Mikä plattarissa nyppii? (ent. KAPITAALEILLA KIRJ...)

Back to yleinen keskustelu O

Joo multa lähti kanssa tähdet pois. Kiitos Analorgian (näköjään tää pienentää kynnystä vittuiluun ) viiden tähden postauksen. Ihan turhiahan noi tähdet on.
Onneks jäi vielä member numero jolla voi leveillä

[ 26 March 2002: Message edited by: KuntaKinte ]

eihän nää tähdet kai ole monellekaan vielä aiemmin ollut ongelma... vai?

ehkä aika tylyä sanoa, mutta luulen että vasta tämä keskustelu on kirvoittanut monia
ajattelemaan koko asiaa...

putoaa/
supersankari/
tähti rinnassaan/


mie pidän tähteni, mie tykkään niistä -oli niitä sitten yksi tai viisi. (kohta kai yksi )

edit:// lisäys

[ 26 March 2002: Message edited by: miiko ]

Originally posted by miiko:
ehkä aika tylyä sanoa, mutta luulen että vasta tämä keskustelu on kirvoittanut monia
ajattelemaan koko asiaa...


mitäs tylyä tossa oli?

näinhän siinä mm. omalta osaltani kävi. sitten kun asiaa vähän ajattelin, niin ihmisten mustavalkoinen reittaus ei tue omaa käsitystäni "hyvästä menosta". vaikka se olisi miten viatonta.

Originally posted by Samus Aran:
mitäs tylyä tossa oli?



en oikein osaa rakentaa hyviä lauseita...
tarkoitin sanoa, että ehkä tähdet olivat aiemmin monelle sellainen "hyvä juttu"... ja nyt kun keskustelua on käyty, ja yhdessä nähty että tähdet "ovatkin ihan p**seestä", niin on edelleen mukailtu sitä "oikeaa" mielipidettä ja käyty dissaamaan niitä...
mutta toisaalta -en minä tunne IRL oikein ketään tähän tähti-keskusteluun osallistunutta... voin siis varsin hyvin ja helposti olla todella väärässäkin... ja jos niin on, pyydän anteeksi epäilyäni...

Originally posted by KuntaKinte:
Joo multa lähti kanssa tähdet pois. Kiitos Analorgian (näköjään tää pienentää kynnystä vittuiluun )[ 26 March 2002: Message edited by: KuntaKinte ]


Mwah =D Oisit sit ees keksiny jotain muuta kuin ton iki-
vanhan =))

Originally posted by miiko:
ja nyt kun keskustelua on käyty, ja yhdessä nähty että tähdet "ovatkin ihan p**seestä", niin on edelleen mukailtu sitä "oikeaa" mielipidettä ja käyty dissaamaan niitä...


niin (well), on luultavasti vain huomattu mikä on jees ja toimittu sen mukaan -> mielestäni tällä forumilla tapahtuu huomattavasti vähemmän mainitsemaasi mukailua/virtaamista, kun muualla elämässä, mikä on jeeskakku, vaikka aina meissä jokaisessa on tietysti kehittämisen varaa. on fiksua toimintaa myöntää olleensa väärässä/silmät kiinni, JA sitten vielä tehdä asialle jotain.

kyl ton pointin pysty lukemaan jo edellisestä viestistäsi

Tän topikin luettuani kirkastu taas mielessä se syy, miks platsivusto hengaa mun suosikit-kansiossa.

erilaisten omia ajatuksia

[lisää tähän hyväksyvästi myhäilevä hymiö] tähdet sammu.


...jos keskustellaan kasvoista kasvoihin, niin ei kai sillon kenenkään otsassa lue tuntemattomien joskus kauan sitten antamia arvosanoja.


On keskusteluita, jotka etenee enemmän kun keskitytään siihen mitä sanotaan - eikä siihen kuka sanoo.

Originally posted by pakana:

On keskusteluita, jotka etenee enemmän kun keskitytään siihen mitä sanotaan - eikä siihen kuka sanoo.


aamen.

Originally posted by pakana:
...jos keskustellaan kasvoista kasvoihin, niin ei kai sillon kenenkään otsassa lue tuntemattomien joskus kauan sitten antamia arvosanoja.


joo... eipä kenenkään otsaan ole tatuoitu tähtiä..


