Bileet&kuteet&Kulttuuri

Back to yleinen keskustelu O

Originally posted by @lex:
Makuasioita toisaalta. Noiden jenkkikuvien jälkeen katsoin omaan profileeni ja sieltä kurkisti mies, jolla on hopeanvärinen paita, oudot mustat silmämeikit, kirkkaanpunaiset hiukset jollain oudoilla hopeakönteillä, kaksirivinen pitkäpiikkinen panta ja vielä kaiken kruunuksi tikkari suussa.

Enpä sitten tiedä kuinka fiksulta mä siinä näytän.



Minun mielestä sinä olet aika hauskan näköinen siinä kuvassa lol.....mikä on juttu ton tikkarin kanssa??

Originally posted by moska:
Usein on tullut mieleen, että pitäs laittaa pileisiin vaaleensiniset varkut ja flanellipaita. Ihan vaan vittuillakseen kiksuteineille.



Sanoo mies joka käyttää hametta bileissä...

Originally posted by Physics:

Minun mielestä sinä olet aika hauskan näköinen siinä kuvassa lol.....mikä on juttu ton tikkarin kanssa??


Ei siinä tikkarissa muistaakseni mitään sen ihmeempää juttua ole. Tikkarit on hyviä ja joko mulla nyt sitten oli niitä itselläni mukana tai joku tarjosi... Mutta kyllä se lisää tohon kuvaan dorkuutta potenssiin kolme, eikä sillä että sitä siitä muutenkaan puuttuisi.

Nojoo... *naurnaur!*

Pukeutuminen on silti kivaa.

Originally posted by @lex:
Ei siinä tikkarissa muistaakseni mitään sen ihmeempää juttua ole. Tikkarit on hyviä ja joko mulla nyt sitten oli niitä itselläni mukana tai joku tarjosi...


Muistaakseni sä ostit ripakopallisen tikkareita illaksi silloin kun oltiin sun luona. Enkä voi syyttää sua yhtään, nimittäin mulla on nykyään röökin polton lopetettuani tikkari korvikkeena.

off topic...

Semmoinen asia tuli viellä mieleen että junkkabileissä jorataan vähintäänkin yhtä paljon kun teknopileissä mutta silti pukeutumistyyli on todella erillainen...jotenkin ei vaan tunnu toi "glitter" meno iskevän...syystä tai toisesta....mutta ehkä junkalla on vähän liian "ruff riddims" että se sopisi kaikille....minutkin on pakotettu Everiin ja oli ihan hauskaa(tosin olin kyllä hirveässä kännissä)----Pakollinen selitys----

Kyllä se taitaa olla niin, että joillaki ihmisillä pukeutuminen ja näyttäytyminen menne kaiken sen muun edelle -sanotaan mitä sanotaa.
Itse olen ihmetellyt, kuinka nämä karvahanska porukka pystyy olemaan niissa vaateissa.
"Tavallisissa" vaateissakin on todella hikistä jorata. En voisi edes kuvitella pitäväni pvc-housuja päälläni jameissa joissa ilmanvaihto on mitä on ja lämpötila lähentelee 40c.

Joskus kesäisin kaupungilla näkee naisia, joilla on niin tiukat byysat, että ei meinaa kävelystä tulla yhtään mitään. (siis niiden kävelystä ) Kai se oma mukavuus on vain pakko unohtaa, että näyttää mahdollisimman hyvältä.

Ja glowstick asiaa en edes viitsi kommentoida.

Mutta jokainen steppaa tyylillään.
niiden

[ 20 February 2002: Message edited by: Pan ]

Osa näistä posteista huvittaa mua todella. "Pukeutujat on pellejä, en itse kyllä... en voi ymmärtää...mulle on musiikki tärkeintä...blaa blaa" ja sitte pisteeksi i:n päälle, mutta jokainen tyylillään

Niinpä niin, ihan liikuttuu tuosta suvaitsevaisuuden aallosta...

