puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]2la, 9.4.2008 11:03:
En tiä Larusta mutta Tampereen salilla viihdyn. Kk-maksu on 54e, mutta nuohan vaihtelevat paljonkin - kaverillani joka liittyi hieman myöhemmin maksu on 64e, ja eri paikkakunnilla tietysti eri hinnoittelu. Hintaan sisältyy kuntosali, jumpat, solarium, ja todella hyvä neuvonta. Aina tarpeen vaatiessa voi varata ohjaajalta vartin, jolloin tehdään vaikka uusi ohjelma tai voi kysyä mistä tahansa mieltä askarruttavasta. Olen aiemmin tottunut rähjäisiin kellarisaleihin niin tuo kaikki pikku luksus - pukuhuoneessa vartalovoiteet ja muotovaahdot valmiina, hierovat tuolit chillailuhuoneessa, henkilökunta joka ihmettelee jos en ilmaannu maanantain combatiin - tuntuu varsin ylelliseltä.
[/q]

Oho, kuulostaa kyl hyvältä. Taidanpa mennä heti huomenna tentin jälkeen! Kiitti tiedoista! :)

[q]yusu, 10.4.2008 13:40:
---
La Petite, 10.4.2008 07:27:
Mä treenaan nykyisin kaksjakoisella, mut en vissiin ole ihan vielä siihen tottunut, koska kroppa on kuin pesismailalla hakattu joka kerran jälkeen

---

Siinä menee kropalla hetki, et se oppii palautuu pienemmässä ajassa. Mutta jossain vaiheessa huomaat, että pystyt ottaa esim. jaloille kaks kertaa enemmän treeniä (ja siis yhtä kovia, ku esim, 4-jakosella), ku ennen (no ei ehkä ihan sama intensiteetti, mutta kuitenkin). Mut muista jättää suosiolla toistoja varastoon,..ite tein 2-jakosella enemmän sellasta volyymityylistä, eli samalla painolla vaikka 4 x 12 ja vika sarja oli vasta tiukka.
[/q]
Heh, sokea kana on kerrankin löytänyt jyvän, juuriki noin mä olen tehnyt

[q]Jammailija, 14.4.2008 21:19:
---
Claudi0, 14.4.2008 21:14:
Vielä kun sais piiskattua itteeni vetämään vähän kovempaa ja vähän pidempään.

---

Vähäks repesin ku luin tän! Ens vloppuna voidaan piiskailla toisiamme entistä pitkäkestoisimpiin suorituksiin tanssilattial*nauru*! *piiskail*
[/q]

Oota vaan joudut laittaa kaiken likoon pysyäkses mun tahdissa. Kun sä oot viettäny leffailtoja, niin mä oon ollu tiukasti radalla reenaamassa.

Nähdään onko opettajasta oppilaalle.

[q]Claudi0, 14.4.2008 21:35:
---
Jammailija, 14.4.2008 21:19:
---
Claudi0, 14.4.2008 21:14:
Vielä kun sais piiskattua itteeni vetämään vähän kovempaa ja vähän pidempään.

---

Vähäks repesin ku luin tän! Ens vloppuna voidaan piiskailla toisiamme entistä pitkäkestoisimpiin suorituksiin tanssilattial*nauru*! *piiskail*

---

Oota vaan joudut laittaa kaiken likoon pysyäkses mun tahdissa. Kun sä oot viettäny leffailtoja, niin mä oon ollu tiukasti radalla reenaamassa.

Nähdään onko opettajasta oppilaalle.
[/q]
Jahas, se on siis näytettävä juniorille kaapin paikka! Haaste otettu vastaan. Ja btw: Ny meni ihan offtopiciks tää spedeily*nauru*. Tai no, treeniähän se on ratakin, joten what the hell*hih*!

Noniih. Viime kesänä ja syksyllä tulehtu kumpikin olkapää vuoronperään eri kohdasta ja siitä on toivuttu pikkuhiljaa. Tän alkuvuoden aikana on jo venähtäny kumpikin takareisi... Forkut on ihan jumiset ja mitäköhän vielä... Pitäisiköhän tästä nyt sitten oppia jotain?

