puntti & sali
- « Edellinen
- 1
- ...
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- ...
- 96
- Seuraava »
5 viikkoo tässä kattonu safkaamista tarkemmin, eli hiilarit alas. Sit lisänny vähän aerobista, mut mikä tärkeintä vetäny ryyppäämisen ihan minimiin. Alkaa muuten tapahtua kun ei kaljottele ja vetää tumut vaan kerran viikossa jos sillonkaan.
Vedän nyt suunnilleen 3 kertaa viikossa aerobista ja 3 kertaa viikossa normitreeniä:
Tiistaina olkapäät, ojentajat ja hauikset. Keskiviikkona: jalat. Torstaina: selkä ja tissit.
Läskit lähtee aika vauhdikkaasti, jotain 6 kiloo lähteny 5 viikossa ja samaan aikaan tulokset lähteny nousuun, vaikka kalorit onkin ollu pääosin joka päivä miinuksella.
Aerobista en tee koskaan samalla kun teen lihastreeniä, olen sen todennu että siitä ei ole kun haittaa tai sitten se vaatii jotain erikoisjärjestelyjä joita en jaksa tehdä. Jos samana päivänä teen aerobista niin siinä on sitten oltava monta tuntia väliä.
Lisäravinteista:
Tällä hetkellä en käytä mitään, mut varmaan protskua ja kreatiinia käytän jossain vaiheessa taas. Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)
[q]Mellu-, 20.6.2007 16:26:
Ensiviikolla eka asiakasspinning edessä *plur**piis* hemmetin kiva fiilis ku oma tunti menee vihdoinki ees jotenki kutenki putkeen ja näkee et mun "asiakkaat" on tyytyväisiä :) [size=8](eli muut kurssilaiset ja ohjaaja)[/size]
[/q]
ootko missä töissä tai mitä teet? u know?
uuh... ei niinku saa vaan mitään aikaseksi =/ virkeenä menee salille mut homma lysähtää möllötykseksi melkopian eikä sit jaksa tehdä enää mitää. Täytys jostai löytyä lisäpotkua tai joku sparraaja et sais jotain aikaseksi
[q]Jago, 7.3.2008 18:09:
---
Lauruska, 4.2.2008 00:08:
Tänään yhdellä salin kuntopyöristä pyöräili aivan älyttömän anorektisen laiha tyttö/nainen. Hän oli siis niin laiha, että kun katsotte googlessa kuvia anorektikoista, niin tämä edusti niistä pahinta. Vain luu ja nahka jäljellä.
Jäin myöhemmin pohtimaan miten minun olisi kuulunut toimia, sillä nyt vain kävelin ohi omalle tunnille. Olisiko minun pitänyt ilmoittaa tiskille tästä tytöstä? Luultavasti tyttö oli ohittanut tiskin tullessaan salille, joten heillä oli jo tiedossaan se, että tällainen tyttö treenasi tällä salilla.
Saako sairaan treenaamiseen puuttua, olisiko pitänyt sanoa tytölle itselleen että miten voit? Tai soittaa jopa hätänumeroon?
Muut törmänneet samankaltaiseen ongelmaan? Miten te toimitte?
Itselle tuli niin huono olo, että jatkossa on pakko tehdä jotain jos samanlainen tilanne tulee eteen.
---
Älä ihmeessä mee tekemään mitään noin dramaattista. Jos koet pakottavan tarpeen tehdä jotain, niin korkeintaan mene juttelemaan asiasta työntekijöiden kanssa.
