puntti & sali
- « Edellinen
- 1
- ...
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- ...
- 96
- Seuraava »
[q]ratas, 5.3.2009 19:55:
Mä oon kanssa aloitellu (taas) tota 100 punnerrusta-juttua, mutta en kyllä ees taida koittaa päästä maaliin, ainakaan tolla aikataululla.[/q]
En minäkään kyllä kuudessa viikossa tuohon tavoitteeseen pääse, vaikka ohjelman nimi niin vihjaileekin. Suoritusten rankkuus kasvaa niin jyrkästi, että tuo aikatavoite on IMO utopistinen, ellei ole jo valmiiksi suht lähellä tavoitettaan. Jos nyt kuitenkin tällä kertaa pääsisi vähän pidemmälle kuin viimeksi, jolloin maksimi jäi reiluun 40:een (lähtötaso oli tuolloin noin 25:ssä). En tosin tuolloin noudattanut ohjelmaa mitenkään orjallisesti, vaan saatoin esimerkiksi tehdä yhden viikon samaa päivää koko viikon.
[q]niomic, 6.3.2009 05:31:
On kyllä tosi maltillinen sun ruhollas, ellet meinaa et 6 viikossa nostat tulosta huomattavasti.[/q]
Ota nyt huomioon, että sitä painoa puuttuu siitä lihasmassastakin. ;) 20 leukaa olisi siis jo hyvä suoritus, mutta 30 voisi kyllä olla se lopullinen tavoite. Pitää tietysti vähän muutella otetta leveästä kapeaan, myötäotteesta vastaotteeseen ja vedellä "leukoja" välillä niskan taakse, jotta saisi tuohon vähän monipuolisuutta.
[q]Kun mainitsit tuon omaan painoon nähden (+kehonhallinta), niin olettaisin esim. punnerrusohjelmasi sisältävän ainakin 6+ variaatiota punnerruksista (sama leuoille toki).[/q]
Tämä 100 punnerruksen tavoite ei vielä sisällä variaatioita, mutta toinen punnerrusprojektini kyllä sisältää niitä viitisen kappaletta. Eri asia onkin sitten jaksanko vetää molempia projekteja rinnakkain.
[q]Sit vedät vielä perään yhteisohjelman, jossa kehität coren niin kovaks et saat pidettyä ittes täysin vaakasuorana n. rinnan alueelta tuettuna ja siitä toki etenet jalattomaan punnerrukseen ruho suorana ;)[/q]
Um. Toki. :D
Nää lomat on tappoa nostokunnolle kun samaan aikaan sattuu vielä vähän epämääräinen vaihe treenikaudessa.
Punttisalilla käyminen ja lenkkeily on melkeinpä turhimpia asioita mitä tiedän. Tosin eihän kaikille ole suotu adoniksen vartaloa ja maratoonarin kuntoa kuten minulle
[q]ratas, 5.3.2009 19:55:
Ton rinnakkaisohjelmana on nykysin 200 vatsalihasta. Mun täytyy kyllä ihmetellä että miten helvetissä noi lähtötasotkin on määritetty siinä. Ainakin mulle tuli sarjaksi surkea, eli 30. Kuitenkin toi keskivartalo on ollut aikas kovassa rääkissä aina. Punnerruksia en kauheasti ole tehnyt, enkä esim penkkiä, niissä 52 lähtötaso.
[/q]
Ja mun täytyy kyllä ihmetellä, että minkälaisia vatsalihasliikkeitä tuossa tarkoitetaan? Ei kuulosta mun korvaan epärealistiselta tuo 200 ja 30 kuulostais aika vähältä. Ehken siis vain tiedä, mistä puhutaan...
kyllä, eilen juuri tein vatsalankkua ja perusliike on vatsapyörä. Ja kuulalla ne nyt saa rääkkiä joka tapauksessa.
Siirretty tuolt kevätkilonpudotus topikista:
[q][Nuclear]:
Onko siis ihan terveellistä korvata normaalia sapuskaa pillereillä ja erinäisillä jauheilla? Itse en ainakaan syö juuri kauheesti enempää silloin kun treenaan eli ku salilta tulisin himaan niin vetäisin tonnikalapurkit ja raejuustot naamariin vaan sen takia, että lihakset kasvais enemmän. Toi kuulostaa omiin korviini siltä, että elämää aletaan elämään oman ulkonäön mukaan tyyliin Iik en voi nyt syödä ku tos on 3,7% rasvaa.
