puntti & sali
- « Edellinen
- 1
- ...
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- ...
- 96
- Seuraava »
Motivuksella on nyt tultu käytyä noin 1½ vuotta, koska firmalla on sopimus sinne, et työntekijät saa käydä ilmaiseks. Onhan se ihan jees paikka ja aika usein ei joudu jonottelee laitteisiin. Tietty illemmalla sit siel on porukka enemmän, mut kun heti työpäivän jälkeen menee niin väkeä ei oo niin paljon. Illemmalla on paljon vaikeampaa saada itseään niskasta kiinni. Aika paljon sitä on oppinu eri liikesarjoja ja myös kokeillu uusia. Tällä hetkellä menos pidemmät toistot 2-3 kuukauden ajan, sit taas siirtyä lyhyempiin ja raskaampiin.
mites porukoilla on tuo HST toiminu??!? ite voin kyl sanoo, et omal kohdal ainaki on toiminu, mut tosin en tuota ohjelmaa tee ilman omia modauksia ;) tulokset on noussu ja paino kanssa:) yksijakoisena tuli hieman ehkä liian kiire tehdä kaikki mitä tarvii, mutta kaks jakoisena ehtii hyvin, kun jakaa fiksusti.. piruuttani koitin yhden kerran vanhaa legendaa, eli ei mavea ja kyykkyä samana päivänä, ja totta se on.. jos molemmat tekee kunnolla, niin ei samana päivänä..
muutama kierto HST tehty, mutta taas tuli ikävä sarjojen kunnolla loppuu kiskomista, negatiivisia ja pakkoja.. kertokaa omat kokemukset HST:stä, tai jos joku on koittanu west side barbellia, niin olisi mukava kuulla miten muilla se on toiminut :) ja onko muuten sitten ollut muilla huomattavia apuja lankkupenasta, boxkyykystä tai pukkivedosta?
[q]JereBBA, 15.6.2006 09:45:
jaa eli nyt ois pien kesä pumppi menos pari kolme kuukaut'
koit' piruuttas HST:tä...iha mukava setti :)
[/q]
Toi HST on aika raskasta settiä, vaikka siinä onkin niitä lepopäiviä. Jos ymmärsin oikein niin siinä tehdään kolme kertaa viikossa koko kroppa läpi kuuden viikon ajan. Mulla se tarkottais et yks salikäynti kestäis 3-4h, kun nyt 1-2 liikesarjan teko kestää 1-1,5h. Ei sitä jaksais olla iltaan saakka työpäivän jälkeen :) Vai onko sulla jotenkin erilainen ohjelma? Mä en ite pidä mitään kauhean tarkkaa ohjelmaa, mut silleen et 3 eri liikesarjaa per lihasalue ja teen 2 lihasaluetta per salikäynti.
edit: typoja
Biitsikunto löytynyt yhtäkkiä yllättäen capoeirasalista
jopa mun hieroja eilen ihmettel, kun mun keho on niin muuttunut = nesteet poissa :)
hyvä mieli
[q]Mellu-, 27.9.2006 18:25:
mikä on mielestänne sopiva ikä aloittaa punttiharjoittelu?
[/q]
12. Tai aikasemmin. Jos tähtää sen alan kilpailu-uralle. Täytyy vaan olla hyvä valmentaja joka tietää mitä tekee.
TJEU : 50-kiloinen 14-vuotias, 90kg tempaus yms. nannaa. (Neljäs "esiintyjä".)
Edit : Karvan alle 4x oma paino syväkyykystä
Pitkästä aikaa täällä o/ Kivasti on alkanut treenit kulkemaan ja mieli on pysynyt vähän paremmin kasassa, kun on päässyt purkamaan turhautunutta energiaa pois. Tuloksia on ihan turha odottaa kortin lyhyyden vuoksi, mutta näillä treeni määrillä jos mennään (3-5 kertaa viikossa) niin ainakin itselle tulee parempi mieli. Vielä kun saisi ruokajutut kohdalleen niin olisi hyvä!
tosta treeni musasta sen verran et mulle käy kaikki, kuhan se musa ei oo mitään oopperaa tms, ja kuhan se soi sen verran lujaa että uskaltaa huhkia rauhassa. kävin just sellasella "äänettömällä salilla" eli esportissa ja rupes ahistaa treenaaminen kun tuntu että ei uskalla vetää ees henkeä ku pelkäs että kaikki rupee tuijottaa. :D
tosin mielellää se musa kuitenkin sellasta mistä saa energiaa joka on "äijjä-musaa" ja mikä saa vääntämään täysillä.
