DJ CD-soittimet

Back to luomisen tuska O

Quote by categrasher

Elikkäs mulla on tommonen omnitronicin cdp450 tupla soitin...
laser lukupäissä on ilmeisesti vikaa sillä se joskus lopettaa kappaleen kesken tai hyppii jne, onko mitään ite tehtävissä vai minnekköhän veisin sen huoltoon ja paljonkohan semmoinen lysti tulis maksamaan?


Ooho.
Mulla on samaa vikaa samassa laitteessa. Eli biisi loppuu pariksi sekunniksi sattumanvaraisessa paikassa tai sitten soitto katkeaa vaan.
Lisäksi mulle ilmaantui uusi vika tuossa pari viikkoa sitten...
Vasen dekki ei suostu lukemaan joitain cdeitä kunnolla, vaan jää pitämään mekaanista rutinaa. Sitten kun play ja eject nappia rämppäilee, niin rutina poistuu ja levy alkaa soida, mutta sitten jog wheelillä ei paikanhaku välttämättä onnistu. Laite vaan jumittuu. :)
Takuu on onneksi voimassa, joten saan Thomannilta ilmaisen korjauksen sitten kun jaksan asian hoitaa.

Laatu paistaa läpi...

mulla ei oo pioneereissa mitään vikaa...
(eikä välttämättä ole edes syytä koputtaa puuta)

<pakko vuodattaa>

Tähän väliin on hyvä todeta seuraavaa:

Aina kun eräälle Irc kanavalle tulee joku alotteleva hemmo kysymään mitkä laitteet kannattaisi ostaa, vastataan hänelle että osta denon/pioneer/technics/vestax systeemit.
Kun hän sitten kysyy että miksei vaikka omnitronikkia, niin kaikki toteaa yhteen ääneen että ne on perseestä. Sitten alkaa tämä kyselijä väittämään vastaan, ja soittamaan suuta muille, että miten niin perseestä! Kyllähän ne toimii siinä missä muutkin laitteet...

Seuraavalla kerralla hän tulee ja haukkuu kaikki edes vähänkin kokeneemmat ihmiset (= jotka ovat jo käyneet läpi omnitronikista pioneerin vaiheen): "Työ vaan suositte parhaimpia kun teillä ittellänne on ykkösvehkeet!!", eikä osata ymmärtää että huonoilla laitteilla ei homma toimi...

</pakko vuodattaa>

Quote by Caro²

Vuodatus


Jees, toi on ihan tuttua. Itselläni on Geminin CD-240 -soittimet, ja olen niihin kotikäytössä "ihan tyytyväinen". Ei ne mitkään hyvät oo, jää Pioneerin tarkkuudelle ja käyttömukavuudelle valovuosia jälkeen, mutta kotona ne ajaa asiansa. Laatu on vähän niin ja näin (taustavalot tilttailee vähän väliä ja näytön "lasit" repsottaa nurkista), mutta onneksi itsessä on pikkuisen sähkömiehen vikaa, ja tuollaiset viat saa itsekin korjattua. Pioneerit ostan vasta sitten kun se laukeaa alta lopullisesti. Ilmeisesti Pioneerin pahin vika (hyppiminen) on korjaantunut 500S-mallissa, koska ne toimivat hyvin vanhempinakin.

oks noista stantonin uusista dj cd soittimista mitään kokemuksia/tietoo et oks ne mistään kotosin vai ihan leluja?

Tähän väliin haluaisin kertoa vain positiivisia kokemuksia viikko sitten hankkimistani Omnitronicin DJS-1100:sta.

+ jämäkän oloinen laite, slot-in mekanismi hyvä
+ helposti ja nopeasti opittava "käyttöliittymä"
+ efektit omaan makuuni hyviä ja säädettäviä (flanger, auto pan, echo, reverse)
+ scratch-wheelillä cuetus helppoa ja tarkkaa
+ pitchit riittää varmasti.. (+-8/+-12/+-16)
+ looppi

- real-time scrath -toiminto on hauska, mutta taitaa omalla kohdallani jäädä "leluksi"

Kuva


Summa summarum, hinta/laatusuhteessa mainio hankinta! Itse pähkäilin pitkään Pioneerin CDJ-100S:n ja näiden välillä, kunnes tein päätökseni. Enkä ole ainakaan katunut!