Kait sitten koen ettei moinen elämä tunnu niin paljon elämiseltä vaan se pyörii vaan sen yhden asian ympärillä (tosin enhän mä tiedä miltä moinen elämä maistuu). Oon ainakin huomannu useimmilla ketkä on alkanu noita lisäravinteita vetelee niin heillä vaan nälkä kasvaa syödessään, koskaan ei oo tarpeeks lihasta ja aina vaan pitäis saada lisää. Herää vain kysymys et onks sillon homma menny jo överiks...[/q]
[q]GoA:
Onko se myöskäänm epäterveellistä? Ja myönnän kyllä että panostaminen syömiseen vie aikaa ja rahaa. Mutta toisaalta se tuo itselleen hyvän mielen juuri sen takia että on itsekuria tehdä jotain kunnolla. Ainakin omalla kohdalla saan tuosta hyvän fiiliksen ksoka esim. kouluun ei juuri motivaatiota riitä. Tosin mulla nyt on mennyt välillä treenikin koulun edelle.. [/q]
Niin en tiedä onko epäterveellistä, mutta olettaisin, että ruokaa ei voi korvata pillereillä. Jos jokunen on asiasta tietoinen niin vois jotain linkkiä laitella.
[q]Ja millä perusteella se sitten ei olisi elämistä? ihmisillä on erinlaisia harrastuksia ja eelämäntapoja. Toiset dokaavat, vetävät röökiä, bailaavat ja hengaavat kavereiden kanssa. toiset opiskelievat ja toiset treenaavat. Eiköhän homman nimi ole siinä että jokainen tekee sellaista minkä itse määrittelee elämäksi. Ja tottakai nälkä kasvaa syödessä. Saman asian huomaa helposti monessakin asiassa. Ei koskaan se yksi tuoppi kaljaa riitä tai ei koskaan se pari namua riitä. Ihminen ei ole juurikaan koskaan täysin tyytyväinen omaan tilaansa ja sitä pyritään aina jotenkin muokkaamaan. [/q]
En nyt tarkoittanutkaan ettei se olisi elämistä Suurena Totuutena vaan kyse oli omasta näkökulmastani. Tosin tää keskustelu ei kyl taida viedä oikein mihinkään =D
[q]Ja myönnän kyllä että välillä homma saattaa olla ulkopuolisen mielestä överiä jos asetan esim. treenin luentoa tärkeämmäksi tai että stressaa koulussa tai duunissa siitä ettei saa optimaalista ravintoa. Myönnän myös että koen itseni edelleen aivan liian pieneksi vaikka jotkut ovatkin sanoneet että olisin kehittynyt. Treeniä on edessä siis vielä reippaasti siihen mikä omasta mielestäni olisi ns. hyvä kroppa. Tärkeintä kuitenkiin omasta mielestä on se että olen itse tyytyväinen tämänhetkiseen elämään vaikka treeni ja syöminen aikaa veisivätkin.[/q]
Ehkä omat negatiiviset mielipiteet kehonrakentajista johtuvat siitä, että suht agressiivisilta ihmisiltä vaikuttavat normaaliin verrattuna. Esim. juurikin tuo kun heitä alkaa stressaamaan kun ei saa päivittäistä treeniannosta niin alkaa pinna olee kireellä.
edit: teksti on kyl järjettömän sekavaa ja lauserakenteet ihan hatuillaan, koittakaa saada selvää
[muokattu 26.5.2004 15:21]
[q]JussiS, 28.4.2009 15:40:
Supersarja = tehdään ilman lepoa liike ja vastaliike, esim ojentajat + hauikset
Pudotussarja = tehdään maksimimäärä toistoja, otetaan esim 1/2 painoa pois, taas maksimimäärä toistoja, taas 1/2 painoa pois, maksimimäärä toistoja jne kunnes ei enää jaksa.
Pakkotoisto = epäpuhdas toisto, esim penkissä toinen auttaa pari viimeistä työntöä ylös, kun itse ei enää jaksaisi toistoa tehdä
[/q]
Olihan nää kiva saada selkokielellä. Kiitokset tästä. :)
Yllätinpä itteni sillä et oon noista pudotussarjoja ja pakkotoistoja välillä tehnykki. Jee!
Rutistuksista on puhe siis. Kyllä mulla ainakin on niin hyvä tuntuma niissä että parilla kymmenellä on jo vatsat ihan liekeissä.
Mä voitin duunipaikan kautta puolen vuoden lipun Motivuksen VIP-Clubille joka sijaitsee autotalossa. Tää on niiiin juppia käydä siellä... mutta todellakin kelpaa. Puolen vuoden kortin arvo on 890 euroa joten ihan kiva voitto.
Laitteet säätyy itsestään mulle sopiviksi ja se muistaa mun sarjat kun ne on kerran niihin ohjelmoinut ja mullon sellainen avain jolla se tunnistaa mut. Sitten ne laitteet kertoo että mihin seuraavaksi jne.. Tosi upeat tilat ja sauna on loistava. Pyyhkeet ja pesuaineet tulee talon puolesta kuten myös kuulokkeet telkkareihin joita siellä on tosi paljon, joka juoksumatolla ja pyörällä omansa.
Saa nähdä viitsiikö enää tavalliselle salille kesäkuun jälkeen enää mennäkään kun tuo kortti umpeutuu *nauru*. On tullu kyllä otettua kaikki irti kortista ja oon pyrkinyt joka toinen päivä siellä käymään. Työntekijät muistaa nimeltä ja saa hyvää palvelua koko ajan.
