Kolahtaako kirjat?
Clancy ja Douglas Adams toimii. Muuten on aika heikkoa tuo minun kirjojen lukeminen...
Opintokirjoissa on sen verran monta tuhatta sivuu lukemista ettei muuta nyt oikeastaan ehdi...Eli Liikunta- ja Liikuntalääketieteen kirjat ym. oheismateriaali.*hikoil**joo*
Lukeminen kiinnostaa, on aina kiinnostanut, mutta nykyään keskittyminen on aika hankalaa jostain syystä. Tulee roikuttua aivan liikaa netissä.. Mutta itsestähän se on kiinni, turha tässä kai on itkeä :)
Tällä hetkellä luen David ja Leigh Eddingsin 'Althalus Matka maailman ääriin' kirjaa, ja on aika hyvä. Ehkä hieman liian jaaritteleva, mutta kirjan huumori on just mun makuun.
osaan lukea.
teen sitä myös mielelläni kun on aikaa.
[q]DjTaika, 20.8.2005 01:04:
[/q]
Sä et näytä yhtään DJ Taika:lta.
[q]toma, 20.8.2005 03:53:
---
DjTaika, 20.8.2005 01:04:
---
Sä et näytä yhtään DJ Taika:lta.
[/q]
Jaaenvai. Miltä DjTaika sitten näyttää ? Mä oon tosta mun kuvasta se vasemmanpuoleinen, heh. Mut kyllä siinä mun sivuprofiili kutakuinkin on, hieman käsiteltynä, jotta frendikin näkyis kuvasta...
tällä hetkellä menossa herr. nietzchen iloinen tiede :)
[q]salaisinko?, 20.8.2005 05:14:
---
DjTaika, 20.8.2005 04:53:
Jaaenvai. Miltä DjTaika sitten näyttää ?
---
pincéltä hippitytöltä tietty :)
[/q]
Arghh...näitä sekaannuksia. Mä oon se vanhempi DjTaika, kundi, ja vähempi hippi.
Joku hehkutti blogissaan joku aika sitten Cecilia Ahernin kirjaa
P.S. Rakastan sinua.
Ajattelin lukea sen, koska sitä näin tarjottiin ja olen itse huono valikoimaan kirjastosta mitään.
Kirjasta huomasi heti ensimmäisten sivujen aikana, että sen on kirjoittanut vasta 22-vuotias semi-lapsukainen. Ei mene edes huonon suomennoksen piikkiin, vaan koko teksti on lapsellista.
Eniten ärsytti kirjan henkilöt, jotka eivät naura normaalisti. Aina iloisen hetken koittaessa kaikki joko "nauravat kippurassa", "katketakseen" tai "ulvovat naurusta saamatta henkeä ja pöytää hakaten".
Jutut ei kuitenkaan ehkä IHAN niin hauskoja kuitenkaan olleet.
Tykkäsin blogin pohjalta kirjan ideasta.
Oikeasti se jäikin sitten vähän tyhjäksi.
Mutta joo. On se tosiaan kyllä niitä kirjoja, joita ei malta jättää myöskään kesken.
Pitkästä aikaa jaksoin poiketa kirjaston puolella ja sieltä tarttui mukaan Bruce Sterlingin 1986 vuodelta Peililasit niminen kirjanen. Käsittelee lähinnä Cyperpunkkia eri kirjailijoiden lyhytnovellien kautta. Vaikka vanhahtavaa matskuu verrattuna nykyajan käsitteeseen Cyperpunkista (jos joku asiaan on enempi jaksanut paneutua *igor*) niin kyllä silti toimii!
[q]phanatic, 29.7.2005 08:07:
---
Niksu, 19.7.2005 21:46:
Mun lempikirja on ehdottomasti Sinuhe Egyptiläinen. Luen sen varmaan pari kertaa vuodessa ja kerta kerralta se kirja vaan paranee.. nyt jo tosin osaan sen suurinpiirtein ulkoa mutta haitanneeko tuo, heh. Vaikka kirja on kirjoitettu ajat sitten, ei se ole vanhentunut yhtään ja Mika Waltarin loistava egyptitietous laittaa joka kerta hiljaiseksi. Suosittelen!
---
Sinuhe on ehdottomasti myös mun lempikirja. Jokaisen kannattaisi lukea tämä (ja tutustua muutenkin Waltarin tuotantoon!).
[/q]
Ihmiskunnan viholliset, Turms kuolematon. Kaksi sellaista Waltaria jotka luo uskomattoman mielikuvan sen aikaisesta ympäristöstä, antiikin Roomasta ja muinaisista etruskilaisista. Jätti jälkensä vuosien ajaksi, ellei lopuksi ikää. Sinuhe on vielä lukematta, mutta innolla odotan mitä tuleman pitää kunhan siihen päätän uppoutua.
Viimeisin luettu on Umberto Econ Ruusun Nimi.
Kaikkia hyviä kirjoja tuntuu yhdistävän se, että alkuunpääseminen vie n.50-100 sivua puoliväkinäistä kahlausta. Jossain vaiheessa huomaa siirtyneensä ajatuksissaan teoksen sisään eikä pääse enää irti.
kai mä oon jotenkin suppee henkilö kun vain rikos, murha, poliisi, lapsiin/tositapahtumiin perustuvat/koskevat kirjat kiinnostaa.. viime joulust asti on ollut taas lukukausi päällä ja onhan noita luettu henning mankell:in melkeen kaikki kirjat, siinä ohella taavi soininvaaraa, remestä, ym..
Mä rakastan kirjoja ja lukemista. Yleensä lähinnä elmäkertoja tai historiallisia teoksia. Romaaneista parhain M. Agajevin Kokaiiniromani: Mielenkiintoinen, koskettava, traaginen. Suosittelen.
Hih, just kävin heräteostoksilla Liken kirjakaupas, ostin Jukka Pakkasen Marianzan raitiovaunut (koska se oli halpa ja tykkään novelleista). Sain myös vähän aikaa sitten synttärilahjaks Kati Kovacsen sarjakuvakirjan Miestennielijäksi sirkukseen ja pakko kyllä hankkia ne muutkin! Viimeksi luin Paolo Coelhon Yksitoista minuuttia, suosittelen mut aika kausittain tulee luettua, nyt taas enemmän kun tulee syksy ja illat pimenee...
Mulla menee henk.koht.tota fantasiaa vähän liiankin paljon*hih*Suosikkeja löytyy niin dragon lancesta,forgotten realmsista kuin ihan perus Tolkkienilta mut tän(ja viime vuoden)klassikot Dan Brownilta menee kuin häkä päähän,ja sopii kuin räkä ovenkahvaan....
Luen tällä hetkellä uudestaan läpi Henning Mankellin Wallander - kirja sarjaa... meikään uponnu aina kaikki ruotsalaiset rikosromaanit, mutta Mankell on ykkönen!
Ja elämänkertoja tulee luettua kyllä enemmän ku tarpeeksi
Niina-Matilda Juhola: näkijä
[q]Tropico, 2.11.2005 10:23:
Susikoira Roit ja Bertin päiväkirjat yli 10 vuotta sitte vois kuulua noihin.
[/q]
Koulu on tiellä. Mä luen "jonkun verran" mutta jos pitää lukea ensin 400+ sivua Docendon Digitaalista Mediaa niin ei mun silmillä jaksa sitten enää lukea mitään muuta. On taas kirja kesken ja väliä on ollu jo liikaa, kohta unohtuu mitä siinä on edes käynyt...
Neuropsykologian perusteet