DJ CD-soittimet

Back to luomisen tuska O

Quote by JZZ



Gemini CD-240 on kestäny mun käytössä jo kolme vuotta. Ja se on saanu sikaa välillä ihan tosissaan, ja ollu keikkakäytössäkin välillä.


Hö...?
Vankka laite!! :015:

No, mä jään odottamaan sitä hetkeä :D

No jos mää hommaisin kotikäyttöön tollasen tuplapesäsoittimen ja soittelisin sillä ehkä n. 2 kertaa viikossa pari tuntia ja jos bileet olis kerran kahdessa kuussa, jolloin soittaisin n. 6 tuntia, niin kai sellasessa käytössä sentään mikä vaan cd-soitin toimis enemmän kuin 2 vuotta?! Olis siis aika vähällä käytöllä verrattuna jokapäiväiseen dj-käyttöön.

Ei multa oo kyllä koskaan levinny mikään tavallinen hifi-soitinkaan, vaikka olisi ollut mulla vuosia. DJ-käytössä noi kamat varmaan hajookin, kuten olette selvittänyt, mutta jos käyttäisin soitinta noin vähän, niin kai se nyt kauemmin kestäis. Ei nimittäin viitsis aina ostella uutta, jos vielä niin vähän käyttäis.

Onko kellään omnitronicceja kotikäytössä? Ovatko kestäneet kauemmin kuin se 380-malli, mikä levis melkein samantien siellä mun kasaamassa discossa? Olishan Thomannilla tietenkin toi 2 vuoden takuu, jonka takia just ehkä uskaltais sellasen sieltä ostaa. Tosin toi Omnitronic cdp500 taitaa olla aika huono, kun kohinaetäisyyskin on vain 75dB. Esim. halvemmassa 380:ssä se on 88dB, samoin joissain muissa malleissa. Mikähän halpa soitin siis kantsis ostaa?

Oon kuullu villiä huhua et Omnitronicin soittimissa ois Sonyn sisustat??? Voiskos joku asiasta tietävä katkasta huhuilta siivet tai vahvistaa tiedon???...

Quote by Max Raven

Oon kuullu villiä huhua et Omnitronicin soittimissa ois Sonyn sisustat??? Voiskos joku asiasta tietävä katkasta huhuilta siivet tai vahvistaa tiedon???...


muistaakseni niissä on ainakin Sonyn laser... tuskin koko sisusta kuitenkaan :)

Quote by Max Raven

Oon kuullu villiä huhua et Omnitronicin soittimissa ois Sonyn sisustat??? Voiskos joku asiasta tietävä katkasta huhuilta siivet tai vahvistaa tiedon???...



omnitronicin sivuilta löytyy varmaan tarkempaa speksiä, mutta en ihmettelisi. ei nimittäin ole mitenkään harvinaista, että ns viihde-elektroniikan valmistajat käyttävät muiden tuottamia komponentteja, kaikkea kun ei kannata itse alusta asti tehdä.

aika moni muistaakseni käyttää juurikin noita sonyn lukupäitä soittimissaan.


mutta jos soittimia on laittamassa, niin vanha viisaus pätee tässäkin. ei kannata ostaa sitä halvinta. kyllähän ne halppisvehkeet varmastikin saattaa kestää vuosia, mutta niiden tarjoamat ominaisuudet ja näiden ominaisuuksien toimivuus on hieman eriluokkaa kuin "kunnon peleissä". esim. juuri lähtönopeudet, cuet ja vaikka pitchien(/bendien) tarkkuus saattavat noissa klooneissa olla huomattavista huonompia kuin esmes pioneerin vastaavissa.


ja pidemmän päälle niitä toimintojakin alkaa kaipailemaan lisää, perussoittimiin kyllästyy aiemmin.

Cd-soittmet olis nyt oston alla, pari mielipidettä ajattelin kysäistä vielä

Joku seuraavista, muitakin saa ehdotella. Hinnat saksasta luonnollisesti.

Pioneer
CMX-3000 1035e, CMX-5000 1055e (eli tuota 3000-sarjasta tuskin kannattaa tolla hintaerolla edes ajatella, vai onko tossa 5000-sarjaisessa jotain huonompaa?)

2 x CDJ 500S, yht ~1350e. Onko 300euron hintaerolla vastinetta rahalle?

Muita valmistajia en ole oikeastaan tutkinut, jos on kokemuksia hyvistä saman hintaluokan soittimista niin kertokaapa ihmeessä.