Cjet & LaPetite, jos tuo kaikki-tänne-nyt-heti-vine! juttu oli mulle suunnattu, niin aika metsään meni...
Useita vuosia kuitenkin on tullut salilla käytyä. Aika on mennyt lähinnä täysin liikkumattoman nuoruuden vahinkojen paikkailuun ja jonkinlaisen perusvoiman kehittämiseen. Kroppa voi ehkä jonkun muun mielestä olla paremmassa kunnossa kuin random jätkän kadulta, mutta paskat siitä.
Jos itselle ei kelpaa tulosten puolesta niin eihän se kivaa ole.
Ärsyttää lähinnä kun kohta kymmenen viikkoa yrittänyt juurruttaa painonnoston (siis tempauksen ja rinnallevedon&työnnön) liikeratoja itseensä, mutta parannusta ei vain ole tullut juurikaan. Ei sitä treenaamista pääse edes aloittamaan ennen kuin osaa ne liikkeet.
Mä treenaan nykyisin kaksjakoisella, mut en vissiin ole ihan vielä siihen tottunut, koska kroppa on kuin pesismailalla hakattu joka kerran jälkeen
Toisaalta toi sopii just siks kivasti, että tykkään käydä myös ryhmäliikuntatunneilla
Uusin innostus on functional training, jossa heilutaan kahvakuulien kanssa
Jotenkin huomaa, että kesä on taas kulman takana. :) Tässäkin threadissa on vaihteeksi elämää. Talvella ihmiset eivät joko treenaa, tai sitten eivät vain jaksa puhua asiasta.
[q]Jna, 9.12.2006 00:22:
Josko vaikka sit sais niit leukoja sen yhden..*igor*
[/q]
Mun pitäisi ehkä harjoitella punnertamaan enemmän, kuin yhden vaivalloisen noston. Väärä tekniikka, I presume (and hope). :D
[q]**JenKKis**, 9.12.2006 17:01:
ei se elopainosta oo kii, vaan selkälihasten voimasta
[/q]
O__o mä vedän tietääkseni itseni sinne tangon yläpuolelle lähinnä käsien lihaksilla
..mut eipä noita kyl mullakaan paljoa mee oiskohan tekniikasta kiinni.
2005 kesäl tuli oltua kyl hyväs kunnos... Kävin säännöllisesti salil ja vetin protskuja ja söin terveellisesti.
Intin jälkeen en oo muuta kuin kaljatuoppia nostellu.... Pitäis kyl vähän alkaa taas satsaa.... :/
[q]BTW minkä saliketjun ohjelmassa noi BodyJam -tunnit on?
[/q]
No ainakin Top Quality Clubit niitä vetää... Turussa ainoastaan Nautilus. Harmi kyllä, koska tanssinharrastajia varmasti kiinnostaisi enemmänkin... nyt meillä tanssii siellä vain sekalainen joukko pulliaisia - minä mukaan lukien.
Täältä näkee tarkemmin, mistä löytyy.
Edit. lisätty linkki...
Bulkkikausi menossa.. Paino n. 117 kg ja vielä pitäs ahtaa noit kaloreita ennen dieettiä... Kyl maha kasvaa, mut niin myös harjoituspainotkin... Kyykky noussut 30 kg 2 kk.. Ens vkolla 2 markkaa rikki... No, olen kyl aikamoinen laiha läski vielä... Eli solkkuun mars, sillä ruskea läski näyttää paremmalta kuin valkoinen!
ei joo, mutta vois näyttää vähän huvittavalta salilla
[q]yusu,
Tottakai treenaamisessa on kyse oman kropan kuuntelemisesta, mutta kyllä mä annan mieluummin lihojen palautua kunnolla, ennen ku lähen niitä uudestaan rasittamaan. Koko kropan voi treenata vaikka 3 kertaa viikossa läpi, mutta sillon sarjoja ei vielä lähellekkään failurea ja niitä tehdään muutenkin vähemmän. Ite treenaan tällä hetkellä 2 kertaa viikossa kaikki lihat läpi.[/q]
Sä et nyt lukenut mun vastausta kunnolla :)
3-4 vuorokauden välein tehty yläkropan treeni on melkeinpä optimaalinen kun joukossa ei ole vahvasti keskushermostoa rasittavaa harjoitusta (esim. maastaveto).
