puntti & sali
- « Edellinen
- 1
- ...
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- ...
- 96
- Seuraava »
Noniin... Tästähän alkaa vääntö, mutta laitetaan nyt kuitenkin....
Ehkä kuitenkin parempi etten jatka tätä vääntöä tän pidemmälle, syököön kukin mitä hyväksi näkee.
MUOKKAUS VIEL: Kyllä, minäkin syön sen ½kiloa vihanneksia päivässä.
Joka toinen päivä käyn telinevoimistelussa ja joka toinen lenkillä. Sitten vielä salilla about joka toinen viikonloppu. Voimistelussa tulee nätit ja symmetriset lihakset, kunhan ei treenaa liikaa. Kaiken lisäksi voi tuntea itsensä ketteräksi ja notkeaksi.
Ainut kakkeli voimistelussa on se, että hapenottokykyä pitää parantaa jossain muualla. Onneksi jaksan juosta.
Salin merkitys jää vähäiseksi, mutta kovasta pumppaamisesta tulee kiva olo, joten tulee käytyä.
Ruokavalioon en sano muuta kuin, että en syö karkkia, sipsejä, yms. juuri lainkaan. Ruisleipää ja puuroa!
[q]-Alex-, 24.8.2007 18:32:
---
OlliS, 27.7.2007 11:15:
Ja vielä mitä tulee hiilihydraatteihin:
erityisen haitallista on toistuva verensokerien heilahtelu esim. nopeiden hiilareiden vaikutuksesta (karkki, pulla, leivokset ym.). Näin saadaan aikaan jatkuva tulehdustila, jossa CRP (c-reaktiivinen proteiini, yleinen tulehdusmittari) on koko ajan koholla aiheuttaen mm. ateroskleroosia (valtimoiden kovettumista) ja tätä kautta sydän- ja verisuonitaudin kehittymisen.
---
Siis nouseeks CRP koholle aina, kun nauttii jotain nopeita hiilareita (esim. pussillisen karkkia)? Eipä noita nyt hirveen usein tulekkaan naposteltua, mut vois jättää varmaan kokonaan pois.
[/q]
Nousee, mutta ei lähellekään infektion tasoa (useita kymmeniä), mutta kuitenkin merkittävästi siihen nähden, että jos tankkaa jatkuvasti sokeripitoista ravintoa, on pieni verisuonien tulehdustila jatkuvasti päällä.
[q]Kon-tiki, 13.3.2008 16:32:
---
Mar6,
Muutamasta lähteestä oon kuullu että rautaa ei etenkään urosten kannata huvikseen popsia, sen lisäksi/takia että sen puutos miehillä on aika harvinaista jos syö vähänkään kunnolla ja mahdollinen puutos kannattaa varmistaa verikokeella. Naisilla tuo on taas yleisempää kuten arvata saattaa.
---
Mun poikaystävällä oli reilu 10 v. sitten lääkärin verikokeella toteama anemia, taustalla paasto, jota hän noudatti senaikaisen tyttökaverinsa seuraksi. Eli sattuu anemiaa miehillekin, yleisimmin itse asiassa niille miehille, jotka treenaavat salilla lujaa -> elimistön rautavarastot hupenee. Eli siksi laitoin huomautuksen aiheesta tähän topikkiin.
Menemättä yksityiskohtiin, niin oman fysiikkani monia osa-alueita kuvaa ilmaisu "voimakkaasti vaihteleva". Joka kevättalvi on kuitenkin ollut kevätväsymystä kehossa ja siihen aiemmin mainitut rautauutteet ovat auttaneet. Samoin kundikaverin kevätväsymykseen. Ollaan tosin ovo-laktovegetaristeja joilta punaiset lihat jää syömättä.
---
Oikeastaan itse en voi olla liikaa suosittelematta B vitamiineja sekä omega 3 rasvahappoja, harva meistä syö kunnon "rasvaista" kalaa kolmeen kertaan viikkoa jotenka kalaöljy voi olla paikallaan. Itse popsin B12 ja B6 vitamiineja sekä kalaöljykapseleita päivittäin ja olen huomannut merkittävän edistyksen terveyden ja ennenkaikkea mielentilaan.
---
Itse olen tavallaan ihan tyytyväinen, että mulla on kala-allergiaa. Kalaöljykapselien öljy kai on jollain lailla puhdistettu, tai mist mä tiedän, oletan vaan, mutta kun miettii Itämeremme kuntoa niin ei kyl huvittais syödä siellä kasvaneita suuria kaloja, vaikka voisinkin! Mun vaikutelma on, että Itämeren suunnalta tulevan lohen syöntiä vois toisaalta välttää, koska niissä on myrkkyjä niin paljon et ei muuta kun puristaa lohen kainaloon niin saa kuumemittauksen kaupan päälle.
