Kolahtaako kirjat?

Back to yleinen keskustelu O

[q]Annakins, 13.7.2005 23:35:
Ma lahen viikonlopuks Beirutiin etta saan uuden Potterin kasiini heti lauantaina :) ha!
[/q]

tilasin uuden potterin heti saksan amazonista kun tuli ilmasella kotiinkuljetuksella ovelle julkaisupäivän aamuna (lauantaina) klo 10

kirja sit oli lopussa sunnuntai-iltana... nyt joutuu odottaan vielä ainakin pari vuotta seuraavaa, yhyy

[q]Annakins, 19.7.2005 14:15:

Tahan Puoliveriseen Prinssiin olin kylla vahan pettynyt..
[/q]

juu no se alku kieltämättä oli hiukan tylsä... mutta silti jään innolla odottaan viimeistä osaa! toivottavasti vaan rowling osaa lopettaa sen edes jotenkin järkevästi, koska mikään ei oo ärsyttävämpää kun hyvän sarjan paska loppu

Douglas Adamsin kirjat..

[q]e-nergique, 19.7.2005 13:22:
---
Annakins, 13.7.2005 23:35:
Ma lahen viikonlopuks Beirutiin etta saan uuden Potterin kasiini heti lauantaina :) ha!

---

tilasin uuden potterin heti saksan amazonista kun tuli ilmasella kotiinkuljetuksella ovelle julkaisupäivän aamuna (lauantaina) klo 10

kirja sit oli lopussa sunnuntai-iltana... nyt joutuu odottaan vielä ainakin pari vuotta seuraavaa, yhyy
[/q]

Kun se edellinen ilmestyi sillon 2 vuotta sitten, myytiin sita Itiksen Citymarketissa 3 paivaa ennen julkaisua joten ma olin lukenu sen jo kun muuta sai sen vasta kasiinsa :)

Tahan Puoliveriseen Prinssiin olin kylla vahan pettynyt..

[q]Annakins, 19.7.2005 21:11:

Onks Potterit liian yksinkertaisia sulle tai jotain?

Ei sita aina jaksa keskittya siihen kirjaan tuhottomasti, varsinkin kun lukee koko ajan jotain koulua varten.
[/q]

Pitihän se arvata, että joku Potter-fani repii hernekset. Totuushan on se, ettei ole vaan tullut luettua. Piste. Hypetystä voi aina vähän dissailla.*jiihaa* En mie pahalla

Mun lempikirja on ehdottomasti Sinuhe Egyptiläinen. Luen sen varmaan pari kertaa vuodessa ja kerta kerralta se kirja vaan paranee.. nyt jo tosin osaan sen suurinpiirtein ulkoa mutta haitanneeko tuo, heh. Vaikka kirja on kirjoitettu ajat sitten, ei se ole vanhentunut yhtään ja Mika Waltarin loistava egyptitietous laittaa joka kerta hiljaiseksi. Suosittelen!

[q]Alimieli, 19.7.2005 14:25:
Tälle hetkellä yrityksessä:

Goethe: Faust I, jonka jälkeen Faust II
Dali: Hullun päiväkirja
Oiva Paloheimo: Tirlittan

Lemppareita mm.:
Philip. K. Dick (osa hänen suuresta tuotannostaan)
Ray Bradbury
Umberto Eco
Veikko Huovinen
Franz Kafka
Filosofia (Eirtyisesti Schopenhauer, Nietschze)

Kesällä on vaikeata jotenkin keskittyä kirjojen lukemiseen..
Muistakaa ihmiset lukea kesälläkin *känni* Ja yhtäkään Potteria en ole lukenut!
[/q]

Onks Potterit liian yksinkertaisia sulle tai jotain?

Ei sita aina jaksa keskittya siihen kirjaan tuhottomasti, varsinkin kun lukee koko ajan jotain koulua varten.

