puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]Twist, ---

Meillä oli intissä joskus aikoinaan "sauvakävelyä".
[/q]

Meilläki oli. Oli määrätty hiihtoa toukokuulle ja lumi oli sulanu. Sillon käveltiin asfaltilla/metsässä sukset jalassa ja sauvoilla annettiin vauhtii..
tehokasta...

auauauauauau AU. Näköjään uusi treeniohjelma on TEHOKAS.
sattuu

[q]La Petite, 2.10.2007 07:51:
auauauauauau AU. Näköjään uusi treeniohjelma on TEHOKAS.
sattuu
[/q]

Kipu ja teho ei kyllä välttämättä korreloi ;) Kyllä sä tiiät.

[q]sadesola, 1.10.2007 06:14:
--
Geometrisistä kuvioista saa 2 pistettä,
neonväreistä yhdistettynä murrettuun
taustaan 3, villistä tapettikuviosta 5
ja palmuista 10.
--
[/q]

Uuh <3 Mistä mulle löytyisi enää nykypäivänä trikoohousut, joissa on villillä geometrisella neonväritapettikuviolla soutavia palmuja?

Vois alkaa taas pitkästä aikaa käymään punttiksella.

[size=2]Miks mä oon taas lihonu *nyyh*[/size]

Just kun oli päässy hyvään vauhtiin, oon duunireissulla melkein koko viikon.
No, perjantaina sit taas!

[q]Wiko, 26.4.2009 21:19:
No jos sanon että 3-4 krt viikossa noin 10 vuoden ajan niin en kyl kauheesti valehtele...ja paras ohjelmahan on että ei ole mtn ohjelmia...teet vaan aina kovemman ja shokeeraavamman treenin kuin edellisellä kerralla mielikuvitusta käyttäen...simple as that
[/q]
Jotenki osasin odottaa tommosta "kouluikäsenä alotin raudan nostelun ja tässä sitä ollaan!" tyylistä vastausta.
Voisko kumminki antaa jotain vähä tarkempaa neuvoo, itteä kiinnostais eniten keskivartalo joka miehille nyt yleensä on se ongelma-alue jos mikään. Help a friend, eihän päcki kesäks välttämättä oo haave, eihän?

[q]OlliS, 22.8.2007 23:15:
http://www.crossfit.com

Voin suositella lämpimästi. Mullisti ainakin omat treenit ja motivaation täysin!
[/q]
Edelleen 1.5kk myöhemmin täytyy todeta, että kehityskäyrä on exponentiaalinen vrt. ed. 5 vuotta. Motivaatio enemmän kuin kohdallaan. Suosittelen tutustumaan!

[q]josbe, 2.10.2007 12:13:
Just kun oli päässy hyvään vauhtiin, oon duunireissulla melkein koko viikon.
[/q]

Ei mullakaan nyt ihan putkeen ole mennyt... Elokuun alusta on ollut jatkuvasti joko työmatkalla / lomalla tai sitten paikalla mutta superkiireisenä / kipeänä. Ei hyvä.

nyt loppui sohvalla makoilu! eilen olin ekaa kertaa puntilla ja salilla,tänään hädin tuskin pääsin sängystä ylös...

mutta katsottuna jo ensi viikon treenitunnit valmiiksi..paljon on matkaa kondikseen,mut kaipa se sitten jossain vaiheessa palkitsee kiinteämmällä varrella,paremmilla käsivoimilla ja terveemmällä selällä:)

Ihanaa, huomenna on tentti ohi (toiv läpäistynä) ja sen myötä alkaa taas ankara treenaus. Kummasti aina viikko ennen tenttiä ei jää aikaa urheilulle Uus saliohjelma valmiina, joten motivaatiota löytyy! Lisäks sain maaastopyöräni takas korjauksesta ja uudet tukipohjalliset, jotka toivon mukaan mahdollistaa taas maratonia varten harjoittelemisen. Nyt alkaa kyllä sellanen treenikausi että otetaan itsestä kaikki irti. Ei oikeen malttais edes odottaa

än yy tee nyt!!

[q]Kon-tiki, 22.10.2007 18:40:
-jumppailufoto-
[/q]

ahha hah..*tirsk* juurikin näin*pepsodent*

Hauiskääntö, kyykkä ja spinni on ainoot mitä salilta kaipaan. Kaikki maksaa vaan niin hunajaa tarpeisiin nähden, et pitää vissiin täyttää auton pakoputki ja roudata se hyville mestoille.

