puntti & sali
- « Edellinen
- 1
- ...
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- ...
- 96
- Seuraava »
[q]W:
---
MAkeda:
*clip
---
Pitäis tehä sellainen yhdistelmä kuten kymmenottelu jossa olis ensin 3erää K1 säännöillä, sitten voimannostokilpailu, kehonrakennuskilpailu, aerobic, ja viimeisenä missikisat....tai ehkä järkevintä olisi sijoittaa missikisat ensimmäisiksi *blush**nauru* Kaikista lajeista 16.6% pisteistä
[/q]
Ensin hakattas nupit turvoksiin ja sit lopuks ois missikisat..Toi muuten sopis niin Äijille,kaikki hienostelut pois. Se kuka on rumin voittakoon*nauru*
Niinku Jussi tuolla aikasemmin mainitsi nii ne tulokset ois hyvä suhteuttaa omaan painoon. (Rupes kans vähä mietityttää minkä kokonen kaveri on kyseessä jos sata kiloo nousee penkistä "suht kevyesti", vai miten se oli. *nauru*.) Toinen hyvä kysymys ois tekniikka, tekeeks jengi penkistä sit maksimit sillee et jaloilla maasta tukee ja selkä kaarella revitän koko suoritus? Muutenki jaksaa aina naurattaa ku isot kaverit tekee liikkeitä, esim. haukkaa tai ojentaja, niin et koko kroppa heiluu. Varmaan tulee hyvä mieli ku painoa saa laittaa pari kiloo enemmän. ;)
[q]Late, 5.3.2009 19:04:
Irtopainot ja kesäkuntoon 2015, here I come.
[/q]
Ihme jätkä, sul on lähtökohat kumminki semmoset et pienellä vaivalla ei varmaankaa oo ongelma päästä kesäkuntoon (mitä sit ikinä moisena kuntona pidät) 2009.
[q]OlliS, 25.12.2006 18:48:
---
JereBBA,
kysyisinkin että kuinka kauan olet tuolla ohjelmalla vetänyt ja miten se on vaikuttanut tuloksiin..
---
On toi ollut rotaatiossa varmaan jo 5 vuotta. Hyvin on skulannut. Tosin kehitystä haittasi tossa pari vuotta sitten rintalihaksen raju revähdys ja yläosan osittainen repeäminen.
Toinen millä on tullut suorastaan erinomaisia tuloksia on seuraavan lainen:
Crp-systeemi
Tässä menetelmässä tehdään 10 x 5 toistoa minuutin palautuksilla. Idea perustuu siihen, että energiantuotto perustuu käytännössä vain kreatiinifosfaattiin ja palautuminen on näin ollen nopeaa. Mielenkiintoinen ilmiö systeemissä on sarjojen helpottuminen kolmen - neljän sarjan jälkeen.
[tjeu: Samun kommentti tossa aikaisemmin liittyen nopeaan energiantuottoon vs. voima]
Tämä menetelmä on yksi tehokkaimmista lihasmassan kasvattajista.
Suuresta liikekohtaisesta sarjamäärästä johtuen liikkeiden määrä on syytä pitää pienenä.
Tämä menetelmä saattaa olla liian rankka kyykkyyn ja maastavetoon.
Esimerkki: Crp.systeemi
I viikko
1. Päivä
a. Vinopenkki 10 sarjaa 5 toistoa
b. Ylätalja leveällä myötäotteella 5 x 5 + kapealla vastaotteella 5 x 5
Palautukset 1min. liikkeiden välillä vinopenkkiä ja ylätaljaa vuorotellen.
Aloita painolla, joka on n. 70 % maksimista ja ota sillä kaikki sarjat. Joka treeniin lisää 2,5 kg, kunnes enää ei mene 10 x 5. Lisää tällöin vasta, kun tuo tavoite täyttyy.
Taljoissa pysäytä tanko aina leuan alla (tukea ottamatta) 1-2 sekunniksi. Tee myötä ja vastaliikettä vuorotellen käyttäen vastaotteella isompia painoja (esim +10 kg).
c. Ojentajat taljassa mutkatangolla tai narulla 2 x 6-8
Palautus 2 min. Nosta painoa, kun menee 2 x 8
d. Pystypunnerrus käsipainoilla (seisten) 2 x 6-8 (älä nosta aivan suorille käsille)
Palautus 2 min. Nosta painoa, kun menee 2 x 8
e. Sivuolat käsipainoilla vatsallaan vinopenkillä (60-70 astetta) 2 x 6-8
Pysäytys vaaka-asennossa
2. Päivä lepo
3. Päivä (kevennetty treeni - älä vedä mitään liian paljon hapoille)
a. Kapea penkki 4-5 x 15-20
b. Soututalja 4-5 x 15-20
Minuutin palautukset liikkeiden välillä kapea penkkiä ja soututaljaa vuorotellen.
