Mikä plattarissa nyppii? (ent. KAPITAALEILLA KIRJ...)

Back to yleinen keskustelu O

Originally posted by Samus Aran:
vähintäänkin profilessa pitäs näkyä keneltä on saanut ja minkäkinlaisia reittauksia. tällaisenaan homma on ihan hölmö.


ja vielä mahdollisuus jälkeenpäin muuttaa jollekkin antamaansa tähtimäärää

Originally posted by CosmicMan:
Ei. Tähdet ovat päänaukomisen mittari käänteisarvona. Mitä enemmän auot päätä, sen
pienemmät ovat tähtesi


Eix se ollutkaan toisinpäin?

Originally posted by CosmicMan:
Ei. Tähdet ovat päänaukomisen mittari käänteisarvona. Mitä enemmän auot päätä, sen
pienemmät ovat tähtesi


juu juu... sepä.. hmm.. mielenkiintoista.. antaa uuden näkökulman... no niinhän se taitaa ollakin..
(tarkistin tähdet muutamalta)
huojentunein mielin voin nyt jatkaa foorumin käyttämistä... ihmisarvoni onkin turvattu...
ei miulla oo tarvetta aukoa kenellekään päätä muutenkaan IRL, niin miksi sitten täällä alkaisin..

Originally posted by Samus Aran:
tarkemmin ajatellen munkin mielestä tähdet vois ottaa pois. vähintäänkin profilessa pitäs näkyä keneltä on saanut ja minkäkinlaisia reittauksia. tällaisenaan homma on ihan hölmö. ei todellakaan luo sellaista ilmapiiriä missä itse viihtyisin parhaiten....


jos profilessa näkyisi keneltä on tähtiä saanut, ja kuinka paljon -luulisin, että ei reittauksia paljoa tehtäisi. ainakaan negatiivisia. päätyisi IMO äkkiä siihen, että kaikilla olisi viisi tähteä ja siinä kohtaa en uskoisi tähtiluokitusten enää ajavan asiaansa... mikä se asia sitten onkaan..

ja kuten miekin uutena naamana oon jo oppinu, ei sinun oo pakko antaa ihmisten luokitella itseäsi, eikä sinun ole pakko luokitella ketään.
ei tähtiä kannata tuijottaa, ainakaan läheltä.. siinä lähtee näkö...

Plattarilla ärsyttävintä on ihmisten
kaikkitietäväisyys!!!
Tulee välillä sellanen olo et
koko Plattarilla "ei saisi käydä"
edes ellei tiedä kuinka puhtaasti joku
dj on soittanut settinsä..
On typerää lukea juttuja, missä ko.
henkilö kertoo jotain soopaa minkä on
kuullut "tietävämmältä" ja kertoo miten
joku dj on kehittynyt ja plää plää,
vaikka ei ole ennen edes välttämättä kuullut
koko ihmisen soittavan..
En häpeä sanoa etten tiedä tarkalleen
milloin jonkun soittaminen on mennyt
vähän teknisesti pieleen tai jotain.
Nautin kuitenkin musiikista ja aika
pitkälle mun lemppari-dj soittaa hyviä
biisejä..Ja saa aikaan hyvät fiilikset,
en sitä enempää erottelemaan, koska
en tiedä asiasta,
--> en rupea keksimään toisia miellyttääkseni
mitään. Se on naurettavaa!!
Jos tietämättömyyteni nyppii jotain
toista, eipä haittaa mua.

-e-

[ 20 March 2002: Message edited by: emilia ]

Originally posted by Analogia:
No, halusin vaan sanoa että seuratkaa hyvät ihmiset
netikettiä, niin annatte itsestänne fiksumman kuvan.


Samaa mieltä. Kun kirjoittaa näin julkiseen foorumiin niin on hyvä hieman miettiä mitä kirjoittaa jos haluaa antaa itsestään "älykkään" vaikutelman. Oikeinkirjoitus, järkevä teksti ja sopiva lainaaminen osoittavat, että tekstin kirjoittamiseen on paneuduttu, jolloin myös lukija ottaa sen paljon suuremmalla todennäköisyydellä tosissaan.