Salitreenailu on nykyään ~3 krt/vko jotain mikä milloinkin tuntuu hyvältä, eikä satu. Kuntouttavan olkapää-kiertäjäkalvosin-treenin teen pariin kertaan viikossa ja tuntuu, että sitä tehdessä olkapäät onkin yhtäkkiä kasvanu paljon enemmän kuin koskaan aiemmin normaalilla olkapäätreenillä :)

Kevään kunniaksi siistin myös vähän ruokavaliota ja teen pari kertaa viikossa intervalleja joko crossarilla tai soutulaitteella. Sit on pari tanssituntia viikossa. Tarkoitus olisi vähän tiivistyä, vaikka en halua ajatella varsinaisesti laihduttavani, kun ei siihen oikeaa tarvetta ole.

Liikkuminen on kaikista, osittain voitetuista, vastoinkäymisistä huolimatta (tai niiden takia?) pitkästä aikaa superkivaa ja kehitystä tuntuu tulevan. Etenkin noi intervallit on tosi palkitsevia, kun mulla oli alussa niin huono aerobinen kunto ja se on kasvanu kohisten.

Nyt tarvittas hyviä kokemuksia ja tärppejä nyrkkeilysäkeistä.

Kävin toki tsekkaamassa PINKIN Everlastin säkin, mutta ylläripylläri laatu ei vakuuttanut. Olen siis päättänyt luopua kys. vinyylisen roikottimen hankkimisesta ja hankkia ihan oikeen säkin.

Hakusessa ois musta, nahkainen 30-40 kg säkki, jonka siis uskaltaa painonsa puolesta ripustaa oman asunnon kattoon. Hakusessa olisi myös pätevää infoa täytematskuista ja mistä niitä kannattaa hankkia Helsingissä, samoin kuin kattoon kiinnitettävästä koukusta (väh. kahdella n. 8mm pultilla / ruuvilla) ja säkkijousesta. Mahdollisesti joudun vielä laittamaan ketjujen tilalle köydet, koska naapurit tykkäisi musta sitten ehkä vähän enemmän.

Kokemuksia? Usein säkit myydään tyhjinä, mutta hotsittais melkeenpä ostaa valmiiksi täytetty säkki tai vastaavasti täytteet luotettavasta paikasta, jotta säkin painon saa kohilleen.

Ehdottomasti ainakin ehtaa kunnon nahkaa. nuo feikkinahkaiset on karseita mäjäyttää. IMHO.
Ite ottaisin säkin pituudessa / asennuskorkeudessa huomioon sen että säkkiä pystyis myös mäjäytellä takatassuilla ja myös säkin pohjaan että sekin ois nahkaa. Säkkiä on nimittäin yllättävän kiva potkia ja pistää polvea/jalkaa "munille". Eli säkin pohja vois olla vaikka 10-20cm oman lantion korkeudesta ylöspäin, maun mukaan tietysti.
Ite hankkisin varmaan aika vaalean värisen säkin jos himaan hankkisin, sellainen musta iso pötkylä on aika ruma ja syö valoakin aika hyvin kämpästä.

Säkki on jo hommattu, ostin Twinsin laadukkaan valmiiksi täytetyn MUSTAN KEINONAHKAISEN säkin suoraan Suomen maahantuojalta, eli just sellaisen jota teikä EI suosittele. :D Oisin ottanut aitonahkaisena, mutta semmoinen painoi liikaa kerrostaloasunnon ontelolaattakattorakenteisiin nähden. Tää mun säkki on n. 40 kg ja just sopivan kokoinen ja sopivalla korkeudella. Säkkiä mahtuu kiertämään ja sitä voi lyödä myös munaskuille eli säkin alle. :P Meikä diggaa mustasta, sopii mun mustaan teemaan reenihuoneessa, joten mikään vaalea pötkylä ei tulisi kyseeseenkään. ;)

Tää on kyllä hyvä säkki mätkiä. Noissa keinonahoissa ja -materiaaleissa on suuria eroja. Everlastin keinomatskusäkki oli ihan paskaa, mutta tää Twinsin rokkaa. Täytematskuthan myös vaikuttavat lyöntituntumaan.

Pakko kyllä mainita, että oli suht jännää raahata kys. säkkiä frendin kanssa julkisilla himaan kiilakoroissa. ''Eihän se paina paskaakaan kahteen pekkaan!'' oli meikäläisen ajatus, mutta liukkaasta ''paketista'' ei saanut kunnon otetta, ja kyllä se painoikin ihan tarpeeksi. :D No mutta, kaikki kolme selvisivät hengissä, tytöt ja säkki!