[q]Ihan hyvältähän toi näyttää. Mutta esmes perjantailla on yhtä paljon sarjoja rinnalle ja selälle. Ite tekisin selälle melkein 2 x enemmän sarjoja, ku rinnalle (kyseessä kuitenka aika paljon isompi lihasryhmä). Hauiksille 2 sarjaa? Punnerruksia tulee aika paljon (kapeepena, pystärit, vinopena). Joutuu olkapäät aika koville.
[/q]
Punnerrusliikkeissä on kuitenkin välissä palautumisaikaa riittävästä eikä ainakaan itselläni ole ollut minkäänlaisia olkapääongelmia, päin vastoin.
Selkä kokonaisuudessaan on suurempi lihasryhmä kuin rinta, mutta jos vertaat pelkkää yläselkää ja rintaa, on kokoluokka suurinpiirtein sama ja mekaniikan kannalta nämä ovat tasavertaisia ja vastakkaisia liikesuuntia tuottavia.
Kuten itse tuolla aikasemmin totesit rasittuu hauis jo vetävissä selkäliikkeissä joten miksi raastaa niitä ylimäärin pieneen kokoon verrattuna kun ne kuitenkin rasittuvat tarpeeksi.
[q]
Välillä kantsii funtsii ja välillä rykii..kunhan tulee lihaa ;-)
[/q]
Toi on yksi aspekti, itse keskityn mielummin funktionaalisiin ominaisuuksiin: liikkuvuuteen, nopeuteen ja voimaan sopivassa suhteessa.
tuplat..
Joo toki vakuuttaa ja treenaamisessa pitää aina ottaa huomioon yksilölliset resurssit.
Eiköhän me loppujen lopuksi ihan samaa kieltä puhuta treenaamisen suhteen, pientä nyanssivaihtelua kuten kuuluukin olla ;)
Toi mun postaama ohjelma oli vaan yksi esimerkki niistä mitä tulee käytettyä, rotaatiossa on erilaisia ohjelmia, joissa sarjapituudet, sarjojen määrä, toistojen tempo ym. seikat vaihtelevat.
Heti kun huomaa, että nyt rupeaa tökkimään alkaa olla ohjelman vaihto edessä.
Kun aloitan saman ohjelman kanssa uuden rotaation, en suinkaan jatka siitä mihin edellisellä kerralla jäin, vaan pyrin arvioimaan n. 70% tehon sen hetkisestä 1RM:stä ja aloitan siitä tavoitteena nostaa joka harjoituksella toistokuormaa esim. vinopenkissä 2.5kg enemmän ed. kertaan verrattuna. Ideana siis jatkuva nousujohteisuus.
N. kerran vuodessa tulee otettua täysin palauttava treenijakso (3-4 vkoa), jolloin viimeistään ehkäistään keskushermostoa ja lihaksia mahd. uhkaava ylikunto ja palaudutaan kunnolla.
Ja vaikka kaikki tämä saattaa paperilla kuulostaa hienolta, ei sitä mitenkään pysty juuri näin orjallisesti kaikkea noudattamaan; aina on sekoittavia tekijöitä niin työn, terveyden, ihmissuhteiden osalta.
Pääasia että on hyvä fiilis siitä mitä tekee, eikä jää junnaamaan paikalleen sitä tuttua ja turvallista, vaan hakee välillä rajojaan ja kokee onnistumisen riemun (ainakin joskus :).
Ja ehkä tärkeimpänä aspektina treenaamiseen liittyen on siitä heijastuva hyvä olo niin henkisesti kuin fyysisestikin sekä terveydelliset näkökohdat.
My 2 cents.
[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]
No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää
[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]
Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii
[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]
Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?
Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön
[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että hiljaa hyvä tulloo! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]
Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee
[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]
No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)
[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]
Ylikunto
- « Edellinen
- 1
- ...
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- ...
- 96