Originally posted by Pan:


Joskus kesäisin kaupungilla näkee naisia, joilla on niin tiukat byysat, että ei meinaa kävelystä tulla yhtään mitään. (siis niiden kävelystä ) Kai se oma mukavuus on vain pakko unohtaa, että näyttää mahdollisimman hyvältä.

Mutta jokainen steppaa tyylillään.





Siis toihan nyt menee sillen ettei siitä omastakaan kävelystäkään ole sen jälkeen mihinkään!!!lol

Originally posted by soundMark:
Minkä takia ihmiset pukeutuu ravintolaan? Eiks siellä oo ruoka pääasia?


Miks ihmiset pukeutuu mennessään baariin? - Jotta sais
helpommin p:tä...

Dresscode.. onhan se ihan hauska piriste bileissä, siis
se pukeutuminen. Mielestäni ei ainakaan tarvitsisi käännyttää
ketään sen takia jos ei pukeudu dresscoden mukaan..
itse en ainakaan pukeudu edes väkipakolla

hei mutta...
miksei kukaan järjestä naturisti-bileitä niin kaikilla olisi hauskempaa! kaikki olisivat samalla viivalla ja musiikki olisi se pääasia...

Originally posted by karvanoppa:
hei mutta...
miksei kukaan järjestä naturisti-bileitä niin kaikilla olisi hauskempaa! kaikki olisivat samalla viivalla ja musiikki olisi se pääasia...


Nyt puhutaan asiaa!

hups väärä nick

[ 20 February 2002: Message edited by: Varvana ]

Originally posted by Chipie:
Kun vedät karvatossut/kaasunaamarin/isot kengät jalkaan niin mitkä ovat motiivit?


veikkaisin että ihan samat motiivit kun sulla kun vedät niitä omia paitojasi tai leveälahkeisia housujasi päälle: haluan olla tyylikäs.

isot kengät on kivat ja tyylikkäät. Leveät lahkeet, isot kengät ja kireä paita. Nykyisin mulla on samat vaatteet bileissä ja vapaalla, ainoa ero on piilarit, jotka laitan aina bileisiin. Vaikka pidän samoja vaatteita myös vapaalla, niin lähes joka bileissä joku tulee kysymään mista noi vaatteet on ostettu. Omasta mielestäni tämä on hyvä osoitus siitä, että tyylikkäiden bilevaatteiden ei tarvitse erottua suuresta massasta kovin paljoa.

Tyylikkäät vaatteet koostuvat monista pieneistä asioista: esim yksityiskohdat, laadukkaat materiaalit, kokonaisuus ja vaatteiden kantaminen. Eniten suomessa kärsii mielestäni materiaalit ja kokonaisuus. h&m paita kun ei enää pidä kuosiaan 10 pesun jälkeen, karvahame ei ikävä kyllä sovi äidin ostaman jack&jonesin kuluneen t-paidan kanssa ja suomalaisen naisen omenavartalo ei sovi kireisiin etelästä tuotuihin korkeavyötäröisiin housuihin.

<täysin offtopic>
milloinkohan suomalaiset naiset huomaavat että suurelle osalle ei istu ihan mikä tahansa housumalli. Mikään ei ole karmivampaa kuin kainaloihin asti vedetyt housut: maha pömpöttää housujen sisäpuolelle, perseestä sauma on uponnut varmaan jonnekin minne aurinko ei paista ja pakarat roikkuvat polvitaipeissa. Sitten shoppaillessa haukutaan miesten pukeutumista ja ostetaan lisää näistä housuja vaikka ne 'eivät kyllä täysin istu tästä takapuolesta, mutta ovat niin halvat' *huoh*
</täysin offtopic>

Iän myötä pukeutuminen (yleensä) rauhoittuu. Täälläkin monet karvoja dissaavat ovat muutama vuosi sitten pitäneet päällään esim kiiltäviä paitoja tai neonvaatteita, joita dissattiin pari vuotta sitten aivan samalla tavalla kun karvaa nyt.