Mun aiempi laite oli tuo paljon puhuttu Omnitronic 381, joka oli ihan ok aloittelijalle, mutta pidemmän päälle se alkoi vaan tuntua riittämättömälle. Ja onhan sekin totta, että cuetus sillä ON vähän hidasta ja namiskat vähän huteran oloisia.. Mutta jostain on hyvä aloittaa ja 381:llä saa ainakin tuntumaa cd miksauksesta. Ja tuon laitteen jälkeen kun ostat uudet, niin ne on takuulla paremmat! :)

Useampia vuosia näitä laitteita räpellettyäni, voisin todeta seuraavaa..

Pioneer cdj-500s
Tämä on se kaikkein turhin laatikko, mitä toistaiseksi on tullut vastaan. Hiemankin kulunut lukupää tekeen sen, että pyöritettäessä raitaa eteen- tai taaksepäin kelautuminen ei olekaan tasaista, vaan biisi hyppii etee- tai taaksepäin ja biitit juoksee sitten jo missä juoksee. Valitettavaa on se, että huokeanhintansa "ansiosta" tämä perkele tulee vastaan useimmiten. TURHA LELU!

Pioneer cdj-100s
Toistaiseksi paras Pioneerin "yksi-pesäinen" mitä vastaan on tullut. Poikkeuksetta toiminut joka kerta, eikä valitettavaa juurikaan ole muusta kuin hieman turhan herkästä jog-kiekosta. Ei kumminkaan hypi etee-/taaksepäin ktn edellinen esine. Tarkempaa kokemusta laitteen kestosta päivittäisessä käytössä, ei ikävä kyllä ole. YEP, KYL TÄLLÄ JO DUUNIA TEKEE!

Pioneer cmx-3000
Tästä mulla on toistaiseksi sen verran vähän kokemusta, että en ala sitä ruotimaan vielä sen syvemmin. Toistaiseksi kylläkin on vaikuttanut siltä, että tämä olis paras Pioneerin "tupla-pesäinen" mitä on markkinoille ilmestynyt. Kumminkin laite sisältää aika monta ns. turhaa toimintoa, joita karsimalla hintaa olisi voitu hilata hieman alas. Aika näyttää. ROK!

Omnitronicit
Mun kokemuksillani, näitä soittimia en toisi klubeille/rafloihin. Toimivuus ollut skidisti ailahtelevaa ja muutenkin hieman oudosti toimivia laitteita. Joku taisikin jo edellä mainita, että ihan hyvin voi soittaa, kunhan oppii. No, kai Philipsin auto-sterkoillakin voi soittaa, kunhan oppii. WANNABE CD!

Denon 2500-F
Henkilökohtainen suosikkini ehdottomasti. Ei ole jättänyt pulaan kertaankaan (ktn osa edellä mainituista). Toimii niin kuin pitää, eikä tätä konetta tarvitse vahtia. Tekee kun käskee. Ettei nyt ihan pelkäksi ylistykseksi mene, niin onhan tässäkin muutama ns. turha toiminto. Tähän laitteeseen törmäisi mielellään useamminkin, tosin saanut ikävä kyllä väistyä huokeampien "ledi-perkeleiden" tieltä valitettavan usein. TYÖKALU NRO.1!

Denon 2000-F
Perus-soitin, jossa kaikki tarpeellinen, eikä mtn turhaa. Toimii tutulla Denonin varmuudella. Ikävä kyllä useassa paikassa tämä laite on päästetty jo niin pahaan kuntoon, että pelastaminen olisi uutta "ledi-perkelettä" kalliimpaa. Muistaakseni ko. laitteen valmistus on jo lopetettu. Suosittelen kumminkin kaikille poimimaan nämä laitteet talteen, jos vaan vastaan tulee. Jos tällä laitteella et osaa soittaa, niin sit et osaa soittaa ollenkaan. TYÖKALU ALSO!

-Tossa nyt skidisti mun mielipiteitä, näistä yleisimmistä soittimista. Voisihan aiheesta jatkaa miltei loputtomiin, eihän esim näitä "kuin levysoitin mutta muistikortilla" soittimia käsitelty tässä lainkaan, mutta joku muu voi kertoa niistä sitten tarkemmin. Itselläni kun ei ole näistä juurikaan kommentoimiseen riittävää kokemusta.

ps. Yksi merkki unohtui..

Gemini - kaikki mallit eli koko tuotanto
VERKONPAINO!

