Bileet&kuteet&Kulttuuri

Back to yleinen keskustelu O

Originally posted by ville:
[QB]veikkaisin että ihan samat motiivit kun sulla kun vedät niitä omia paitojasi tai leveälahkeisia housujasi päälle: haluan olla tyylikäs.]

Mä olen useimmiten kyllä kaikkea muuta kuin tyylikäs...Se ei mulla välttämättä ole se tärkein pointti,persoonallisuuteen sopivat kuteet ja joskus tietynlainen leikittely kylläkin

Ja miten tyylikäs määritellään? Jos tyylikäs on sama kuin elegantti, niin sanoisin että ns."teknovaatteet",skeittivaatteet jne on ihan jotain muuta..Perinteisessä mielessä.

[<täysin offtopic>
milloinkohan suomalaiset naiset huomaavat että suurelle osalle ei istu ihan mikä tahansa housumalli. Mikään ei ole karmivampaa kuin kainaloihin asti vedetyt housut: maha pömpöttää housujen sisäpuolelle, perseestä sauma on uponnut varmaan jonnekin minne aurinko ei paista ja pakarat roikkuvat polvitaipeissa. Sitten shoppaillessa haukutaan miesten pukeutumista ja ostetaan lisää näistä housuja vaikka ne 'eivät kyllä täysin istu tästä takapuolesta, mutta ovat niin halvat' *huoh*
</täysin offtopic> ]
Mutta oletko ajatellut esim.perheenäitien vaatebudjettia ja kauppojen tarjontaa? Kysyntä määrää tarjontaa ja päinvastoin, ja keskihintaisissa vaateliikkeissä ei kauhean erilaisia malleja ole esim.keski-ikäisille,hieman pönäköille äityköille tarjolla.
(ellei halua leikkiä 20v nuorempaa ja vetää niittifarkkuja ylle)


Ei noissa ideoiden kannalta mitään vikaa olekaan,ja alkuperäinen on melkeinpä aina parasta.Lähinnä huvittaa,naurattaa ja ärsyttää se että niitä samoja kuteita pitää olla jokaisella päällä jostain käsittämättömästä syystä.Esim.karvajalkojen hohto on täysin mennyttä.

[Silloin tällöin sitä on kuitenkin pakko vetää hame päälle ja glowstickit käteen. Aina silloin joku wannabeeteknopuristihörhö tulee viereen katselemaan mua ja varmaan miettii samaan aikaan: vittu mikä idiootti turisti. Tämä turisti saa siitä viikon naurut.]
...ja samalla lailla monet neonmuovikarvaotukset katselee niitä mustiin ym. pukeutuneita(minuakin joskus)vierestä ja miettii samaan aikaan:vittu mikä idiootti turisti.
Siitäpä vasta naurut

Physics: Glitteriin pukeutuvia et välttämättä löydä kyllä esim. HC,tai muutenkaan UgUgUg-bileistä...

¤C

Originally posted by Physics:
Tosta pukeutumisesta bileisiin niin psy&goa bileissä on kyllä aika keskeinen asia myös toi pukeutuminen, mutta ihan eri tasolla kun teknoklubeilla...se meininki on imho jotenkin paljon ihmisläheisempi niinkuin myös se tarkoitus...jotenkin se toimii psy&goassa eri tavalla.(en itse kuuntele Psytä mutta olen käynyt hyvissä bileissä)


Aika monet niistä taitaa kyllä pukeutua ihan samalla tavalla myös vapaa-aikana..

Vois kans muistuttaa että kyllä säkin ihan hyvin sulauduit joukkoon sillon oranssibileissä jossa oli kuitenki proteus&neon

Originally posted by Physics:

Minun mielestä sinä olet aika hauskan näköinen siinä kuvassa lol.....mikä on juttu ton tikkarin kanssa??


Alunperin reivaajat imeskeli tikkareita & tutteja sentakia
ettei suu kuivu huumepäissään (afaik).. Essoissa kuulem-
ma myös leuka alkaa täristä välillä, eli kai se siihenkin
jeesaa.

