puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]Sand3, 11.1.2007 12:27:
tänään on viimeinen tunti CMS salilla...neljäs treenipäivä tulee tänään ja olo on ihan mahtava...taas heräs se urheiluhenkinen tyttönen, harmi vaan et se nyt sitten taas sammuu, kun muuton takia ei enää pääse käymää tällä salilla ja uudella paikkakunnalla ei ole tuollaista kunnollista ja kivaa salia...
[/q]

Mihinkäs sä muutat? Luulisi että melkein kaikkialla on jonkinlaisia saleja ainakin, ja itsehän sitä ohjelmansa useimmiten tekee.

Kai se pitää aloittaa treenaaminen, jos haluaa kesäksi edes jonkinlaiseen rantakuntoon. Kertokaa miten sitä kannattais syödä (kalorit/pvä), että sais ghetto-bootyn/tekno-mahan pois, mutta samalla pitäis saada lisää lihasmassaa. :)

[q]Zeratul, 28.4.2009 15:23:
Joku ystävällinen vois vielä tarkentaa selväks suomenkieleks näitä käsitteitä "supersarjat, pudotussarjat, pakkotoistot" nii saa kaikki muutki jotka sattuu lukemaan vinkkiä treenaamiseen.[/q]
Supersarja = tehdään ilman lepoa liike ja vastaliike, esim ojentajat + hauikset
Pudotussarja = tehdään maksimimäärä toistoja, otetaan esim 1/2 painoa pois, taas maksimimäärä toistoja, taas 1/2 painoa pois, maksimimäärä toistoja jne kunnes ei enää jaksa.
Pakkotoisto = epäpuhdas toisto, esim penkissä toinen auttaa pari viimeistä työntöä ylös, kun itse ei enää jaksaisi toistoa tehdä

Päivän vinkki: Kannattaa välillä vaihtaa lajia! :)

Itse olen aina ollut vannoutunut "Ei ryhmäliikuntaa, kiitos!" -tyyppi, mutta nyt yhtäkkiseltään body pumpit, power boxingit yms. hyvin ohjatut tunnit tuntuvat tosi mukavilta. Jaksaa paremmin treenata päivittäin, kun on tiedossa tunti, jolle on "pakko" mennä, kun on ilmoittautunut.

Tietty sekin vaikuttaa, että täällä ohjaajat ovat todella ammattitaitoisia ja kannustavia tehden tunneista mukaansatempaavia.

[q]Bellezaaa, 4.3.2007 13:11:
---
egmondo, 4.3.2007 13:05:
käyn salilla 4 kertaa viikossa luonnossa on kiva olla*tirsk* kiipeily... jonkun pitäis opettaa mua*hih*
ja lenkeily menee samassa tuon "luonnossa olon kans*tirsk*
Meidän pitäis tavata joskus

---

Hmmm...
yeps...niiin pitäis*hihu*
[/q]

it`s a date?*vink**tirsk*

Kesäksi kuntoon -kampanja mullakin menossa. Mielenterveysongelmien kanssa tuskaillessa hiipineet liikakilot ois saatava pois, entiset vaatteet ei mahdu päälle, enkä haluais laittaa koko vaatekaappia uusiksi sen takia, että tarvin isompia kokoja. Parempi ois laihtua entisiin mittoihin.

Viime tiistaina kävin elämäni ekaa kertaa bodypumpissa, ja tänään on eka päivä, että pystyn kävelemään normaalisti. "Hieman" olleet lihakset kipeänä Oon käyny joskus salilla ja treenannu kotosalla vapaiden painojen kans, mutta koskaan en oo saanu itteäni noin kipeäksi. Olen myös käyny vastikään uinnin tekniikkakurssin, ja onpahan ihana käydä uimassa, kun osaa oikeat tekniikat. Perhonen oli tosi kivaa ja yllättävän helppoa, vapari taas yllättävän vaikeaa, ainakin mulle. Vielä kun sais unholaan jääneen kuntonyrkkeilyharrastuksen elvytettyä, niin johan alkais kroppa timmiytyä

Pakko jumppaa ja treenaa läpi vuoden, selkäranka niin heikossa hapessa että jos ei pidä lihaksia ympärillä kunnossa niin saa popsia buranaa kiitettävästi.