    Quote by anton

    Useampia vuosia näitä laitteita räpellettyäni, voisin todeta seuraavaa..

    Pioneer cdj-500s
    Tämä on se kaikkein turhin laatikko, mitä toistaiseksi on tullut vastaan. Hiemankin kulunut lukupää tekeen sen, että pyöritettäessä raitaa eteen- tai taaksepäin kelautuminen ei olekaan tasaista, vaan biisi hyppii etee- tai taaksepäin ja biitit juoksee sitten jo missä juoksee. Valitettavaa on se, että huokeanhintansa "ansiosta" tämä perkele tulee vastaan useimmiten. TURHA LELU!

    Denon 2000-F
    Perus-soitin, jossa kaikki tarpeellinen, eikä mtn turhaa. Toimii tutulla Denonin varmuudella. Ikävä kyllä useassa paikassa tämä laite on päästetty jo niin pahaan kuntoon, että pelastaminen olisi uutta "ledi-perkelettä" kalliimpaa. Muistaakseni ko. laitteen valmistus on jo lopetettu. Suosittelen kumminkin kaikille poimimaan nämä laitteet talteen, jos vaan vastaan tulee. Jos tällä laitteella et osaa soittaa, niin sit et osaa soittaa ollenkaan. TYÖKALU ALSO!



    Pioneerista on tullut (ainakin) kakkosversio, jossa noita lukupään ongelmia on (käsittääkseni) korjattu. Aika harvan olen kuullut haukkuvan ja mitä itse olen pikaisesti kokeilemaan päässyt, tuntuu toimivan. Joillekin se ainoa oikea ceedeesoitin.


    Denonin kakstonnisesta julkastiin kai mark I, II ja III. Mark kolmosesta löytyy jo jogwheelikin, eli löytyy jo kaikki tarvittava. kakspuoltonnisessa on jo nappelia enemmältikin, samplerista lähtien, muistaakseni.


    Mutta hei, itsekin kaipailen kovasti jonkun kokemuksia noista Stantonin S-250:stä. Houkuttavat kovasti hintansa puolesta (~kaks tuhatta kaks kappaletta).

    oon jo pitkään koittanu udella ihmisiltä ton denonin 2500 käyttöön liittyviä asioita.. Eikö kukaan osaa neuvoo. Esim. se samplerin toiminta. tai "voice reducer"...

    Quote by hab

    Pioneerista on tullut (ainakin) kakkosversio, jossa noita lukupään ongelmia on (käsittääkseni) korjattu. Aika harvan olen kuullut haukkuvan ja mitä itse olen pikaisesti kokeilemaan päässyt, tuntuu toimivan. Joillekin se ainoa oikea ceedeesoitin.


    Juurikin päinvastoin, eli Pioneer CDJ 500 II (Limited edition tai ei) oli se mikserin kokoinen laatikko, joka hyppii ja pomppii miten sattuu, ja CDJ 500S (pienempi) on öljyvaimennettu, eikä hypi läheskään yhtä helposti. Veikkaan että Anton kiroili juuri näitä isoja laatikoita.

    Miettikääpä uutta Denonin 9000 tuplapesäistä.
    Yhdellä pesällä voi soittaa samanaikaisesti 2 eri piisiä!
    Voi olla että laitteessa on "pikkuisen" muistia.:002:
    Aika killeri vehje.

    JZZ: Veikkaan että Anton kiroili juuri näitä isoja laatikoita.


    Lediperkele, ktn mainitsin! :eek:

    DeeJ: Eikö kukaan osaa neuvoo. Esim. se samplerin toiminta. tai "voice reducer"..


      ei se denonnin manuaalin löytyminen oo ihan noin yksinkertaista... kaikenmaailman hakusanat ja systeemit on koitettu. Taitaa olla jonkin moinen salaliittoteoria tms. ettei siitä helvetin koneesta saa minkäänlaista infoa mistään...

      Ei sen denonin manuaalin löytäminen ole kyllä ihan yksinkertainen asia... Katsoin sekä Euroopan, jenkkilän että Uk:n kotisivuista, ei löytynyt. Googlella sekä altavistalla hain myöskin suoraan +Denon +Dn-2500f +Manual +.PDF hakusanalla, ja ainoa mitä löytyi oli kahden sivun "esittely" koneesta.