Ambulanssi on vähän liiottelua. Se selkeesti omistaa viellä pari kaloria elimistössään, kun sinneasti jaksoi ja ei ambulanssi voi tehdä sille mitään ennen hätätapausta. Se ei myöskään tule parantumaan siitä, jos se häädetään kuntosalilta tai jos pelastusmiehet tulee tarkastamaan sen vointia. Se ei ole fyysinen vaan henkinen sairaus
Nään omalla salilla(eri yhtiö) kanssa yhtä sellasta tyttöä ja tulee kieltämättä paha olo. Tänään viimeksi tuli ja yritinkin vältellä sen näkemistä siinä vaiheessa, kun sillä olisi ollut treenivaatteet päällä
[/q]
Kyseisestä aiheesta oli juuri töllössä juttua... muutamat suuret salit ovat jopa antaneet porttikieltoja kun ovat huomanneet kyseistä kuvausta vastaavia ihmisiä. en muista miten se juttu tarkalleen meni mut kyl siinä oli otettu ensin "puhutteluun" et miten on homman laita et mennäänkö tässä terveellä pohjalla.
[q]Avernian, 12.3.2008 20:55:
---
Syce, 12.3.2008 20:46:
uuh... ei niinku saa vaan mitään aikaseksi =/ virkeenä menee salille mut homma lysähtää möllötykseksi melkopian eikä sit jaksa tehdä enää mitää. Täytys jostai löytyä lisäpotkua tai joku sparraaja et sais jotain aikaseksi
---
Mulla on toisin päin. Menee salille, tekee mitä ohjelmassa on, menee kotiin ja syö... ja kohta tekee taas mieli treenaamaan tai hakkaamaan säkkiä tai muuta. Ja sitten ihmettelen, kun välillä tuntuu, etten palaudu. :D
[/q]
Olispa virtaa tuohon... kai sitä on nyt joku kevät masis kun ei nappaa. Tiedän et kun rupeis tekemään niin varmasti mielikin virkistyisi. se on vaikeeta...on se
[q]Avernian, 12.3.2008 21:18:
---
Syce, 12.3.2008 21:05:
Olispa virtaa tuohon... kai sitä on nyt joku kevät masis kun ei nappaa. Tiedän et kun rupeis tekemään niin varmasti mielikin virkistyisi. se on vaikeeta...on se
---
No, nappaat Hennan sinne mukaan. Eiköhän se sparraa. :)
[/q]
ei se ole sama asia kun hikoilee kaverin kanssa =D nythän se tosin aloittaa duunit samalla salilla.... et pakostakin näkee sit joka kerta =D ellei yöllä käy
[q]Kon-tiki, 13.3.2008 12:10:
---
Syce,
kai sitä on nyt joku kevät masis kun ei nappaa. Tiedän et kun rupeis tekemään niin varmasti mielikin virkistyisi. se on vaikeeta...on se
---
Ootko tullut ajatelleeks että "kevätmasis" voi olla ihan yksinkertaisesti raudanpuutosta? Itse huomasin taas tänä kevättalvena, että pari päivää rauta- + vitamiiniseerumin nauttimisen aloituksen jälkeen olo oli kummasti pirteämpi kuin sitä ennen. Sama juttu joka kevät, ympäri vuoden en noit sentään alkais syömään. En ole mittauttanut hemoglobiinejani, mutta väsytti niin hemmetisti ja mahdolliseen anemiaan mulla oli ja on syitä kasassa useampia. Oli tuon Floravitalin, Ferroforte B:n tms. vaikutus oikea tai placebo, niin paremmin jaksan myös salilla.
Omegoillakin on merkitystä jaksamiseen + mielentilaan. Kala-allergikkona tulee otettua omega-3:t ja -6:t suomalaisesta kylmäpuristetusta pellavaöljystä. Pari teelusikkaa päivässä antaa enemmän omegoita kuin kala- tai tyrnikapselit ja on vielä halpaakin. Luontaistuotekaupoista tai Sokoksen/Stockan luontaisosastoilta saa näitä kaikkia.
[/q]
olenkin miettiny et mitähän nappuloita sitä rupeis popsimaan... beroccaa vetelin yhdessä vaiheessa ja oli selvä piristävä vaikutus. B-vitamiini pilsuja on tullu popsittua... mut pitäis varmaa perehtyä vähän paremmin et mitä tarvitsis
[q]yusuplus, 23.5.2009 09:56:
---
Worin, 22.5.2009 15:30 Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)
---
Mikä tosta maidosta tekee palkkarina niin hyvää? Jos vertaat vaikka sitä hydrolysoituun heraan?
