V#tuttaako?!
Vituttaa.
Rakkaan ja läheisen irc-kanavan suurmiitti olisi tiedossa pitkästä aikaa eräänä viikonloppuna, ja tätä tilaisuutta olen odottanut pitkään ja hartaasti.
Noh, minun tuurillani yllättäen ko. tapahtuma osuu juuri niille kahdelle päivälle jolloin Jamiroquai ja The Roots konsertoivat Pori Jazz-festivaaleilla. Eli jää miittinki väliin :007: :014: :013:
Sama asia joka on vituttanut ennenkin vituttaa taas jälleen. Tietokonepelit siis. Tuntuu tosi mukavalta laittaa 50 euroo johonki peliin, joka ei sit toimikkaa vaikka kone läpäsee kaikki laitevaatimukset ja vastaavat. Voi vittu!
Olinpa tässä äsken autoilemassa. Tarkotus oli mennä seuran pallopelivuorolle Viitaniemen nurmelle. Ensin piti kuitenkin hakea pallo monitoimitalolta.
Ennen monnaria kuitenkin auto tärähti (jotain meni renkaan ali), kuulu posaus ja sihinää. Peilistä näin, että jotain punavalkosta ja pientä lenteli takana. Vauhtia oli sen verran, että pysäytin vasta hetken päästä Valmetin parkkikselle, jossa totesin takarenkaan olevan lutussa. No eikun vaihtamaan. Huomasin vaihdon aikana, että päällyskumissakin oli noin sormen mittainen palkeenkieli, eli ei ilmeisesti ihan pikkujuttu..
Tottakai vaihtoa suorittaessa tunkki meni päreiks, onneks vasta kun olin suorittanu varsinaisen vaihdon. No, eteenpäin kädet tervassa, piessä ja pölyssä.
Monnarilla sitten ei tietenkään yhdestäkään vessasta löytynyt saippuaa, joten kädet piti pestä höyryävän kuumalla veellä, jotta se kaikki piki ja muu paska irtos.
Menin sitten seuran kaapille, ja totesin jonkun jo hakeneen pallon. Prkl, turhaan poksautin kumin, koska jos oisin mennyt suoraan Viitaniemeen, en olisi ajanut samaa reittiä. Lähdin sitten kohti Viitaniemeä, jossa ei tietenkään ollut ketään paikalla pelaamassa. Myöhemmin ajoin sitten sen paikan ohi, jossa rengas pamahti, ja ei siinä ollut tiellä muuta kuin Pall Mall -aski. Ilmeisesti ne tekee nykyään röökiaskitkin teräksestä (tai sitten joku oli ollut tosi vitsikäs, ja sujauttanut nauloja askiin).
vituttaa että noin yhdeksän kymmenestä sääennusteesta ei pidä paikkaansa. Kun sanotaan että on helle, sataa vitusti vettä. kun sanotaan että sataa niin aurinko paistaa täydeltä taivaalta.
Ja se vituttaa vielä enemmän (jos siis uskoisin enää yhtää sääennusteisiin) että juhannus perjantaiksi ja lauantaiksi on luvattu: vettä ja vähän enemmän vettä! *huoh*
ja sitten mua vituttaa KELA. vaikka oonkin suhteellisen kiitollinen opintotuestani+asumislisästä niin paska juttu on se että koska oon kuitenkin koko kesän työharjoittelussa, en siltikään voi nostaa opintotukea tältä ajalta koska mitä enemmän opintotukikuukausia on sitä vähemmän voin tienata iltatöistäni. JA koska olen 5 päivää viikosta työharjoittelussa en todellakaan tee 5 iltaa viikossa töitä lisäksi koska pää hajoo ja musta tulis kirvesmurhaaja.
Anyways, jutun pointti on siis se että en voi millään pärjätä kesää (vuokranmaksua ajatellen) ellei rakkaat vanhempani auttais mua. prkl.
v-tuttaa vieläkin hieman kun n.kuukausi sitten hävitin vahingossa useamman gigan sampleja ja n.100 biisinalkua.
ARGH!
