Levyjen määrä

Back to luomisen tuska O

Quote by anton

Kyllähän noita alkaa oleen jo ihan kiitettäviä määriä.
enemmänkin kiinnostaisi, et millaisia vakuutusehtoja
vakuutuyhtiöt laittavat levystön vakuuttamiseen /
miten useasti levystön päivityksiä tulee toimittaa
vakuutuyhtiölle ja missä hinnoissa nuo vakuutukset
liikkuvat noit pyöreästi?

Fiasko jos jtn tapahtuisi! :mad:


omassa vakuutuksessani niitä ei vielä erikseen mainita vaikka kysyin niistä vakutuusta tehdessäni (normaali kotivakuutus). Muistan vain että, jos niiden yhteisarvo nousee normaalin kotivakuutuksen irtaimiston korvaussumman (minulla taisi olla 100 000mk) ylitse niin sitten kannattaa tehdä erillinen vakuutus levyille.

Enimm. teknoo ja progea ehkä 150 vinyyliä. Ja meillä käyneet voi vahvistaa että tyhjiä pizzalaatikoita on bout sama määrä (tosin suurin osa kämppiksen mut mä saan lainaa niitä jos joskus tarviin)

Kaljapullot ei säily yhtä pitkään koska ne on rahaa.

cd:llä on jotain 95-99-lukujen 'techno and dance' meininkiä ja poppia ehkä 100-200, kuka tietää. iso osa mennyt kai roskikseen / tuhoutunut aikojen kuluessa. cd-r-levyt on näkkileipää niitä ei lasketa.

pööh

jUSSi: jos niiden yhteisarvo nousee normaalin kotivakuutuksen irtaimiston korvaussumman (minulla taisi olla 100 000mk) ylitse niin sitten kannattaa tehdä erillinen vakuutus levyille.


Sitä erillistä vakuutusta juuri tarkoitinkin. Mainitsemallasi summalla pääsen juuri ja juuri puoleen väliin, tunnearvosta puhumattakaan.

Quote by anton

Sitä erillistä vakuutusta juuri tarkoitinkin. Mainitsemallasi summalla pääsen juuri ja juuri puoleen väliin, tunnearvosta puhumattakaan.


Tiedän mitä tarkoitat. Minulla ei vielä ole ollu tarvetta erilliseen vakuutukseen, mutta tuskin millään rahamäärällä saa sitä samaa kokoelmaa hankittua mikä siellä hyllyssä seisoo.

aivan v*tusti liikaa, ja lisää pitäis saada...

Viimesimmä laskun mukaa joku 220 mut nyt luultavasti lähempänä 300 vinyyliä, cditä löytyy joku parisenkymmentä(lähinnä gary d:n kokoelmia)

Umm... Espoo Rumpshaker you probably meant Tri. Patti from Lahti.
Yes, he's collection/stock was quite awesome when we visited his basement few years ago. And he had already sold "some" records by then...

Itelläni ei ole tällä hetkellä kuin 2000-2500 vinyyliä, niitä menee ja tulee koko ajan, ei kaikkia jaksa pitää :)

joku reilu 150 vinyyliä ja muutama hassu cd
näillä päivärahoilla määrä nousee perkeleen hitaasti :(

Discogsi löytyy
http://www.discogs.com/~ozie/
Tosin siel ei oo viel läheskään kaikkea, suurin osa kiksuist löytyy nyt... tai koht

Edit: Discogs

Quote by Ryvon DJ

Itelläni ei ole tällä hetkellä kuin 2000-2500 vinyyliä, niitä menee ja tulee koko ajan, ei kaikkia jaksa pitää :)


tietäessäni puristin mielenlaadun ei tuohon voi kuin kumartaa :D taitaa mahtua muutama helmi tuohon joukkoon. Et sitten ole ajatellut listata levyjäsi (esim. tähän tyyliin)?

Quote by jUSSi



Et sitten ole ajatellut listata levyjäsi (esim. tähän tyyliin)?


Hehe, sulla on liikaa vapaa-aikaa. :)

Tai kyllä munkin on pitäny pistää levyt johonkin kantaan mutten oo saanu aikaseks vaikka vinyylejä taitaa olla vaan joku 250. Discogs ois ihan kätsy muuten mutta sinne tulee uudet julkaisut aika hitaasti eikä vanhojakaan läheskään aina löydy niin joutuu aina venaamaan että saa lisättyä levyn omaan kokoelmaansa.