Mua ainakin henkilökohtaisesti hieman harmittaa, että mun kiksuhameet ei enää sovi mun tyyliin. Kaiholla muistelee niitä aikoja, kun veti hameen päälle, piikit päähän ja glowstickit käteen. Kai sitä on vanhentunut jossain välissä :(

Silloin tällöin sitä on kuitenkin pakko vetää hame päälle ja glowstickit käteen. Aina silloin joku wannabeeteknopuristihörhö tulee viereen katselemaan mua ja varmaan miettii samaan aikaan: vittu mikä idiootti turisti. Tämä turisti saa siitä viikon naurut.


analogialle pieni kysymys: jaksat usein valittaa GC tyylistä pukeutua, mikä tekee omasta nahkatyylistäsi yhtään sen paremman tai tyylikkäämmän?

propsit ksypolle joka kirjoitti tuolla ylhäällä varsin hyvän postin.

Tosta pukeutumisesta bileisiin niin psy&goa bileissä on kyllä aika keskeinen asia myös toi pukeutuminen, mutta ihan eri tasolla kun teknoklubeilla...se meininki on imho jotenkin paljon ihmisläheisempi niinkuin myös se tarkoitus...jotenkin se toimii psy&goassa eri tavalla.(en itse kuuntele Psytä mutta olen käynyt hyvissä bileissä)

Originally posted by xybo:
Voin puhua paskaa, kuhan heitän jotain mitä
mieleen tulee...

Jos sinua Physics häritsee muitten pukeutuminen, etkä
pysty bileissä keskittymään musiikkiin.. etkö sinä
silloin ole samanlainen? Jokainen tyylillään,
toki aina voi kommentoida (vapaa maa[tm]).


[ 20 February 2002: Message edited by: xybo ]


Enhän minä hyvä xybo ole sanonut että minua häritsee..ei tarvitse heti ottaa niin vakavasti.En vain itse vetäis jotain kaulapiikkipantaa niskaan..se ei vaan ole mun juttu seen.... ja kyllähän noi jutut on vähän hurija välillä.Yritän vaan saada työpäiväni kuluttamiseen pienen keskustelun aikaan...usko tai älä olen kyllä aika suvaitsevainen ihminen....eihän kukaan pakoita minua vetää pvct jalkaan ja kuuntelemaan kiksua. Mutta kyllä minun mielestä asiasta voi keskustella ilman että tulee heti jotain syytelyitä kuten sinä olet sitä ja tätä.ja joo kyllä minä ainakin menen bileisiin musan takia, enkä sen takia että voisin näyttä uutta paitaani tai whatever.

[ 20 February 2002: Message edited by: Physics ]

Dress up to get down!

Kyllahan aikoinaan Jyrkissakin esiteltiin drum 'n' bass-muotia oikein catwalkilla. Loysia housuja, kauluspaitoja seka oliivinvihreita tillbehooreja.

Psykekemuissa pukeutuminen noudattaa pitkalti hippi-aktivisti-viherpiiperolinjaa. Rastoja, puuvillalaukkuja, batiikkipaitoja, ja muita kuoseja joihin tormaa mielenosoituksissa. (Anteeksi yleistys)

Ennen jaksoin itse viela noudattaa 'crasher-tyylia mutta nykyaan vari on enimmakseen musta, tapahtumasta taysin riippumaton.

Itse karsastan "turisti"-kasitetta jos se pohjautuu pukeutumiseen tai OLUEN juomiseen.

Mä en haluis lähtee ollenkaan vertailemaan mikä bileissä on "tärkeintä" ja mikä "sivuseikka" jne. Itse oon ne alusta asti käsittänyt kokonaisuutena; bileissä pääasia on bileet! Voi olla että joillakin pukeutuminen ja näyttäytyminen ylikorostuu, mutta se ei tarkoita sitä että pukeutuminen automaattisesti olisi pois jostain "pääasiasta".

Mielestäni on hienoa, jos bileissä näkee monenlaista jengiä: niin erikoisemmin kuin tavallisemminkin pukeutuneita. Tässä kulttuurissa upeinta on se, että tuo koodisto on aika laaja ja joustava, ja toisaalta siitä poikkeaminenkaan ei oo niin kauhean vakavaa. Älkääkä samaistako pukeutumista ekshibitionismiin: itse jos pukeudun niin teen sen aina vähintään yhtä paljon bilekokonaisuutta ja muita varten kuin itseni takia. Toisten pukeutumisesta ja käyttäytymisestä on kiva saada kiksejä, ja vastaavasti niitä on kiva antaa muille, jotka sellaisia haluu ottaa vastaan.