[/q]
Eipä oikeastaan mikään. Paljon laktoosia, proteiini pääasiassa kaseiinia ja imeytyy hitaasti. Toki maito on muuten jees juoma, mut ei se kyllä palautumiseen optimaalinen ole.
maanantaina pääsee taas*hih*
Joop, villi veikkaus osuis varmaan kans tohon kasvuiän loppumisen kohdalle, sillon ku helpommin alkaa noi kilotkin kertymään tiettyihin paikkoihin
Mut kyl tätä on ootettukin hitto vie, huomenna alkaa taas munkin salilla juoksu. Heti aamulla treenaamaan, viuuuuuuuh...!
[q]sativa, 2.11.2008 20:46:
Nykyään onkin jo sitten vaikeampi pudottaa painoa/tiivistyä, kun vähintään yks päivä viikosta menee juomiseen ja toinen mokoma sängyssä makoiluun (ja ruuanhimoihin *uuh*). Pitäis siis kertakaikkiaan vähentää juhlimista.
[/q]
Siinäpä on kyllä yksi helpoin tapa ottaa askel kohti parempaa kuntoa ja olotilaa, juhlimisen vähentäminen. :) Oon varmaan jauhanu tästä jo liiaksikin tällä foorumilla, mutta ite ei tosiaan tuu juotua kuin aniharvoin, ja silloinkin abouttiarallaa se pari sidua / tuoppia. Eipä sitä enempää tarvi, aivan turhaa terveyden ja rahan hukkaamista vetästä taju kankaalle. Jääpähän enemmän aikaa ja voimia ulkoiluun ja liikuntaankin, ja pöhötys kyllä häviää kummasti kun jättää viinakset (ja sitä usein seuraavat rasva-suola-sydäri-safkat) vähemmälle. Ite ei jaksa heilua tuopponen kädessä joka viikonloppu, tosin oon usein viikonloput töissäkin. Onhan sitä tullut heiluttua joskus runsaammin, mutta ei vaan napostele enää. Kyllä on vaan joutunut toteamaan, että paljon paremman olotilan saa kunnon treenistä tai tanssimisesta vesipullo kourassa. :) Mun duuni myös velvoittaa mua pitämään itsestäni huolta, henkisesti ja fyysisesti, ja tässä toimii parhaiten sopiva annos kunnon ravintoa, treeniä & harrastamista ja sit sitä löysäilyä herkkuineen.
Mielestäni ei piä piiskata itseään liikaa, kultanen keskitie se rules. Jos nyt joskus juon enemmänkin kuin sen pari tuoppia, en siitä itseäni ristiinnaulitse. :P Paastoja sun muita en kannata lainkaan laihdutuskeinona, imho ei ole mitään järkeä laittaa kroppaa hetkeksi koville ja säästöliekille, siitä ei ole pidempiaikaista hyötyä. Elämäntapamuutoksista on. Muutoinkin siinä vaiheessa mennään imho metsään, jos aletaan tarkkailemaan jokikistä kaloria ja suupalaa. Kohtuus kaikessa. :) Itse olen mennyt tässä metsään joskus 17-vuotiaana, onneksi ei mennyt ihan urheiluanoreksiaan asti.
Kai tähän vois sanoa, että kukin elää niin kuin hyvältä tuntuu. Yleensä jos olo on oikeasti hyvä, niin ruokavaliokin on suht kunnossa, ja peruskunto ookoo.
[q]yusuplus, 23.5.2009 09:56:
---
Worin, 22.5.2009 15:30 Palautusjuomana toimii rasvaton maito ihan hyvin :)
---
Mikä tosta maidosta tekee palkkarina niin hyvää? Jos vertaat vaikka sitä hydrolysoituun heraan?