Ainut huono puoli siellä on että siellä saa juoda limsaa ilmaiseksi niin paljon kun haluaa ja eihän ne himourheilijat siellä juo kuin vettä ja minä köyhänä ihmisenä yritän litkiä siellä mahdollisimman paljon ettei tartte sit enää himaan ostaa *igor*.
[q]josbe, 6.3.2009 10:28:
---
ratas, 5.3.2009 19:55:
Ton rinnakkaisohjelmana on nykysin 200 vatsalihasta. Mun täytyy kyllä ihmetellä että miten helvetissä noi lähtötasotkin on määritetty siinä. Ainakin mulle tuli sarjaksi surkea, eli 30. Kuitenkin toi keskivartalo on ollut aikas kovassa rääkissä aina. Punnerruksia en kauheasti ole tehnyt, enkä esim penkkiä, niissä 52 lähtötaso.
---
Ja mun täytyy kyllä ihmetellä, että minkälaisia vatsalihasliikkeitä tuossa tarkoitetaan? Ei kuulosta mun korvaan epärealistiselta tuo 200 ja 30 kuulostais aika vähältä. Ehken siis vain tiedä, mistä puhutaan...
[/q]
voi teitä ja teidän vatsalihaksia :) Tehkääpä enempi staattisia vatsalihasliikkeitä ni tollaset luvut jää unholaan ;)
On se vaan hölmön hommaa vedellä 100-200 vatsalihasliikettä ku toisella tapaa tehtynä saa saman tuloksen murto osalla tosta.
[q]GoA:
Jatketaan sitten keskustelua täällä' kun pari wannbe modea itkivät väärästä alueesta.
[/q]
Mulla on käsittääkseni aika vahva oikeus itkeä tuolla kun oon ko. topicin perustanutkin. Vai haluutko että mä tuun vaihtelun vuoksi jauhamaan tänne laihduttamisesta?*muhaha*
[q]JussiS:
Liikunta elämäntapana ei kyl IMO oo mikään huono vaihtoehto ;)[/q]
Mjoo, ehkä nyt sit määritellään toi elämäntapa =D Itse en haluaisi sellaista elämäntapaa jossa stressaannun jossen saa päivittäistä urheiluannostani
edit: tosin tässä vaiheessa voisin kyl sanoa, että varmaan kiviäkin kiinnostaa millasta elämäntapaa mä arvostan, ehkä ois pitäny vaan pitää pääni kiinni =D
[muokattu 26.5.2004 16:11]
Veikkaan, että Ronniella ei oo ensimmäisenä terveysriskinä toi ylensyöminen...Huippukehoilusta on urheilu kaukana*nauru*
[q]W78:
Laita kuva niin uskotaan....*slurps*
[/q]
Sähän alat kuulostamaan ihan alienilta :o
[q]orbitch:
Mä en kyl syö mitään lisäproteiineja, vaik se niin trendikästä onkin.. mä pärjään rahkalla ja raejuustolla. [/q]
se mitään trendikästä ole, lähinnä fiksua, laadukasta ja kustannustehokasta ;)
(ts. tulee todella kalliiksi syödä sama määrä proteiinia rahkalla ja raejuustolla kuin saada se puhtaana valmisteena vielä paremmalla aminohappokoostumuksella..)
[q]lohikarme, 6.3.2009 10:59:
On se vaan hölmön hommaa vedellä 100-200 vatsalihasliikettä ku toisella tapaa tehtynä saa saman tuloksen murto osalla tosta.
[/q]
Ei ollut kyse siitä, että tekisin sellaisia liikkeitä, joita tehdään 100-200 kerralla. Ihmettelin vain (mitä nyt jostain kuntotesteistä muistan kouluajaoilta), että minkälaisesta testistä tässä oli kysymys. Ei varmaan kuitenkaan sellaisista liikkeistä, joita ei ole edes mahdollista tehdä monta kymmentä.
Taitaapa vatsalihaksissa (kuten muissakin) olla, että siinä vaiheessa, kun tekee 20-30 toiston sarjoja on parempi lisätä vastusta.
Salilla katsellut, että todella monet ihmiset eivät käytä oikeaa hengitystekniikkaa apuna rutistuksia tehostamaan.
[q]Keba, 6.3.2009 13:00:
Taitaapa vatsalihaksissa (kuten muissakin) olla, että siinä vaiheessa, kun tekee 20-30 toiston sarjoja on parempi lisätä vastusta.
[/q]
Näinpä. Noin 15 kerralla on paljon hauskempaakin! Ei ehdi tylsistyä. :) Monesti kyllä näkee, että ohjatuilla tunneilla tehdään yhä semmosia yhden biisin mittasia liikkeitä.
[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]
No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää
[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]
Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii
[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]
Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?
Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön
[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että hiljaa hyvä tulloo! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]
Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee
[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]
No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)
[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]
Ylikunto
- « Edellinen
- 1
- ...
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- ...
- 96