puntti & sali
- « Edellinen
- 1
- ...
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- ...
- 96
- Seuraava »
Treenaamisen ABC:
Jos olet ollut 3 vkoa kipeänä ja treenaamatta, EHDOTTOMASTI kannattaa vetää aivan raivojalkatreenit sen jälkeen. Olo on kun omenalla! Sattuu niin paljon, että liikkuminen tapahtuu ainoastaan särkylääkkeiden voimalla ja kävelen kun ois paskat housussa.
Kyllä näin kannattaa! Reipas ja näppärä olo. Ei tartte miettiä mitä tekee tänään, päivän tavoite on saada itsensä jollain konstilla edes kotiin, käveleminen on yllättävän hankalaa tässä olotilassa.
Aika erikoista, että kolmen viikon tauon jälkeen menee näin jumiin ja kipeiks paikat. Onneks lihasmuisti wörkkii, mutta ehkäpä ois kannattanut ottaa skidisti iisimmin salilla. Aloittelijan virhe ja mun sentään pitäis tietää kohtuullisen paljon paremmin..
[q]silmä, 23.1.2010 09:15:
Sitten vastaavasti tavallinen penkkipunnerrus koskee olkapäihin kun
painoja laitetaan +30kg, en tiedä onko tekniikassa jotain vikaa? Oon
sitten tehnyt pelkästään vinopenkkiä, joka on todella hyvä.
[/q]
Jos penkkiä alkaa tekemään ns. "nollasta" voi olkapäät tulla aika helpostikin kipeiksi. Alkuun kannattaa mielestäni tehdä monipuolisesti pienillä käsipainolla nostoliikkeitä, eli ihan vaakapenkistä vinopenkin kautta aina pystypunnerrukseen asti. Pitkiä 15 toiston sarjoja ja puhtaalla tekniikalla. Kiertäjäkalvosimia on hyvä myös aina lämmitellä ennen penkkiä. Helpoin tapa lienee ottaa 2,5kg kiekko käteen, käsi vaakatasoon, kyynerpäästä 90 asteen kulmaan ja kiertää olkapäällä käsi vaakatasosta pystyyn (olipa vaikeasti selitetty). Varovasti lisää hiukan tahtia ja joku 50 toistoa per olkapää. Jos kiertäjäkalvosin ärtyy jossain vaiheessa, kannattaa antaa suosiolla lepoa pari viikkoa ja testata uudestaan. Muutenkin alkuvaiheessa kannattaa kuunnella tällaisissa kivuissa aika paljon kehoa.
Löytyskö ketään, jonka seuraan saisin liittyä Treellä.
Tai joka pitäis tähän apinaan puhtia.
Tiedän aikaisemmista kokemuksistani että eka menen hingulla salille treenaan...3-4viikkoa jup, mut sitten lopahtaa into, vaikka tulokset alkavat näkyäkin.
Musa motivoi, tiedän. ei auta enään.
Joskus kaverit asui Tampereella, oli jees käydä...mut eipä asu enään.
kaloreita laskeskelen jo painonvartijoiden ansiosta ja vettä tulee juotua ihan mukavasti.
Onkos kellään kokemusta negatiivisista toistoista? Kannattaako sotkea ihan perustreenin joukkoon? Jos tekee esim penkkiä negatiivisena, niin kannattaako alle ottaa ensin perustoistot, vai heti ensimmäisenä negatiiviset? Yksi vai useampi toisto per sarja?
[q]casper-dj
thanx!!!! Olli, ihan loistava saitti, omasta lenkistä arvio ei tosin heittänyt kun, 200m.
mutta tää on ihan hiton hyvä tapa saada vähän vaihteluu reittiin, ettei tarvii aina töllää samoi puita yms*hihu*
[/q]
Todellakin. Ja tolla voi hyvin suunnitella etukäteen minkälaisen lenkin haluaa vetää; usein ongelmana on juuri se, ettei tiedä lenkin pituutta.