      Suosittelen lähettämään postia jollekin maahantuojalle / suoraan valmistajalle ja pyytää sitäkautta. Yleensä auttavat ilomielin (tai auttavat enivei) :) (maksutta siis).

      itse olen käyttänyt kyseisiä laitteita kaksi vuotta ja mielipiteeni on seuraava:
      On totta että cd-soitin on hidas, mutta asian voi korjata pitch-bendillä. Haku on myös aika hidas, mutta nappia pitämällä pohjassa haku nopeutuu. Laite käyttää Sonyn lukupäitä joten äänenlaadussa ei ole moittimista, laite toistaa cd-r ja tavallisia levyjä (luonnollisesti).
      Miksatessa kappaleet pysyvät hyvin tasapainossa ja pitch-bend
      ei ole liian ärhäkkä, kuten ehkä joissain muissa laitteissa.
      Vehje pitää muuten aika kovaa surinaa päällä ollessaan, en tiedä mistä johtuu. Cue toimii mulla ainakin edelleen ihan hyvin, eli hyppäyksiä muihin lukemiin ei tapahdu.
      Mikseri on OT:n peruskamaa, ei liian kallis eikä liian halpa.
      Feidit ovat mulla jo hieman hapettuneet mutta puhdistusaine on keksitty, joten yöunia en ole vielä menettänyt kyseisen asian suhteen. Miksatessa käytän seuraavaa systeemiä: vasemman pesän melu tulee ulos vasemmasta kuulokkeesta ja oikean pesän melu tulee oikeasta kuulokkeesta, mielestäni näin on "selkeämpi" työskennellä, mutta jokaisellahan on tapansa eli makuasiahan se on kun koira muniansa nuoli :D

      Mutta loppukaneettina voin sanoa että kyseinen paketti on erinomainen aloittelevalle lätynpyörittäjälle, paikkoja on tarpeeksi monelle soittimelle aluksi ja laatu on kohdallaan.
      itse en henk.koht vaihtaisi vehjettä pois enää koskaan, osaan nimittäin mielestäni miksata sillä aika hyvin ja projektit sen kun jatkuu...

      T:Koper

      Quote by JZZ



      Juurikin päinvastoin, eli Pioneer CDJ 500 II (Limited edition tai ei) oli se mikserin kokoinen laatikko, joka hyppii ja pomppii miten sattuu, ja CDJ 500S (pienempi) on öljyvaimennettu, eikä hypi läheskään yhtä helposti. Veikkaan että Anton kiroili juuri näitä isoja laatikoita.


      ARGgH!

      JZZ tietää ainakin mitä tarkoitan... ;)

      Btw. Mulla on 2 kpl pioneerin cdj100 cd-vispilöitä myynnissä, jos jotain vaikka sattuis kiinnostaa...

      Quote by Kopernikus


      itse en henk.koht vaihtaisi vehjettä pois enää koskaan, osaan nimittäin mielestäni miksata sillä aika hyvin ja projektit sen kun jatkuu...


      Pakko heittää tähän väliin, että pidän kyseisestä laitteesta enemmän kuin esm Denonin vanhoista soittimista. En tiedä miksi, mutta näin vain on.. Denoni ei istu sitten millään omaan käteen.. tuo on ihan jees.. vaikka epämääräisiä pikkuvikoja ex.ohjelmatoimiston laitteessa olikin...


      Denon 2000-F
      Jos tällä laitteella et osaa soittaa, niin sit et osaa soittaa ollenkaan.


      No hemmetti, pitää sit kai siirtyä viuluun =D.

      Juu kyl tää värkki on ihan omiaan CD-miksauksen aloittamiselle, vaikka esim. biisien kelaaminen on välillä aika rasittavaa kun ei oo sitä jogwheeliä. Mutta ainakin turhat mehustelu-efekti-kikkailuyritykset (jotka menis aloittelijalla kuten minulla kuitenkin vituiks) jää väliin =D. Tällainen käytettynä on ihan hyvä perussoitin aloittelijalle, laatu on aika kestävää, minä nyt pikku kolvailuja irronneille juotoksille joskus joutunut tekemään. DJ CD-soittimien Volvo =D.

      :002:

      topic miksaavia CD-soittimia varten

      kattaa esim.
      tupla-cd vs 2 x cd
      Ecler vai pioneer?


      tms.

      edit:topic nimi

      [ 16 November 2001: Message edited by: 029 ]

      O