[q]remotion, 21.10.2008 21:53:
hermot meinaa mennä kun itsekuri syömisen kanssa on tasan 0. tai välillä hyvä ja sitten taas seuraavaksi ihan olematon. pitäs vähän karppailun tapasta harrastaa mutta eihän tästä tuu mitään huoh... lisäks unirytmi niin sekasin että ei voi sen takia syödä järkevästi.
[/q]

Itellä oli ennen säännöllinen vuorokausrytmi, kun olin päivätöissä. Nykyään kolmivuorotyö estää sen, mihin totuin kroppani kanssa, eli aikaisemmin klo. 16 mennessä tuli syötyä about kaikki päivän ravinto, sen jälkeen vain jotain kevyttä (kasviksia, hedelmiä, maustamatonta jogurttia tms.). Nykyään tulee syötyä ihan milloin tahansa, välillä klo. 23 kunnon sapuskat, välillä klo. 05. Usein pääsee nukkumaan klo. 10 aikaan aamulla ja sit tulee nukuttua välillä klo. 17 asti. Aika päälalellaan siis mun rytmit ja ravinnonsaanti ns. oikeaan aikaan. Ymmärrän hyvin, kuinka haastavaa on koittaa pitää omaa terveyttään ja painoaan kurissa, kun rytmit vaihtelee useasti viikon sisällä.

Itellä jeesii yksinkertaisesti se, että kun syön kunnon sapuskaa, se on oikeasti kunnon sapuskaa. Oikeanlaiset raaka-aineet ja paljon kasviksia, sillä tää homma pysyy kutakuinkin kasassa. Oon tosin huomannut, että nykyään tulee syötyä enemmän moskaa kuin ennen, eli esim. jätskiä ja sipsiä (ei tosin suuria määriä kerralla, mutta kuitenkin). Ennen mulla oli selkeesti aina viikonloppusin herkuttelupäivä, nykyään oon usein viikonloput duunissa ja sit tulee herkuteltua silloin kun nyt vapaata sattuu olemaan, ja sitten en välttämättä edes muista milloin olen viimeksi herkutellut. :P Osse vaikeeta.

Noh, paino on kuitenkin pysynyt kurissa, kun mun elimistö on tosi herkkä kertomaan mitä se tarvitsee ja haluaa ja mitä ei. Aina kun vain sopiva rako sattuu, käyn urheilemassa, se on meikäläiselle niin henkireikä ku olla ja voi. Usein se menee automaattisesti niin, että kun liikkumisesta saa sen hyvän olon, sitä ei tarvitse hakea ruoasta. Aina ei hommat tosin ole näin yksinkertaisia, ja silloin suosittelenkin ensin ruokapäiväkirjan pitämistä _rehellisesti_, ja tämän jälkeen siitä voi lähteä karsimaan pois turhia ja tietoisesti päättää, montako kertaa viikossa antaa itselleen luvan syödä ns. turhaa moskaa.

Niin, ja itselle ei pelkkä puntti ja sali tuota minkäänmoista nautintoa, en oo sali-ihmisiä. Tarvitsen ja haluan kokonaisvaltaisempaa liikuntaa, jossa on jokin muukin ''pointti'' kuin pelkkä hikoileminen. Siksipä olenkin hurahtanut seinäkiipeilyyn, jolla muuten saa melkoista kehitystä aikaseksi lihaksissa, vaikkei harrastaisikaan kuin kerran-pari viikossa, ihan vinkiksi vaan. Tehostan tosin liikunnan kokonaisvaltaisuutta kunnon venyttelyillä, juoksulla ja salilla, mutta kiipeily on teh juttu. Kannattaa siis miettiä, saisiko jostain muusta liikunnan muodosta enemmän iloa, kuin pelkästä punttiksesta. Eri liikunnan muotojahan on vaikka kuinka. :)

Vietän (noin tilastollisesti) enemmän aikaa
salilla, kuin kotonani.

Se on työ, harrastus ja pakkomielle.

Olen tehnyt töitä 12 eri salilla ja nähnyt
vajaan pariakymmentä. Ei kovin paljon,
mutta vielä on aikaa.

Paljon peilejä ja hassuja ihmisiä,
jotka nostelevat tavaroita ylös alas tai
vääntävät epäkäytännöllisiä vipuja
kummallisissa asennoissa.