Tässä oma suosikki, pituus n. 5km.
http://www.mapmyrun.com/run/finland/helsinki/75472820
[q]Zeratul, 11.12.2007 20:33:
Tuli (taas) tänään huomattuu et yksin ei kannata mennä salille = ku ei oo jotain juttukaveria nii on kyl huomattavan vaikeeta olla keskittymättä kaikkeen muuhun ku treenaamiseen.
[/q]
Meikä on aivan eri tapaus. Mulle homma menee pipariksi, jos meen kaverin kanssa puntille. Toki asia on eri, jos on pitkään keskenään toisiaan sparraava pari. Itsellä randomilla valittujen kavereiden kanssa tulee vain juteltua ja lämmitettyä penkkiä.
Siksi erakkona on aina mukava mennä salille. Ja, jos tuttuja on niin moikkaan korkeintaan ja näytän hapanta naamaa (älä prkl mulle ala). x]
[q]okiru, 11.12.2007 21:55:
---
Zeratul, 11.12.2007 20:33:
Tuli (taas) tänään huomattuu et yksin ei kannata mennä salille = ku ei oo jotain juttukaveria nii on kyl huomattavan vaikeeta olla keskittymättä kaikkeen muuhun ku treenaamiseen.
---
Meikä on aivan eri tapaus. Mulle homma menee pipariksi, jos meen kaverin kanssa puntille. Toki asia on eri, jos on pitkään keskenään toisiaan sparraava pari. Itsellä randomilla valittujen kavereiden kanssa tulee vain juteltua ja lämmitettyä penkkiä.
Siksi erakkona on aina mukava mennä salille. Ja, jos tuttuja on niin moikkaan korkeintaan ja näytän hapanta naamaa (älä prkl mulle ala). x]
[/q]
Varsinki naurattaminen voi kyl olla melko fataalia.
Ehkä mä sit oon vaan löytäny harvinaisen hyvän salikaverin, niin kauan ku kumpiki on tosissaan treenaamassa nii homma kyl toimii.
Tohon yksin treenaamisen vaikeuteen saattaa melko olennaisesti vaikuttaa se että käyn salilla jossa yli 70% jäsenistä on naisia. ;)
(Okei, suurin osa käy varmaan pelkästään jossain bicissä tai spinningissä mut kyl niitä ihan tarpeeks eksyy sinne salinkin puolelle.)
Reilu kuukausi tullut crossfit:iä täällä vedettyä ja on kyllä kerrassaan hauskaa. Joka kerta saa haastaa itsensä ja porukka motivoi toisiaan jo ensimmäisestä kerrasta lähtien. Ohjaus on hyvää ja kunto kaikilta kaikilta kanteilta kehittyy.
[q]lohikarme, 24.1.2008 17:58:
Jos teet pallolla oikein, et tartte lisää vastusta.
[/q]
No sitähän mä selitin aiemmin, ettei vaan ole saanut tota mitenkään tuntumaan missään, ellei sitten rupea tekemään jotain aivan liian pitkiä (20+) sarjoja. :S
[q]Claudi0, 18.12.2009 19:00:
Nyt ois varmaan aika taas ottaa sama asenne ku viime talvena ja ottaa tää homma tosissaan. Viimeseen puoleen vuoteen ei oo kertyny yhtään lihaa, ja tulee pahamieli kun ajattelee mitä siinäkin ajassa ois VOINU saada aikaan.
[/q]
Alkuvuosi on hyvää aikaa keräillä lihoja, joita voi sit taas kuluttaa koko loppuvuoden tanssilattialla
mikä ihme menee vipuun kun noin kaks kuukautta käynyt nyt salilla ja ostin vielä tollasen perkuleen kalliin massanlisäyspaketin, mutta kiloakaan ei ole tullut? ihan normaalisti syön.
aamulla leivän ja lasin mehua
11.00 käyn työmaan läheisellä koululla syömässä ihan perus koulu ruoat
13.30 kahvitunnilla ehkä banaanin ja/tai jugurttia
16.00 kotona taas lämmin ateria (perus kotiruokaa)
ja sitten illan aikana ehkä teen kanssa vielä leipää,hedelmää tai yhden lämpimän safkan vielä.
pitääkö se alkaa vetää enemmän ruokaa? tuntuu vaan vastenmieliseltä syödä jos ei ole nälkä.