Webi-foorumeja varten ei taida olla omaa etikettiä, mutta tänne pätee pitkälti samat asiat (imo) kuin nyysseihin kirjoittelussa. Lyhyt nyyssietiketti löytyykin sitten täältä. Vaikka tuo saattaa jostain vaikuttaa hieman nörtähtävältä :) Niin tuolta löytyy erittäin paljon hyviä pointteja, joita kannattaa hyödyntää täälläkin kirjoittelussa, mikäli haluaa, että ihmiset ottavat sinut tosissaan.

Originally posted by oddi:
Toi on ihan totta, aina joutuu spennaa ja viilaa pilkkua ettei vaan tule jotakin sanomista pilkkupoliisilta



Tuskin Plattarissa on kovin monta ihmistä, jotka saavat kiksejä toisten kirjoitusvirheistä. Huomautusten tarkoitus on enemmänkin pitää teksti helppolukuisena. Pilkkujen ym. merkkien puuttuminen ja oudot kirjoitusasut tekevät viesteistä helposti sellaista puuroa, että siitä ei saa kuin päänsäryn.
Antaahan se tietenkin ihmisestä pareman kuvan jos hän osaa kirjoittaa hyvin, mutta tärkeintähän on ajatusten vaihtaminen.

Jees pox

Originally posted by CosmicMan:
Ei. Tähdet ovat päänaukomisen mittari käänteisarvona. Mitä enemmän auot päätä, sen
pienemmät ovat tähtesi


Tai mitä enemmän uskallat tuoda omia mielipiteitäsi julki, vaikka ne eivät edes olisi dissausta/trollia.

Olen huomannut, että itse olen yleensä hyvin pitkälti samaa mieltä kuin yhden/kahden kiksutähden ihmiset. Tämä ei tietysti aina pidä paikkansa, mutta n. 60% tapauksista.


Edit: jos nyt joskus oppisin kirjoittamaan

[ 20 March 2002: Message edited by: dab ]

Jos ihmisiä huolestuttaa tähtien käyttö ja määrä, niin siellä my profilessa on nappi, josta sen saa pois.
Sen jälkeen voi sanoa kelle tahansa kiksuteinille, että suck my glowstick ilman pelkoa tähtien menettämisestä. No ei nyt sentään, mutta omasta mielestäni tähdet kuuluvat taivaalle ei Plattariin.

Originally posted by dab:
Tai mitä enemmän uskallat tuoda omia mielipiteitäsi julki, vaikka ne eivät edes olisi dissausta/trollia.


Word.. jäänki odottelemaan taas 1-tähden reittauksia.

Originally posted by CosmicMan:
Word.. jäänki odottelemaan taas 1-tähden reittauksia.


sitä saa mitä tilaa... täältä pesee..

Originally posted by emilia:
Plattarilla ärsyttävintä on ihmisten
kaikkitietäväisyys!!!
Tulee välillä sellanen olo et
koko Plattarilla "ei saisi käydä"
edes ellei tiedä kuinka puhtaasti joku
dj on soittanut settinsä..
On typerää lukea juttuja, missä ko.
henkilö kertoo jotain soopaa minkä on
kuullut "tietävämmältä" ja kertoo miten
joku dj on kehittynyt ja plää plää,
vaikka ei ole ennen edes välttämättä kuullut
koko ihmisen soittavan..
En häpeä sanoa etten tiedä tarkalleen
milloin jonkun soittaminen on mennyt
vähän teknisesti pieleen tai jotain.
Nautin kuitenkin musiikista ja aika
pitkälle mun lemppari-dj soittaa hyviä
biisejä..Ja saa aikaan hyvät fiilikset,
en sitä enempää erottelemaan, koska
en tiedä asiasta,
--> en rupea keksimään toisia miellyttääkseni
mitään. Se on naurettavaa!!
Jos tietämättömyyteni nyppii jotain
toista, eipä haittaa mua.

-e-

[ 20 March 2002: Message edited by: emilia ]


...kopioin tän sanasta sanaan!...