Rytmikkäitä toistoja ilman pysäytyksiä.
Aloita hyvin alhaalta lisäten joka sarjaan 10 kg. Viimeisellä pitäisi mennä vähintään 15. Kun saat viimeiselläkin 20, aloita seuraava vastaava treeni 10 kg ylempää. Älä ota lisää sarjoja, jos toistot jäävät alle 15.
c. pystypunnerrus käsipainoilla (seisten) 2-3 x 15-20 / 2 min.
d. Hauiskääntä tangolla 2-3 x 15-20 /2 min. Rytmikkäitä toistoja.
e. Sivuolat vinopenkillä 2-3 x 15-20 /2min. Rytmikkäitä toistoja
f. reisijennus ja koukistus vuorotellen 4-5 x 15-20 nostaen painoja joka toistolla.
4. Päivä lepo
5. Päivä
Kuten 1. päivä
6. Päivä
a. Syvä Smith-kyykky 3 x 20 /5 min. Aloita hyvin pienistä painoista. Rytmikkäitä toistoja. Ota niin monta toistoa yhteen menoon kuin menee ilman happoja ja loput henkeä välillä vetäen. Lisää painoja treeni treeniltä. Kun sarjat käyvät tiukoiksi, niin älä vedä epäonnistumiseen asti, vaan jätä mieluummin sarja kesken ja lisää toistoja treeni treeniltä.
b. Reisikoukistus maaten stoppareina (supistus)
1. Jalkaterät suoraan nilkat ojennettuna 5 / 1min.
2. jalkaterät ulospäin 5 / 1 min.
3. jalkaterät sisäänpäin 5 / 1 min.
4. jalkaterät suoraan nilkat koukistettuna 5 / 1 min.
Ota kaksi kierrosta ja lisää painoja, kun saat toisellakin kaikissa 5 toistoa.
c. Selän ojennus 2 x 10 stoppareina (lisää painoja, kun menee 2 x 10)
d. Pohjenousu yhdellä jalalla 10 x 5 vuorotellen jalkoja ilman taukoa. Hidas alas lasku ja venytys, ylös maksimiteholla.
7. Lepo
II Viikko
1. Päivä
a. Kapea penkki 10 x 5
b. Soututalja 10 x 5, kuten 1. viikon 1. päivä
c. pystypunnerrus käsipainoilla (seisten) 2-3 x 6-8 / 2 min.
d. Hauiskääntö käsipainoilla vuorotahtiin 2-3 x 6-8 /2 min. seisten pienessä etunojassa, pysäytys supistuksessa 1-2 s.
e. Sivuolat vinopenkillä 2-3 x 6-8 /2 min.
2. Päivä lepo
3. Päivä
Liikkeet kuten vinopenkkipäivänä, sarjat kuten 1. viikon kevennettynä päivänä + reisiojentajat ja koukistajat
4. Päivä lepo
5. Päivä
Kuten 1. päivä
6. Päivä jalat kuten 1. viikolla
7. Päivä lepo
III viikko kuten 1. viikko jne.
[/q]
eikös tuo tsydeemi toimikkin paremmin pienemmällä toistomäärällä...
[q]Epailija, 5.3.2009 19:12:
---
Nyt tulee neuvoja ihmiseltä, joka ei salilla käy lainkaan (siis parhautta): Näinhän se taitaa olla, mutta kuvittelisin maltin olevan tässä vahvasti valttia. Kannattaa siis vaikka tiputtaa vähän painoja siitä mihin pystyisi ja tehdä liikkeet korostetun hitaasti tekniikkaan keskittyen.
[/q]
Ei yhtään huono neuvo, tätä olen pyrkinyt alusta asti noudattaa. Alussa on tehty varsin pitkää sarjaa pienillä painoilla, juurikin tekniikan / kestävyyden parantamiseksi. Täytyy ottaa vielä vähän iisimmin kun pääsen alkuun noiden irtopainojen kanssa.
[q]Zeratul, 6.3.2009 16:26:
Ihme jätkä, sul on lähtökohat kumminki semmoset et pienellä vaivalla ei varmaankaa oo ongelma päästä kesäkuntoon (mitä sit ikinä moisena kuntona pidät) 2009.
[/q]
Toi vuosi 2015 oli lähinnä viittaus siihen kun on kesäkunnosta on ollut paljon puhetta, mutta ei ole silti näkynyt. Kyllä mä vähän elättelen toiveita että toi uusi ohjelma ja pienet muutokset elämäntavassa alkaisivat tuottamaan tulosta niin voiman kuin 'kesäkunnon' osalta. Enkä laittaisi pahakseni vaikka ehtisin vielä kesäkuuntoon 2009.
