Kolahtaako kirjat?
[q]kirsch, 29.7.2005 16:40:
---
Niksu, 19.7.2005 21:46:
Mun lempikirja on ehdottomasti Sinuhe Egyptiläinen. Luen sen varmaan pari kertaa vuodessa ja kerta kerralta se kirja vaan paranee.. nyt jo tosin osaan sen suurinpiirtein ulkoa mutta haitanneeko tuo, heh.
---
Aloitin sen tällä viikolla, on kyllä erinomainen! En ole ennen lukenut Waltarin teoksia, mutta nyt täytyy tutustua muihinkin.
En muista olenko koskaan itkenyt lukiessani, mutta Minean kuolema..*nyyh*
No älä muuta sano.. siis se oli ihan karmea kohta!!
Dostojevskyn "Rikos ja Rangaistus" työn alla...
Tällä hetkellä menossa R.A. Salvatoren War of The Spider Queen - trilogia...*joo*
Viimeisimpänä tullut luettua Khaled Hosseinin Ja vuoret kaikuivat! Mielenkiintoinen!
Taitaa olla fakta, että kaikkein imevimmät ja ahmittavimmat jännityskirjat löytyvät varsinaisen jännitys-, rikos- tai toimintagenren ulkopuolelta, siis sieltä "tavallisesta" kirjallisuudesta.
Hirveä gravedig, mutta väitätkö ihan vakavissasi että jännärit ei ole "tavallista" kirjallisuutta, mutta kaikenlainen muu kirjallisuus kuten vaikka fantasia on? :D Lentoasemalla myydään kymmentä yksityisetsivää mutta yhtäkin ritaria saa etsiä ja sen löytää tuurilla Harlekiineista. Sci-fiä saa sitten etsiä koirienkin kanssa.
[q]toma, 24.3.2006 22:54:
---
coolcat82, 24.3.2006 22:52:
Amerikan psyko kirjaversiona on todellakin vitun paljon parempi kun se leffa Kannattaa lukea ehdottomasti!!!
---
Luepa saman kirjailijan "Glamorama", rokkaa viel enempi.
[/q]
Näin sanotaa tos vieressäki, ehkä ois mahollisuus lainaa se kirja jopa
Olen innostunut Muumi-filosofiasta. Niin suomeksi, ruotsiksi kuin enkuksikin*sydän*. Toimii mukavasti näin kesällä. Hieman kevyempää kuin syksyllä kehiin astuvat tenttikirjat*haukottel*
...tällaisena sadepäivänä - todellakin!
Ulkona on painostavaa, kylmää ja synkkää.. Jos en olis töissä, loikoilisin varmaan peiton alla kirjan kanssa.
Tarvis taas tehdä retki kirjastoon. Ainakin Haydenin uusimmat, Pöllöpoika ja Hiljaisuuden lapset olis mielenkiintoista lukea.
[q]Supersonicways, 4.8.2005 10:47:
Tällä hetkellä menossa R.A. Salvatoren War of The Spider Queen - trilogia...*joo*
[/q]
Onkohan tota trilogiaa julkaistu suomeksi? Mulla tuo lontoo ei oikein taivu, niin pakko tyytyä Salvatoren suomenkielisiin julkaisuihin
Viime aikoina tullut osteltua lähinnä taide- ja design-kirjoja. Uusimmat hankinnat:
Stefan Landsberrger: Chinese Propaganda Posters
Janis Mink: Miró
House Industries: House Ten Year Book (Ltd Edition)
(+ fiktiopuolelta Mark Haddenin Yöllisen koiran merkillinen tapaus sidottuna kun halvalla sai, paperbackina sen jo omistinkin)
Yhdessä divarissa näin äskettäin faksimilen Giambattista Bodonin Manuale Tipograficosta, 200 euroa. Ai että himottais mut ei nyt taida olla sen vertaa ylimääräistä. (Todettakoon että toi on suht edullinen hinta vielä ko. opuksesta, esim. pelkkä korkearesoluutioinen CD-skanni originaalista maksaa 750 dollaria.)
Tällähetkellä luvussa/kesken:
Mika Waltarin Mikael Hakim
- aivan loistava kirja kyllä. nyt vähän tyssähtänyt lukeminen kun tullut oltua ulkona liikaa :)
Hallgrímur Helgason'in 101 Reykjavik
- tän luku ei ole oikein lähtenyt käyntiin. alku on ollut hidasta ja ei kovin mielenkiintoista. kertoo vain tyhjäntoimittajasta joka dokailee frendiensä kanssa. exä antoi sen ilmeisesti vihjeenä mulle :D en kyllä ole oikein samaistunut tuohon.