[/q]
Ensimmäinen nälkä sillä lähtee hyvin. En oo vielä niin iso et miettisin parhaita vaihtoehtoja et pääsisin ylöspäin. Elintavoista ne kehityksen alkeet ainakin itsellä on lähteny, et nää muut asiat tulee vasta sen jälkeen. Jos nyt jaksan niin pitkälle asioita viedä kun elääkkin pitää välissä.
Onhan tosta maidosta ollu kyl tutkimusta jossa se on pärjänny hyvin muita palautusjuomia vastaan.
[q]niomic, 23.5.2009 14:15:
---
Dementation, 22.5.2009 15:29:
-clips-
---
-naps-
[/q]
Hyötyliikunta on aika suhteellinen käsite selkeesti :D
Ite vedän 16km tsygäl duuniin ja, jos fiilistä on niin poljen sen täysii eli pieni aamurooppinen 30-35min menee varsin hyvin hyötyliikunnasta. Ja sama takas niin sehän tekee viidessä työpäivässä yhteensä 160km ja aika kivan määrän poltettuja kaloreita. Ongelmapuolena tossa on vaan se, et miehet ja naiset käy pakroihin kii raflois >:(
Ja se, et mä käytän portaita joka päivä on taas itsetuhoista kidutusta. Pitäis hankkia sellainen ylöspäin nouseva istuinhissi :)
[q]niomic, 23.5.2009 14:33:
"He gassed..."
[/q]
Aivan. Täysillä meinasinkin, et on "hyvä pace". Joskus on vaan niin poikki et tulee vaan löyhästi poljettua :D
[q]JussiS, 4.9.2009 11:49:
---
Wiko, 4.9.2009 11:33:
http://www.getwow.com/
---
No ei toi nyt ohjelmana ihan typerältä vaikuttanut, mutta että 12 viikossa... :P
Kaikki sama info löytyy kyllä ilmaiseksikin netistä, esim UFS:n sivuilta.
[/q]
Riippuu lähtötasosta.. Jos painetaan menemään se 4-5 treenikertaa viikossa + aerobiset siihen päälle, niin oikealla ruokavaliolla, 3 kuukautta on hyvinkin mahdollista.. Mä otin 2,5 kuukaudessa 7 kiloa läskiä pois alkuvuodesta (kyllä, ne ovat tulleet takaisin), eikä mun ruokavalio ollut todellakaan kohdallaan..
Salitreenissä kaikki muu paitsi jalat pitäisi tehdä 2 kertaa viikossa, jotta saadaan lihasmassaa ja sitten kun pitäis vielä aerobisilla polttaa rasvat pois, niin jaksaminen on koetuksella.. Kokeilkaa joku, kertokaa miten käy..
[q]yusuplus, 8.9.2009 12:47:
---
Yallu, 8.9.2009 12:33:
Salitreenissä kaikki muu paitsi jalat pitäisi tehdä 2 kertaa viikossa, jotta saadaan lihasmassaa
---
Miks niitä kinttuja ei voi ottaa kahta kertaa viikossa?
[/q]
Ei kerkee palautumaan, kun tekee kunnolla.. Niille pyhitetään yksi päivä.
Yleisenä kommenttina tähän keskusteluun, mietin usein mikseivät salilla treenaavat ihmiset keskity oikeasti kokonaisvaltaisiin liikkeisiin, jotka ovat sekä funktionaalisia että yleistä kehonhallintaa ja myös voimaa kehittäviä? Itsekin tuli hakattua 10v päätä seinään pelkällä salitreenillä, mutta onneksi jostain tuli vastaan CrossFit ja sen myötä moni muukin funktionaalinen harjoittelu kahvakuulineen.
Toki perusliike kuten jalkakyykky on hyvä olla ohjelmassa aina, mutta oheen kannattaisi harjoitella rinnallevetoa+työntöä sekä tempausta ja näiden eri kombinaatioita sekä osaharjoittelua. Tohon vielä päälle renkaille tehdyt liikket (mm. muscle-up, dipit jne.) sekä käsilläseisonnat, hyppynarut, medicine ballit, kahvakuulat ym. niin johan löytyy motivaatiota lisää kun lihaskunnon lisäksi kehittyy sekä koordinaatio että anaerobinen kapasiteetti.