[q]Inya, ---
Hih, olin just kirjottamassa samaa. Ne on vaan niin himo loistavia. Niistä olen oppinut mm. että kaikki liian rumat ihmiset ovat vaan "jonkun toisen ongelma".
[/q]
JTO= aivan loistava juttu. Sitä mitä muut eivät edes näe, on hiukan hankala huomioida, jos ei ymmärrä kokonaiskuvaa*vink*
Harmi vain, ettei käännös leffaksi onnistunut ehkä ihan niin hyvin..
nimimerkillä x2 lukenut koko kirjasarjan*hih*

[q]Niksu, 19.7.2005 21:46:
Mun lempikirja on ehdottomasti Sinuhe Egyptiläinen. Luen sen varmaan pari kertaa vuodessa ja kerta kerralta se kirja vaan paranee.. nyt jo tosin osaan sen suurinpiirtein ulkoa mutta haitanneeko tuo, heh. Vaikka kirja on kirjoitettu ajat sitten, ei se ole vanhentunut yhtään ja Mika Waltarin loistava egyptitietous laittaa joka kerta hiljaiseksi. Suosittelen!
[/q]

Sinuhe on ehdottomasti myös mun lempikirja. Jokaisen kannattaisi lukea tämä (ja tutustua muutenkin Waltarin tuotantoon!).

Varmaan tekisi, kunhan ei vain olisi niin paljon tenttilukemista ...

Uus harry potter on pakko saada, ja taidanpa alottaa lukeen taas Tolkienin kirjat läpi*ding*

[q]typo, 29.7.2005 02:06:
Just ostin tänä... eilen Robin Hobbin neljännen trilogian ekan kirjan, mikä on _juuri_ julkaistu. Kovakantisena se kyllä maksoi kolme kertaa pokkarin hinnan, mutta kun pokkari on odotettavissa aikaisintaan ensi keväänä niin en todellakaan ala sitä odottamaan!

Robin Hobb on mun addiktio - maailman paras fantasiakirjailija. Piste.

.pi.
[/q]

Uh, mistämistä?! :X

[q]aurinko, 29.7.2005 00:35:
---
Dèja vu, 19.7.2005 14:40:
Douglas Adamsin kirjat..

---

Oon varmaanki tullut sitte "isoveikkaani", koska hurahdin moisiin juuri :D
[/q]
Tääl on kans yx Adams fani. *vilkuttel*

"Belgium"

[q]typo, 29.7.2005 02:06:
Just ostin tänä... eilen Robin Hobbin neljännen trilogian ekan kirjan, mikä on _juuri_ julkaistu. Kovakantisena se kyllä maksoi kolme kertaa pokkarin hinnan, mutta kun pokkari on odotettavissa aikaisintaan ensi keväänä niin en todellakaan ala sitä odottamaan!

Robin Hobb on mun addiktio - maailman paras fantasiakirjailija. Piste.

.pi.
[/q]

Liittyykö tää neljäs trilogia jotenkin edellisiin? Varmaan Fitz ei enää siellä seikkaile, mut..

Itse keräilen kanssa noita Hobb:n kirjoja, tosin kustannussyistä pelkkiä pokkareita. Itsekin olen addiktoitunut, lpr:n kirjastossa ei edes ole Hobb:n kaikkia kirjoja/tai ne löytyvät jostain syrjäkirjastoista.. Yhdestäkin oli varastettu kirjat monta vuotta sitten kun kävin kysymässä :S

t. vielä yksi Hobb -fani

Hmmm hyviä kirjoja, no ainakin Robin Hobb näkijän taru, kaikki David Eddingsin kirjat, Dante Alighieri Jumalainen Näytelmä, Nicky Cruz juokse poika juokse (on muuten parhaita elämänkertoja, suosittelen), Audrey Harper tanssii saatanan kanssa (sen verran järkyttävä teos että kannattaa koittaa lukea)

Mutta tossahan noita.

Juhani Mattila: Ujoudesta, yksinäisyydestä

Jussi Kotkavirta (toim.): Persoonia vai ihmisiä

[q]aurinko, 29.7.2005 00:35:
---
---

Oon varmaanki tullut sitte "isoveikkaani", koska hurahdin moisiin juuri :D
[/q]
Hienoa pikkusysteri*hali*onnittelen hyvästä valinnasta*hymy*
Mikä kirja trilogista menossa?

[q]Dèja vu, 29.7.2005 11:27:

---

Hienoa pikkusysteri*hali*onnittelen hyvästä valinnasta*hymy*
Mikä kirja trilogista menossa?
[/q]

kohta pääsen aloittamaan trilogian neljättä osaa Terve, ja kiitos kaloista.

en malta oottaa :)

Dick Clarke - Against All Enemies, vasta puolesvälis mut suosittelen
kaikille ketä kiinnostaa Jenkkien sisä ja etenkin ulkopoliittinen
häröily.

Neuropsykologian perusteet

O