En tajuu kyl miks mulla vaikutti. Mä en asunu himassa, eika vanhemmilta tarvinnu paljo tukiaisia pyytää. Silti vanhempien tulot vaikutti. Ehkä KELA kettumaisuuttaan näin teki. Ehkä niillä oli joku pilkku jossain väärinpäin ja ne ei voinu mulle täyttä tukea maksaa.
vanhempieni tulot eivät kuitenkaan vaikuttaneet tukiini).
Intissä oli kans hauska tapaus. Eräs jannu oli 9kk vanhana muuttanut vanhempiensa toimesta ameriikan yhdysvaltoihin. Hän tuli sitten 24 vuotta myöhemmin käymään siskoaan katsomassa Suomessa. Ja ystävällisesti sitten lentokentällä hänet otettiin kiinni ja syytettiin sotilaskarkuruudesta. No kun soppa selvisi, ei hänen olisi armeijaan tarvinnut mennä, mutta halusi hän autoja mennä rassaamaan intin leipiin. Siitä oli kuulemma hyötyä jenkeissä hänen alallaan. Hän jäi siskolleen kirjoille ja inttiin.
No jossain vaiheessa hänen siskonsa veroprosentti muuttui ja kun sisko sitten kysyi syytä, ilmoitettiin hänelle, että kun tämä sisko asuu kerran avoliitossa jonkun ulkomaalaisen kanssa. Ja sitten syntymätodistuksia näyttämään, että ei nyt sentään sisarukset avoliitossa asu...
Tuo muuten vaikuttaa tosi paljon. Asuin Dublinin lähes keskustassa yksin. Oikeastaan ei ollu "pakollisia" menoja ku sähkö, vuokra, känny ja safka. Silti nyt asun paljon leveemmin ja jää joskus jopa rahaakin säästöön, vaikka lisämenoja on tullut talonremppaaminen ja autoilukulut. (Noin 4000km/kk ajoa.) Nyt erona se, että asun kämppiksen kanssa ja jaamme (sänkyä lukuunottamatta) kaiken 50/50.
Asuimme (ja asumme edelleen) eukon kanssa
Originally posted by Taedium
että olisi valtion laskeman köyhyysrajan yläpuolella.
ihan mielenkiinnosta, mikäs se raja on?
jos kelasta valitetaan, niin mua alkaa "vähitellen" rassaamaan, kun eivät voi vieläkään tehdä päätöstä asumistuesta, enhän hakenut sitä kun vain vähän päälle 2kk sitten... työmarkkinatuesta sentään tuli jo päätös, jeeeee...
Jos olet alle 23-vuotias, tuo 4.8% menee 100% aivan joidenkin muiden taskuun, kuin sinun. Teet 100% töitä, josta sinulle maksetaan 95,2%. Siitä otetaan sitten vielä verot sen 100% mukaan.
Noh, tuo on vain pieni yksityiskohta kokonaissotkussa, joka menee niin, että tässä maassa juuri kukaan työssäkäyvä ei maksa itse omia työeläkkeitään. Käytännössä kaikki duunarin (ja hänen työnantajansa) maksamat eläkemaksut menevät nykyisten eläkeläisten eläkkeisiin..
Jep. Nyt vituttaa!
hetki sitten eli noin 4t aikaisemmin mun reppu pöllittiin. Asialla oli leppoisa algerialainen pullonkerääjä. Repussa bossin takki, kukkaro ja kämpän&auton avaimet. POLIISIT joita pyöri ihan liiaksikin alkuillasta ympärillä olivat kuulemma liian kiireisiä jahdatessaan julkijuopottelevia teinejä etteivät kykene vaivaamaan päätään selviä tuntomerkkejä ja kuvaa vastaavaa tyyppiä.
ettäpuuhjaHUUH. isännöitsijä on turussa .. ainoa mitä taskuun jäi oli vajaa röökiaski ja kännykkä. Onneksi edes ne..
no-mutta-tätähän-sattuu.. enkä varmasti ollut ensimmäinen/viimeinen hyväuskoinen jonka pullonkerääjä ryövää. Yleensähän kyseessä on ihan mukavia tyyppejä..
nyt tosin tuhoutu sekin mielikuva. Oulu on paska kaupunni.
kiitos.. nyt zzZz... :014: :014: :014:
Aika harvoin kuitenkin kirjoittelen, silloin vaan jos kirjoituttaa...