Ibn Hihasmin profeetta Muhammadin elämänkerta
- edelleen kesken. raskasta luettavaa kaikenlaisine arabialaisine namedroppailuineen. ei meinaa perässä pysyä aina. muuten kyllä ihan mielenkiintoista juttua. (Sori meksu että on kestänyt. voisin oikeastaan palauttaa tuon jo, koska tulin ostaneeksi omankin kopion)
tulossa lukuun:
Kommunismin musta kirja: Rikokset, terrori, sorto.
- 838 sivua hyvin pientä pränttiä, mutta en anna sen pelottaa liikaa :) löytyi tuollainen arvostelu siitä: http://www.helsinki.fi/hum/hist/yhd/julk/arviot/musta.html
hmm.. nyt ei muista olisiko vielä jotain muutakin ollut. eiköhän noilla hetken pärjää.
[q]Jutu, 4.8.2005 11:45:
---
Onkohan tota trilogiaa julkaistu suomeksi? Mulla tuo lontoo ei oikein taivu, niin pakko tyytyä Salvatoren suomenkielisiin julkaisuihin
[/q]
Ei ainakaan tietääkseni vielä... Itse luen lontoo-versiota.
[q]mekaanikko, 4.8.2005 11:01:
Yhdessä divarissa näin äskettäin faksimilen Giambattista Bodonin Manuale Tipograficosta, 200 euroa. Ai että himottais mut ei nyt taida olla sen vertaa ylimääräistä. (Todettakoon että toi on suht edullinen hinta vielä ko. opuksesta, esim. pelkkä korkearesoluutioinen CD-skanni originaalista maksaa 750 dollaria.)
[/q]
Kävin tänään safkiksella vielä kuolaamassa tota mutta totesin että ei mulle ihan 200 euron edestä iloa tosta irtoaisi vaikka upea klassikko onkin. Vielä kun kunto ei ollut aivan priima niin totesin että jäänee nyt tällä kertaa väliin. Sen sijaan ostin:
Erik Lindegren: An ABC-book
Ruotsalainen kalligrafiaklassikko englanninkielisenä käännöksenä. Kaunis kuin mikä, mm. osa sivuista painettu eri väriselle paperille.
Kolahtaa ja kovaa. Viimeisimmät kirjat jotka luin olivat Clive Barkerin kirjoittamat Abarat sarjan 1&2 osat jotka suorastaan ahmin muutamassa viikossa. Erinomaista kerrontaa ja kirjoittajan tekemät kirjan kuvitus on kaunista ja värikästä.
Muita kolahtavia kirjoja on Pratchetin tuotokset, Tolkien tietenkin, Douglas Adamsin nerokas viisi osainen trilogia sekä sekalainen kasa eri kirjoittajilta. Suosittelen etenkin Michael Enden Tarina vailla loppua, C. S. Lewisin Narnia tarinat (kyllä aikuisetkin voi lukea lasten kirjoja), Frederik Pohlin Gateway ja Arthur C. Clarken Space Odyssey:t.
Kirjahyllyni olen täyttänyt pitkälti Fantasia, Scifi- ja joillakin lastentarinoilla sekä Aku Ankoilla. En ole koskaan tykännyt realistiseen maailmaan kuvautuvista kirjoista vaan kirjoissa joita olen lukenut on täytynyt olla jotain erikoista tai taian omaista, jotta olen jaksanut lukea loppuun.
Sain juuri viimeisteltyä 700-sivuisen urakkani, Hillary Johnson: Osler's Web - Inside the labyrinth of the chronic fatigue syndrome epidemic. Loistava teos, sisältää aivan uskomattoman määrän kirjan kirjoittajan tekemää tutkimustyötä ja sen huomaa jokaiselta sivulta. Samalla kuitenkin eräs masentavimmista koskaan lukemistani kirjoista.
Tätä ennen tuli luettua Douglas Couplanding Eleanor Rigby, taattua Coupland-laatua. Harvinaisen erinomainen romaani, en voi tajuta miksei Couplandin kirjoja enää käännetä suomeksi.
Ei. Jotenkin vaan ei kolahda.
....mut Aku Ankka ja mangat menee. *ding**lmao*
Luen!! Eniten tulee luettua ennen ku menee nukkuun.. JOs pitää valita tv vai jokin kirja, niin kirja voittaa!! Kaikki menee lasten kirjoista sotaromaneihin.. nyt odottelen Harry Potterin uusinta kirjaa.
Eilen luin Ilkka Remeksen Ikiyön. Oli ihan makosa kirja
[q]Jutu, 8.8.2005 16:03:
Eilen luin Ilkka Remeksen Ikiyön. Oli ihan makosa kirja
[/q]
Kyl. Nyt vuorossa Hiroshiman Portti.
(kyllä mä muitakin luen ku Remestä *hih*)
Neuropsykologian perusteet