Originally posted by mmm...:
Mä en haluis lähtee ollenkaan vertailemaan mikä bileissä on "tärkeintä" ja mikä "sivuseikka" jne. Itse oon ne alusta asti käsittänyt kokonaisuutena; bileissä pääasia on bileet! Voi olla että joillakin pukeutuminen ja näyttäytyminen ylikorostuu, mutta se ei tarkoita sitä että pukeutuminen automaattisesti olisi pois jostain "pääasiasta".


jep, ihan samaa mieltä. Jokainen kokee kemut omalla tavallaan ja jokaisella on oma näkemyksensä miten parhaat kemut saavutetaan. Toiset pukeutuu ja toiset pousaa. Minuakin kyllä kiinnostaa (aivan kuten Physics:iä) tietää mikä saa ihmiset pukeutumaan joskus aika räväkästi, kun en ole itse saanut erikoisella pukeutumisella mitään ihmeellistä fiilistä kemuihin. Ihan eri asia on sitten ihmiset jotka pukeutuu tietyllä lailla, koska se on in, mutta sellaisille ihmisille en ole ennenkään korvaani lotkauttanut...

Ville tuolla aikaisemmin mietti pukeutumisen ydintä ja sanoikin sivulauseessaan minun mielestäni tärkeimmän seikan mitä vaatteisiin löytyy:

"It's not WHAT you wear, it's HOW you wear it"

Originally posted by jUSSi:
Minuakin kyllä kiinnostaa (aivan kuten Physics:iä) tietää mikä saa ihmiset pukeutumaan joskus aika räväkästi, kun en ole itse saanut erikoisella pukeutumisella mitään ihmeellistä fiilistä kemuihin.


ehkä se korostaa pakoa arjen rutiinista, sellaista "nyt ollaan vapaalla" -oloa, monille ihmisille räväkkä pukeutuminen on luonnollinen asia, jota voi hyvin ilmentää "tekno"skenen piirissä, mulle taas on luontaista pukeutua tennareihin ja huppariin. antaa kaikkien sukkien kukkia.

Originally posted by jUSSi:
Minuakin kyllä kiinnostaa (aivan kuten Physics:iä) tietää mikä saa ihmiset pukeutumaan joskus aika räväkästi, kun en ole itse saanut erikoisella pukeutumisella mitään ihmeellistä fiilistä kemuihin.

"It's not WHAT you wear, it's HOW you wear
it"


Mun henk.koht. syy o "räväkällä" pukeutumisella on yksinkertaisesti se, että mulle tulee hyvä olo siitä.
Mun mielestä se on hauskaa, kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Originally posted by zander:
ehkä se korostaa pakoa arjen rutiinista, sellaista "nyt ollaan vapaalla" -oloa, monille ihmisille räväkkä pukeutuminen on luonnollinen asia, jota voi hyvin ilmentää "tekno"skenen piirissä, mulle taas on luontaista pukeutua tennareihin ja huppariin. antaa kaikkien sukkien kukkia.


Tässä kiteytyy ainakin mun syyt "pukeutua" (vaikken kyllä mitenkään kovin räväkältä näytäkään). Mulle on bileisiin lähtiessä tärkeää tehdä irtiotto arkeen. Joku pienikin koristautuminen tuo fiilistä. Pukeutumisen voi ymmärtää myös jollain tavalla "naamioitumiseksi", pääsee irti normaalista asiallisesta tiukasta persoonastaan ja
voi ottaa rennomman asenteen, olla toisenlainen kuin vaikak töitä tehdessä. Ja onhan esteettinen nautintokin yks pointti. Kyllä mä tykkään hienoista dekoista ja tykkään katella hienon näköisiä ihmisiä.

mutta tyylitajua voi silti jokainen meistä käyttää...
Jaah kuka sen tyylin/tajun määrää?

Kuten joku sanoi jokainen pukeutuu miten haluaa!
Musiikki on pääasia.. jos se ei ole ei se oo mikään musiikki eventti vaan jotain muuta kuten esim Muotishow

Mitäs mitäs.. ettei Clubbailu ole mainstreamia? mielenkiintoista musta tää nimittäin nykyään on niin yleistynyttä ja niin jopa kaupallista että uskaltaisin sanoa Konemusa kultuurin olevan jo nykyään MainsTream kamaa..

Tosin kaipa tolla pukeutumisella yritetään saada omaa tyyliä tälle saralle...?

Yhteneväiset vaatteet pileis on jees mut eiks olis hauskempaa jos jokainen olis erinäkönen? kuten jotkut ovat sanoneet niin Halutaan pitää hauskaa ja hakea sitä itseään.. no näin jokaisella on mahdollisuus!?! eikö? usein se vain karrikoituu Kaikille saman suuntaisiin vaatteisiin mutta mitä siitä niin kauan kuin kaikilla on hauskaa..