Originally posted by miiko:
jos profilessa näkyisi keneltä on tähtiä saanut, ja kuinka paljon -luulisin, että ei reittauksia paljoa tehtäisi. ainakaan negatiivisia. päätyisi IMO äkkiä siihen, että kaikilla olisi viisi tähteä ja siinä kohtaa en uskoisi tähtiluokitusten enää ajavan asiaansa... mikä se asia sitten onkaan..


itse ainakin oisin starattanut jengin täysin samallatavalla kuin nytkin. muutaman olisin toki (muista syistä) vaihtanut mikäli se olisi jälkikäteen mahdollista...

Originally posted by miiko:
ja kuten miekin uutena naamana oon jo oppinu, ei sinun oo pakko antaa ihmisten luokitella itseäsi, eikä sinun ole pakko luokitella ketään.
ei tähtiä kannata tuijottaa, ainakaan läheltä.. siinä lähtee näkö...


jees, eipäniin. itselleni on lähes yhdentekevää mikä määrä tähtiä nimeni alla on. sitä en siis tarkoittanut postillani, enemmänkin ihmettelin mikä sai foorumin suunnitelijat ryhtymään moiseen? mitä ihmettä sillä on haettu? edelleenkin kiinnostaisi kuulla vastaus asianomaisilta. joonas?...anyone?

Originally posted by Samus Aran:
jees, eipäniin. itselleni on lähes yhdentekevää mikä määrä tähtiä nimeni alla on. sitä en siis tarkoittanut postillani, enemmänkin ihmettelin mikä sai foorumin suunnitelijat ryhtymään moiseen? mitä ihmettä sillä on haettu? edelleenkin kiinnostaisi kuulla vastaus asianomaisilta. joonas?...anyone?


Mua henkilökohtaisesti jaksaa huvittaa toi tähtien aikaansaama polemiikki. En puhu nyt tosiaankaan susta, mutta välillä on aika lystikästä kun joku huutaa suureen ääneen "Mulle ei ne tähdet merkkaa mitään! Ei mitään! Mua ei yhtään haittaa että mulla on vaan kaks tähteä! Se johtuu vaan siitä että mä diggaan kiksusta!" jne. Jotenkin tulee usein mieleen juttu koirasta ja kalikasta.. =)

Tähdet ovat sinänsä ihan triviaali juttu. Ei mua suuresti kiinnosta - varsinkaan nykyisellään - että paljonkohan mulla sattuu olemaan tähtiä. Ideana mielestäni tuollainen systeemi on ihan fiksu, mutta käytännössä se ei toimi, edes käytössä olevasta painotussysteemistä huolimatta. Tähtien määrää pitäisi pystyä vaihtamaan ja ylipäänsä reittaukset olisivat merkityksellisempiä jos niitä pystyisi esimerkiksi antamaan vasta esim. 100 viestiä kirjoitettuaan, jolloin henkilön voi jo jollain tavalla katsoa sitoutuneen foorumiin jolloin taas voi kuvitella että hänellä olisi jotain kiinnostusta keskustelun tasoa kohtaan.

Tähtien käyttöönoton historia on sellainen, että itse heitin jossain palautetopikissa aikanaan läpällä, että olisi aika näppärää jos pystyisi reittaamaan muita käyttäjiä niin tietäisi kenen juttuja kannattaa kuunnella ja kenen ei. Vitsiksi tarkoitettu kommentti sai muutaman myötäilevän maininnan ja Joonas sitten otti systeemin käyttöön kun se vähällä vaivalla onnistui. Ei siinä sen suurempaa ideologista valintaa taida taustalla olla.