[q]GoA:
agressiivisilta? *Nauru* ihmisiltä menee pinna milloin mistäkin. se johtuu kyllä ihmisestä itsestään eikä punttisalista. *hymy*[/q]
Eli onks mun ajatukset väärin jos sanon, että kehonrakentaja on keskimäärin agressiivisempi kuin normaali ihminen?
se ei kuitenkaan ehkä johdu niistä proteiineista vaanomista tavoitteista.. eikö...
[q]hardikaveri:
Öööö en ole koskaan tajunnut miksi porukat on pelänny lisäravinteita ei ne mitään anabolisia ole. eivät saa aikaan lihasten tuplaantumista viikossa... ne vaan autaa lihasta kasvamaan normaalisti.[/q]
Ei olekaan, mutta omien empiiristen kokeiden mukaan ne ketkä niitä alkavat käyttämään niin tost puntista/urheilusta alkaa muodostumaan heille elämäntapa ja se on asia mitä en omalle kohdalle halua tapahtuvan. Luulitko et pelkään niitä siks et jos mulla vaikka alkaa kasvaa toiset säkit ja kolmas pää? =D
käykää bodypumpeissa! kunto nousee kummasti, sekä tietty ne lihat kasvaa...
ei limuissa mitään pahaa ole, kun valitsee sokeritonta
Joo, samaa mieltä OlliS:n kanssa. Tosin mä olen mennyt ostamaan pahaa proteiinia ei ne kaikki pitäis pahan makuisia olla. Itse(kin) jaoin just saliohjelman kolmeen, niin voi penkkiinkin keskittyä paremmin tavoitteena olis toistaseks saada oma paino nostettua...
[q]William-78:
Jep, jos haluu pärjätä K1:ssä, pitää olla: palaa, munaa, nopeutta, voimaa, näköö, kokoo, taitoo ja tahtoo. *iihhih*[/q]
+ metaa ja pikatestoo ;-)
edit: ei ehkä tossa k1:ssä käytä..mut jossain turpiinjatäysii -lajissa kuitenkin :D
[muokattu 14.7.2004 22:03]
[q]JussiS:
Mä en kyl vaan ymmärrä et miten sun mielestä esim proteiiniin tai hiilihydraattiin voi jäädä koukkuun? Toisaalta taas _kaikki_ ihmiset on niihin koukussa, koska ne on vähän niinkuin elämän perusta kuitenkin (joo, on tärkeetä muistaa myös syödä).[/q]
Niin, koukkuun sanan määritelmästä tässä nyt sitten kiisteltäis. Tarkoitin tässä sitä, että heidän on aloittamisen jälkeen vaikea luopua niiden käytöstä vaikka osaltaan sitä haluisivatkin. En tiennyt mikä sana olisi sopinut paremmin.
[q][Nuclear]:
Se, että alkaa käyttämään lisäravinteita osoittaa mun kokemuksen mukaan sitä, että liikunnasta alkaa pikkuhiljaa tulemaan elämäntapa.
[/q]
Liikunta elämäntapana ei kyl IMO oo mikään huono vaihtoehto ;)
[q]JussiS:
Höh ja pöh. Lisäravinteita on kuitenkin ihan fiksu käyttää jos haluaa helpommin tuloksia aikaseksi. Vastaavaan määrään proteiineja sun muuta kun joutuis syömään monta purkkia raejuustoo jne. Eikä se varmaan lisäravinteista oo kiinni jos jollekin tulee punttisalista elämäntapa...[/q]
Toki jos olet tyytymätön omaan ulkonäköös ja haluat nopeasti tuloksia aikaiseksi. Ilmaisin vain omaa mielipidettä siihen millaseks meno on menny monella, pakko saada paljon lihaksia aikaseks ja se on se ainoa tavoite urheillessa. Se, että alkaa käyttämään lisäravinteita osoittaa mun kokemuksen mukaan sitä, että liikunnasta alkaa pikkuhiljaa tulemaan elämäntapa.
Ois tarkotus alottaa kreatiini taas. Onkos kenelläkään mielipidettä siitä kannattaako tankata alkuun esim 4x5g/päivä? Itse en ole tankannut aikasemmin , ois ihan mielenkiintosta kuulla minkälaisia kokemuksia muilla on ollut?
[q][Nuclear]:
---
hardikaveri:
Öööö en ole koskaan tajunnut miksi porukat on pelänny lisäravinteita ei ne mitään anabolisia ole. eivät saa aikaan lihasten tuplaantumista viikossa... ne vaan autaa lihasta kasvamaan normaalisti.