Kertokaa saaks 500S:stä pois päältä sen jog wheelissä olevan
kelauksen ja jos saa niin mistä? En omaa kyseistä vehjettä mutta
vittu että vituttaa jos joutuu kyseisillä vermeillä soittamaan!!
Meinaan vaihdoissa tuppaa korjatessa pikkasen kelailemaan se
vehje silloin tällöin ja se on samantien koppotikoppoti.. satasessa
ja tonnisessa kyseistä pulmaa ei oo.

Quote by akir0

Pioneer
CMX-3000 1035e, CMX-5000 1055e (eli tuota 3000-sarjasta tuskin kannattaa tolla hintaerolla edes ajatella, vai onko tossa 5000-sarjaisessa jotain huonompaa?)

2 x CDJ 500S, yht ~1350e. Onko 300euron hintaerolla vastinetta rahalle?

Kyllä melkein sanoisin että jos tarviit multimediaa - sisältäen scrätsit, yms. sälää on tuo CMX3000 mut jos tarvii esim. vähemällä
varustuksella soitiminen iin tuo CMX5000. 5000:ssa on tuo järjetön auto-mix toiminto, jonka ONNEKSI saa pois päältä. Eikä se siinä pahemmin häiritse.

Periaatteessa tuo 5000 on sama kuin kaksi 500s soitinta. Tosin
samoissa kuorissa ja se automix ominaisuus. Itse valitsisin noista
kaikista vaihtoehdoista tuon 5000:n.

Itse suosittelisin melkeinpä denonin dn-1800/2100:sta.

Originally posted by Tuppu.

Onko kellään omnitronicceja kotikäytössä?

Mulla on OT cdp-380 kestäny kotikäytössä jo 3 vuotta. Hankin sen Ljudiasta.

Huokea hinta houkuttelee, ja nuo yksipesäiset olisivat muutenkin kaksipesäisiä räkkivehkeitä näppärämmät, imo..

Onko teillä kokemusta tästä laitteesta?
Ainoa, mikä hieman epäilyttää, on se, että olen harjoitellut soittamista jogwheeleillä, mutta kyllä nuo benditkin varmaan pienellä treenauksella käyttöön taipuvat.. :)

Kyseisen laitteen hinta on thomannilla 160 euroa.

Itselläni on cd-soittimina pioneerin cdj-100s ja kyllä ne hyvät on muihin verrattuna, paitsi tietenkin parannetut mallit pioneerin cd-soittimista.. esim. cdj-500 II, -500s, -800.

Kaikenlaisia dj-vehkeitä on osoitteessa http://www.elektroni.com

Quote by cure

Huokea hinta houkuttelee, ja nuo yksipesäiset olisivat muutenkin kaksipesäisiä räkkivehkeitä näppärämmät, imo..

Onko teillä kokemusta tästä laitteesta?
Ainoa, mikä hieman epäilyttää, on se, että olen harjoitellut soittamista jogwheeleillä, mutta kyllä nuo benditkin varmaan pienellä treenauksella käyttöön taipuvat.. :)

Kyseisen laitteen hinta on thomannilla 160 euroa.


Ootko saannut mitään tietoa laitteesta? Hinta tuntuu pelottavan halvalta.... tiedä sitä sitten.... onkohan tää puskuroitu vai b??

Quote by cure

Huokea hinta houkuttelee, ja nuo yksipesäiset olisivat muutenkin kaksipesäisiä räkkivehkeitä näppärämmät, imo..

Onko teillä kokemusta tästä laitteesta?
Ainoa, mikä hieman epäilyttää, on se, että olen harjoitellut soittamista jogwheeleillä, mutta kyllä nuo benditkin varmaan pienellä treenauksella käyttöön taipuvat.. :)

Kyseisen laitteen hinta on thomannilla 160 euroa.



Kokemuksia noista halpispyörittimistä ei ole, mutta jos olet moisia vakavasti hankkimassa niin tsekkaa Stantonin S-250. DSC:ssä ja elektroni.comissa muistaakseni hintaluokkaa ~199e. kahdelle kappaleelle kannataa jo kysyä parempaa tarjousta.


on ainakin paremman näköiset pelit :) ja äkkiseltään merkki kuulostaa paremmalta, kuin omnitronic.


ja kyllä niihin pitchbendi -nappeihin tottuu, kunhan oppii käyttämään. vaikka jogwheelien käyttömukavuutta ei silti käy kieltäminen. jogibendi vain tahtoo tuoda laitteelle heti aika roimasti lisähintaa.