Ähkiviä miehiä ja voihkivia naisia.
Ja meitä, jotka luulemme olevamme
kovinkin vakuuttavia koska pidätämme
puhinaa.

Osa meistä käy siellä kerran, osa
palaa aina takaisin ja osa tuhlaa
koko elämänsä ilmastoituihin saleihin.

Mitä me pakenemme tai mitä me etsimme?
Itseämme? Että jokainen meistä on
loppupeleissä iso, vetinen lihasäkki?

(Kymmenen avemariaa ja kasvonaamio:
voilà, syntini ovat sovitetut.)

[q]Avernian, 2.10.2007 09:23:
---
sadesola, 1.10.2007 06:14:
--
Geometrisistä kuvioista saa 2 pistettä,
neonväreistä yhdistettynä murrettuun
taustaan 3, villistä tapettikuviosta 5
ja palmuista 10.
--

---

Uuh <3 Mistä mulle löytyisi enää nykypäivänä trikoohousut, joissa on villillä geometrisella neonväritapettikuviolla soutavia palmuja?
[/q]

Kuuntele sydäntäsi ja anna
sen kuiskeen johdattaa sinut
kaipaamasi aarteen pariin.

(Mitä muuta tähän voi sanoa?)

[q]isokeksi, 13.5.2008 14:07:
Miks se aina menee niin, että kun saa kunnon treenibuustin päälle ni sit iskee joku flunssa tms, joka estää hyvän treenin tai jopa treenin kokonaan jos menee ihan petikuosiin!
[/q]
Word.

nimim. taas se flunssa päällä

[q]mariq, 13.5.2008 14:26:
---
isokeksi, 13.5.2008 14:07:
Miks se aina menee niin, että kun saa kunnon treenibuustin päälle ni sit iskee joku flunssa tms, joka estää hyvän treenin tai jopa treenin kokonaan jos menee ihan petikuosiin!

---

Word.

[/q]

täällä yks kans o/ ihan hillitön draivi liikkumisen suhteen, kunnes tuli vapun juomaputki (*nauru*) ja siihen pitkittynyt flunssa päälle. Vieläkin saikulla kesäänkään ei oo pitkä aika, joten nyt pitäs olla treenaamassa kesäkuntoon niinkun olis jo...

[q]Hyzenthlay, 13.5.2008 14:43:
---
mariq, 13.5.2008 14:26:
---
isokeksi, 13.5.2008 14:07:

---

Word.

---

flunssa päälle. Vieläkin saikulla kesäänkään ei oo pitkä aika, joten nyt pitäs olla treenaamassa kesäkuntoon niinkun olis jo...
[/q]

+1 kaikkiin. Räkälentää ja hyvä kun jaksaa tuolilta nousta pökertymättä

FAK, kun nyt oikeen kelaan niin tää koko alkuvuos on ollu yhtä kevyttä/lepo viikkoa...ensin odoteltiin leikkaukseen pääsyä, sit toivuttiinkin leikkauksesta ja sen jälkeen on sairasteltu. Eilen lekuri sanoin että sit kun paranen niin pitäs vielä levätä terveenä 3 viikkoa ennenkuin saa alkaa treenaileen...eli varmaan aikasintaan kuukauden päästä pääsee jumpalle...v***u, sillonhan o melki juhannus. Viikonkin levossa terveenä on tekemistä..saati sit 3 viikkoa...never!

[q]isokeksi, 13.5.2008 14:07:
[/q]

Liian kova treenibuusti voi kyl tehä ton.. Itel on käyny niinkin..
Vitutus on sanoinkuvaamaton tuossa tilassa kun haluisit nii tehdä jotai ja urheilla mut joudut olee himassa sängyn pohjalla ja omassa tapauksessani ainakin vielä usein jälkeenpäinkin jälkitautejen kuten sydänlihastulehduksen pelossa lepäämään pari päivää extraa *toktok*
Jos jotain positiivista haluu ettii ni kyl toi voi parantaaki koko treenibuustia vaik heti alkuun voi joutuu palauttelee

Joo-o.. Tuli sitten laistettua tänään puntilta, liikaa henkistä väsymystä tälle päivälle..

Kevyestä viikosta uhkaa tulla kevyempi kun alunperin tarkotuksena. :D

3vkoa käymättä, sairastelua ja koulukiireitä takana niin ettei ole ehtinyt kuin käydä heittämässä muutaman fillarilenkin ja kertaalleen uimassa. Sanotaanko näin että alkaa pikkuhiljaa hajottamaan, perjantaina ois ihan pakko päästä salille taas.