Turistisuus on naurettavaa pellelilyä ja ihmisten dissaamista

Originally posted by Analogia:
Alunperin reivaajat imeskeli tikkareita & tutteja sentakia ettei suu kuivu huumepäissään (afaik).. Essoissa kuulemma myös leuka alkaa täristä välillä, eli kai se siihenkin jeesaa.


kyseessähän on siis leuan lihasten kramppaaminen ns. "Gurning" eli jauhetaan vahingossa vaikka huulia tai kieltä huomaamattaan (ilkein seurauksin) jos suussa ei ole purkkaa tjsp. ankeen näköistä touhua

toiset tietty vaan pitää tikkareista ja tuteista

Originally posted by Chris Wicked:
jos suussa ei ole purkkaa tjsp. ankeen näköistä touhua


Kyllä sekin on aika ikävän näköistä kun purkkaa jauhetaan niin että leuat vetää hirmu svengiä.

Originally posted by ville:

analogialle pieni kysymys: jaksat usein valittaa GC tyylistä pukeutua, mikä tekee omasta nahkatyylistäsi yhtään sen paremman tai tyylikkäämmän?

propsit ksypolle joka kirjoitti tuolla ylhäällä varsin hyvän postin.


Mun kommentit muitten ihmisten vaatteista on yleensä rajoit-
tuneet siihen, että en itse täysin käsitä tällaista "Men-
nään-bileisiin-näyttäytymään"-mentaliteettia. Esmes. Screen-
bileissä ja muualla mulle tulee suoraan sanottuna todella
inhottava olo, kun siellä on niin paljon sellasta viimesen
päälle pyntättyä ihmistä. Johtunee kai osittain myös siitä,
että tunnen sellaisessa porukassa itseni ulkopuoliseksi.
(ei niin että haluaisin jollain tavoin identifioitua siihen
porukkaan, tai mihin tahansa muuhunkaan porukkaan)

"Juhlikoot räteillänsä" suomentuu siis myös "Pukeutukoot
miten huvittaa, ja pitäkööt hauskaa".. Ei dissausta,
pelkkää ihmettelevää kummastelua .

Sitäpaitsi, mulla ei ole yhtään nahkavaatetta. Enää.

Originally posted by tenor:
Aika monet niistä taitaa kyllä pukeutua ihan samalla tavalla myös vapaa-aikana..

Vois kans muistuttaa että kyllä säkin ihan hyvin sulauduit joukkoon sillon oranssibileissä jossa oli kuitenki proteus&neon


Ne bileet oli vähän special. Siellähän oli melkein kaikki musatyylit edustettuna...missä on semmoset bileet nykyään pistäkää uusiks, meitsi tulee reprezenttaa heti

Originally posted by Cadootje:
Dress up to get down!

Kyllahan aikoinaan Jyrkissakin esiteltiin drum 'n' bass-muotia oikein catwalkilla. Loysia housuja, kauluspaitoja seka oliivinvihreita tillbehooreja.

Psykekemuissa pukeutuminen noudattaa pitkalti hippi-aktivisti-viherpiiperolinjaa. Rastoja, puuvillalaukkuja, batiikkipaitoja, ja muita kuoseja joihin tormaa mielenosoituksissa. (Anteeksi yleistys)

Ennen jaksoin itse viela noudattaa 'crasher-tyylia mutta nykyaan vari on enimmakseen musta, tapahtumasta taysin riippumaton.

Itse karsastan "turisti"-kasitetta jos se pohjautuu pukeutumiseen tai OLUEN juomiseen.



kuka on niin tyhmä että seuraisi jotain jyrkin d&b muotia.......????no comments.semmoista ei ole olemassakaan.

Originally posted by Chris Wicked:
ns. crasher kid dresscodea ei ole edes crasherissä. Missään ei vaadita lightstickejä ja neon sitä, neon tätä. On laadittu oikeastaan vain mitä ei toivota nähtävän klubilla tyyliin: ei lenkkitossuja, logollisia paitoja(fubu jne), ei ruutupaitoja(flanelli tjsp.) ja tätä rataa. Jos joku haluaa pukeutua erikoisesti(verrattuna esim katukuvaan), se sallittakoon.


Sorry, mut ei todellakaan tajuu et miks "lenkkarit" eli mulla streettikengät jotka on tanssittavuudessaan ylivertaiset, pitäis poistaa!