Olen edelleen sitä mieltä, että kun foorumissa on tuhansia rekisteröityneitä käyttäjiä joista kohtuullinen prosentti myös osallistuu enemmän tai vähemmän aktiivisesti keskusteluihin, olisi hyvä jos ensi silmäykseltä näkisi, miten kannattaa johonkin kommenttiin suhtautua. Esimerkiksi niin, että jos joku heittää liikkeelle huhun Oakien Suomen-keikasta, niin asiaan kannattaa suhtautua vakavammin jos kirjoittaja on saanut positiiviset arvostelut muilta käyttäjiltä, kuin jos usempien käsitys kaverista on epäluotettava wannabe. Luonnollisesti tällainen tuntemus kehittyy ihan itsekseen aktiivisesti kirjoittelua seuraamalla, mutta kun keskustelun volyymi on aika huikea, niin mielestäni olisi hyvä jos reittauksilla voisi edesauttaa keskustelun seuraamista. Nykyisellään se valitettavasti ei toimi, ja ihmisiä enimmäkseen reittaillaan ihan muista ansioista kuin kirjoitusten tasosta. =( Itsekään en viime aikoina ole jaksanut jaella reittauksia muuta kuin negatiivisessa mielessä, eli usein esimerkiksi käyttäjiä jotka horjuvat siinä rajalla että melkein pitäisi antaa varoitus mutta ei ehkä kuitenkaan voi, tulee usein sitten "kostoksi" =) reitattua yhdellä tai kahdella tähdellä.

Mjoo..On jutut!

Miten voi ottaa ihmistä noin paljon päähän se, onko käytetty isoja kirjaimia, sit nää starat ja muut asiat mitä tässä topikissa on mainittu.

En ole itsekään ollut kuin 2 kuukautta plattarin käyttäjänä ja sen oon huomannu, että täällä pientä inside-läppää lentää.
Se tuntui joitain uusia ihmisiä pelottavan, että jos saa varomattomasta heitosta isommilta sormilleen.
Sen oon huomannu, että jos ei jotain asiaa tiedä tms., niin kyllä gurut neuvoo hyvässä hengessä. Jos sieltä lentää kritiikkiä kohti asiallisen kommentin takia, niin varmaan siihen joku puuttuu.

Niinkuin kaikkialla muuallakin, niin terve järki on varmaankin hyvä tapa selviytyä jokapäiväisestä Platinum-elämästä.

Originally posted by Physics:
Hei DOA:n sigit rokkaa...aina saa nauraa itseään kipeäksi....



Oikeesti toi mun rokkaava äijä kuvastaa itse kirjoittajaa aika paljon...Hyvä,että joku tykkää tosta riehuvasta tyypistä...

Tää "tähtien sota" on aikas huvittava aihe.

Ne joilla on alle kolme tähteä, pitää tätä "sotaa" yllä ja ne joilla kolme tai yli vitsailee asiasta kylmä hiki otsalla ja toivoo mielesään, "et kun ne tähdet vain ei ikinä tippuisi".

Jos joku pelkää et niitä ei oteta tosissaan tai niillä ei ole "arvoa" plattarissa jos tähdet näyttää kahta tai alle, niin suurin osa täällä kyllä tekee arvostelunsa kirjoittajasta juttujen laadun, ei tähtien perusteella.

Originally posted by patis:
Tähtizydeemi on just rento.. kerrankin pienessä nousumyöteisessä rupesin ajankuluks tökkii kaikille erääseen topicciin kirjoittaneille viittä tähteä, yli viiskyt jaksoin ratettaa sitte väsähti. Nooh.. jatkuu taas joskus


Herkku idea! Mä taidan nousumyönteisessä alkaa tökkiä kaikille 1 tähden.. Pysyy toi tasapaino ja se on mun hiljainen manifesti noita tähtiä kohtaan Voi niitä joille noi tähdet on elämä..

Originally posted by miiko:
sitä saa mitä tilaa... täältä pesee..


Ilmeisesti on pessyt Ton edellisen replyn jälkee jo 4
1-2 -tähden reittausta ilmeisesti tullut... Tosin sadassa
annetussa äänessä toi ei paljoa tunnu

Vaihdetaanpa topikin nimeä sitten
Tää taitaa olla liian provosoiva.
Mikä plattarissa ottaa päähän? Mainio foorumihan tämä
on, aivan loistava, mutta välillä tekee mieli jurputtaa
pikkuasioista. Tehkää se tänne =)

[ 18 March 2002: Message edited by: Analogia ]

O