Quote by osm

Hehe, sulla on liikaa vapaa-aikaa. :)


Nope, mä aloitin tuon listan teon kun mulla oli vajaa 450 levyä, jolloin työ ei ollut kovin kummoinen. Nyt lisään aina levyjä ostaessani ne vaantuohon kantaan ja a vot. Lista pysyy ajan tasalla ja on korvaamaton apu kun metsästää levyjä netistä. Kun ei aina ole varma, että oliko mulla jo toi tietty levy niin on mainiota kun voi tarkistaa netistä oman kokoelmansa ;)

nah, I'd never be able to get my *** up and write all the rekkids down I have, be it via discogs or some homegrown variety - I'd rather be mixing ;)

Jea. Mä oon vasta vajaan vuoden ostellu noita mustia muovi-
kiekkoja, ja siitä puol vuotta ollut armeijassa, eli
albumeita/sinkkuja löytyy noin 50, joista osassa useempi kiekko.

Seedeeille en anna juurikaan arvoa, joten niitä ei oo tullu ees
laskettua. Noista vinyyleistä noi 96% on junglea =)

tuolta löytyy (Piti alottaa aikasin listaaminen)

http://www.kolumbus.fi/antti.kurittu/analogia/records.html

Tosin tota ei oo nyt hetkeen taas päivitetty...

Quote by osm



Hehe, sulla on liikaa vapaa-aikaa. :)

Tai kyllä munkin on pitäny pistää levyt johonkin kantaan mutten oo saanu aikaseks vaikka vinyylejä taitaa olla vaan joku 250. Discogs ois ihan kätsy muuten mutta sinne tulee uudet julkaisut aika hitaasti eikä vanhojakaan läheskään aina löydy niin joutuu aina venaamaan että saa lisättyä levyn omaan kokoelmaansa.


Discogs on ihan loistava saitti. Joo, totta on että uusien levyjen listaaminen vie oman aikansa mutta toi on kyllä toimiva ja helppo tapa pitää jonkinlaista listaa levyistään (tai ainakin osasta koska ei sieltä tosiaan kaikkea löydy eikä ehdi ihan hirveen usein listaamaan matskua hyväksyttäväksi.)

Ihan kuriositeettinä pyydänkin teitä joilla on listaa http://www.discogs.com :issa linkittämään sivunne tänne. Saa jotain käsitystä että mitä musaa jengi kuuntelee/omistaa. Kyllä, olen utelias.
ipe_discogs.com

Kaikki levyt, MD:t, CD:t, LP:t sun muut, laskettuna yhteen lukema saattaa olla jossain 300 paremmalla puolella. CD:stä kolmisenkymmentä on tuplia.

Mutta mitä isoihin levykokoelmiin tulee, onhan niitä Suomessakin. Nämä keräilijät eivät vain juurikaan mainosta kokoelmiaan. Ja isolla kokoelmalla tarkoitan tässä yli 20 000 levyn kokoelmaan. Noihin sitten liittyy sitä kuuluisaa pilkunyhdyntää, samasta levystä voi olla kymmenen kopiota, jokaisessa joku eri juttu, virhe kannen painokuvassa jne eli menee samaan sarjaan postimerkkien ja kolikoiden keräämisessä.

edit: ei perskule, tuo uusi siguni sopii kuin nakutettu tähän ketjuun. pakko mainostaa sitä ;P

niitä on liikaa ;)
(kumpa sais vaan ostettua sen levyhyllyn...)

-- xybo

Kunnon pousailutopikki :D

CD:itä ~500 ja vinyyliä ~1000

laiskuus iski kun piti tehdä luettelo levyistä mutta
n. puolet kokoelmasta on kirjattu osoitteeseen:
http://www.antenniosasto.net/pous.asp

Quote by xybo

niitä on liikaa..

-- xybo



Meitsille ylimääräset
:D

Tuonne sain klikkailtua vähän alkua...

vinyylejä olen ostellut vasta vuoden verran.

http://www.discogs.com/user/collection/index.php?u=Teemu&sort=artist

Kuinka paljon teillä on levyjä yhteensä. Siis cdt & vinyylit ym.. kaikki yhteensä. Jos jollain on hajua ulkomaisista DJstä niin tänne lukemia myös niistä kiitos!!

O