puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

1 tai 2 kertaa viikossa salille/power bodyyn/cross pumpiin ja 2-4 päivänä crossingiin riippuen viikosta, olotilasta ja muista kiireistä.
Uusin kokeilu on chi ball:a ja siit tuli ihanan rento ja hyvä olo. Kannattaa kokeilla!*vink*

[q]isokeksi, 30.3.2008 21:31:
Mitä voi tehdä tälle lihaskivulle, kun venyttely ja rentoutus ei auta? Pitää varmaan vaan oottaa..?
[/q]
sitä tulee mietittyä kyllä...totisesti venyttely ennen kipua, mutta onpa sekin tullu todettua että kivut lähtee sillä millä ne on tullutkin

[q] hane:
sitä tulee mietittyä kyllä...totisesti venyttely ennen kipua, mutta onpa sekin tullu todettua että kivut lähtee sillä millä ne on tullutkin
[/q]

Heh, kai pitää vielä venytellä ekstraa ja sitten vaan ootella. Mut tänään ei kyl ollu herkkua treeneissä vetää kyykkyjä, kun reidet meinas posahtaa Mut en kyl malta pysyä paikoillaankaan, joten kai sen kivun on lähdettävä sillä millä tulikin

kyllä salilla tulee käytyä kolme kertaa viikossa ja ja toiset kolme kunnon lenkillä, tekee kutaa kropalle. en tosin tykkää mistää lihaskimppu meiningistä, lihasta sopii olla mutta kohtuudella

mulla heinäkuun intti pistää vähän liikuntaan virettä

pitää nyt vähän mainostaa, kun olen mäkelänrinteen uintikeskuksessa töissä.. Elikkäs siellä on myös kuntosali, en tiedä mitään saleista mutta kai se ihan kelpo on. 43 e/kk, ei liittymismaksuja, opiskeljat -10%. http://www.urheiluhallit.fi löytyy tietoa..

Mulla on ollut kauan tarkoituksena aloittaa salilla käyminen, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Harrastan kaikenlaista mutta puntilla en ole ennen käynyt. Olisiko viisainta satsata vaikka ohjaajaan ja tehdä sen avustuksella ohjelma, vai uskaltaako sinne mennä heilumaan ja katselemaan mitä muut tekee ja mikä on meininki?

Vai haluuks joku alkaa mun personal traineriksi?

[q]niomic, 12.5.2009 21:50:
---
vala, 12.5.2009 21:46:
Kävin tänää ostaa kreatiinia. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä..

---

Kunhan luet ja noudatat ohjeita kunnolla, ni pitäisi kyllä olla. Ainakin lihakset näyttävät isommilta / turvonneemmilta, kun keräävät enemmän nestettä :) Noei, onhan siinä muutakin hyötyä ja oli itsekin tarkoitus aloittaa taas kuuri, tankkailuvaihe vähän aina sapettaa, mutta kyllä se siitä.
[/q]

Itseasiassa uuden tutkimuksen mukaan kreatiinia voi syödä jatkuvasti eikä tarvits ns. "tankkausta". Eli teelusikallinen naamaan joka päivä :) Tosin joillain ihmisillä kreatiinintuotanto on kehossa jo valmiiksi niin suuri että lisäkreatiinista ei ole hyötyä. Itsellä on tullut 5kiloa lisää painoa lihaksiin kertyneen nesteen ansiosta :)

[q]wiwi, 12.5.2009 21:59:
Mulla on ollut kauan tarkoituksena aloittaa salilla käyminen, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Harrastan kaikenlaista mutta puntilla en ole ennen käynyt. Olisiko viisainta satsata vaikka ohjaajaan ja tehdä sen avustuksella ohjelma, vai uskaltaako sinne mennä heilumaan ja katselemaan mitä muut tekee ja mikä on meininki?
[/q]

No kaikilla (imho) hyvillä saleilla saliohjaus kuuluu hintaa tai ainakin pitäis kuulua. Ehdottomasti kannattaa tehdä virallinen ohjelma, sitä voi kuitenkin soveltaa jos siltä tuntuu, mutta on kuitenkin toimiva ohjenuora sille mitä kannattaisi tehdä.

Itsellä on juuri varattu aika saliohjelman uudistamiseen ja samalla siis saliohjaukseen taas.
Fysioterapeutti kuitenkin tietää mitä tarvitaan mihinkin tavoitteisiin jne.