Onpa muuten hassua, että näiden kestävimpien pyörittimet lukupäät kestävät JOPA 3 vuotta!!!!11 OO ÄM GEE!!!

Isillä on kotistereoissa Luxmanin cd-soitin. Ostettiin se muistaakseni vuonna 89. Se on ollut todella aktiivisessa käytössä, eli sillä on soitettu useita tunteja päivittäin. Eikä ole lukupää hajonnut, ei.

Lueskelin jostain lehdestä taannoin artikkelia jukeboxeista. Kuulemma näistä CD-jukebokseista joutuu vaihtamaan lukupään parin vuoden välein, sillä niitäkin soitetaan kymmenisen tuntia päivässä.

Missä vika?

Quote by cure

Huokea hinta houkuttelee, ja nuo yksipesäiset olisivat muutenkin kaksipesäisiä räkkivehkeitä näppärämmät, imo..

Onko teillä kokemusta tästä laitteesta?
Ainoa, mikä hieman epäilyttää, on se, että olen harjoitellut soittamista jogwheeleillä, mutta kyllä nuo benditkin varmaan pienellä treenauksella käyttöön taipuvat.. :)

Kyseisen laitteen hinta on thomannilla 160 euroa.


Onhan tuolta saatavana myös CDT-300, jossa on ISO jogwheeli. Hintakaan ei päätä huimaa: 210e! Kokemuksia laitteesta ei ole mutta hinta ainakin on sikahalpa.

Hei, kellään kokemusta kyseisestä laitteesta. Yksipesäinen soitin. Elektroni ilmoittaa seuraavaa:
"Ergonomisesti flat-top muotoiltu päältäladattava cd-soitin. Suuri Jog/Shuttle-pyörä luo aidon vinyylisoitin tuntuman. Korkealuokkainen Sony laserlukuyksikkö 1-bittinen 8-kertaa virheenkorjaava. FLT-näyttö kaikilla moodeilla. Open-painike lukittuu soiton ajaksi. Nopeus vaihdettavissa +/-8% - +/-16% välillä. 100mm liuku nopeuden säätöön. Sinkityt digitaaliset ulostulot."

Onhan se aika "halvan" näköinen mutta onko kotikäyttöön toimiva?

Eihän se tietty pioneerin cdj-100S:lle pärjää muuta kuin hinnassa. 100 e halvempi.

Kommentteja.

t: Jussi

Quote by CM

Kertokaa saaks 500S:stä pois päältä sen jog wheelissä olevan
kelauksen ja jos saa niin mistä? En omaa kyseistä vehjettä mutta
vittu että vituttaa jos joutuu kyseisillä vermeillä soittamaan!!
Meinaan vaihdoissa tuppaa korjatessa pikkasen kelailemaan se
vehje silloin tällöin ja se on samantien koppotikoppoti.. satasessa
ja tonnisessa kyseistä pulmaa ei oo.


Ei saa... Jos nyt käsitin ton sun kysymyksen oikein. Tohon auttaa se että ei käytä mastertempoa miksatessa. Jos käyttää, niin muistaa kytkeä sen päälle vasta kun levy on ladattu sisälle. Tää on ainakin auttannu.

Muuten, miten hitossa sä korjaat jos se käy "kelaamaan" biisiä korjatessa? :D

Quote by plasma



Kommentteja.



villi arvaus on että viikon tai parin käytön jälkeen vituttaa raskaasti että tuli säästettyä se satanen ja jätettyä se pioneer sinne kaupan hyllylle..

Quote by Mikko



villi arvaus on että viikon tai parin käytön jälkeen vituttaa raskaasti että tuli säästettyä se satanen ja jätettyä se pioneer sinne kaupan hyllylle..


Veikkaisin minäkin samaa. Toi Pioneer on kuitenkin parempi. Ja satanen on periaatteessa niin pieni summa lisää (ok, tiedän säästöä tulee 200e kun kaksi soitinta ostaa) mutta kun ajattelee esim jälleenmyyntiarvon pudotusta noilla "halpis"laitteilla... Kannattaa ostaa laatua kuin pihistellä ja ostaa laite joka ei välttämättä sittenkään ajanmyötä tyydytäkkään.

topic miksaavia CD-soittimia varten

kattaa esim.
tupla-cd vs 2 x cd
Ecler vai pioneer?


tms.

edit:topic nimi

[ 16 November 2001: Message edited by: 029 ]

O