisi. En jaksa joka kaloria ja syömääni grammaa ruveta laskemaan, mutta ensimmäisenä pitäisi varmaan alkaa syömään vähän enemmän kerralla. Nyt on kyllä ihanasti nälkä, taidan jopa ottaa toisen annoksen ruokaa. :)

Täält montun pohjalta noustaan vielä...ainakin toivottavasti

[q]Wiko, 25.5.2009 22:08:
[/q]

No sä oot Wiko varmaan yks ainoista klubbarin oikeesti isoista miehistä :D Me kynäniskat tääl vaa sanaillaa.

[q]
Olipas harvinaisen paska laskuri...itselle tuli proteiinin tarpeeksi vaivaiset 165g/vrk...eli naurettavan vähän...tällä hetkellä menee n. 400g/vrk prodee naamariin.
[/q]

Joo eipä tuo sit loppujen lopuks näyttäny yhtään mitä piti :) Itellekin tuli se 200-300g/päivä ku rupesin laskee ruoan mukaan.

[q]lohikarme, 25.5.2009 22:31:
---
Wiko, 25.5.2009 22:08:

---

No sä oot Wiko varmaan yks ainoista klubbarin oikeesti isoista miehistä :D Me kynäniskat tääl vaa sanaillaa.
[/q]

No ei nyt mielstäni ihan noinkaan...kyl täs onneksi ihan normi jamppoja ollaan. Isot pojat on sit ihan oma heimo

O