Niin ja tohon lisätäkseni että kiloja on siis jopa pudonnut, voiko johtua tosta että kun on noin vähän aikaa käynyt siellä salilla niin aineenvaihdunta muuttuu ja tollanen massanlisäys alkaisikin vasta kun elimistö alkaa tottua uuteen harrastukseen? vai hätäilenkö nyt tässä kun ei ole tosiaan kun kaks kuukautta mennyt :)
Kauan noita proteiineja ja kreatiineja on muuten hyvä ottaa ilman taukoja? taukojen kesto?
Mä päätin sit, että tänä syksynä ja talvena mul on kerrankin ihan tarkoituksen mukainen massakausi. Mut nyt ku oon kiskonu jo jonkin aikaa kaikenlaist ruokaa ja ihan vitusti, ni alkaa olee vaikeuksia tän mun löllömahan kans. Ajattelin kuitenkin elää täl tahdil johonkin maaliskuuhun asti ja sit täys työ saada kroppa niin perkeleen tiukaks kesäksi. Eli tää herra ny testailee kroppaansa, että mihin sen kans pystyy. Toivotaan, että itsehillintä ja terveys pysyy kunnossa*hih*
Joo o, jokohan sitä pitäis karistaa talvikinkut kropast ja lähtee uusimaan salikortti*justjoo* Kesä tulee tulemistaan ja muo ei erota hylkeest*leso*
[q]Wolverine, 20.1.2008 22:06:
---
Ober, 20.1.2008 22:00:
Minkälaisel himatreenillä sais pienet kilot karistettuu pois mahasta ? Ongelma on et perus vatsalihasliike tasasel alustalla sattuu selkänikamiin inhottavasti joten se ei tuu kuuloonkaa. Ja sit toi lenkkeily ei oo oikeen mun juttu kanssa.
Oon käsipainoil tehny habaa ja tissei jne mut ongelma on just tää fettomaha mikä pitäs karistaa veke jollai kevyel treenillä ja ruokavaliolla ja todellaki aion mennä mistä aita on matalin!
anyone?
---
perus vatsalihasliike on kyl seläntappaja. hanki voimapyörä (http://rhetoricmind.files.wordpress.com/2007/04/apewh.jpg) ja ala tekeen tolla. tommosen saa ostettuu esim. Stockalta ihan muutamalla kympillä. jos et oo aikasemmin hirveesti treenannu niin toi vahvistaa käsiä ja yläkroppaa muutenki. ja kyl se vaan niin on et jotain aerobista on vähän pakko harrastaa, ei sitä läskiä muuten saa pois. lenkkeily/kuntopyörä/vastaava jeesaa varmasti hyvään alkuun.
[/q]
then check this out: http://www.metacafe.com/watch/925256/how_to_get_six_pack_abs_in_6_minutes_on_your_couch_this_works/ itse omin tuolta yhden liikkeen jota kokeilin eilen kuntosalilla ja todella toimii.
Minkälaisel himatreenillä sais pienet kilot karistettuu pois mahasta ? Ongelma on et perus vatsalihasliike tasasel alustalla sattuu selkänikamiin inhottavasti joten se ei tuu kuuloonkaa. Ja sit toi lenkkeily ei oo oikeen mun juttu kanssa.
Oon käsipainoil tehny habaa ja tissei jne mut ongelma on just tää fettomaha mikä pitäs karistaa veke jollai kevyel treenillä ja ruokavaliolla ja todellaki aion mennä mistä aita on matalin!
anyone?
[q]Ober, 20.1.2008 22:00:
anyone?
[/q]
perus vatsalihasliike on kyl seläntappaja. hanki voimapyörä (http://rhetoricmind.files.wordpress.com/2007/04/apewh.jpg) ja ala tekeen tolla. tommosen saa ostettuu esim. Stockalta ihan muutamalla kympillä. jos et oo aikasemmin hirveesti treenannu niin toi vahvistaa käsiä ja yläkroppaa muutenki. ja kyl se vaan niin on et jotain aerobista on vähän pakko harrastaa, ei sitä läskiä muuten saa pois. lenkkeily/kuntopyörä/vastaava jeesaa varmasti hyvään alkuun.