[q]candyraver, 22.10.2007 16:35:
---
sadesola, 1.10.2007 06:14:
-bongausta-

---

Ite törmäsin tossa jokunen viikko sitten salilla sellaseen asukokonaisuuteen joita näkee vaan musavideoissa ja 80-luvun jumppavideoissa;
n.40vuotias nainen, jolla lyhyet trikoot ja niiden päällä jumppaPUKU. Jaloissa oli sellaset aerobic-sukat ja valkoset lenkkarit. [/q]

[q]josbe, 23.10.2007 09:33:
NYT mä treenaan hulluna joulukuuhun asti.
[/q]

sama. tahtoo olla überbiitsikunnossa

[q]_samppa,

Teetkö sä crossfitin lisäksi mitään muuta? Mietiskelen tässä noiden treenien sovittamista yhteen kiipeilyn kanssa ja rankalta vaikuttaa. Nykyisen punttitreeni + kiipeily -yhdistelmän kanssa on ongelmia jatkuvasti - hajoaa kyynärpäät - joten jotain muuta pitää keksiä.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt noi treenit ei ole kovin pitkiä, mutta intensiteetti taitaa olla sitäkin hurjempi? Nyt rehellinen kysymys, kuinka romuna noista treeneistä on seuraavana päivänä?
[/q]
Ton lisäksi mikäli aikaa on, kerran viikossa korista ja kerta tennistä. Usein olen mennyt pelaamaan crossfit-treenin jälkeen n.2h palautumisella.

Treenit ovat usein hyvin intensiivisiä ja lyhyitä, mutta myös pidempikestosia harjoituksia mahtuu joukkoon. Viime viikolla oli yllätyksenä 2x 10km juoksu. Variaationa lisäksi ajoittain maksimivoimaharjoituksia, voimisteluun pohjautuvia harjoitteita, intervallitreenejä (Tabata).
Maksimaalinen hapenottokyky kasvaa samalla kun voimaa ja lihaskestävyyttä tulee lisää.
Tavoitteena tässä onkin "Overall Fitness".

Voisit kysyä tohon kiipeilyyn yhdistämisestä Samulta (samalla nickillä täällä)... Hänellä on todella vankka kokemus ja mielenkiintoista onkin nähdä mikä vaikutus tällä harjoittelumuodolla on kiipeilyyn parin kuukauden kuluttua.

Viimeiseen kysymykseesi voin vastata, että vaihtelevasti. Niin romuna en ole vielä ollut ettei pystyisi liikkumaan, mutta toki tavanomaista lihaskipua on usein. Palautuminenkin nopeutuu kyllä ajan myötä. Toki tähänkin vaikuttaa harjoitteluhistoria eli aivan noviisina ei noita juttuja lähdetä tekemään. Hyvää tossa on kuitenkin se, että intensiteetin pystyy lähes täysin säätämään oman kunnon mukaan. Ja seuranta on helppoa jos pitää kirjaa, sillä samoja harjoitteita tulee pidemmällä aikavälillä aina vastaan.

[q]

Voisit kysyä tohon kiipeilyyn yhdistämisestä Samulta (samalla nickillä täällä)... Hänellä on todella vankka kokemus ja mielenkiintoista onkin nähdä mikä vaikutus tällä harjoittelumuodolla on kiipeilyyn parin kuukauden kuluttua.

[/q]

Riippuu varmaan minkätyyppistä kiipeilyä harrastat. Samu taitaapi olla enemmän vuorten miehiä, joten treenien muuntuvuus siihen hommaan on ehkä parempi kuin esim. boulderiin.

Mutta oli kyllä aika rajuja noi cross fit-pätkät, asia meininki! vedetäänkö noita ohjattuna jossain?

Kiitokset vastauksista. Eihän tuota auta kuin kokeilla muutama kuukausi ja katsoa kuin homma lähtee toimimaan. Raportoin tänne fiiliksistä ja paikkojen kestämisestä, kun hommasta on vähän enemmän kokemusta.

Mitä tulee Samuun, niin miehen meno on tosiaan varsin eri henkistä kuin mun harrastamiseni tällä hetkellä; ainakin mitä noihin kasitonnisiin ja muihin isoihin nousuihin tulee. Hatun nostot noista nousuista, mikäli satut Samu tätä lukemaan.

[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]

No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää

[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]

Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii

[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]

Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?

Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön

[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että ”hiljaa hyvä tulloo”! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]

Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee

[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]

No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)

[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]

Ylikunto

O