No eipä oo ku kerran käännytetty ovelta sen takia että on väärät kengät jalassa, mutta paikka olikin yli-surkeenpaska teatterin clubi jolla ei oo mitän tekemistä 50 vuotiaine tanttoineen nykypäivän kanssa.

Ymmärtäisin myös jos joku käyttäisi aerobic kenkiä, juuri siitä syystä että haluaa bileistä kaiken irti.

Originally posted by funkyboy:
Kyllä sekin on aika ikävän näköistä kun purkkaa jauhetaan niin että leuat vetää hirmu svengiä.


luetaan se lause ajatuksella...eli siis kuosaaminen on aina ikävän näköistä touhua...kaikissa muodoissaan.

Propsit remotionille! hyvästä kenkä valistuksesta

Itse olen täysin samaa mieltä.. että kevyet lenkkari/kävelykengät on parhaat.. kokemuksella voin sanoa etten ainakaan itse jaksa tanssia kovinkaan kauvaa kun jalassa on Massivikengät.

Originally posted by Remotion:
Sorry, mut ei todellakaan tajuu et miks "lenkkarit" eli mulla streettikengät jotka on tanssittavuudessaan ylivertaiset, pitäis poistaa!

No eipä oo ku kerran käännytetty ovelta sen takia että on väärät kengät jalassa, mutta paikka olikin yli-surkeenpaska teatterin clubi jolla ei oo mitän tekemistä 50 vuotiaine tanttoineen nykypäivän kanssa.

Ymmärtäisin myös jos joku käyttäisi aerobic kenkiä, juuri siitä syystä että haluaa bileistä kaiken irti.



eli on siis käsite Trainers ja Smart Trainers. eli vähän niinkun lenkkitossut ja sit esim. sisäpelikengät tjsp. muisttattehan, kun koulussa ei saanut pelata korista normaaleilla lenkkareilla

CG nettisivulta:

"Blue Hair is not essential...but the right attitude is.
We at Gatecrasher appreciate glamour and originality. So, no Kickers, Rockports or Timberland shoes, no denim or sportswear, don't wear any heavily badged tops (YSL, Ralph Lauren, Ben Sherman etc) or any checked shirts.
Please ensure that all trainers are smart clean clubbing trainers.
Cyber gear is not prohibited but at the same time is not the necessary uniform to gain entry into Gatecrasher.
Please put the effort into something smart that you feel comfortable clubbing in, even if it doesn't illuminate of it's own accord...

Dress up and look cool...You have arrived. "

[ 21 February 2002: Message edited by: Chris Wicked ]

Taas yksi hyvä syy lisää pysyä kaukana GC:stä, no eipä tollanen meininki muutenkaan houkuta.

Originally posted by Chris Wicked:

CG nettisivulta:

"Blue Hair is not essential...but the right attitude is.
We at Gatecrasher appreciate glamour and originality. So, no Kickers, Rockports or Timberland shoes, no denim or sportswear, don't wear any heavily badged tops (YSL, Ralph Lauren, Ben Sherman etc) or any checked shirts.
Please ensure that all trainers are smart clean clubbing trainers.
Cyber gear is not prohibited but at the same time is not the necessary uniform to gain entry into Gatecrasher.
Please put the effort into something smart that you feel comfortable clubbing in, even if it doesn't illuminate of it's own accord...

Dress up and look cool...You have arrived. "

[ 21 February 2002: Message edited by: Chris Wicked ]


Voi vittu! EI OLE TOTTA! Eikö ihmisillä ole lontoossa OIKE-
ASTI oikeutta mennä bileisiin JUURI SEN NÄKÖISENÄ miltä
itsestään tuntuu? Oikeasti! Toivotaan ja RUKOILLAAN ettei
suomessa mennä näin saatanan ahdasmieliseen "Nää kenkämer-
kit ei kelpaa"-tyyliin.. Voi kristuksen vi*tu.. Juuri tuota
mentaliteettia inhoan. NIMENOMAAN tuota. Vähän niinkuin
junkkabileisiin ei päästettäisi ihmisiä joilla on kiksu-
säärystimet.

kinkybileet on tietenkin asia erikseen.

[ 21 February 2002: Message edited by: Analogia ]

Originally posted by zander:
Taas yksi hyvä syy lisää pysyä kaukana GC:stä, no eipä tollanen meininki muutenkaan houkuta.


eipä sinne kannata tunkea,jos ei kiinnosta. simple as that.
ei toi musta o mitää natsi-toimintaa...

O