Toisaalta hyvä toisaalta huono .. riippuu näkökulmasta.

Nimim: Koukussa treenaamiseen

möykky is not for sale!

On kokemusta kuulailusta.
yleisesti 16kg varmaan ihan hyvä aloituspallo, saa tekniikat kuosiin. Perusheilautuksissa jne varmasti jää useimmilla aikas nopsaan pieneksi mutta sitten taas suuri joukko yhden käden liikkeitä vaatii inhimillisen aloituspainon.
Omaan käyttöön ei ole tarvinnut olla samankokoisia kahta kappaletta, tykkään tuota keskivartaloa rääkätä ja mikäs sen parempi kuin eripariset pallot kahden käden liikkeitä tehdessä.
Kuulat on harjoittelu.net:n lujateräs-mallia, ufs myy myös. nyt hallussa 12-16-20-24.
Kuulan valintaan sopivia verrokkiliikkeitä ovat mielestäni maastaveto ja varsinkin raaka rinnalleveto. Itsellä taisi olla noi about 180/92 (mave/rive) kun ostin tuon 16kg:n. Se oli mielestäni ihan hyvä aloituspallo, parempi keskittyä ja tehdä rauhassa kun riuhtoa liian isolla itsensä rikki. Jos on kovat voimatasot niin 20kg voi olla myöskin ihan toimiva, mutta havainnot tuolla ohjatuissa kuulatreeneissä on ollut sellaisia että keskimäärin miespuoliset tekee tolla 16kg:lla.

[q]La Petite, 10.4.2008 07:27:
Uusin innostus on functional training, jossa heilutaan kahvakuulien kanssa
[/q]

Kauanko oot käyny ja mitkä on olleet vaikutukset? Kysyn, koska mulla oli viime loppuvuonna muutaman kerran personal trainer ja tehtiin vähän kahvakuulallakin töitä. Välitön tuntuma oli, että nyt saa töitä yhtä aikaa suuret lihasryhmät ja core, mut miten pitkällä tähtäimellä, en tiedä.

Kun nyt näkyvät perustaneen functional training -salin tonne meidän naapuriin.

[q]vaavu, 20.4.2007 17:35:
...Nimittäin noissa suorissa kyykyissä ongelmaksi alkaa tulla, että hartiat hajoavat ennen reisilihaksia, kun tanko porautuu kyykätessä epäkäslihaksia vasten. Ja sarjan lopuksi ei jaksa pungertaa käsillä tuota 20kg+tanko -settiä pois hartioilta turvallisesti. Pelottaa vaan, taitanko niskani tankoa pois heivatessa. :(
[/q]
Mul on vähän sama homma. Toimistopäivän jälkeen tarttis melkeen riehua ensin niihin hartioihin vähän enemmän verta liikkeelle ennenku tömäyttää siihen päälle vielä painot... Vaikkei tosta kahestakymmenestä nyt juuri tarvikaan nostaa, niin silloin kun pistin 12,5 molemmille puolille, ongelma oli tosiaankin enemmän hartioissa kuin jaloissa.

Ps. Se tanko pitää muuten parin tömäkän hengenvedon jälkeen hyppäyttää jalkajoustolla ilmaan, siitä vasta käsien varassa ylös, ja karata itse sieltä alakautta SAMALLA AIKAA pois-vips-, ja lopuksi ottaa sitten hulluna tos rinnan yläpuolella vastaan kun se tulee alas. Sille niin hallitusti, kuin vaan voit kuvitella*vink*

[q]yusu, 9.4.2008 13:52:
---

---

Juu ymmärrän. Pitäähän treenin olla mielekästä, et sitä jaksaa päivästä toiseen vetää. Mutta esmes noissa 2-jakosissa onkin ideana, ettei treenata paljoa kerralla, eikä vedetän loppuun asti. Tällöin paikat palautuu nopeammin ja päästään treenaa nopeammin uudestaan samat lihat.