On keskusteluita, jotka etenee enemmän kun keskitytään siihen mitä sanotaan - eikä siihen kuka sanoo.


pointti? kaikki keskustelut IMHO etenevät paremmin kun keskitytään siihen mitä sanotaan.

minä, vaikka tähtiä kannatankin (siksi, että ne ovat kivoja), en kuitenkaan kiinnitä huomiota niihin osallistuessani tai seuratessani keskusteluita...

luen postauksen ensin, ja sitten vasta katson tähtiä... ja jos näen tarpeelliseksi, saatan harkintaa käyttäen jopa jättää oman merkkini..
ja voin sanoa antaneeni lähes ainoastaan hyviä reittauksia (en halua dissata ketään ainakaan eriävästä mielipiteestä), ja niitäkin vasta kun olen seurannut kyseistä osallistujaa enemmänkin kuin vain sen yhden "hyvän" postauksen verran.
tiedän, että jos kaikki toimisivat kuten minä, ei tähdissä ainakaan olisi mitään järkeä..
toki kaikilla olisi hyvä mieli (lue. monta tähteä)... ja eikö se tavallaan olisi tavoittelemisen arvoistakin!?

miikon sanoista saksin seuraavat:

pointti? kaikki keskustelut IMHO etenevät paremmin kun keskitytään siihen mitä sanotaan.


Mä oon ite ainakin lipsunu tosta, ja yllättävän moni hyvin alkanu juoni täällä on kaatunu henkilökohtasuuksiin menemiseen. Ehkä se ei oo kaikille aina noin selvää?

minä, vaikka tähtiä kannatankin (siksi, että ne ovat kivoja), en kuitenkaan kiinnitä huomiota niihin osallistuessani tai seuratessani keskusteluita...


Tossahan ne killuu, eri värisinä ja takuulla vaikuttaa jokaisen mielipiteeseen. Munkin mielestä ne on hauskan näkösiä, mut ehkä FM vois lisätä kaikille just sen määrän tähtiä ku jokainen haluaa, vaikka jokaisen omaa lempiväriä? Tällä onnettomalla reittaussysteemillä niitä putoilee ja himmenee peruuttamattomasti melko varmasti aika hepposin perustein.

Toki kaikilla olisi hyvä mieli (lue. monta tähteä)... ja eikö se tavallaan olisi tavoittelemisen arvoistakin!?


Mä oon mukana tossa- jos kaikille saadaan hyvä mieli viidellä keltasella pikku tähdellä ni se pitäis järjestää ensi tilassa...mut mites sitten käviskään. Hitto kun sais nyt sanat ladottua niin päin, et ne välittäis mun tunnelmat tän näppiksen läpi, koska en tosiaan halua vaikuttaa nihkeeltä. Oon vaan sen kannalla et positiivinen palaute annettais ruudusta ruutuun, omin sanoin eikä Tappajatähdillä. Monimutkaset sanomat vaatii monimutkaset mediat, ja toi tähdistys on kyllä pikkasen liian simppeli media välittämään sitä mitä mieltä kukaan on kenestäkään.

"Sanon sitten kukkasin tai kakkasin, koiranputkea pukkaisin jos sanomasta lakkaisin"

Huokaus. Kuinka ihmeessä yksistä vitun tähdistä voi syntyä näin valtava haloo, jos ne eivät muka ketään kiinnosta?

Mä vastustan noin niinkuin yleisesti kaikenlaista ihmisten ja asioiden kategoriointia hyviin ja huonoihin. Mutta Platinumin volyymi on nykyisin niin järjetön, että mielestäni jokainen sellainen toimi on paikallaan, jolla voidaan edistää sitä että ihmiset ajattelisivat kaksi kertaa ennen kuin painavat sitä submit-nappia vain postatakseen jonkun " RRRUOSKAA!!!!!!111!!!!" -tyyppisen viestin. Sensurointiin ei ole haluttu mennä ja aika paljon saa toilailla että menettäisi kirjoitusoikeutensa Plattariin (toki on niitäkin päiviä että joku moderattori on noussut väärällä jalalla sängystä ja jakelee turhan herkästi varoituksia - nykyisin kyllä harvemmin mielestäni) - ja uuden tunnuksen hankkiminen ei ole homma eikä mikään.

Mielestäni postausten rankkaus voisi olla keino jolla voisi edes vähän suitsia sitä valtavaa mitäänsanomattomuuksien tulvaa joka täyttää foorumin päivä toisensa jälkeen. En mä tiedä, ehkä mä olen fasisti mutta mä mieluummin lukisin vähän valikoidumpia, laadukkaita kirjoituksia kuin jokaisen just intternettiä käyttämään oppineen avautumisia. Ja valikointi ei missään mielessä mene mielipiteiden mukaan: luen paljon mieluummin itseni kanssa vastakkaisia mielipiteitä edustavien hyvin kirjoitettuja, asiallisia juttuja kuin samaa mieltä olevien "pruits oho" -viestejä.

Jos joku keksii muita metodeita niin kuulisin niistä enemmän kuin mielelläni. Ainakaan nykyisellään tuo tähtisysteemi ei taida paljon edes jeesata, mm. juuri siksi että se ei ole kovin edustava (syistä joita tässä on jo muutaman sivun verran käsitelty).