[q]Dementation, 12.5.2009 22:06:

No kaikilla (imho) hyvillä saleilla saliohjaus kuuluu hintaa tai ainakin pitäis kuulua. Ehdottomasti kannattaa tehdä virallinen ohjelma, sitä voi kuitenkin soveltaa jos siltä tuntuu, mutta on kuitenkin toimiva ohjenuora sille mitä kannattaisi tehdä.
[/q]
Joo, mä käyn Yliopistoliikunnalla jossa samaan liikuntamaksuun sisältyy ohjattujen tuntien lisäksi salin rajoittamaton käyttö. Käsittääkseni tarjolla on myös jotain opastusaikoja, mutta oon aina onnistunut missaamaan. Ohjaajan kanssa tehty ohjelma, kuntotestit ja muut kai sitten maksaa erikseen. Pitää yrittää ottaa vihdoin asiaksi ajan varaaminen. :)

Yliopiston hallintorakennuksen salilla kun käyn niin bicit vähenee kesällä ihan muutamaan, mutta sali sentään on hyvin auki. Täytyy kyllä päästä välillä heilumaankin, mutta monessa mestassa taitaa nykyään joutua liittymään jäseneksi, mikä ei sitten ole kovin halpaa. Oiskos (Helsingin) keskusta - Kallio -akselilla mitään hyvää mestaa nimenomaan aerobic-tunteja ajatellen, jonne vois ostaa esim. (edullisen) kolmen kuukauden kortin ilman että joutuu maksamaan mitään ainaisjäsenmaksuja?

Lokakuulta alkanut sali & aerobic -kierre on jatkunut mukavasti. Enpä ole paljoa edes sairastellut, ihan muutaman kerran joutunut jättämään menemättä flunssan tms takia. Nyt vaan tuo oikea nilkka on alkanut vihoitella, muutaman kerran tehnyt sen ohimenevästi bicin jäljiltä, mut nyt tuntuu aika kipeältä eilisen jälkeen :( Täytynee käydä ainoastaan salilla jonkun aikaa..

Osaisko joku muuten sanoa pitäisikö huolestua, kun polvista kuuluu pientä rutinaa kyykkyyn mentäessä/ jalkaprässissä vai onkos ihan normaalia?

parin kuukauden tauon jälkeen olen taas päässyt salille. Työviikkojen takia (harjoittelu+rahatyö yhdistettynä) ei arkipäivisin jää aikaa muulle kuin nukkumiselle yöllä, joten olen alkanut nyt käymään viikonloppuisin, mistä en ennen juuri perustanut. Harmittaa että on päässyt lässähtämään ulkomuoto omasta mielestäni kovastikin koska työkiireiden takia ruoka-ajat+tottumukset on heittänyt härän pyllyä. Tuntuu, että nyt tämä 1kerta/vko salilla ei oikein riitä, mutta parempi kuin ei mitään, koska en salille mene peräkkäisinä päivinä. on kuitenkin lihakset sen verran kipeät seuraavana päivänä että mielummin annan lihasten palautua kuin menen repimään uudestaan.

Loistavaa on tietenkin se, että töissä meiltä löytyy pirun hieno sali, minne on juuri tullut täysin uudet laitteet, Cybex. Hyvät, jämäkät laitteet. Lisää motivaatiota entisestään!

En vaan tiedä miten (hyvään) kesäkuntoon tällä tahdilla pääsee, koska on kertynyt tässä ihan tarpeeksi duunia tehtäväksi sen eteen...

Joo, kolme kertaa tulee salilla käytyä viikossa. Sitten koitan taas alkaa lenkkeilee kun ostin hiton kalliit lenkkaritkin.. on muuten ihan erilaista lenkkeillä niiden kanssa, paljon kevyempää.

[q]embie, 26.1.2006 20:17:
Olisko antaa mitään suosituksia hyvistä kuntosaleista, missä kohtuulliset hinnat/opiskelija-alennus?[/q]
Jos salin trendikkyydestä ei ole väliksi niin kipinkapin metroon ja pois Myllypuron asemalla. Siinä on aivan aseman kyljessä kiinni Liikuntamylly, jossa on iso sali ja hinnat mitä parhaimmat opiskelijan kukkarolle: viikolla ennen klo 16 maksaa 1e, muina aikoina 2e. Itse olen viihtynyt tuolla oikein hyvin eikä kukkarokaan ole keventynyt kovin paljoa.

