DJ CD-soittimet

Back to luomisen tuska O

No hemmetti, pitää sit kai siirtyä viuluun =D


Pukeudut stringeihin, pyörähdät julkisuudessa uimarin kainalossa, vilahdat Baywatchissa, pusket markkinoille levyn pari ja kroolaat siideri pullon kyljessä!

Ei kuullosta ollenkaan hullummalta uralta! :001:

Quote by DeeJ

oon jo pitkään koittanu udella ihmisiltä ton denonin 2500 käyttöön liittyviä asioita.. Eikö kukaan osaa neuvoo. Esim. se samplerin toiminta. tai "voice reducer"...



Oletko löytänyt manuaalia?


Sattuuko joku muuten seuraamaan käytettyjen laitteiden hintoja? Paljonko olisi kohtuuhinta suht hyväkuntoiselle, aktiivikäytössä (ravintolassa) olleelle Denon 2500:lle?


Paljonko DeeJ maksoi omastaan, oletan että olet moisen hankkinut?

Quote by hab


Sattuuko joku muuten seuraamaan käytettyjen laitteiden hintoja? Paljonko olisi kohtuu hinta suht hyväkuntoiselle, aktiivikäytössä (ravintolassa)olleelle Denon 2500:lle?


Riippuen toki missä kunnossa on.. Itte en käytetystä cd-soittimesta paljoa maksaisi, 300-400euroa maksimissaan... niistä kun ei tiedä millon laukee lukupää, ja se maksaa..

Käytettyihin cd-soittimiin enemmän perehtyneet voi kommentoida paremmin :)

Ei ole manuaalia löytynyt...
Tai no Hifi-klubin kautta olis saanut tilata ja hintaa olisi ollut jopa 40EUR+postikulut. Ja jätin asian sitten siihen.

Oman soittimen sain joskus muutama vuosi sitten "palkkana" keikoista mitä tein yhdelle ohjelmatoimistolle.

Oisin ostamassa numarkin uusia axis 2 singel cd soittimia, onko hajua laadusta? mihin niit vois esim verrata? laukeeko heti?
entä numarkin yleinen laatu?

Tottumis kysymyksistä johtuen Jog wheel on kyl huomattavasti mugawwampi käytellä menemään kun noi pitch bend namiskat. Koitin joskus ennen omien ostamista Denon 2500f ja ei muuta kun suomirok baari mixausta(biisi loppucrossyli play) . Pienen pienen kokemuksen myötä pitchbend nappuloilla pelleilykin onnistui. Pioneer cdj-100 on hintalaatu suhteelta paras(ainaskii miu mielestäin)

Toiset tykkää toisistaan, toiset ei kenestäkään.

jonkinmoista apua kakspuoltonnisen Denonin opettelussa saattanee olla seuraavasta pdf-dokumentista:

http://www.broadcast.harris.com/product_portfolio/prod_media/DENDN790R.pdf

Itselleni on tulossa ensimmäinen DJ-CD-soitin ensi kuun alussa, päädyin CDJ-100-soittimeen, ja olen ainakin kuullut pelkkää positiivista, jopa vertailtaessa CDJ-500 soittimiin. Pistän sitten kommenttia.

Quote by Peter Skogberg

Itselleni on tulossa ensimmäinen DJ-CD-soitin ensi kuun alussa, päädyin CDJ-100-soittimeen, ja olen ainakin kuullut pelkkää positiivista, jopa vertailtaessa CDJ-500 soittimiin. Pistän sitten kommenttia.


IMO CDJ-100:n pitch bend-pyörä on älyttömän epätarkka verrattuna esim. CDJ-500S:n. Välillä sentin siirto vaikuttaa paljon, ja välillä saa pyörittää muutaman kierroksen...

Ihan hyvä perussoitinhan se silti on.



itse en henk.koht vaihtaisi vehjettä pois enää koskaan, osaan nimittäin mielestäni miksata sillä aika hyvin ja projektit sen kun jatkuu...



Itse omistan saman toosan ja olen yllämainitusta yhtä mieltä, mutta tottumiskysymyshän se aika pitkälti on, millä soittimilla tykkää soitella (vai johtuneeko siitä, etten pahemmin tiedä paremmasta :rolleyes: ). Hinta-laatu-suhde CDP-380:ssa on kyllä paikallaan.

Offtopiciksi menee, mutta tosta PM-524-mikseristä: Itellä rupes crossi vuotamaan muutaman kuukauden käytön jälkeen, siitä on tullut ongelmia kerran jos toisenkin. Onko kellään hajuakaan, paljonko uusi crossi maksaisi ja mistä niitä saisi? Olen myös huomannut, että cue levelin ledit ovat aina täysin punaisella, vaikka kuinka hiljaiseksi cue volumen vääntäis. Omnitronicin DD-3220-levareistakin olisi mielipiteitä, mutta jääköön mainitsematta ;)

Quote by Encoder



Onko kellään hajuakaan, paljonko uusi crossi maksaisi ja mistä niitä saisi?

Ite tilasin joskus uuden crossin Omnariini(mallia en muista) Ljudiasta. Ei se ainakaan hirveen paljon maksanu.

Entä mistä sais crossin edullisimmin mun pioneerin 300-mikseriin?

Quote by paanos


Ite tilasin joskus uuden crossin Omnariini(mallia en muista) Ljudiasta. Ei se ainakaan hirveen paljon maksanu.

Entä mistä sais crossin edullisimmin mun pioneerin 300-mikseriin?