Lisäbonarina vielä, että mun mielestä on hauska seurata miten ihmisten tähtien määrä kehittyy. Se ei kyllä tunnu valitettavasti korreloivan kovin kiinteästi viestien laadun kanssa. =(

no hoi hoi mekaanikko, tääl on tapana nostaa haloo siitä mistä kulloinkin nostetaan...elähän sie nyt itse vastahalota meitä? Ja on kai tätä pahempiakin haloita joskus nostateltu

Eli parannuksia reittaussysteemiin.

a) uudelleenreittausmahdollisuus. Ihmiset muuttuu, mielipiteet muuttuu.

b) laajempi asteikko. 0-100%?

c) jokaisen preferensseihin optio "show user ratings", enable/disable. Katsokoon ken haluaa.

jooh.. se tähdistä. voisin minäkin palata alkuperäiseen aiheeseen...

mikä plattarissa nyppii... (oikeastaan koko konemusiikkikulttuurissa)
miuta nyppii miun oma tietämättömyys(tyhmyys?)...

en ole koskaan nähnyt tarpeelliseksi kategorioida musiikkia kuin
kahteen "genreen" -hyvä musiikki, huono musiikki.
ja nyt se kostautuu.

esim. joku puhuu vknlopun ultrahuippukemuista, ja kertoo, että siellä soi sellainen
ja sellainen musiikki...
hyvä, että soi... en kuitenkaan välttämättä ymmärrä sanaakaan...
minun on vaikea noin äkkiseltään nähdä eroa esim. trancen,
progtrancen, psytrancen etc. välillä...

mutta toisaalta... turhaan "valitan".
eihän miulla taida kuitenkaan olla aikomustakaan opetella näitä asioita.
mielummin säilytän oman "maalais-ääliö"-imagoni, eipä kukaan edes
odota miun tietävän mistään mitään...

Originally posted by miiko:
minun on vaikea noin äkkiseltään nähdä eroa esim. trancen, progtrancen, psytrancen etc. välillä...


Nou hätä.. Tuskinpa oot ainoo

Genrejähän oppii tunnistamaan vain kuuntelemalla niitä. Mullekin on kyllä melkeen kaikki housen alalajit vaan hienoja sanoja...

Mut okei, mikä ärsyttää? No välillä pikkutomia ärsyttää kun tuntuu että kaikkien muiden piisejä arvostellaan demoissa mut ei mun... ja sit toinen juttu on se, että pääsääntöisesti on hyvä että täällä pidetään tiukkaa kuria noiden "ylimääräisten/samaa toistavien" topikkien kanssa, mut välillä tuntuu että, hitto antais nyt vaan ihmisien aloittaa just sellasia topikkeja kun lystäävät, ettei mene liian poliisiks tää meno. Tämä lähinnä siks että jos jonkun newbien eka postaus lukotetaan, niin aika isolla todennäköisyydellä se ei hirveän helposti uudestaan postaile.

Tähdistä vielä... (antakee armoa...) Poistin omani selkeesti siitä syystä, että itsetunto ei kestänyt alle viitä tähteä
Sama systeemi on muuten myös Deep Dishin message boardilla (http://www.deepdish.com), ja sivuston toimintaperiaate on sama kuin Plattarilla.

Mikä nyppii niin on purismi. Itse en voi sietää polccaa (ainakaan noin kirjoitettuna), mutta en sitä täällä huutele ja hauku siitä pitäviä (paitsi ehkä tahattomasti juuri nyt). Osa jengistä on vähän turhan hyvin omasta arvostaan selvillä ja se näkyy kaiken dissauksella. Tekisi mieli antaa esimerkkejä, mutta kaikki varmaan tietää ainakin jonkun merkit omistavan.

Originally posted by Homegrove:
Osa jengistä on vähän turhan hyvin omasta arvostaan selvillä ja se näkyy kaiken dissauksella.


heh... kiitos... mie aina luulin, et se dissausmeininki johtuis vaan tyhmyydestä, piittaamattomuudesta etc.. mut nyt miekin oon taas vähän viisaampi -se onkin ylemmyys, joka oikeuttaa/aiheuttaa sellaisen käytöksen...

tästedes olen vieläkin nöyrempi toisia kohtaan... if u knowwha i mean.. (toivottavasti _ne_ ei nyt nää tätä.. tähdet tippuu... )

Sehän oli sitä paljon puhuttua sarkasmia

Jostain syystä muo nyppii myös Khattin sigissä oleva tans-
siva norsu aivan yli kaiken.. muutenkin kaikki animaatio
sigeissä pitäisi kieltää. prkl. Huoanoo netikettiä!

ja toi ed. postaus ei ollut tarkoitettu millään tavalla
henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi ketään vastaan, eli äl-
kää toki loukkaantuko. eriäviä mielipiteitä saa ja pitää
esittää.

Plattari on ihan persesetä aamulla töissä ennen ekaa kahvia!

Joo ja lisää huumoria taskuun käyttäjilleki! (includes me)

O