DJ CD-soittimet

Back to luomisen tuska O

Originally posted by Spirit:
Originally posted by Zwek:
[QB]Dodii, nyt on 1kpl pioneerin cdj-100s tulossa postin kautta.

ootkin jo varmaa saanu ton soittimes?mites pelaa?onko mitää sellast mikä harmittaa?paljos siin on pitch range?löytyykö bpm näyttöö?ootko noin niinku yleensä tyytyväinen kokonaisuuteen?oon ite hommaamas muutaman tollasen :)


hyvin pelaa, kiitettävä nopeus, pitch -10 - +10 ja -16 - +10, perinteinen ja master tempo (nami). 3 simppeliä efektiä joista 2 ihan käyttökelposiakin :) ei löydy bpm-näyttöä. jos kytkee parin yhteen saa auto cuen, eli kun toisesta loppuu biisi, lähtee toisesta automaagisesti pyörimään (ei juuri iloa). saa myös djm-500 ja djm-600 -mixereihin kytkettyä muutamilla lisäominaisuuksilla. tää on ainaki hyvin tyytyväinen..

Näin se on varmaan cd-soittimissakin että Denoni on se standardi(kuten Teknari on levareissa). Hinta/laatu on ainakin Denonin soittimissa kohdallaan. Itse oon useamman viikon täs jo 2600:lla leikkinyt niin kyl se hyvä vehje on. :)

Tietääkös kukaan Pioneerin 3000 cdsoittimen hintaa markoissa?
Jos halpa niin kohta myyn pois Denonin 2100 cd:n

Originally posted by meke:
Tietääkös kukaan Pioneerin 3000 cdsoittimen hintaa markoissa?
Jos halpa niin kohta myyn pois Denonin 2100 cd:n


Elektroni ilmoitti ovhksi 7990, mutta lupautui myymään 6990... ei paljon kalliimpi kuin music-cityssä...
Itse hankin kyllä ihan muualta.

Originally posted by Erkki-Martin Luts:
Näin se on varmaan cd-soittimissakin että Denoni on se standardi(kuten Teknari on levareissa). Hinta/laatu on ainakin Denonin soittimissa kohdallaan. Itse oon useamman viikon täs jo 2600:lla leikkinyt niin kyl se hyvä vehje on.


Mulle on kantautunut vähän sellaista tietoa ettei noi 2600:set oikein tahdo kestää ammattikäytössä. Kuulemma alkaa tulla aivan kummallisia ilmiöitä ja maahantuoja / huolto ei pysty niitä fixaamaan kun eivät saa vikaa paikallistettua itse laitteesta. 2500:sen Denonin pitch ei pysy pidemmän päälle ollenkaan kohdallaan, näytössä oleva luku ei enää vastaakaan todellisuutta. Esim kun kuuntelet että biitti pitäis olla kohdallaan ja pysyy hyvin, cuen painamisen jälkeen se ei enää olekaan täysin sama.

Koti + harvempi keikkakäyttö on tietty asia erikseen, mut tietty varaus uudempiin denoneihin mulla on.

Originally posted by Erkki-Martin Luts:
Näin se on varmaan cd-soittimissakin että Denoni on se standardi(kuten Teknari on levareissa).


Mä olen ainakin ihan kypsä denonin vanhempiin malleihin, varsinkin siihen 2500seen... Tuntuu jotenkin niin epätarkalta (paitsi jos säätää sen liu'un 4%:ks), ja se vanhempien soittimien kestävyys sapettaa.. jatkuvasti huollossa. Kun niitä vikoja alkaa tulla, ni saman tien vois vaihtaa soitinta uuteen, säästyis ainakin hermot.

En sitten tiedä jos semmonen ois kotikäytössä, kaverilla semmonen kesti kolme-neljä vuotta, sitten se joutu vaihtamaan kytkimiä kun ei enää cue/play suostunu toimimaan niiku pitäs.. ravintolakäytössä kuluvat vielä nopeemmin...

toisella kaverilla on nyt ollu pikkupioneerit kolmisen vuotta, eikä ne o käyny kertaakaan huollossa, ja niistä toinen oli yhessä ravintolassa reilu puolvuotta käytössä...
(kun ravintolan pioneeri oli huollossa)

Niin, kaipa se denoni tupla-pesäsissä on ainakin ollu standardi.. mutta eiköhän se cdsoittimien ykkössija mene kumminkin aika jaetusti molempien kesken?

noniin. ristiinnaulitkaa mut jos haluatte mutta mun mielestä pioneer (100 ja 500) on HIRVEET soittaa.
jogwheel on epätarkka, napit on huonot, oikestaan äkkiseltään en osaa sanoo niistä mitään hyvää

omnitronic sen sijaan on ollut positiivinen kokemus, samoin numark. Malleja en muista mut mikään ei ollu ihan halpis

denonin kanssakin tulee ihan hyvin toimeen.

mutta kyllähän sitä kaikilla pystyy soittamaan, ei se ole siitä kiinni. kai se on tottumiskysymys, mut mieluiten mä soitan sillä yhellä omnitronicilla minkä mallia en nyt jaksa muistaa.