Edit: hinnat ovat siis per 2 h. Taitaa tuolla olla jonkinlainen kuukausikorttikin, mutta itse olen tyytynyt pelkkiin kertamaksuihin.

Me ollaan nyt vaavun kanssa käyty tapiolan esport centerissä ja suosittelen kyllä kaikille.

Ohjattuja tunteja on oikeesti paljon ja erilaisia "lajeja" riittämiin. Spinning ja trimmi tämän lisäksi. Jos tunnit ei nappaa niin saleja löytyy nykyisin kaksi. Esport centerin puolella on kohtuusuuri punttis jossa uudet laadukkaat gym80:n laitteet ja uudessa esport arenassa tämän lisäksi hervottoman kokoinen sali jossa lisää laitteita. Ei taatusti ole koskaan ryysistä/jonoa vaikka jengi on miten tehnyt uudenvuodenlupauksia

Sokerina pohjalla esport arenassa on kahdessa kerroksessa 400m juoksuradat, joista alempi on pyhitetty vain rullaluistelijoille. On oikeesti lusksusta juosta sisätiloissa kunnon radalla ja katsella talvista säätä :)

Salin jengi on myös varsin leppoista. Pääasiassa espoolaista kaduntallaajaa, joka ei liikaa ota stressiä siitä miltä näyttää. Salilla on myös sellainen bonus, että vapaapaino-osasto on "kulman takana" jolloin painoja paiskivat hormonihirmut eivät hallitse koko salin tunnelmaa. Esim mua häiritsee suunnattomasti jos ne 150kg punttaajat ähisee ja puhisee niin että koko sali raikaa ja sitten viimeisen yrityksen lopuksi jysäyttää 200kg rautaa maahan niin että koko sali tömähtää

Haittana on hinta. kk maksaa yli 60e, mut toisaalta ei pakkojäsenyyttä. Jos siten on sitä tyyppiä, että pitää esim kesän taukoa niin tällainen kk maksu on paljon parempi kuin suurten ketjujen 12kk pakkojäsenyys. Ja onhan tällä salilla tarjonta aika ylivoimaista moneen verrattuna ... ei oikeesti tylsisty kun vaihtoehtoja on älyttömästi :)

Oon kans ite käyny Esportilla vuodesta -02 lähtien. Lopetin sielä kans ennen remonttia ja oon nyt käyny duunin salil joka maksaa 0e/kk. Pitäis varmaan taas vierailla sielä jossain välis kattoo mimmoseks ne o nyt saanu sen.

Kyllähän sielä sillon kävi niin kadun tallaajia kuten erilaiset lätkän pelaajat, näyttelijät ja iskelmätaivaan "tähdet"...

Tuntuuko teistä koskaan, että kunnon treenien jälkeen on seuraavana päivänä olo semmonen kuin olis tulossa kipeäksi? Väsyttää, päätä jomottaa jne. vaikka olis huolehtinu nesteytyksestä?
Onko se vaan kehon tapa viestittää, että tarttee lepoa?
Tänään oli aamupäivästä iltapäivään taas tommonen, en uskaltanu (enkä ois jaksanutkaan) tänään tehdä mitään, mutta nyt olo on jo normaali - tosin nuutunut. Välipäivät (1-2x/vko) tulee yleensä pidettyä vaan darrassa, ei vissii mitään kovin fiksua?

Muistakaa lapset, että treenaamisen tärkein osuus on lepo.
Ois hyvä ittekkii välillä muistaa. Nimim. Penikkatautia pukkaa... *toktok*

[q]Josssu, 13.3.2008 16:52:
Huhhuh, kesä tulossa ja mitäs mulle käykään. Lääkäri kielsi liikunnan harrastamisen toistaiseksi. Eli sellanen 6viikon laiskailu tiedossa.

Mietin, että miten tässä kestää? Lörähdänkö minä lopullisesti?*nyyh*
[/q]

terveemmäksi sä hani tuut

[q]hane, 30.3.2008 21:38:
---
isokeksi, 30.3.2008 21:31:
Mitä voi tehdä tälle lihaskivulle, kun venyttely ja rentoutus ei auta? Pitää varmaan vaan oottaa..?

---

[/q]

ei kun siitä kivusta pitää nauttia

[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]

No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää

[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]

Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii

[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]

Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?

Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön

[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että ”hiljaa hyvä tulloo”! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]

Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee

[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]

No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)

[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]

Ylikunto

O