Nyt ois varmaan aika taas ottaa sama asenne ku viime talvena ja ottaa tää homma tosissaan. Viimeseen puoleen vuoteen ei oo kertyny yhtään lihaa, ja tulee pahamieli kun ajattelee mitä siinäkin ajassa ois VOINU saada aikaan.

Nyt viikonloppu ilman treeniä, kun en ole paikkakunnalla, mutta maanantaina sitten kokeilemaan uutta saliohjelmaa *sydän*

Nyt kun kelit on paremmat, oon käynyt iltaisin taas kavereiden kanssa heittelemään koripalloa, yllättävän hyvää ja hauskaa liikuntaa pelata ihan vaan roskista (=21 = Manhattan = [millänimellännäitänytmissäkinkutsutaan]), koska ei oo väliä kaveriporukan keskenäisillä tasoeroilla ja koko ajan tulee kuitenkin heittoliikettä ja nopeita lyhyitä pyrähdyksiä hakemaan palloa toisen heiton jäljiltä. Voin siis suositella kaikille, vaikkei olis koskaan oikeen tykännyt koripallosta tai ei vaan olis tullut käyneeksi. Ilmaisia kenttiä on kaikkialla ja pallo maksaa melko vähän.

Sit aloitettiin työporukalla kans kesäliikunta, eli joka tiistai käydään potkimassa futista ja sit olis tarkoitus vähintään kerran viikossa pelata myös jotain muuta peliä, vaihtoehtoina ainakin koris, pesis ja lentopallo. Kaiken kaikkiaan tästä tulee aika liikunnallinen kesä, kun mun molemmilla päätyöpaikoilla on paljon nuorta porukkaa, jotka tykkää yhdessä kesällä pelailla ja pallotella

Aika paljon myös tulee päivittäin käveltyä duuneissa (5000 - 30000 askelta per päivä saattaa tulla) ja sit kaupungilla kuljen kävellen ja vähän pidempiä matkoja fillarilla. Autoa pyrin pitämään paikallaan jos vaan kelit ja tavaramäärä sen mahdollistaa.

Sit kun tohon kaikkeen lisää vielä vähintään 2 kertaa viikossa tehtynä saliohjelman sekä muutaman ohjatun liikunnan (bodycombat, bodypump, flex, core, tms) niin eiköhän tässä ala kunto olla kohdallaan ja pysyä siellä

Olis kiva kuulla muiden kokonaisliikunnasta, eli ei pelkästään että käykö salilla tai muuta, vaan että mitä muuta liikunnaksi/hyötyliikunnaksi laskettavaa ihmisillä kertyy ja mistä kaikesta. Vois saada vinkkejä vielä. Itse käytän myös mieluummin ylöspäin mennessä portaita kuin hissiä, alaspäin sit aika 50/50

[q]J Raninen, 15.5.2009 10:11:
Kävin taas ekaa kertaa pariin vuoteen salilla tekemässä jotain, lähinnä kartottamassa kuinka huonoksi tässä on kunto päässytkään repsahtamaan. Tulin siihen tulokseen, että ei oo ihmisen hommaa rehkiä jossain salilla tai yleensäkään rasittaa itseään jollain vastaavalla.

Kroppahan on ilmeisesti rakennettu niin, että kaikki tavoteltava tai hyödyllinen tuntuu jollain tavalla hyvältä. Syöminen, juominen, naiminen... Elimistö innosta kiljuen suorastaan vaatii lisää.

Vaan käypä salilla, niin viimestään seuraavana päivänä joka ikinen solu kapinoi vastaan ja omituiset paikat alkaa ilmotella kipuja ja muutenkin paikat kirkuu armoa niin, että koko valveillaoloaika on silkkaa kärsimystä.

Ja perään, ettei kukaan vahingossakaan ota tätä tosissaan.
[/q]

Hassua kyllä, elimistö alkaa aika nopeasti haluta myös lisää liikuntaa kun sitä alkaa harrastaa...
Ei elimistö huuda seksiäkään jossei se siitä mitään tiedä, mutta kun oot päässyt seksin makuun, niin tekee mieli lisää... Sama pätee liikuntaan

Tietty kuten huono seksikin vie haluja, niin myös huono liikunta, eli homman pitää olla kivaa että sitä haluaa lisää

O