Ulkokaupat

Quote by JZZ



IMO CDJ-100:n pitch bend-pyörä on älyttömän epätarkka verrattuna esim. CDJ-500S:n. Välillä sentin siirto vaikuttaa paljon, ja välillä saa pyörittää muutaman kierroksen...

Ihan hyvä perussoitinhan se silti on.


Kyllä toi 500s vie mielestäni selkeän voiton verrattuna 100s -soittimiin, jotka mulla on himassa.

Quote by Zwek


Kyllä toi 500s vie mielestäni selkeän voiton verrattuna 100s -soittimiin, jotka mulla on himassa.


Imho 500s:stä saisi vielä paremman jos siinä olisi optio tuon hakupyörän käyttötavalle. CMX-3000ssa on omaan käyttöön sopivampi hakupyörä. "saa heittää vauhtia levylautasen reunasta", kun taas tuo 500nen tuntuu passaavan niille jotka mieluusti korjaa levyä tyrkkimällä.

EDIT:

Mutta siltikin 500s on se cd-soitin jolla mieluiten soitan :)

Tässä pari vuotta sitten hommasin nuorten käyttöön discokamoja ja ne piti tietenkin saada niin halvalla kuin mahdollista ja mm. cd-soittimeksi hommasin omnitronicin cdp-380 mallin. Soitin on muuten jees, mutta ainakin se yksilö oli heti alkujaan viallinen. Vasen pesä ei suostunut välillä lukemaan levyjä, ennenkuin boottasi koneen ja se tarkoitti paussia discomenoissa, joka ei ollut kovin kivaa. Oli sitten kiva silloin tällöin hokea mikkiin, että sori, mutta DJ-setä joutuu boottaamaan nyt cd-soittimen toimintahäiriön takia. Vika siis oli sellanen, että vasen pesä ei suostunut lukemaan ja näytössä luki vain "read". Taitaa siis olla laadultaan noi omnitronicit vähän sitä sun tätä.

Sillä kirjoitin tänne, kun olen aikonut ostaa kotikäyttöön ittelleni jonkun tupla-pyörittimen ja katselin "kuola suupielistä valuen" mm. eilen illalla Omnitronicin CDP-500-mallia linkki. Hinta ainakaan ei mielestäni olisi paha.

Kysymys kuuluukin kuitenkin, että onko tosta kokemusta? Onko yhtä susi kuin muutkin omnitronicit, eikä kestä kovin kaun ilman erroreita tms. tai onko soittaminen muuten vaivatonta, eli onko toiminnot järkeviä tossa? Vois harkita ton ostoa, jos se vain kestäis.

Mitäs muita mahdollisimman halpoja tupla-soittimia tiedätte, jotka kuitenkin kestäis normaalikäytössä. Soitin tulis siis mulle kämpille, mutta saattaisin sen joskus ottaa mukaan, jos menen jonnekin soittamaan. Tollasessa käytössä siis pitäis kestää.

Denonit yms. varmaan olis hyviä, mutta maksavat. Ehdottakaa nyt kuiteskin jotain järkihintaisia, mutta hyviä kamoja. :rolleyes:

Mites Tascam CD-302? linkki

Yksikään cd-kone ei kestä kauan, oli se sitten minkähintainen tahansa.
Pioneerin 1000 cd on ollut tähän asti voittamaton kestävyydessä, mutta vaan rupee nekin vittuilemaan...

Lukupää on se osa, joka "hajoo" ekaks, oli soitin mikä tahansa.

Quote by Pete Input

Lukupää on se osa, joka "hajoo" ekaks, oli soitin mikä tahansa.

:D

Rohkenen olla erimieltä..
Numarkista (CDN-24) hajosi ensiksi sekä play että cue napit... napit vaihdettua hajosi toinen kelkka...

Lukupäät toimii edelleen (toisesta ei voi varmuudella sanoa kun se ei vedä edes kelkkaa sisälle) :001:


:003:

Sanokaa mitä sanotte mut MUN mielestä aikaa sitten ostamani Omnitronicin Cdp 770 tuplapesä on pelannut ainakin mulla moitteettomasti niin kotona kun keikallakin.....onhan niitä paljon parempiakin mut mit v...uu niil tekee kun pärjää vähä huonommillakin...tää nyt tosin on vaan mun mielipide...:001:

Quote by Caro²


:D

Rohkenen olla erimieltä..
Numarkista (CDN-24) hajosi ensiksi sekä play että cue napit... napit vaihdettua hajosi toinen kelkka...

Lukupäät toimii edelleen (toisesta ei voi varmuudella sanoa kun se ei vedä edes kelkkaa sisälle) :001:


:003:


No, joo ... siis noin yleisesti ottaen.
Mut kato hei, se on Numark! :D :D

No, sanotaanko nyt näin, että en ole tavannut vielä yhtään CD soitinta, joka olis kestäny DJ käytössä 1-2 vuotta enempää hajoamati. Ja yleisin vika on lukupään vittuilu.

Ja siihenkin on olemassa (1) aika hyvä syy:
Uusimpiin CD levyihin on laitettu aivan helvetisti "kuraa" joukkoon.
Kuralla tarkoitan "kopio-suojausta" joka laitetaan levyn mukaan, jotta sitä olisi mahdollisimman vaikea kopioida.
Se taas kostautuu, kun CD soitin ei pysty lukemaan levyä...

topic miksaavia CD-soittimia varten

kattaa esim.
tupla-cd vs 2 x cd
Ecler vai pioneer?


tms.

edit:topic nimi

[ 16 November 2001: Message edited by: 029 ]

O