Eli olen tyytyväinen kylmäpuristettuun, kotimaiseen pellavaöljyyn, vaikkei se maku nyt niin häävi ole. Omega-3:ea ja 6:tta saa paljon ja oikeissa suhteissa.
[/q]
Joo, noissa olosuhteissa kyseisen aineen puutos on varmasti todennäköisempää ja etenkin kun ravintoketjussa ei ole niitä yleisimpiä lähteitä. Noiden kapseleiden laatu vaihtelee kyllä tosi suuresti kuten valmistusmenetelmätkin eli molekyyli+ tyhjiötislattu kalaöljy sisältää tietääkseni vähemmän näitä ympäristömyrkkyjä kun perinteinen pelkästään molekyylitislattu versio. Väittävät siten tuon uudemman E-epan olevan parempaa etenkin puhtaudeltaan. Onneksi ei ole siis ihan pelkkää muussattua ja kokoonpuristettua norssilohta jäteöljyllä höystettynä
Jee ostin Phase2:sta, huomenna näkee mite hyvi imeytyy! *nauru**hihu*
UFS:n omistaja sano ettei siitä oo mansikkaa, koska siin mikäsenytoli-ainesosa maistuu iha lakritsilta. No, mahtaa tulla kulinaristinen makuelämys silti ku seo maustettu suklaaks...
aamupaino kinnaa karvan yli 90 kilossa.
Toisaalta viimeviikolla tuli tehtyä yhteensä 60km reipasta kävelyä lumella ja jäällä ja 4x kuntosalia. tästä kevättä kohti jää ensin pacifiquen jälkeen alkoholi pois, sitten vähän puhdistusta kehoon, ja intervalli treenit mukaan ohjelmaan. uskoisin että saan painon pudotettua jonnekin 85kg kohalle tosin se vaatii paljon duunia.
pari kiloo nyt lähtenyt. Samalla lihakset on kyllä hirveessä pumpissa (nestettä ja verta lihakset täynnä) eli kai sitä rasvaa on palanut enemmän kuin vaaka näyttää.
Eilen meni kuparinenkin rikki eli 100kg penkistä :D
[q]laite, 5.3.2009 08:47:
---
hrdkvr, 5.3.2009 08:30:
pari kiloo nyt lähtenyt. Samalla lihakset on kyllä hirveessä pumpissa (nestettä ja verta lihakset täynnä) eli kai sitä rasvaa on palanut enemmän kuin vaaka näyttää.
Eilen meni kuparinenkin rikki eli 100kg penkistä :D
---
Argh, mua tuskastuttaa ihan hirveesti tällä hetkellä se, että en ehdi treenaamaan tarpeeksi paljon jonka takia penkkitulos on jämähtänyt tuoho oma paino + 10kg tietämille (eli about 90 kiloon). Pitäis päästä treenaamaan enemmän maksimipainoilla, mutta kun tulee käytyä yleensä yksin salilla niin varmistajaa on vaikea saada. Ja duunireissut katkoo aina tota hyvää treeniputkea, joten tulokset junnaa senkin takia paikallaan...
Mut tulipa käytyä taas aamulla salilla, teki taas helvetin hyvää!
[/q]
mäkin käyn yksin salilla mutta tähän on apukeino
smith
Eli se laite jossa tanko liikkuu kahden tolpan välissä. Pistä penkki sen alle ja stopperit tolppiin rinnan kohdalle niin voit nostella maksimeita yksinäsi. Mäkään en ole varmaan 10 vuoteen maksimeita koittanut mutta eilen oli niin energinen olo että päätin kokeilla kun sarjat 75 kilolla nousi niin helposti 10 kertaa.
[q]Epicuros, 5.3.2009 08:53:
Siis meinaatteko te yleensä sillä, et paljon nousee ykkösellä vai paljolla te vedätte sarjoja?
Joka kerta, kun joku tulee kysyy multa "paljon nousee penkistä?" ni mä sanon 40 tai 300. Koska sillä tuloksella ei ole käytännössä mitään väliä :D
[/q]
no ykkösellä
eihän sillä mitään väliä olekkaan mutta 100 kiloa on vaan pidetty kultaisena voiman mittarina
[q]JussiS, 5.3.2009 09:03:
---
laite, 5.3.2009 08:47:
Pitäis päästä treenaamaan enemmän maksimipainoilla, mutta kun tulee käytyä yleensä yksin salilla niin varmistajaa on vaikea saada.
---
Ihan maksimilla ei välttämättä kannata treenata mut joku 4x6 on aika hyvä. Itse ainakin pyydän välillä jotain tuntemattomia varmistamaan, jos olen yksin treenamassa. Jos ei salilla ole ketään muuta, niin käsipainoilla on hyvä vetää penkkiä. Oma tulos nousi selkeästi kun treenasin välillä pari kuukautta käsipainoilla, niistä tulee huomattavasti enemmän tukilihakset käyttöön.