---
Ei olekaan, mutta omien empiiristen kokeiden mukaan ne ketkä niitä alkavat käyttämään niin tost puntista/urheilusta alkaa muodostumaan heille elämäntapa ja se on asia mitä en omalle kohdalle halua tapahtuvan. Luulitko et pelkään niitä siks et jos mulla vaikka alkaa kasvaa toiset säkit ja kolmas pää? =D
[/q]
ja siinä on jotain pahaa ett urheilusta muodostuu elämäntapa? Kaikkien pitäs urheilla säännölisesti, se on muuten kato hei terveellistä. Tietysti urheilu voi mennä överiksi (siis miten ihmiset sen ikinä käsittääkään), mut eiköhän se ole aina yksilöstä kiinni (suurimmaks osaksi). Sain ainakin itse käsityksen ett, meinaat samanlaista efektiä kuin ihmiset luulee mm. kannabiksen käytön kanssa: siirrytään astetta vakavampaan..
Noh, jos käy salilla eikä tahdo syödä jumalattomia määriä ruokaa päivässä niin suosittelen lisäravinteita (ne myös imeytyy pikkasen nopeemmin) ja jos taasen tahtoo laihduttaa niin pelkkä proteiinin nauttimen esim. aterian korvikkeena on hyvä tapa päästä kiintemmäks (+säännöllinen liikunta tietysti)... (pitemmän päälle tuskin kovin terveellistä, jos siis jatkaa pelkällä protsku linjalla*vink* kyll niit hiilareitakin kannattaa hiukan syyä..) no mut eipä tältä erää muuta *piis**hymy*
[q]hardikaveri:
se ei kuitenkaan ehkä johdu niistä proteiineista vaanomista tavoitteista.. eikö...[/q]
Kyllä, mutta kuten sanoin niin olen nähnyt kuinka monet näitä lisäravinteita käyttävistä henkilöistä jäävät näihin (osaltaan ravinteisiin, osaltaan urheiluun yleisesti) koukkuun ja tätä en halua itselleni tapahtuvan. Pikkasen voi ennakoida tapahtumia omista kokemuksista eikä aina kokeilla kepillä jäätä. En mä tässä ole teitä lisäravinteita käyttäviä ihmisiä tuomitsemassa, että soosoo, olette pahoja lisäravinne narkkiksia ja ootte niissä vaan koukussa vaikkette sitä itse halua. Tosin uskoisin, että joukkoon mahtuu myös näitä sankareita.
[q]GoA:
Jatketaan sitten keskustelua täällä' kun pari wannbe modea itkivät väärästä alueesta.
[/q]
Wannabe mode? Sori nyt vaan jos loukkasin sun herkkiä lihaksia, mutta toi topic alunperin perustettiin ihan oikeasti niille, jotka haluaa rasvaa pois kehostaan, eikä niille, jotka haluaa lisää massaa. Keskustelu vaan oli levinnyt jo sivukaupalla väärille raiteille, niin koin ihan asialliseksi huomauttaa tästä. Nyt poistun tästä topicista, joka ei itseäni kiinnosta niin tippaakaan - over and out.
[q]Oliwer:
Tuli tässä topikkii lueskellessa mieleen, että kuinkas monta treenipäivää saatte mahtumaan viikkoon? Itse olen kokeillut useampaa ja harvempaa ja todennut, että neljä salipäivää viikkoon sopii mulle. Saan kropan treenattua läpi ja lepopäiviä jää riittävästi väliin. Aina ei tietysti jaksaa/kerkee edes neljänä päivänä, ja joskus taas energiaa piisais vaikka yöt läpeensä kilistelis..
[/q]
Mulla vaihtelee töiden ja jaksamisen perusteella paljon reenaan viikossa, mutta pääidea on kuitenki kuukauden hc treeni ja sen jälkeen palauttava viikko. Eli suomeks:
ma(kädet), ti(jalat), ke(-), to(kädet), pe(jalat), la(-), su(kädet)...jatkuu samalla kaavalla kuukauden ajan.
Vapaapäivinä (ke, la) joko ei mitään tai sitten aerobicii, spinningii tai bodypumpii*vink*
Palauttavana viikkona kaks tai kolme treenipäivää ja kiukkusta venyttelyä + iltasin futista, sparrii yms. liikuntaa.
[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]
No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää
[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]
Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii
[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]
Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?
Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön
[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että hiljaa hyvä tulloo! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]
Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee
[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]
No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)
[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]
Ylikunto
- « Edellinen
- 1
- ...
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- ...
- 96