Ei kukaan muu sattuis käymään Arabian ostarin salilla? Loistava paikka kyl ja kun laitteet on kunnossa niin tuloksiakin alkaa tulemaan. Pitäs jaksaa käydä ahkerasti nyt että kesällä kehtais kävellä ilman paitaa eikä tuntis itteään laumastaan eksyneeks ryhävalaaks.
[q]Timce, 20.1.2008 22:09:
Ja toi vehje on niitä, jotka on nurkassa pölyyntymässä parin ekan kokeilun jälkeen. Nimimerkillä "Useammalla henkilöllä jo kiertänyt."
Selän tuolla saa kyllä kipeäksi.
[/q]
hehe niinku sanoin niin toi kehittää koko yläkroppaa. jos treenaamisen alottaessa selkä on huonos hapes niin toi voi tuntuu pahalta. pitäs tasaisesti sit jaksaa tehä myös selkäliikkeitä. ite tehny tommosella vuoden verran ja kyl tolla on saanu ehdottomasti parhaimmat tulokset. teet aluks joka ilta 10 toistoo * 5 sarjaa. parin kk jälkeen nostat toistojen määrää esim. 20 ja teet lisää sarjoja. kyl tolla saa muutakin kun selän kipeeks, se vaatii (niinku muussakin treenaamisessa) vaan aikaa.
[q]Kimbou, 23.1.2010 17:49:
mikä ihme menee vipuun kun noin kaks kuukautta käynyt nyt salilla ja ostin vielä tollasen perkuleen kalliin massanlisäyspaketin, mutta kiloakaan ei ole tullut? ihan normaalisti syön.
aamulla leivän ja lasin mehua
11.00 käyn työmaan läheisellä koululla syömässä ihan perus koulu ruoat
13.30 kahvitunnilla ehkä banaanin ja/tai jugurttia
16.00 kotona taas lämmin ateria (perus kotiruokaa)
ja sitten illan aikana ehkä teen kanssa vielä leipää,hedelmää tai yhden lämpimän safkan vielä.
pitääkö se alkaa vetää enemmän ruokaa? tuntuu vaan vastenmieliseltä syödä jos ei ole nälkä.
Niin ja tohon lisätäkseni että kiloja on siis jopa pudonnut, voiko johtua tosta että kun on noin vähän aikaa käynyt siellä salilla niin aineenvaihdunta muuttuu ja tollanen massanlisäys alkaisikin vasta kun elimistö alkaa tottua uuteen harrastukseen? vai hätäilenkö nyt tässä kun ei ole tosiaan kun kaks kuukautta mennyt :)
Kauan noita proteiineja ja kreatiineja on muuten hyvä ottaa ilman taukoja? taukojen kesto?
[/q]
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1
Tonne kun energiansaanti (virtuaaliravintola) systeemiin laitat kaikki päivän aikana syömät jutut, niin saat tietää miten paljon sitä energiaa sulle tulee.
Sitten tuolta energiatarve alta näät paljon sä tarviit energiaa.
Itse olen 24v 180cm 70kg ja aktiivisuusluokka on normaalisti tuolla mainittu numero 3: Kohtuullinen Kevyt työ ja säännöllinen vapaa-ajan liikunta tai kohtuullisen raskas, jatkuvaa liikkumista vaativa työ.
Jo tuolla tiedolla kulutan yli 3000 kaloria päivässä ja monesti vielä paljon enemmänkin, eli kyllä joutuu ihan keskittyyn siihen että syö tarpeeksi ja vielä vähän lisää jos oikeasti sitä massaa haluaa. Se kun on fakta, että tyhjästä on paha nyhjästä.
[q]OlliS, 23.1.2008 16:12:
---
Treenaa Jani mielummin kuten aiemminkin ja pidä ittes tiukassa kunnossa koko ajan :)
[/q]
Ok! Kiitos tiedosta, Olli! Hyvä, että kerroit*joo*.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- ...
- 96
- Seuraava »