[/q]
Tasopenkki on käsipainoihin verrattuna ihan paskaa :) Ite teen tosi satunnaisesti tasopenkkiä... eli käsipainoilla mennään. :)
Kyl mun mielestä esim 10 toistoa omalla painolla penkistä on huomattavasti parempi vertailukohta, kuin absoluuttinen maksimi. 100 kg saa penkistä ylös aika helposti kuitenkin ja jollekin satakiloiselle jätkälle toi on mielestäni aika huonokin tulos vielä... Tietty maksimipainoilla on kiva leveillä jos se nyt sattuu olemaan enemmän kuin muilla :P
[q]Super-Kerttu, 1.10.2007 07:27:
Ostettiin sauvakävelysauvat! Vedettiin eilen 1h 45min lenkki..*hikoil* Kyllä se liikunnasta kävi.. Nyt on pakarat ihan hellinä..*nauru* Suosittelen oikeasti lämmöllä kaikille.. Mukavaa yhydessä oloa, kunto kohenee, ja rasva palaa vauhdilla!
Muutenkin treenaus alkanut taas maistumaan.. Tässä onkin olleet reilun viikon kaikki lihakset hellinä, kun ollaan uutta saliohjelmaa käyty läpi! Ihanaa! Kesän laiskottelut jätetään taakse ja kohta ollaan taas huippu kunnossa..*justjoo* No toivotaan ainakin niin..*tirsk*
[/q]
Meillä oli intissä joskus aikoinaan "sauvakävelyä". Näki siitäkin lajista ihan uuden puolen´, joku sauvakävelyjärjestön tyyppi oli vetämässä. Vedeltiin maastossa sauvojen kanssa ylä- ja alamäkiä , välillä spurtteja jne .. Todella rankka laji.
[q]JussiS, 5.3.2009 09:20:
Kyl mun mielestä esim 10 toistoa omalla painolla penkistä on huomattavasti parempi vertailukohta, kuin absoluuttinen maksimi. 100 kg saa penkistä ylös aika helposti kuitenkin ja jollekin satakiloiselle jätkälle toi on mielestäni aika huonokin tulos vielä... Tietty maksimipainoilla on kiva leveillä jos se nyt sattuu olemaan enemmän kuin muilla :P
[/q]
Testo ja raudo tekee kymppejä 200kilol hei!!!!11!11oneone
[q]lohikarme, 5.3.2009 09:41:
---
JussiS, 5.3.2009 09:20:
---
Testo ja raudo tekee kymppejä 200kilol hei!!!!11!11oneone
[/q]
AST pilaa kaikki hyvät threadit!11!1
Mua kans naurattaa kun kerron jollekin et käyn salilla ni eka kysymys on: "No paljos nousee?" :D
Niinku se oli salil käymisen tarkoitus, pääsee leveilee mitä nousee penkist :D
[q]Minnalilla, 7.4.2009 13:05:
Ai ei voi seuraavana päivänä tehdä :I voikohan muuta urheilua sitten aivan normaalisti tehdä? Ja kuinkakohan tuo HIIT -treeni onnistuu salin yhteydessä? tietoa?
[/q]
Joka toinen päivä (tai 3 kertaa viikossa, itseasiassa) tuota pitäisi tehdä. Itse teen salin jälkeen nuo, ja toimii ihan hyvin, vaikka maksimaalisen hyödyn saamiseksi olisi paras tehdä aamulla heti tyhjään vatsaan. Muu urheilu kyllä onnistuu, mutta kroppa on aika kovilla. Kannattaa mennä sen mukaan miltä tuntuu, HIIT kyllä ilmottaa itsestään jos kroppa ei ole valmis urheiluun.
onkos jätkillä testot kans hanskassa kun tollaset agggrot lähtee kun ilmoitan saavuttaneeni itselleni asetetun tavoitteen. sinänsähän penkki on tosi yliarvostettu liike, jota en edes paljoa treenaa, mutta 100 penkkitulos on mielestäni aika yleiskäsitys johon ei kynäniskojen puolustelut auta
Dude.. :D
Ei toki ollut mitään aggroilua sua kohtaan vaan yleisesti ihmettelen juuri tuon kyseisen liikkeen merkitystä, kun puhutaan puntista. Eikä tietenkään ole väärin ilmoittaa siitä yleisesti, et saa tavoitteensa rikki.
Onneks olkoon siitä :)
Ei toi 100 nyt niin paljon oo. Mä tiedän tytön joka teki 6toistoo 90kg:lla :)
[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]
No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää
[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]
Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii
[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]
Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?
Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön
[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että hiljaa hyvä tulloo! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]
Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee
[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]
No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)
[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]
Ylikunto
- « Edellinen
- 1
- ...
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- ...
- 96