Lue: kun on tylsää
loma alkaa maanantaina ja kiitos firman erittäin tehokkaan ilmastoinnin (sisälämpötila ~17-18 astetta ja jatkuva viima) olen flunssassa!
:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad:
Vittu!!!! http://www.stidilodju.net/roina/Palaute.swf :D
Voi saatana. Koneistossa ollessa narikkalippu oli tipahtanut taskusta. Tietenki joku kusipää oli käyny sillä viemäs mun olkalaukun jossa oli yx paita, kaikki kortit, kotiavaimet ja jotain muuta pikkusälää. Eniten kyl vituttaa se et tykkäsin ihan saatanasti siit laukusta.
Jos on sysadminina firmassa ja jos vastaa SAN verkosta ja jos tulee ongelma, niin miksi minun puoleen pitää kääntyä humalassa? Arvaa onko kiva diagnosoida SAN verkkoa kun sysadmin heiluu umpikännissä?
V*tun helikopteri.
Perlin modulit vituttaa. Nyt tarttis solarikselle Net::SFTP modulin, mutta se vaatii ensin, Net::SSH:n ja se vaatii noin 7 muuta modulia, jotka taas vaativat lisää moduleita, niin että saadakseni SFTP:n joudun kääntämään noin 17-20 modulia, joista kaikki eivät käänny ihan heittämällä läpi...
Vittu yhden perlillä kirjoitetun FTP/SFTP-mokkulan kooksi tulee näin 2000 koodirivin lisäksi noin 50MB kirjastoja.... :rolleyes:
Mitäs Yoda sanoi Lukelle Jedin Paluussa?
yhden perlillä kirjoitetun FTP/SFTP-mokkulan kooksi tulee näin 2000 koodirivin lisäksi noin 50MB kirjastoja....
"Do or do not. There is no try."
...Vaikka Curen mukaan "try" on, mutta "if" ei...
Verkkoturvallisuuden kans on vähä niin, et joko ollaan turvallisia tai sit ei olla. Ja jos ollaan, ni se vaatii aika paljon päivityksiä. Ei mikää mukava juttu. Kirjoita avoin kirje kaikille spämmäreille ja hakkereille* ja crackereille, jotta lopettaisivat tollasen homman, ni ei tarttis verkkoturvaa.
* Median kuvailemille hakkereille, ei oikeille hakkereille.
Mut sitä odotellessa käyppä hakemassa itsellesi sähköpostipalvelintasi varten musta lista. Ni saa lissee päevetyksii...
v-tuttaa vieläkin hieman kun n.kuukausi sitten hävitin vahingossa useamman gigan sampleja ja n.100 biisinalkua.
ARGH!
kannattaa pitää palautussofta käden ulottuvilla. esim OnTrack Easy Recovery Pro 6 on pelastanut monet kerrat.
vituttaa.
en luota koskaan kehenkään.
en anna koskaan itsestäni mitään.
en enään.
vituttaa.
en enään.
Oon ollu ihan samoissa fiiliksissä tässä viimeisen kuukauden ajan.
Yks mun vanhimmista ystävistäni jonka kanssa suhde lämpeni
seurustelun ja rakkauden puolelle petti mut ja valehteli mulle
aivan helvetin härskisti ja kohteli muo kaikin puolin kuin paskaa.
Vittumaisimmalta siinä tuntuu tajuta se, että jos tämäkään
ihminen ei muo tän enempää arvosta, ei tunne olevansa edes
rehellisyyttä tai uskollisuutta velkaa, niin keneen mä voin enää
luottaa? Kuka muo oikeasti rakastaa? Jos tämäkin kohteli muo
näin? Vituttaa tajuta just toi mitä Taedium sanoi; Yksin täällä
ollaan, väliaikaisesti saattaa olla matkaseuraa, mutta ei kukaan
kenestäkään itseään enempää välitä.
vituttaa.
en enään.
Hei! Perustetaanko kerho?