Mutta jatkakaa, tämä näin välihuomautuksena :D
[q]yusuplus, 8.9.2009 14:52:
---
Yallu, 8.9.2009 13:08:
---
yusuplus, 8.9.2009 12:47:
---
Yallu, 8.9.2009 12:33:
Salitreenissä kaikki muu paitsi jalat pitäisi tehdä 2 kertaa viikossa, jotta saadaan lihasmassaa
---
Miks niitä kinttuja ei voi ottaa kahta kertaa viikossa?
---
Ei kerkee palautumaan, kun tekee kunnolla.. Niille pyhitetään yksi päivä.
---
Kyllä niitä jalkoja pystyy treenaa ihan samalla tavalla kaks kertaa viikossa, ku muitakin lihasryhmiä. Tietenkin jos haluu hakkaa jaloille 20 kovaa sarjaa, niin eihän ne sillon tietenkään palaudu, mutta onko se sitten fiksua?
[/q]
Tämä riippuu vähän siitä, mikä on määränpää.. Halutaanko massaa, voimaa, nopeutta (ja kyllä tiedän että tuo kolmas edellyttää molemmat aiemmat), vai reenaatko vaan pitääksesi itsesi jonkinlaisessa kuosissa. Nollilta aloittaminen on aina rankkaa ja tosiaan tuo läski pitää saada ensin tottumaan siihen, että ne tekee jotain. Kun on voima-treenin aika, niin kyllä siinä on paikat melkoisen jumissa n. 3-4 päivää jalkatreenin jälkeen ja sitten kun pitäisi vielä yhdistää nuo aerobiset (missä lähes poikkeuksetta käytän jälkoja), ei toisen jalkapäivän sijoittaminen viikkoon ole järkevää.
Oma jalkatreenini on melko kevyt: juoksulämpö, 2 erilaista kyykkyä, pohkeet (pohkeet AINA polvi suorana), pakarat.. 4-6 sarjaa/liike, 2-6 toistoa/sarja, jos viimeisellä sarjalle menee enemmän kuin 6 -> lisää painoa seuraavalla kerralla.
Arrrrgh, taas pitäis jaksaa alottaa mutta motivaatiot jossain aivan muualla. Johtunee varmaan niistä naurettavista painosta ja vitullisesta ähellyksestä niiden kanssa, että hävettää suorastaan. Noh, jos vaikka sais tehtyä ens vuoden kesään asti tasasesti!
[q]vala, 25.5.2009 14:33:
Mä oon välillä miettinyt tätä pukuhuoneiden erottelua miehille ja naisille, kun sehän perustuu hetero-olettamukseen, niin entäs sitte kun ei ole hetero? Kokeeko heteromiehet ahdistavaksi sen jos he tietävät pukuhuoneessa tai peräti suihkussa olevan bi ja homo-miehiä? Mä en itse käy koskaan salilla suihkussa mun seksuaalisuuteni takia ja tästä samaisesta syystä uimahalleissa käynti on mulle täysin pois suljettu vaihtoehto. Viiraako mulla päässä, vai onko ihan korrektia ajatella näin?
[/q]
Voi juma mitkä fobiat sulla on hyvä mies! Mistä kukaan tietää ootko sä homo vai et pelkät speedot jalassa, tai ketä oikeasti edes kiinnostaa?:D Tai entäs sitten salikamppeet päällä? Niin kauan kuin olen salilla rampannut niin en ole kohdannut että joku kiinnittää siellä huomiota toisen seksuaaliseen suuntautumiseen, harvaa kiinnostaa treenatessa että mitäköhän suuntautumista kukin edustaa. Ihmeen ison numeron sä jaksat homoudesta tehdä..
- « Edellinen
- 1
- ...
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- ...
- 96
- Seuraava »