[ 24 December 2001: Message edited by: serotonot ]

Tulipahan ostettua Geminin CDj-1100 soitin tohon teknareiden kaveriksi ja mietinkin, tosta CD soittimen pitchistä, että toimiiko se tasan 0,1% askeleissa kuten näyttö näyttää? vai täysin portaattomasti? (vrt. levarin pitchi)

ps. ja etenkin pioneerin CDJ-100s soittimen omistajat miten pitchinne toimii?

Löytyiskö mistään käyttöohjetta Denon dn2500f:ään? Esim. netistä pdf:nä tai sitten ihan pöytälaatikosta?
Entäs mistä kannattaisi tilata lukupää kyseiseen vehkeeseen?

Siis ainakin Gemini CDJ-10 on tosi huono. Kansi tarvitsee avata vain n. 3 kertaa että laite menee sököksi, ja startti on ihan h'lvetin hidas.

Alkaakohan noi pioneerin soittimet olla jonkunlainen standardi clubeilla/rafloissa. Oon kokeillu nyt Denonia (En muista mikä malli) ja pioneerin 100/500/1000 sarjaa. Pioneer vetää kyllä selvän voiton. Tai kai se on tottumiskysymys lämpeekö tuplapesäsestä vai kahdesta erillisestä soittimesta. Itse kallistun kahteen erilliseen.

Originally posted by Zwek:
Alkaakohan noi pioneerin soittimet olla jonkunlainen standardi clubeilla/rafloissa.


Kyllä se standardi on se Denon-Pioneer
Hyvä niin.. Laatu on mukava asia. Denoni toisaalta kestää kyllä kauemmin käyttöä ku pioneeri (itse kyllä tykkään pinohiirestä enemmän).

Originally posted by TfO:
Elektroni ilmoitti ovhksi 7990, mutta lupautui myymään 6990... ei paljon kalliimpi kuin music-cityssä...
Itse hankin kyllä ihan muualta.


itse hankin CMX-3000:n ihan vain paikallisesta Hirvoxista (kodinkonemyymälä-ketju). Hinnaksi ilmoitettiin 1160 euroa, mutta tinkimällä pääsi vain muutaman euron lisään Thomanniin nähden. Ja itse soittimeen olen ollut erittäin tyytyväinen, en vaihtaisi mihinkään muuhuin kuin kahteen CDJ1000:een

Originally posted by Zwek:
Alkaakohan noi pioneerin soittimet olla jonkunlainen standardi clubeilla/rafloissa.


Pioneer on nykyisin standardi kaikissa itseään kunnioittavissa klubeissa. Mallina on yleensä CDJ-500S, mutta jotain muitakin välillä kävelee vastaan.

Originally posted by zimo:
ps. ja etenkin pioneerin CDJ-100s soittimen omistajat miten pitchinne toimii?


Hyvin toimii

Originally posted by vinha:
itse hankin CMX-3000:n ihan vain paikallisesta Hirvoxista (kodinkonemyymälä-ketju). Hinnaksi ilmoitettiin 1160 euroa, mutta tinkimällä pääsi vain muutaman euron lisään Thomanniin nähden. Ja itse soittimeen olen ollut erittäin tyytyväinen, en vaihtaisi mihinkään muuhuin kuin kahteen CDJ1000:een


No maksoin ko. laitteesta tammikuun lopussa 1010e. Ja en kyllä mäkään vaihtaisi paljon muuhun kuin kahteen CDJ1000:een. Reilun puolen vuoden käytön pohjalta voin kyllä rehellisesti suositella CMX-3000:sta, hyvä laite.

Laitetaampa tämä kysymys nyt sitten tänne kun tuo halpis-CD topikki sulkeutui:

begin copy paste:
------------------------------------------------------------
Onko kellään kokemusta Stanton S-250 soittimista? (Elektronissa 199e kpl)
Ovatko ihan kuraa vai kunnollisia. Lähtönopeus, pitch, yleinen käyttömukavuus... Näin ihan kotikäyttöä silmälläpitäen.

Asia kiinnostaa kun oma wanha Denonin kakstonninen alkaa vetelemään viimeisiään, eikä viittis investoida uusiin kotisoittimiin mitään hirveän montaa sataa euroa.
--------------------
end copy paste.


Edit: lisäys.

Saa suositella myös muita kotioloihin soveltuvia EDULLISIA CD-pyörittimiä. Niin ja vielä tarkennuksena senverran että en kaipaa soittimiini välttämättä mitään hakupyöriä, looppeja ym. efektejä. Tärkeämpänä pidän toimivuutta (perus toimintojen osalta: mm. cue & pitch) ja kohtuullista hinta/laatu suhdetta.

[ 13 August 2002: Message edited by: ipe ]

Denon 2000F kestää suht. hyvin ördäystä =) jos jotain positiivista etsitään.

2000F mk3 on jopa ihan kiva käyttää, juuri sen jog-wheelin vuoksi.

Mä oikeasti inhoan sitä naku-naku-nappainta kelauksessa.

topic miksaavia CD-soittimia varten

kattaa esim.
tupla-cd vs 2 x cd
Ecler vai pioneer?


tms.

edit:topic nimi

[ 16 November 2001: Message edited by: 029 ]

O