[/q]

Mä tykkään tehdä ne loppuun..*hymy* 2-jakonen ei toimi eikä 3-jakonen, oon testannu..Parhaita on 4 ja 5 jakoset.*hymy*

[q]niomic, 30.5.2007 18:08:
---
Jammailija, 26.4.2007 14:29:
Kunto on noussu kohisten ja kiinteytyny 11 km:n lenkkien myötä ja pitkäjänteisellä salikeskittymisellä. Muutin sarjoja snadisti pidemmiksi. Mut juoksun myötä on alkanu polvet oikuttelee. Samoin lonkan koukistajassa on ihme vamma ja välillä joudun kävelemään heiluen kuin vanha ukko. No mut, kyl mä keinot keksin. Nyt kun en sairastelisi ennen kesää, ni voin olla tyytyväinen talven treeniini*super*.

---

Kiinteys :) Sen ohella et muualla kuin metsässä ja kallioilla juokseminen on tylsintä evö, ni juokseminenhan on pahimmillaan erittäin rasittavaa koko alavartalolle. Huonolla juoksutyylillä, varusteilla ja esim. pienillä vartalon epäsymmetrisyyksillä voi saada enemmänkin damagea aikaiseksi ja kuluttaa varsinkin liitoskohtia aivan ennenaikaisesti. Tästä syystä paljon suositeltavampaa olisi harrastella esim. pyöräilyä, rullaluistelua tai gymeillä käyttää pyöreiden liikeratojen "juoksu"laitteita. Itsellä on nuoruuden jalkapallo- ja salibandyharrastuksista jäänyt ns. löysät polvet, joita olen yrittänyt koko ajan vahvistaa. Polvi siis ei pysy kunnolla kiinni esim. juostessa portaita ylös tai uidessa rintaa ja portaissa tuo onkin isompi homma kun voi yhtäkkiä pettää alta jos ei ole varuillaan.
[/q]

Mainostettakoon että penikkatauti (intissä tarjottiin teettettyjä pohjallisia) ja polvien oireilut ovat täysin poissa viiden kuukauden aktiivisella astangajoogaamisella. Ennen en pystynyt kivuitta juoksemaan montaa kilometriä, nyt lenkkeilen tähtäimessä maraton :) (:

http://www.getwow.com/

[q]Wiko, 4.9.2009 11:33:
[/q]
No ei toi nyt ohjelmana ihan typerältä vaikuttanut, mutta että 12 viikossa... :P

Kaikki sama info löytyy kyllä ilmaiseksikin netistä, esim UFS:n sivuilta.

[q]Wiko, 4.9.2009 11:33:

[/q]
Mikä WOW? World of warcraft? :D

eipä oo itelläkään ikinä ollut yli 100kg tangossa. kroonisesti tulehtunu tms noi rintalihaksen ja olkapäiden liitokset kun tekee näppiksellä ja hiirellä niin paljon. tilasin itelleni evoluent hiiren jossa kämmen saa olla pystyasennossa. niin saa nähdä jos se vaikuttas positiivisesti.

joskus kun söin muun syyn takia tulehduslääkkeitä niin pystyi hetkellisesti tekemään paljon isommilla painoilla rintaa.

edit: ettei mee offariksi, niin tänään salille!!

Ite en laske kertoja viikossa vaan käyn jokatoinen päivä.
Siin jää aina väliin päivä aikaa palautua tai sit tehä jotain aerobisia tyttöjen juttuja.

Ei nois mitää naurettavaa ole, nuo on tapoja treenata salilla, ei mitää megasuperhypermoveyourass jumppatunteja

[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]

No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää

[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]

Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii

[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]

Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?

Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön

[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että ”hiljaa hyvä tulloo”! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]

Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee

[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]

No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)

[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]

Ylikunto

O