Mitä tulee glowstickeihin ja karvajalkoihin, niin eiköhän nekin oo alunperin ollut ihan kivoja ideoita, jotka vaan on sitten kulutettu kliseiksi. Mielikuvitus kunniaan! Dresscodet vois mun puolesta unohtaa.

Lopuksi väitän että sen paremmin musiikki kuin pukeutuminenkaan ei edes voi kokonaan menettää merkitystään: Musiikki siksi, että se luo tiettyjä tunnelmia ja niiden yhteensopivuuden/-sopimattomuuden omiin tunnelmiin huomaa väkisinkin, vaikka yrittäisi unohtaa musiikin ja vain "näyttäytyä". Pukeutuminen taas siksi, että olemme yhteisöllisiä olentoja ja toimimme aina tiettyjen koodien mukaan. Päätös olla pukeutumatta tavallisesta poikkeavasti voi itse asiassa olla ihan yhtä koodiriippuvainen kuin päätös pukeutua.

Originally posted by Physics:
Onko se todellakin niin suuri osa bileistä miten sinne pukeutuu?? Eikö se musiikki ratkaise loppujen lopuksi miten hyvät bileet on?? Henk.koht olisin varmaan aika pihalla jos menisin jonnekin laserpointiin tms. koska erottuisin joukosta ja olisin ns "turisti".mä en haluu olla ton näköinen kun menen ulos pitää hauskaa.


Totta, olen samanlainen tapaus eli en käytä aikaani vaatteiden kanssa pelehtelyyn. Taannoin kävin tapojeni vastaisesti trance-bileissä, missä ihmiset olivat pukeutuneet ihmeen lääkäriasuihin ja vastaaviin, esimerkkinä kaikenlaiset geelillä ja glitterillä muotoillut punk-hiukset ja tekokuiduista väsätyt hameet yms. - vastavetonani itselläni oli valkoinen paita ja rämäset hiphop-farkkuni teinivuosilta, ja vielä räkäsemmät skeitti-tossut.

mistäköhän nää dresscodet on peräsin?? Ehkä passaa jollekin mut mun mielestä joskus menee vähän överiksi...

No dresscoodit on vaan yksinkertaisesti huvin vuoksi, hyvien bileiden tapauksessa voin kyllä tehdä poikkeuksen ja laittaa releet niskaan ja lähteä bilettämään oikein bilemielellä. Tsekatkaa vaikka mikä meininki on etelä-naapurissa, Tallinnassa olen huomannut miten siellä biletetään kyllä asenteella ja tytöt etenkin vetää ihan viimesen päälle - mikä on tosi jees. Dresscoodeja ei tartte kuitenkaan ottaa turhan vakavasti, vaikka bileissä sellanen olisi määrätty, ei ketään nyt ovelta sen takia käännytetä vaikka olisi jättänyt koodaukset väliin.

Keep it real.

On turha puhua suvaitsevaisuudesta erilaisuutta kohtaan niin kauan, kun se on pelkän sietämisen tasolla. Joillekin panostaminen pukeutumiseen tuo väriä arkiseen harmauteen, toisille on taas ihan sama mitkä releet on niskassa. Itse tykkään laittautua (edes jonkun verran), mutta fiilispohjalta lähdetään...

Onko se todellakin niin suuri osa bileistä miten sinne pukeutuu?? Eikö se musiikki ratkaise loppujen lopuksi miten hyvät bileet on?? Henk.koht olisin varmaan aika pihalla jos menisin jonnekin laserpointiin tms. koska erottuisin joukosta ja olisin ns "turisti". mä en haluu olla ton näköinen kun menen ulos pitää hauskaa. mistäköhän nää dresscodet on peräsin?? Ehkä passaa jollekin mut mun mielestä joskus menee vähän överiksi...

O